Nüşabə
Oxumaqla yanaşı,
aşığın söz ehtiyatı olmalıdır
Hafiz Kərimov:
“Səhnədə tamaşaçını ələ almaq
üçün bəstəkarlıqdan, rəqs
etməkdən və oxumaqdan başqa, aşıq
həmçinin aktyorluğu da bacarmalıdır”
Azərbaycan folklorunda
sazın-şözün sehri indiyədək öz diniəyicisini
valeh etməkdədir. Aşıq müsabiqəsində əsil
şeirin və sənətin möhtəşəmliyinin
şahidi oluruq. Sazda ifa edilən hər bir musiqini
dinləyərkən, gözümüz önünə
gözyaşı qədər saf olan bulaqlarımız,
əzəmətli dağlarımız, bir-birindən səfalı
guşələrimiz canlanır. Digər
janrlardan fərqli olaraq aşıq musiqisi diniəyicilər üçün
həmişə maraqlıdır.
Qeyd edək ki, bir
çox ustad aşıqlarımız hələ kiçik
yaşlarından bu musiqinin təsiri altına
düşüblər. Nəticədə isə əsil
sənət məktəbindən faydalanaraq el aşıqlarına
çevriliblər. Sevindirici haldır ki, bu günə
qədər aşıq sənəti hələ də
yaşamaqdadır. Üstəlik gənclərimiz də bu
sənəti yaşatmağa can atır. Bu günki müsahibimiz
Hafiz Kərimov da çox gənc olmasına baxmayaraq
aşıq sənətinin vurğunudur. Elə
bu vurğunluq da ona sazı-sözü sevdirib. O, 1986-cı ildə Gürcüstanın Marnauli
rayonu Mollaoğlu kəndində dünyaya göz açıb.
2004-cü ildə orta
məktəbi bitirib. Hazırda Azərbaycan Dövlət Mədəniyyət və
İncəsənət Universitetinin
musiqi fakültəsində
aşıq sənəti
ixtisası üzrə
təhsil alır. Özü bu sənəti seçməyinin
səbəbini belə
göstərir: "İlk
dəfə sazı əlimə 1998-ci ildə
almışam. Hələ
sazda ifa etməyi bacarmadığım
vaxtlarda atam saz alıb evdə
divardan asmışdı.
Bizim yerlər
Borçalı mahalıdır.
Bu mahaldan çox zaman sənətkarlar yetişib.
Yəqin ki, bu sənətkarların
təsiri altına düşmüşəm. Həmçnin
mənim atamın da aşıq sənətinə dəhşətli
dərəcədə marağı
var. Aşıq mahnılarını ifa etməyi çox xoşlayır. Hətta onun ifasını aşıqlar da çox bəyənir. Uşaq yaşlarımdan qonşu Sadaxlı kəndində Əmrah Gülməmmədovun
tələbəsi olan
aşıq Məsimin
şəyirdi olmuşam,
Aşıq Məsim bir ustad kimi
mənə iki saz-söz sənətinin sirlərini
öyrətdi. Sonra da tale elə
gətirdi ki, İncəsənət Universitetinə
imtahan verərkən bəyənildim və qəbul olundum.
- Hazırda İncəsənət Universitetində
müəllimin kimdir?
- Universitetə qəbul olandan sonra burada
mənim müəllimim
Aşıq Əhliman
Şirvanlıdır.
- Yəqin ki, müsabiqələrdə
özünü sınamısan.
- Bəli. Bizim təhsil aldığımız
universitetdə tez-tez müxtəlif tədbirlərdə,
müsabiqələrdə, bayram konsertlərində çıxış edirəm.
Ötən ilin sonuncu ayında isə Aşıq Pənahın yubileyi ilə bağlı Salyanda keçirilən tədbirdə
iştirak etmişəm.
Ustadım Aşıq Əhlimanla
birlikdə çıxışlar
etdik. Hiss etdim ki, diniəyicilər tərəfindən maraqla
qarşılandım. Həmin tədbirdə
"Aşıq Pəri"
məclisinin fəallarından
Fərqanə xanım
mənim çıxışımı
bəyəndi və İrana dəvət etdi.
Qeyd edək ki, H.Kərimov
sazda ifa edib, oxumaqla yanaşı şeir də yazır. O, bunu belə izah edir:. "Ümumiyyətlə, aşıq
ilk öncə gözəl
saz ifa etməyi
bacarmalıdır. Bundan başqa
oxumaqla yanaşı aşığın söz
ehtiyatı olmalıdır.
Məsələn, hər hansı
bir məqamda, xüsusilə deyişmələrdə
öz sözünü
deyə bilsin. Deyişmədə mövzu dağlardandısa,
aşıq dağlara,
çaylardandısa, çaylara
uyğun olaraq öz sözünü deməlidir. Bunun üçünsə
təbii ki, aşığın söz
ehtiyatı köməyə
gəlir. Aşıq, həmçinin
bir növ rəqqas kimi rəqs etməyi də bacarmalıdır.
Elmdə
də bu belə deyilir ki, aşıqda saz, söz və
rəqs etmək bacarığı olmalıdır.
Səhnədə tamaşaçını ələ
almaq üçün
bəstəkarlıqdan, rəqs
etməkdən və oxumaqdan başqa aşıq həmçinin
aktyorluğu da bacarmalıdır."
- Qeyd etdin ki, İrana
səfər etmisən.
Bu səfər barəsində nə deyə bilərsən?
- Bu mənim İrana ilk səfərim idi. Eyni zamanda ilk dəfə Azərbaycandan kənarda olan səfər də sayıla bilər. Tehranda yaşayan Ağayi
Abdulla Əsədullahi
adında bir şəxs var. O, tez-tez Azərbaycan mədəniyyətini
təmsil edən sənət adamlarımızı
ora dəvət edir və orada
yaşayan həmvətənlərimiz
üçün konsertlər
təşkil edir.
Qeyd edək ki, belə
konsertlərdə hər
dəfə ayrı-ayrı
incəsənət sahələrini
təmsilçiləri iştirak
edir. Mən də aşıq
sənətini nümayiş
etdirmək üçün
həmin səfərdə
iştirak etmişdim.
Bizim Tehranda beş günlük
konsertimiz baş tutdu. Ardıcıl olan bu konsertlərdə tamaşaçılar
bizim çıxışlarımızı
çox səmimi və maraqla qarşıladılar.
-
İran aşıq
sənəti ilə bizim aşıq sənətimizin oxşar və fərqli cəhətlərini nədə
görürsən?
- Oxşarlıq var, Çünki, aşıq sənəti bir qaynaqdan formalaşmağa
başlayıb. Hətta
dastanlarımızda Aşıq
Qərib, Xəstə
Qasım, Abbas Tufarqanlı və başqa azman sənətkarların Cənubi Azərbaycandan Şimali Azərbaycana səfərlər etməsi
barədə məlumatlar
verilir. Aşıq məktəbinin ilkin
qaynaqları da, orada yaranıb və tədricən bizə gəlib çatıb. Ona görə
də, hər iki aşıq məktəbində oxşarlıq
hiss olunmaqdadır.
- Bizim ayrı-ayrı bölgələrimizdən
çıxan ustad aşıqlarımızın hər
birinin öz sənət məktəbi
mövcud olub. Bu barədə nə
deyə bilərsən?
Borçalıda heç zaman aşıq oynamaz. Məclislərdə onu balaban və
ya qarmonla müşayiət etməzlər.
Borçalı aşıqları tək bir sazla
məclisə rəng
qatardı.
- Hazırda gənclərimiz
daha çox estrada janrına
meyl göstərir. Hardasa bu sənəti
seçdiyi üçün peşmançılıq keçirdiyin anlar olur?
- Qətiyyən xeyr. Çünki, İran səfəri
zamanı da bu sənətə verilən yüksək qiymətin şahidi olmuşam. İnşallah bundan sonra da bunun şahidi
olacam. Bu sənət bizim kökümüzdür, milli
mənəviyyatımızdır. Bu sənət bizim
milliliyimizdən gəldiyi
üçün aşıq
sənətinə bağlandığıma
heç vaxt peşman olmamışam.
Mənə elə gəlir
ki, bu gələcəkdə
də belə olacaq. Hərdən sazı əlimə
götürüb dərsə
gedərkən hardasa xəcalət çəkirəm.
Çünki, cəmiyyətimizdə bu sənətə yuxarıdan aşağı
baxanlar var. Ancaq hər hansı "Yeni Ulduz" müsabiqəsinin iştirakçısını
avtobusda tamamilə fərqli qarşılayırlar.
- El şənliklərində
iştirak edirsiz?
- Borçalıda iştirak
etdiyim el şənliklərində
məndən xahiş
etdikdə bir-iki saz havası ifa edirəm. Çünki, Borçalıda indiyədək el şənliklərində
aşıqların iştirak
etməsi ənənəsi
saxlanılır. Doğrudur, əvvəllər
toyları başdan-başa aşıqlar aparırdısa, indi
aşıqlar təəssüf ki, o statusa malik deyil.
- Aşıq
yaradıcılığında deyişmələrin öz
yeri var. Deyişməniz olub?
- İran səfəri zamanı ilk
deyişməm olub. "Aşıq Pəri" məclisindən
şairə Nazilə Səfərli ilə deyişməmiz
oldu. Bu beş günlük konsert zamanı ardıcıl olaraq
biz deyişdik. Tamaşaçılar tərəfindən olduqca
gözəl qarşılandıq.
- Yaradıcılığında hansı
mövzulara yer ayırırsan?
- Təbiət
motivləri ilə yanaşı, insana və dünyaya aid olan
mövzulara da yer ayırıram.
- Aşıq musiqisi
ilə digər janrların sintezinə necə baxırsan? Ümumiyyətlə, belə təklif olsa qəbul edərsən?
- Biz univesitetimizdə tez-tez sazdan digər musiqi janrlarında istifadə edirik. Bu cür sintezə
müsbət yanaşırıq.
Bu da hardasa aşıq sənətinin
inkişafına səbəb
ola bilər.
Müasirlik baxımından
da zamana uyğunlaşmaq vacibdir.
Palitra.- 2007.- 24 yanvar.- S. 11.