Zəhra
“Teatrda rəssam işi rejissorla
tamaşaçı arasında
körpü rolu oynayır”
Xalq rəssamı Nazim
Bəykişiyev: “Biz öz milli rəssamlıq
məktəbimizi kor-koranə şəkildə
xaricdəkilərlə müqayisə etməməliyik”
Ötən ilin
sonlarında prezident İlham Əliyev fəxri adların
verilməsi ilə bağlı fərman imzaladı. Bu
fərmana əsasən bir çox rəssamlarımız
əməkdar rəssam, xalq rəssamı, incəsənət
xadimi adına layiq görüldü. Xalq rəssamı adı
alan firça ustalarından biri də rəngkarlıq və
teatr rəssamlığı ilə məşğul olan Nazim
Bəykişiyevdir. Əsərləri Rusiya, Türkiyə,
Almaniya, Fransa və İngiltərə muzey və
sərgilərində nümayiş etdirilən
N.Bəykişiyev hazırda Akademik Milli Dram Teatrının
baş rəssamıdır. Dövlət
mükafatı, "Qızü
dərviş" və
"Humay" Milli mükafatlarının laureatıdır. N.Bəykişiyev bu günə kimi 100-dən artıq tamaşada quruluşçu rəssam
kimi işləyib. Rəssamla söhbətimizdə
onun sənət yoluna birgə nəzər saldıq.
"Əzim
Əzimzadə adına Rəssamlıq Məktəbini bitirdikdən
sonra, indiki Rusiya Teatr Akademiyasına daxil oldum. Elə teatr
rəssamı kimi yaradıcılığa da burada başladım.
Akademiyada təhsil aldığım müddətdə
gördüm ki, məhz bu təhsil ocağında oxumaq her bir
gənc rəssamın savadlı yetişməsinə, öz
dövrünün, zamanının tələblərinə
cavab verməsinə şərait yaradır. Mən rəssamlıqla
70-ci illərdən məşğul oluram. Daha sonra bir
çox xarici ölkələrdə, o cümlədən
Türkiyə teatrlarında bir neçə tamaşanın
quruluşçu rəssamı olmuşam. Valeri Levental, David Baroviski, Aleksandr Vasilyev kimi klassiklərdən bu sənətin sirlərini öyrənmişəm. Bu gün də dünya miqyasında qəbul olunan bu sənətkarlardan nəsə öyrənməyə
çalışıram. Çünki onlar teatr sənətinə hər zaman yeni bir
fikir gətiriblər".
Rəssam yaradıcılıqla məşğul
olduğu 30 ildən artıq müddətdə
bir çox uğurlar əldə edib. 35 yaşında Dövlət Mükafatı
laureatı olub. N.Bəykişiyev hər zaman yenilik axtarışındadır,
yaratdığı əsərlərin
mükəmməl alınması
üçün onların
üzərində davamlı
olaraq və çox böyük tələbkarlıqla işləyir:
"Tələbəlik illərində
bizi təcrübəçi
kimi Rusiya teatrlarında hazırlanacaq
tamaşalara tərtibat
verməyə göndərirdilər.
Biz Rusiya Teatr
Akademiyasına qayıdandan
sonra təcrübə
müddəti ərzində
gördüyümüz işlərdən
bəhs edən afişalar hazırlayır,
onlarla bağlı izahatlar verirdik. Azərbaycanda ilk üzərində işlədiyim tamaşa Sumqayıt Dövlət Teatrında hazırlanıb.
Sonra ayrı-ayrı vaxtlarda Musiqili Komediya Teatrında və Gənc Tamaşaçılar
Teatrında baş rəssam kimi
çalışmışam.
2001-ci ildən
etibarən isə Akademik Milli Dram Teatrının baş rəssamıyam. Ancaq fəaliyyətimin ilk vaxtlarından ta bu günə qədər bir çox tamaşalara bədii tərtibat vermək üçün
bölgə teatrlarına
da dəvətlər alıram və heç vaxt bu dəvətlərdən
imtina etmirəm".
N.Bəykişiyev ən çox sevdiyi işlərin Hüseyn Cavidin əsərlərinə hazırlanan
tamaşalara verdiyi tərtibatlar olduğunu deyir. Mehdi Məmmədov,
Azər Paşa Nemətov, Hüseynağa
Atakişiyev, Mehriban Ələkbərzadə kimi
rejissorların tamaşalarına
quruluşçu rəssam
kimi əmək sərf edən N.Bəykişiyevin Ağdam
Teatrında hazırlanan
Anarın "Şəhərin
yay günləri"
əsərilə bağlı
gözəl teatr eskizləri var. Hazırda bu eskizlər Dövlət İncəsənət
Muzeyində saxlanılır.
Elçinin "Qatil"
tamaşasına verdiyi
tərtibat da maraqla qarşılanıb:
"Mənə uğur
gətirən işlərimdən
biri də Mir Cəlalın "Dirilən
adam" tamaşasının səhnə
tərtibatı oldu. Bu işimə görə,
"Humay" mükafatı
aldım. 2001-ci ildən 2005-ci ilədək
olan fəaliyyətimə
görə isə Teatr Xadimləri İttifaqı tərəfindən
"Qızıl Dərviş"
mükafatı ilə
təltif olundum".
Bir müddət
əvvəl Vyanada nümayiş olunan "Arşın mal alan"
tamaşasına da tərtibat verən xalq rəssamı bunu mühüm hadisə kimi dəyərləndirir:
"Azərbaycan Mədəniyyətinin
Dostları Fondunun təşəbbüsü ilə
baş tutan bu tamaşanın nümayişi böyük
hadisə idi. Dahi bəstəkarımız Üzeyir
Hacıbəyovun sənətini
dünyaya tanıtmaq məqsədilə Vyanada hazırlanan bu tamaşaya bədii rəhbərlik Fərhad Bədəlbəyliyə, bədii
tərtibat isə mənə həvalə edilmişdi. Xarici aktyorların
ifa etdiyi bu tamaşa böyük səs-küyə
səbəb oldu".
Bir müddət
əvvəl İranda
keçirilən, 35 ölkənin
nümayəndələrinin iştirak etdiyi Biennal Rəngkarlıq Sərgisinə qatılan rəssam orada birinci yeri tutub:
"Azərbaycanda ilk dəfə
bu müsabiqənin qalibi olaraq "Qran-pri" alan sənətkarımız xalq
rəssamı Fərhad
Xəlilovdur. Bu sərgi iki ildən bir keçirilir. Ölkəmizdən həmin müsabiqəyə
25 rəssam öz əsərlərini göndərilmişdi.
Münsiflər heyətinin tərkibində
sərgiyə qatılan
ölkələrin nümayəndələri
təmsil olunsa da, onların öz ölkəsinin nümayəndəsinə səs
verməyə ixtiyarı
yox idi. Müsabiqədə birinci yerə
layiq görülməyimə
çox sevindim, ancaq müəyyən səbəblərə görə
mükafatın təqdimetmə
mərasiminə qatıla
bilmədim".
N.Bəykişiyev bədii
tərtibatın rejissorun
fıkrini tamaşaçıya
aydın çatdırmaq
baxımından böyük
önəm daşıdığını
söyləyir: "Teatrda
rəssam işi rejissorla tamaşaçı
arasında körpü
rolunu oynayır. Səhnə açılarkən
tamaşaçı ilk olaraq
rəssam işi ilə
Hazırda teatr rəssamlığı
ilə yanaşı, həm də Rəssamlıq Akademiyasında
müəllim işləyən
Nazim Bəykişiyev bu mürəkkəb sənəti gənclərə
öyrətməkdən böyük
zövq alır. Gənclərlə işləməyə böyük
önəm verdiyini qeyd edən rəssam, həm də gözəl rəngkardır. Fərqli, bənzərsiz
rəng duyumuna malik olan xalq
rəssamı Nazim Bəykişiyev əsərlərində
Abşeronu vəsf edir. "Əsərlərimin
əsas mövzusu Abşeron mənzərələridir.
Həmin
mənzərələri rəngkarlıq
əsərlərimdə əks
etdirməyi sevirəm.
Əsasən teatrda çalışdığımdan
və buradakı işimin çoxluğundan
rəngkarlığa kifayət
qədər vaxt ayıra bilmirəm. Amma rəssam öz işinin vurğunudursa, hər cür şəraitdə işləməyi,
yaratmağı bacarmalıdır.
Biz öz rəssamlıq
məktəbimizi kor-koranə
şəkildə xaricdəki
rəssamlarla, Almaniya,
Fransa, İngiltərə
rəssamlıq sənəti
ilə müqayisə
etməməliyik. Özəl xüsusiyyətlərimizi
qorumalıyıq. Onda görərik
ki, Azərbaycanın rəngkarlıq sənəti
bu gün, mübaliğəsiz desək,
elə dünya səviyyəsindədir".
N.Bəykişiyev ölkəmizdə son vaxtlar
mədəniyyət sahəsinə
ayrılan diqqəti yüksək qiymətləndirir. O, bu şəraitin mədəniyyətimizin
dünyaya tanınmasında
böyük rol oynayacağını söyləyir:
"Ölkənin çətin
maddi-iqtisadi vəziyyətində
sənəti, sənətkarı
qorumaq üçün
görülən böyük
işlər təqdirəlayiqdir.
Mədəniyyət və Turizm
Naziri Əbülfəs
Qarayev teatr sənətimizin dünyaya
çıxmasına böyük
imkanlar yaradır.
O, mədəniyyətə son dərəcə ciddi yanaşan bir insandır. Mən bir rəssam
kimi artıq sənət sferasındakı
irəliləyişləri, dəyişiklikləri hiss edirəm.
Artıq
teatrlarımızın çoxu
təmir olunur. Bu, həm də
bizim işlərimizin
daha mükəmməl
olmasına şərait
yaratmaq deməkdir.
Hörmətli prezidentimiz bu
yaxınlarda rəssamlar
üçün emalatxanaların
tikilməsi və Müasir Təsviri Sənət Muzeyinin təşkil olunması ilə bağlı fərman imzalayıb.
Bütün bunlar baş
verən irəliləyişlərin
göstəriciləridir".
Bu ilin payızında N.Bəykişiyevin
yaradıcılıq nümunələrindən
ibarət sərgi keçiriləcək: "Hazırda
görkəmli rejissorumuz
Azər Paşa Nemətovla birlikdə 10
Mart - Teatr Gününə
həsr olunan sərgiyə hazırlaşırıq".
Rəssam yaratdığı
əsərlərin bəzlərini
dostlarına bağışlamaqdan
zövq alır: "Üç il əvvəl şair Vaqif Bayatlı Öndərin portretini çəkib ona bağışlamışdım. O, hələ də söz düşəndə
bu əsəri çox bəyəndiyini deyir. Məndə bir xüsusiyyət
var ki, eyni
mənzərəni dəfələrlə
işləyirəm. Ancaq bunun
rəngkarlıq ifadəsi
hər dəfə müxtəlif formada alınır. Mən özüm
Novxanıda anadan olmuşam. Yəqin bu səbəbdəndir
ki, əsərlərimdə
Abşeronu təsvir etməkdən doymuram".
Rəngkarlıq əsərlərinin
hər zaman müsbət enerji yayılmasını arzulayan
N.Bəykişiyev artıq
bu istəyinə nail olduğunu düşünür:
"Çalışıram ki, əsərlərim tamaşaçılara müsbət
enerji bəxş etsin, insanlarda sevinc hissi yaratsın.
Hər zaman ümid edirəm ki, sabah
daha yaxşı əsərlər yaradacağam.
Əgər bu inam hissi olmasa, sənətkar
yeni əsərlər
yarada bilməz".
525-ci qəzet.- 2007.- 17 yanvar.- S. 7.