Şuşa
Mədəni-Maarif Texnikumu - 85
...Şuşa deyiləndə nə yada düşür? Dumanlı
şəhərmi? Yaşıl ormanlarmı? Sərin
bulaqlarmı? Köksündə dahilərin abidələri
qərar tutmuş böyük bir postamentmi? Dünyanın
ən gözəl səslərinin cəm olduğu
səkkizinci notmu?
...Və bütün bu sualların
qarşılığında yeni bir sual yaranır:
“Şuşa” deyiləndə nə yada düşmür ki?
...Bu günlərdə “Azercell” “Bizi birləşdirən
dəyər” mövzusunda keçirdiyi müsabiqəyə
yekun vuracaq. Mən həmin müsabiqənin
iştirakçısıyam. Və yalnız indi, bu anlarda,
Şuşa Mədəni-Maarif Texnikumu barədə
yazının ilk cümləsini yazdıqdan sonra
barmağımı dişlədim: bu gün bizi
birləşdirən dəyər əslində elə
Şuşadı. Bu kəlmənin içərisində
muğamdan tutmuş milli özgürlüyə qədər,
nisgildən başlamış ümidə qədər hər
şey var.
“...Şuşanın dağları başı dumanlı, ay
dərdindən ölməyə çoxdur gümanlı ...”
Şuşanın dərdindən ölməyə
dəyər. Şuşadan ötrü qurban getməyə
dəyər. Kim deyibsə , yaxşı deyib: Şuşa
Azərbaycanın brilyant qaşlı üzüyüdür.
İndi Şuşa azərbaycanlıların nəhayətsiz
üzgünlüyüdür. Bu üzgünlük nə vaxt
bitəcək? Səsi-sorağı dünyaya sığmayan
Şuşa nə vaxtadək bizim ürəyimizə
sığınıb yaşayacaq? Bir dəfə xalq artisti
İslam Rzayev dərdli-dərdli dedi: “Daha Qarabağdan
Bakıya səs gəlmir”. Həmin səslərin ən zili
Şuşadan gəlirdi. İndi, Şuşa, nə səsin
var, nə də səmirin... Səni yalnız şəkillərdən
görürük...Dumanlar içində, yağılar
tapdağında...
Şuşa Azərbaycan üçün nədir? İlk
baxışda cavabı asan görünən bu sualın
açması çətindən çətindir.
Çünki həmin suala cavab vermək üçün
gərək tarixə səyahət edəsən,
əsrlər boyu ilmə-ilmə toxunmuş bir tarixi yenidən
ilmə-ilmə açasan. Həmin sualın elmi
açıqlaması budur ki, Azərbaycan maarifinin, elm və
mədəniyyətinin tarixində Şuşa
şəhərinin əlahiddə rolu var və bu
şəhərin qədim və zəngin milli maarifçilik
və mədəniyyəti mövcuddur. Vaxt olub ki, Şuşa
yalnız Azərbaycanın deyil, bütövlükdə
Qafqazın mədəniyyət mərkəzlərindən
olub. Azərbaycan mədəniyyətində çox şey
öz ilkin mənbəyini Şuşadan alıb.
XIX əsrin sonu, XX əsrin əvvəllərində
böyük vüsət alan maarifçilik
hərəkatında öz xalqının gələcəyini
elmdə, təhsildə görən Qarabağın
görkəmli ziyalıları mövcud
tələblərə cavab verən müəllim
kadrlarının hazırlanması üçün yeni tipli
təhsil ocaqlarının yaranmasına var
qüvvələrini sərf etdilər. Şuşanın
maarifçilik hərəkatında ilk qızlar
məktəbi, ilk müəllimlər məktəbi, ilk
pedaqoji seminariya Qarabağın, eləcə də
Azərbaycanın təhsil tarixində əhəmiyyətli
rol oynamışdır. X. B. Natəvan, N.B.Vəzirov, Ə. B.
Haqverdiyev, M. M. Nəvvab, Ü.Hacıbəyov, Ə. B.
Ağayev, Y.V.Çəmənzəminli və başqa
görkəmli şəxsiyyətlərin yaratdıqları məktəb
ənənələri sonralar da uğurla davam etdirilmişdir.
Şuşanı Zaqafqaziyanın konservatoriyası
adlandırırdılar və elə təkcə bu
bənzətmə onun yalnız Azərbaycanın deyil,
eləcə də Qafqazın mədəniyyət
tarixindəki yerini müəyyənləşdirmək
üçün yetərlidir. Azərbaycanın çox
böyük sənətkarlar, ziyalılar, qədim
abidələr şəhəri olmağı ilə
bərabər Şuşanın hər məhəlləsi (bu
məhəllələrin o zaman sayı 17 olmuşdur) öz
mədrəsəsi, məktəbi ilə də
fərqlənmişdir.
85 il əvvəl, 1922-ci ilin avqustundan Şuşa
Müəllimlər Seminariyası, 1931-ci ildən isə
pedaqoji texnikum kimi fəaliyyətə başlayan indiki
Şuşa Mədəni-Maarif Texnikumu uzun və
şərəfli yol keçərək müasir
dövrümüzədək gəlib çatmış,
minlərlə gəncin seçdiyi sahənin diplomlu
mütəxəssisi kimi fəaliyyət göstərməsini
təmin etmişdir. 1938-ci ildə bu texnikuma
M.Əzizbəyovun adı verilmişdir. Bu illərdə
texnikumun profili və istiqamətləri müxtəlif
şəkildə dəyişmişdir. Mütəxəssis
hazırlığının struktur dəyişikliyi ilə
əlaqədar 1976-77-ci tədris ilində texnikuma
kitabxanaçılıq və mədəni - maarif işi
üzrə ixtisaslar verilmişdir.
85 il ərzində Şuşanın bu təhsil ocağına
nüfuzlu şəxslər rəhbərlik etmişlər. Məktəbin
ilk direktorları Müseyib İlyasov, Məlik Hüseynov,
Azərbaycanın xalq yazıçısı Süleyman
Rəhimov, Səfiyyə Hacıyeva, Çərkəz
Səfixanlı, Murad Quliyev, Dadaş Dadaşov, Cavanşir
Əbilov, Sərhəd Bunyadov texnikumun Dağlıq Qarabağ
Muxtar Vilayətində fəaliyyət
göstərməsində, Azərbaycan
bölmələrində xüsusən anadilli
mütəxəssislər hazırlanmasında böyük
işlər görmüşlər.
1981-ci il noyabrın 2-də Azərbaycan Respublikası Ali
və Orta İxtisas Təhsili Nazirliyinin müvafiq
əmrilə Şuşa Mədəni -Maarif Məktəbi,
1982-ci ildən isə Şuşa Mədəni-Maarif Texnikumu
adlandırılmışdır. Hazırda texnikumda ibtidai
təhsil, məktəbəqədər təhsilin
pedaqogikası və metodikası, xarici dil (ingilis dili),
kitabxanaçılıq, fortepiano, xalq çalğı
alətləri, xanəndəlik ixtisasları üzrə kadr
hazırlığı aparılır.
Bu illər ərzində məktəbdə yüksək
elmi-pedaqoji hazırlıqlı metodist müəllimlər —
Yunis Əhmədov, Tofiq Əliyev, Mustafa Fətəliyev, Sabir
Zeynalov, İslam Həşimov, Tofiq Ələkbərov, Kamil
Fərəcov, Əbdüləhəd Muxtarov, Şükür
Məhərrəmov, Altay Rüstəmov, Kamran Şirinov
və başqaları ixtisaslı kadr
hazırlığında öz dəst-xətti olan
mütəxəssislər kimi yadda qalmışlar.
Çoxillik təcrübəsi olan Əhməd Xəlilov,
Nazim Vəliyev, Ofelya Həsənova və başqaları indi
də texnikumun təlim-tərbiyə prosesində
fəaliyyət göstərirlər. 1992-ci ildən
Şuşanın qaçqın və köçkün
həyatı təhsil sisteminə böyük zərbə
vurmuşdur. Texnikum 1991–93-cü illərdə Ağcabədi
şəhərinin 12 saylı orta məktəbində
fəaliyyət göstərmişdi. 390 nəfər
tələbə və 50 müəllim heyəti ilə kollektivin
gərgin əməyi və Azərbaycan Respublikası
Təhsil Nazirliyinin qayğı və diqqəti
nəticəsində texnikum Bakı şəhərinə
köçürülmüş, tələbə qəbulu
planında tələbələrin sayı xeyli
artırılmış, hazırda Bakı şəhərinin
161 saylı məktəbində məskunlaşmışdır.
Hazırda texnikumda 3 şöbə, 12 fənn komissiyası,
əyani şöbəsində 587 nəfər, qiyabi
şöbəsində 193 nəfər tələbənin
təlim-tərbiyəsi ilə 90 nəfərdən çox
müəllim məşqul olur.
Şuşanın işğalından 2007-ci ilə kimi 3 min
nəfərə qədər ixtisaslı mütəxəssis
hazırlanmışdır. Texnikum kollektivin
bacarığı və yüksək
vətənpərvərlik hissi sayəsində öz
işlərini təhsil islahatının
tələblərinə uyğun olaraq qura bilmişdir.
Respublika səviyyəli müxtəlif
müsabiqələrdə, idman yarışlarında,
tələbələrin təltif olunması texnikumda
tərbiyə işlərinə diqqətin vacib sahə
olduğunu əks etdirir. Ənənəvi bayramların qeyd
edilməsi, böyük şəxsiyyətlərlə
görüşlər, Şuşanın
mədəni-ədəbi-pedaqoji mühiti ilə
tanışlıq, Azərbaycanın ümummilli lideri
Heydər Əliyev irsinin daim öyrənilməsi, texnikumun
musiqi kollektivlərinin mütəmadi konsert proqramları
ilə çıxışları və sair tədbirlər
texnikumun gündəlik iş və həyat normasına
çevrilmişdir. Texnikumda fəaliyyət
göstərən tələbə-gənclər
təşkilatının fəaliyyəti, xor və
ansamblın təşkili, müxtəlif idman növləri
üzrə yaradılan komandalar tələbələrin
mədəni-kütləvi işlərinin düzgün
qurulduğunu göstərir.
Texnikumda müasir təlim metodlarından fənlərin
tədrisində istifadə edilməsinə diqqətlə
yanaşılır, nəzəri və təcrübi
dərslərin tədrisində mükəmməl və
zəngin biliyə və metodikaya istinad edilir.
Mütəxəssis hazırlığında pedaqoji
təcrübələrin təşkili, gələcək
kadrların bir mütəxəssis kimi həm pedaqoji, həm
psixoloji, həm də metodiki cəhətdən tam
formalaşmaları üçün bütün imkanlardan
peşəkarcasına istifadə olunur. Texnikumun
ənənələrinə sadiq qalaraq kollektiv
tanınmış məzunlarını daima xatırlayır,
əziz tutur, fəxr edir. Təhsilə həmişə
böyük diqqət və məhəbbət
bəsləyən ümummilli liderimiz Heydər Əliyev
Naxçıvan MR təşkil olunmasının 75 illiyinə
həsr olunmuş təntənəli yübiley iclasında
müəllimlərindən birini xatırlayaraq demişdir: –
“Gözəl müəllimimiz vardı, həm riyaziyyat,
həm fizika dərsi deyirdi - Murad Tutayuq”. Şuşa
Texnikumunun məzunu olmuş əməkdar müəllim Murad
Tutayuq ilk azərbaycanlı qadın, akademik Validə Tutayuqun
qardaşı idi. Fizika - riyaziyyat elmlər doktoru Lətif
İmanov, Lətif Rüstəmov, filologiya elmləri doktoru
Aydın Hacıyev, kimya - biologiya elmlər doktoru Maya
Hacıyeva, xalq yazıçısı Əli Vəliyev, xalq
artistləri bəstəkar Süleyman Ələsgərov,
Əşrəf Abbasov, şair-publisist Şahmar
Əkbərzadə, müğənni Qaraxan Behbudov,
əməkdar müəllim Heydər Tağıyev, İbrahim
Zülfüqarov, Yusif Məmmədov texnikumun məzunları
olmuşlar.
Məlumdur ki, Şuşa abidələr, muzeylər
şəhəridir. Uzun illər kurort şəhəri kimi
Ümumittifaq və beynəlxalq səviyyəli statusda
fəaliyyət göstərib. Bu xüsusiyyətlərin
nəzərə alınmasını, gələcəkdə
texnikumda daha yeni, daha modern texnologiyalara əsaslanan ixtisasların
artımı, sözsüz ki, vacibdir. Texnikumda
mədəni-maarif istiqamətləri ilə bərabər,
Qarabağın fəaliyyət göstərən
müəssisələri üçün daha geniş ampluada
ixtisas hazırlığı aparılması da vacibdir.
Əmək bazarının ehtiyaclarına uyğun
müxtəlif profilli mütəxəssislər
hazırlanması, təhsil xidmətinin
genişləndirilməsi qarşıya yeni tələblər
qoyur. Dövlətimiz tərəfindən orta-ixtisas təhsili
sahəsində aparılan işlər sosial-iqtisadi
şəraitə uyğun olaraq mütəxəssis
hazırlığının struktur və məzmunun təkmilləşdirilməsinə
imkan verir.
Şuşa Mədəni-Maarif Texnikumu kollektivinin zəngin
ənənələri var. Qarabağın ətraf rayonlarında
fəaliyyət göstərən 30 mindən çox
müəllim bu təhsil ocağının yetirməsidir.
...Çox təəssüf ki, Şuşa Mədəni-Maarif
Texnikumu da şuşalılar kimi qaçqınlıq
həyatı yaşamaqdadır. Əvvəldə qeyd etdiyimiz
kimi, texnikum 1991 – 1992-ci tədris ilini Ağcabədi
şəhərindəki 12 saylı orta məktəbdə,
1994-cü ilin noyabrından isə Bakı
Maşınqayırma Texnikumunda, 1996-cı ilin oktyabrından
Yasamal rayonundakı 161 saylı məktəbdə öz
fəaliyyətini davam etdirir. Hazırda texnikuma Rəsul
İsmayılov rəhbərlik edir.
...Amma bu bir adi təskinlikdir. Məzunlarının
şöhrəti dünyalarca olan texnikumun başqa bir
məktəbə qısılıb yaşaması olduqca
acınacaqlıdır. Necə deyərlər, el elə
sığmadığı kimi, məktəb də
məktəbə sığmaz. Amma bu nisgilə, bu
kədərə baxmayaraq şöhrətli təhsil
ocağı fədakar insanların səyi sayəsində
yenə fəaliyyət göstərir, yaşayır,
ənənələrini qoruyur. Azərbaycan
Respublikasının Prezidenti cənab İlham Əliyevin sərəncamı
ilə təsdiq olunmuş Dövlət Proqramına
Şuşa Mədəni-Maarif Texnikumunun 85 illik yubileyinin
keçirilməsinin də daxil edilməsi bütün
şuşalıları, məktəbin kollektivini
ürəkdən sevindirmişdir.
Xalq qəzeti.- 2007.- 28 noyabr.- S. 5.