Mehdixanlı T.
Kimlər gəlir, kimlər gedir bu
dünyadan...
Dahi
Ü.Hacıbəyovun "Ər-arvad" tamaşası
ilə fəaliyyətə başlayan Musiqili Komediya Teatrı
97-ci ilini yaşayır. 1938-ci ildə dövlət statusu alan
bu ocağın qədrini bilənlər, şərəfini qoruyanlar
çox olub. Onlardan biri də Xalq artisti, məşhur
gülüş ustası Hacıbaba Bağırov idi. Bu
sözlər onun dilindən düşməzdi:
"Qismətim məni teatra gətirdi ki, gülüm
güldürüm, cəfalarım, kədərli
keçmişim yadımdan çıxsın..."
Hacıbabanın
uşaqlıq illəri kövrək, xoşbəxt keçmişdi.
Onun yerişini görənlər, şirin ləhcəli
danışığını eşidənlər,
yaraşıqlı boy buxununa
baxanlar fərəhlənər, qürur hissi
duyarmışlar. Amma çox çəkmir ki, bu sevinc
doğmalarının çöhrələrində donur.
Əsgərlikdə hərbi
xidmətdə olduğu zaman uydurma əhvalata görə
məhkum edilir. Dincliyini, rahatlığını unudur, vaxt bivaxt
özü-özündən soruşur: "Axı, niyə belə
oldu?" Nəhayət, bu sual haqqın dərgahına
çatır. Onun günahsızlığı sübuta yetir. O, sərt həbsxana qayda-qanunundan azadlığa çıxır.
Gələcək taleyini teatra, aktyor sənətinə bağladı. Tamaşaçıları düşündürən ,güldürən rolları, ifa bacarığı ilə tanındı, keçmiş ağrı-acılarını unutdu. Müxtəlif təltiflərə, fəxri adlara layiq görüldü" Özündən əvvəlki komik aktyor ənənəsini uğurla yaşatdı, gənc həmkarlarına qayğı göstərdi...
Ötən ilin iyun ayının 8-də onunla iş
yerində direktoru və bədii rəhbəri olduğu Musiqili Komediya Teatrında son görüşümüz oldu. Teatrın yubileyi, vaxtı ilə burada çalışan səhnə xadimləri, özü haqqında danışmasını xahiş etdik. Məqsədimizdən məmnun oldu. Xarakterinə
uyğun aram-aram danışdı. Təəssüf ki, həmin vaxt yazını dərc etdirə bilmədik. Çünki o, qəfil dünyasını dəyişdi. Aradan xeyli keçməsinə baxmayaraq, ondan eşitdiklərimizi olduğu kimi xatırlayırıq:
- Milli Dram Teatrmın nəzdindəki aktyor studiyasında görkəmli sənətkarlardan dərs aldım, səhnənin incəliklərini öyrəndim. O zamanlar vəziyyət indiki kimi asan deyildi. Gələcək aktyorun xarici görünüşünə, tələffüs qabiliyyətinə, mimikalarına, tərəf müqabili ilə
münasibətinə ciddi fikir verərdilər. Üstündən 55 il keçməsinə baxmayaraq, indi də fəxr edirəm ki, həmin studiyada təhsil almışam. İlk dəfə səhnəyə çıxmağım da elə o günlər oldu. Tamaşalarda epizodik rollar oynadım. Sonra öz istəyimlə Lənkəran Teatrına getdim. Amma orada yerimi tapa,
sözümü deyə bilmədim.
Qayğıkeş insanların köməyi sayəsində 1960-cı ildə Gəncə teatrında fəaliyyətə başladım. Burada, qismən də olsa, arzularıma çatdım. Az sonra ürəyimdən keçən məqsədə yetişdim. 1962-ci ildə Musiqili Komediya Teatrı Gəncəyə qastrola gəlmişdi. Teatrın direktoru, son dərəcə alicənab insan Süleyman Ələsgərov, bir də baş rejissor Əliheydər Ələkbərov məni Bakıya intizarında olduğum Musiqili Komediya Teatrına dəvət etdilər. Müəyyən fasilələr istisna olmaqla 54 ildir ki, burada işləyirəm. Bir daha inandım ki, yaradanımız hərənin öz payını, öz qismətini yetirir, öz yolunu göstərir.
Aktyor halal maaşı
ilə dolanır. Kənardan heç bir gəliri yoxdur.
Müəllimimiz Əjdər Sultanov deyirdi ki,
tamaşaçı sevgisi qazanmaq gündə yaraşıqlı,
son modada, rəngarəng kostyumlar geyməkdən üstündür.
Bir dəfə aktyorun toyda tamadalıq etdiyini
görəndə onun əvəzinə utandım. Aktyora
belə qazanc yolu yaraşan iş deyil. Sənətkar,
xüsusən tanınan səhnə xadimi mənliyini
sındırmamalıdır. Axı onu
barmaqla göstəric, minlərlə tamaşaçı
alqışlayır. O, daim şux gəzməli,
səhnədəki kimi həyatda da örnək olmalıdır.
Nəsibə Zeynalova, Lütvəli Abdullayev, Bəşir
Səfəroğlu, Şəfiqə Qasımova... kimi. Təəssüf ki, ənənəmizi davam
etdirəcək gənc həmkarlarımız bəzən
unutqan olurlar. Əslində onları
qınamaq da doğru deyil. Əllərində
əsas var ki, maaşları azdır. 40-50
manatla ailə saxlamaq çətindir. Amma... Hüseyn Ərəblinskinin, Şərifzadənin,
Kazım Ziyanın, Ağasadıq Gəraybəylinin
məgər milyonları olub?! Hazırda
teatrda çalışan orta nəsil var, gənc nəsil
yoxdur. Biz əvvəlki nəslin
sənət, səhnə ənənəsini davam etdiririk.
Görəsən, bizim yolumuzu da davam
etdirənlər olacaqmı? Hər halda,
teatr mütləq yaşamalıdır.
Azərbaycan Dövlət
Mədəniyyət və İncəsənət
Universitetində sənətdən dərs deyirəm. İstedadlı
tələbələrim var..Ancaq onlar
gələcək haqqında yox, cari vəziyyətləri
barədə daha çox düşünürlər. Bəs sənət, sənətkarlıq? Sabiq
sovet dövründə ali təhsilini
başa vuran tələbələr xüsusi təyinatla
konkret ünvanlara göndərilərdi. İndi belə deyil,
diplomu verib, deyirlər get özünə iş tap. Onun
tapdığı iş isə gələcək teatr
sənətkarlığına zəmanət vermir. Bu gün gənclərə qayğı, qulluq
göstərməliyik, sənət tarixindən danışmalıyıq.
Deməliyik ki, Sidqi Ruhulla əsl səhnə
fədaisi olub. Onun Qacar obrazını bu
günə qədər heç bir aktyor yarada bilməyib.
Ələsgər Ələkbərovun oynadığı
Vaqifi, Otellonu heç kim oynaya bilməyib.
Nəsibə xanımın yaratdığı Qaynananın
bənzəri yoxdur...
Bəs bu gün
neyləyirlər? Səhnələrdə, kameralar qarşısında şit, bayağı atılıb-düşurlər.
Belələrinə xatırladıram: yarıçılpaq
vəziyyətdə görünməklə şöhrət
qazanmaq mümkün deyil! Məgər mərhum
Nəsibə xanım müasir qayınanaların
ümumiləşmiş obrazı qiyafəsində, onların
son dəbli geyimlərində səhnədə, ekranda
görünə bilməzdi? Bilərdi.
Sadəcə olaraq, hər rolun öz xarakteri
olduğu kimi, qrimi, geyimi, hərəkəti,
davranışı, danışıq tərzi də
seçilməli, fərqlənməlidir.
Aktyor oynayacağı rolu yatanda yuxusunda
görməli, oyaq olanda onu sevdirmək, rejissorun verdiyi mizanlar
barədə düşünməlidir. Özüm
həmişə belə olmuşam, ömrümün
axırına qədər də belə olacağam. 1962-cı ildə Musiqili Komediya Teatrında Süleyman
Ələsgərovun "Ulduz" operettasında
Mövsüm rolunu oynamaq mənə həvalə olunanda sevinc
fərəhimi gizlədə bilmədim. Hətta
ümumi məşqlər başa çatandan sonra da obrazın
vəziyyətini yaşayar, sözlərini təkrar-təkrar
səsləndirərdim. Nəticə yaxşı
olduğundan Süleyman müəllimin xeyir-duası ilə
həmin əsər əsasında çəkilən eyni
adlı bədii filmdə yenə Mövsüm rolunu
oynadım. Şükürlər olsun,
"Ulduz" filmi dünyanın yarıdan çox
ölkələrində uğurla nümayiş etdirilib,
maraqla baxılıb.
Teatr sənətimizin
klassiklərinə dərin ehtiramım var. Səhnəyə
çıxdığım gündən çox
həmkarlarım, tərəf müqabillərim olub. Amma mərhum
Nəsibə xanım Zeynalovanı unuda bilmirəm. O,
həddən artıq diqqətcil, qayğıkeş insan,
oynadığı, yaxud oynayacağı rolun taleyini
düşünən, yaşayan sənətkar idi, Evində
ondan soruşsaydın ki, oynadığın Qayınananın
beş-üç sözünü de, deməzdi. Ona görə yox ki, (gülür) gəlinindən
qorxar, ehtiyatlanardı. Ona görə ki,
aktyorluğunu teatrda qoyardı. Evində
aiiə başçısı olardı. Elə ki,
teatrın astanasından içəri girərdi, sanki maqnitofonun
düyməsi basılardı... Can deyib, can eşidərdi. Onunla, dostum Səyavuş Aslanla "Hicran"
tamaşasında oyunumu hər vaxt qürur hissi ilə
xatırlayıram. Heyif ki, indi o cür
güldürüb, düşündürən
əsərlər yoxdur. Yazarlarımız
bəhanə gətirirlər ki, qonorar olmadığmdan
qələmlərini işə şalmırlar. Onların bu fikirləri ilə razı deyiləm.
Məgər dahi Üzeyir bəy, Mirzə
Cəlil, Sabit Rəhman yaratdıqları
əsərlərdən təmənna umurdular? Qətiyyən yox. Onlar doğma
xalqın dünənini, bu gününü, sabahını
düşünər, araya ərsəyə sanballı,
oxunaqlı, baxımlı əsərlər
gətirmələrindən fərəh duyardılar.
Teatr səhnəsində
100-dən artıq rol oynamışam. Ancaq populyarlıq qazanmağımda,
geniş tamaşaçı auditoriyasında
tanınmağımda Azərbaycan Dövlət
Televiziyasının xidməti də çox olub. Bəzən soruşurlar ki, hansı obraz sizin
üçün əzizdir? Suala cavab
vermirəm. Çünki onların
hamısını mən yaratmışam, hamısı
mənə əziz, doğmadı, hamısı mənim
balamdı. Amma sevdiklərim də var. Ötən
əsrin
70-ci illərinm
axırlarında dövlət televiziyasının
"Səhər" proqramında Sonqulu rolu ilə ekrana
çıxardım. Sonralar Rüfət Əhmədzadənin
"Gülə-gülə", "Bildirçinin
bəyliyi", "92 dəqiqə gülüş" televiziya
tamaşalarında da əsas rollarda oynadım. Həmin
əsərlər hazırda "Qızıl fond"da
saxlanılır...
Mərhum Hacıbaba Bağırov daha sonra indiki dövrdə teatrın yaşamasına, kollektivin orada cani dildən çalışmasına sənət sınağından çıxmış şəxs kimi münasibətini bildirdi. Onun bu istəyindən isə əməlli başlı kövrəldik: "Ən böyük arzum Üzeyir bəyin "Ər-arvad" tamaşasını Şuşada oynamaqdır. Bax, onda ermənilər bilər ki, kişi kimdir, arvad kim". O, ömrünün ixtiyar çağında yaşasa da, tez-tez cəbhə bölgələrinə gedər, Silahlı Qüvvələrin zabitləri, əsgərləri ilə görüşər, həmkarları ilə onları güldürər, daha mübariz, ayıq-sayıq olmağa həvəsləndirərdi. Hər dəfə onlardan ayrılanda yenidən görüşlərinə gələcəyinə vəd verərdi. Di gəl ki, başqa işıqlı arzuları kimi bu istəyini, vədini də özü ilə haqq dünyasına apardı...
H.Bağırov
teatr, kino, televizyia tamaşaçılarının sevdiyi
aktyorlardan idi. Yatımlı səsiylə oxumağından,
rolların xarakterinə uyğun oynamağından
çoxları ləzzət alardı. Musiqili Komediya Teatrının
direktoru kimi orada çox
işlər gördü_və görmək iştəyirdi.
Amma... O, nağıl qəhrəmanlarının taleyinə
oxşar ömür yaşadı. Son nəfəsdə isə deyib: "Bu dünyaya gələndən, gedənlərdən biri də mən oldum..."
Azərbaycan.- 2007.- 17 yanvar.- S. 6.