Güllərə
insanların prototipi kimi baxıram
Suğra
Bağırzadə, aktrisa-rəssam: "Seçim olsaydı,
yəqin ki, kinoya üstünlük verərdim"
Bu
yaxınlarda Fransanın Nitsa şəhərində
keçirilən Ümumdünya Floristlər
Şurasının 24-cü sammitində aktrisa-rəssam
Suğra Bağırzadə də iştirak edib. 21
ölkənin qatıldığı sammitdə
"Zəfəranlıq", "Şarm" və
"Bitməmiş simfoniya" adlı əsərlərini
nümayiş etdirən Suğra xanım "Dizayn
işlərininin yüksək qiymətləndirilməsi"
və "Qeyri-adi əsərlərinə görə"
sertifikatlarına və diploma layiq görülüb.
Rəssamlar İttifaqının və MDB və Pribaltika
ölkələri Konfedersiyasının və
Kinematoqrafçılar İttifaqının üzvü
S.Bağırzadə ilə söhbətimizə səfər
təəssüratlarından başladıq:
- Bir neçə il
bundan əvvəl Fransada keçirilən sərgiyə
dəvət alsanız da, maliyyə çətinliyi
üzündən gedə bilməmişdiniz. Budəfəki
səfəriniz necə baş tutdu - öz hesabınıza,
yoxsa sponsor köməyi ilə?
- Bu səfərdə mənə
mədəniyyət və turizm naziri kömək elədi. İlk dəfə idi ki, xaricə getmək
üçün mənə maddi kömək oldu. Onlar mənə Parisə deyil, Amanisiyə getmək
üçün pul verdilər. Parisdə
isə öz hesabıma oldum.
- Səfəriniz ən çox nə
ilə yadda qaldı?
- Əvvəla, qeyd edim ki,
mən həmin tədbirdə türkdilli
dövlətlərin yeganə nümayəndəsi kimi
iştirak etdim. İkebanalarım sammitdə iştirak
edənləri çox təəccübləndirdi. Bu əsərlərin dünyada analoqu yoxdur və
sammit iştirakçıları da bunu başa
düşürdü. Çünki
ikebanalar adətən köhnə
çiçəklərdən hazırlanır. Mənsə yalnız təzə
çiçəklərlə işləmişəm. Kim ki təzə güllərlə
işləməklə onları keramika halına gətirir,
həmin işlər ölməz əsərlərə
çevrilir. Təbii
çiçəklərdən hazırlanan ikebanaların
gülləri iki-üç gündən sonra solur. Mən Floristlər Şurasının yeganə
üzvüyəm ki, təbii çiçəklərdən
ölməz əsərlər yaradıram. Bu da sammit iştirakçılarını çox
təəccübləndirdi. Təsadüfi
deyil ki, mənə təqdim edilən sertifikatlar da "Dizayn
işlərininin yüksək qiymətləndirilməsi"
və "Qeyri-adi əsərlərinə görə"
adlanır.
Sammitdən çox
gözəl təəssüratlarla qayıtdım. Foruma
dünyanın ən tanınmış floristləri
qatılmışdı. Mən orda
vətənimin bir hissəsi kimi iştirak edirdim. Hər gedişimdə olduğu kimi bu dəfə
də özümlə şəkərbura, paxlava,
Azərbaycan şərabı aparmışdım. Onu da
qeyd edim ki, belə sammitlərin keçirilməsi proqramı
iki il əvvəldən hazırlanır. Artıq indidən məlumdur ki, 25-ci sammit Makauda,
26-cı sammit Malayziyada keçiriləcək. Belə
bir tədbiri keçirəcək ölkə iki-üç il əvvəldən buna hazırlaşır.
Fransızlar sammitə o qədər gözəl
hazırlaşmışdılar ki, adam
heyran qalırdı. Oxuyur, rəqs edir,
şadlanırdılar. Belə
tədbirlərin təşkil olunması üçün
sadəcə, işləmək lazımdır.
- Belə bir sammitin nə vaxtsa
Azərbaycanda da keçirilməsi ehtimalı varmı?
- Bu cür tədbir dövlət
səviyyəsində təşkil edilməlidir. Çünki forum çərçivəsində
keçirilən görüşlər dövlət, meriya
səviyyəsində təşkil olunurdu. Bunun üçün ilk növbədə bu
sənəti inkişaf etdirmək lazımdır.
Çox istərdim ki, belə bir sammit Azərbaycanda da
keçirilsin! Bu, xalq üçün də
çox maraqlı olar. Bilirsiniz ki,
heç bir rəsmi qəbul, simpozium, idman yarışları
floristlərsiz keçmir. Bu, hal-hazırda
bütün dünyada incəsənətin ən çox
yayılmış növüdür. Bunun
üçün ilk növbədə gənc floristlərin inkişafına
kömək olunmalıdır. Çox
yaxşı olardı ki, bizim gənclər də öz
işləri ilə belə forumlarda iştirak etsinlər.
Bizdə təbii çiçəklərlə
işləyən floristlər çoxdur. Ancaq
özümüzünkülərə çox etinasız
yanaşılır. Bizdə
həmişə rəsmi qəbullar olanda bəzəmək
üçün başqa yerdən floristləri dəvət
edirlər. Amma indiyə qədər
hansısa tədbiri bəzəyəndə məni
dəvət etməyiblər. Ümumiyyətlə,
bizdə potensial böyükdür, sadəcə, texniki
cəhətdən onlardan geri qalırıq.
- Bir neçə il
bundan qabaq beynəlxalq sərgilərdə iştirak eləmək
üçün hazırlamaq istədiyiniz kataloq başa
çatdımı?
- Təəssüflər olsun ki,
kataloq hazırlaya bilmədim. Əlbəttə,
mən orda öz kataloqumla, işlərimlə iştirak
etsəydim, daha yaxşı olardı. Maddi
cəhətdən bu kataloqu hazırlaya bilmirəm. Bilirsinizmi, mənim hazırladığım kataloq
ya çox yaxşı olmalı, ya da ümumiyyətlə,
olmamalıdır. Mən də
Azərbaycanın simasıyam. Mən
yaxşı görünməli, ölkəmi təmsil
etməliyəm. Çünki bununla
ölkəm haqqında rəy formalaşır.
- Rəssamlıqla nə vaxtdan
məşğul olmağa başlamısınız?
- Mən uşaqlıqdan
güllərin içərisində
böyümüşəm. Səhnədə
olanda həmişə mənə gül
bağışlayıblar. Rəhmətlik
anam Məleykə xanım həmişə evdə
dibçək gülləri yetişdirər, onlara
qayğı ilə qulluq edərdi. Bizi
də elə tərbiyələndirərdi. Mən uşaqlıqdan özüm üçün
güllərdən ikebana düzəltməyə
başladım. Hərçənd
ikebananın qanunlarını bilmirdim. Böyüdükcə
həyat insanı məcbur edir ki, bilmədiyin şeyləri
öyrənəsən. Mən də
ikebananın qanunlarını öyrəndim.
- Bu işdə sizin heç bir
müəlliminiz olmayıb?
- Yox, müəllimim olmayıb. Mən doğrudan da işgüzar insanam. Bilsəm ki, nəyisə öyrənməliyəm,
gecə-gündüz çalışaram. İndi ingilis dilini öyrənmək
istəyirəm, amma vaxtım yoxdur. Belə qərara
gəlmişəm ki, yarımçıq əsərlərimi
başa çatdırandan sonra ingilis dilini
öyrənməyənə qədər daha heç bir
iş görməyəcəyəm. Bu
ikebanaların ömrü axı uzun deyil, güllər
müəyyən vaxtdan sonra solur. Yavaş-yavaş
təcrübə topladım, müxtəlif kimyəvi
məhsulları öyrənməklə işlərimi bu
səviyyəyə çatdırdım. 94-cü
ildə ilk böyük əsərimi hazırladım. Ona qədər çoxlu xırda əsər
üzərində təcrübələr
aparmışdım. Hazırda Rəssamlar
İttifaqının bir üzvü kimi, təkcə bu
ikebanalarla yox, həm də rənglərlə
işləyirəm. Xırda işlərim
böyük işlər görməyimə imkan yaradır.
- Rəngbərəng, nadir
gülləri hardan tapırsınız belə?
- Həyat yoldaşım çox
diqqətli insandır. O mənim güllərlə
maraqlandığımı bildiyi üçün çox
kömək edir. Həyətyanı
sahəmdə güllərim çoxdur. Nardarandakı
bağımızın yarıdan çoxu güldür.
Ev, dibçək güllərim də
çoxdur. Bir də təzə
güllərlə işlədiyim üçün onları
mağazalardan alıram. Güllər lap təzə
olmalıdır. Çünki məhlullar
ağır olduğundan güllər dözə bilmir. Məni Bakının bütün gül
mağazalarının hamısında tanıyırlar. Kompozisiyalarımın çoxu gözəl bir
gül gördükdən sonra yaranır. Mənə
elə gəlir ki, bu əsərlərin hər birində
çiçəklərin ömrünü uzadıram. Hərdən dibçəyimdə gül
açır. Bir tərəfdən onu
kəsməyə heyifim gəlir, digər tərəfdən
fikirləşirəm ki, əgər mən bunu
kəsməsəm, onsuz da ömrü azdır, solub xarab
olacaq. Mənim sərgilərimin adı da
"Suğranın solmaz çiçəkləri"
adlanır. Mən bunlara heç vaxt
qurumuş güllər deyə bilmərəm. Onları daha çox dondurulmuş güllər
adlandırıram. Çünki bu
güllər məhlullarla dondurulur. Hər əsərim
üzərində ən azı iki il
işləyirəm.
- Heç bu əsərləri
hazırlamağa başlayanda nə vaxtsa sərgilər
keçirəcəyinizi düşünürdünüzmü?
- Bəzən deyirlər ki, insanlarda
"ulduz" xəstəliyi var. Mən heç vaxt
"ulduz" olmaq istəməmişəm. Həyat
elə gətirib ki, uşaqlıqdan səhnədə, kinoda
olmuşam. Amma heç vaxt
fikirləşməmişəm ki, bu işim də onlarla
paralel olmalıdır. Mənə elə
gəlir ki, Tanrı mənə nə yazıbsa, o yolla da
gedirəm. Hər hansı əsəri
hazırlayanda onu kiməsə bağışlamağı
və ya satmağı qarşıma məqsəd qoymuram.
- Suğra xanım, uşaqlıqdan
səhnədə, kinoda olduğunuzu dediniz. Siz
həm də "Cücələrim" mahnısının
xoreoqrafik quruluşda ilk ifaçısı olmusunuz. Niyə sonradan mahnı
ifaçılığını davam etdirmədiniz?
- İkinci sinifdə oxuyanda
Pionerlər sarayının xor dərnəyinin üzvü
olmuşam. Həm də həmin ansamblda uşaq
mahnılarının solistlərindən biri idim. Bir dəfə xoreoqrafiya qrupunun rəhbəri Berta
Brelovskaya səsimi eşidib xoşuna gəldi. O mənim
rəqs oynamağımla da maraqlandı və rəqsi
bilməyim onu qane etdi. Qərara gəldilər
ki, "Cücələrim" mahnısını xoreoqrafik
quruluşda versinlər. Böyük xor
qrupunda bu mahnının ifaçısı Armida idi. "Cücələrim"in xoreoqrafik quruluşda
ilk ifaçısı isə mən oldum. 1959-cu
ildə ilk dəfə olaraq Moskvada keçirilən
ongünlüyə uşaq ansamblını da apardılar.
Mən Böyük Teatrın
səhnəsində oxudum. Daha sonra dünyanın ən
gözəl uşaq mahnılarından ibarət val çıxdı. Maestro
Niyazinin diriyorluğu ilə mənim səsim də həmin
vala yazıldı. "Cücələrim"
mahnısı həyatımda böyük rol oynadı. Demək olar ki, incəsənətə bu mahnı
ilə gəldim. "Cücələrim"
mahnısını ifa etdikdən sonra kinostudiyanın dublyay
şöbəsi məni uşaq filmlərinin dublyayına
dəvət etdi. Bir sıra filmlərin
dubyayında fəal iştirak edirdim. Məktəbi
bitirəndə artıq aktyor dərəcəm vardı.
"Ulduz" və
"Küçələr, yollar" filmində baş rolda
çəkilmişdim. Məni Moskva
Kinematoqrafiya İnstitutuna göndərmək
istəsələr də, atam icazə vermədi. O,
evdən kənarda yaşamağımı,
ümumiyyətlə, incəsənətlə
məşğul olmağımı istəmirdi. Atam körpüsalma mühəndisi idi. Bacılarım da mühəndis idilər. Atam deyirdi ki, ailəmizdə aktrisa yoxdur və
sən də olmayacaqsan. Bizim
ailəmizdə də atamın dediyi olmalı idi. Mən də ona görə heç bir cəhd
göstərmədim. Ona görə də
Neft və Kimya İnstitutuna daxil oldum. Yüksək
molekullu birləşmələr üzrə mühəndis ixtisasına
yiyələndim. İnstitutu əla
qiymətlərlə bitirdikdən sonra məni Elmi-Tədqiqat
İnstitutuna elmi işçi göndərdilər. Kinoya, dublyaya tez-tez dəvət olunurdum. Amma institutda oxuyanda artıq kinostudiyadan
uzaqlaşmışdım. AZ.NKİ-də
oxumaq çox çətin idi. Elə bir
xüsusiyyətim də var ki, gördüyüm işi
yaxşı və sonadək etməliyəm. Ona görə də heç bir təklifi qəbul
etmədim. Ailə qurduqdan sonra da
kinostudiyadan yenə dəvətlər alırdım. Kinostudiyaya qayıtmaq haqqında qərarı
həyat yoldaşımla birgə verdik. Mən
aşkarlama sexində rəis, növbə rəisi,
mühəndis işləməklə bərabər,
filmlərə çəkilir, dublyayda iştirak edirdim. "
- Braziliyalı reyissorla
tanışlığınız necə olmuşdu?
- O, Moskva Kinematoqrafiya İnstitutunu
bitirmişdi və ilk filmini də keçmiş Sovet
İttifaqında çəkdi. Azərbaycan
natura cəhətdən Braziliyaya oxşadığı
üçün naturadan çəkilişlərinin
çoxunu da Azərbaycanda etdi. O, aktyorları da
Braziliyadan, Moskvadan gətirmişdi. Aktyor
ştatında şəkillərim onun xoşuna gəldiyi
üçün baş rola məni çəkdi. Filmi çox böyük uğur qazandı. Həmin filmi Kubada keçirilən festivalda da
göstərmişdilər. Amma sovet
dövrü olduğu üçün məni xarici qrupun
tərkibində Kubaya buraxmadılar. Sonra
filmin Kubada uğurla qəbul edilməsi haqqında məktub
aldıq.
- Kino fəaliyyətinizdən
danışın. Sonuncu dəfə
"Güllələnmə təxirə salınır"
filmində çəkilmisiniz. Daha yeni
filmlərə dəvət almırsınızmı?
- Həmin film 1992-ci ildə
çəkilib. Bu, sponsor filmi idi. Ancaq
sponsor müflis olduğundan film
dayandırılmışdı. "Azərbaycanfilm"
həmin filmi sponsordan aldı və başa
çatdırdı. Hazırda heç bir
filmə dəvət almamışam. Gələn il çəkiləcək filmlərə
dəvət olunsam, xəbər tutacaqsınız. Yaşımın elə vaxtıdır ki, hər
reyissorun filmində çəkilə bilmərəm. Buna həm qəlbim, həm dərrakəm icazə
verməlidir.
- Siz rəssamlığa və
aktrisalığa hobbi kimi baxırsınız?
- Mən heç vaxt aktyorluğu
və rəssamlığı özümə əsas
sənət seçməmişəm. Əgər
mənə tapşırılarsa, hər ikisi ilə ciddi
məşğul oluram. Bunlar bir-birindən
asılı olmayan işlərdir. Bunlara
hobbi demək olmaz. Əgər
mühəndis kimi işim varsa, birinciliyi əlbəttə ki,
ona verirəm. Əgər aktyor işim
varsa, yəqin ki, rəssamlıqla məşğul olmuram.
Rəssamlıqla o vaxt məşğul oluram ki,
əlimdə heç bir işim olmur. Bir
işim digər işimə mane olmamalıdır.
- Əsərlərinizin
tamaşaçıları əsasən kimlərdir?
- Mən keçmiş yapon
səfirinin xanımı ilə
- Şərqdə
rənglər adətən real həyatı əks etdirir. Ona
görə də sənətkarlar daha çox şux, oynaq
rənglərə üstünlük verirlər. Siz
rəng seçiminizi necə
müəyyənləşdirirsiniz?
- Mən
elə fikirləşmirəm. Ümumiyyətlə,
güllərə insanların prototipi kimi baxıram. İnsan
həmişə şux ola bilmir axı. Elə
əsərlərim var ki, onları rənglə
işləmirəm. Amma elə əsərim var ki, o
əsərə mütləq şuxluq verməliyəm.
Mənim əsərlərimdəki rəng fəlsəfi
məna daşıyır. Bu iş bəlkə zərgər
işindən də çətindir. Çünki
zərgər yorulanda əlindəki alətləri bir
kənara qoya bilər. Mənsə əlimdəki işi
saxlaya bilmərəm. Çünki bu güllər
canlıdır. Mən işi yarıda qoysam, onlar sola
bilər, xarab olar.
- Tutaq ki, yolla
gedərkən ayaq altına düşən bir çiçək
görürsünüz. Bu sizə necə təsir edir?
- Mən buna
öyrəşmişəm. Çünki başa
düşürəm ki, bu da həyatın bir qanunudur.
Yəni bizdən asılı olan şey deyil. Belə bir
ifadə var: "Lalə taxıl zəmisində qanqal
otudur". Elə bir incə gül taxıl zəmisində
bitdiyi üçün ona qanqal otu deyirlər. Həyatın
bir çox qanunları var ki, biz onunla mübarizə apara
bilmərik. Necə ki, biz insanlar yaşa doluruq,
qocalırıq, dünyamızı dəyişirik. Çiçəklər
də elə. Əlbəttə, heyifslənirəm. Mən
gülləri çox sevirəm. Onlara
qadınlığın rəmzi kimi baxıram.
-
Özünüzü nə vaxt rahat hiss edirsiniz - hər
hansı gözəl bir əsər yaradanda, yoxsa filmdə bir
obrazı canlandıranda?
- Hər
ikisində... Mən daxilən incəsənət adamıyam.
Əgər əsər yaradıramsa, ona aludə oluram.
Əgər kinoda çəkilirəmsə, mütləq ona
düzgün və ciddi yanaşıram. Amma seçim
olsaydı, yəqin ki, kinoya üstünlük verərdim.
Mənim kinoya daha çox həvəsim var. Atam icazə
vermədiyindən kino ilə yaxşı məşğul ola
bilmədim. Yəqin ki, ürəyimdə nəsə
qalır...
- Siz
əsərlərinizə rəssam gözü ilə
baxırsınız, yoxsa mühəndis gözüylə?
- Hər iki
gözlə baxıram. Çünki hər birində
mühəndis işi var. Mən bu
əsərlərə kompleks də baxıram.
Çərçivə olmayanda əsərlərimi qəbul
eləmirəm. Çərçivə işi tamamlayır.
Əgər əsərlərim çərçivəyə
alınıbsa, o, mütləq yaxşı
çərçivə olmalıdır. Əsər qurtarandan
sonra mən onlara artıq öz işim kimi yox,
sənət əsəri kimi baxıram.
Kaspi.- 2007.- 10-12 noyabr.- S. 22-23.