Qədirov M.

 

Həmişəcavan korifey

 

Mən 35 ildən artıqdır ki, doğmə vətənimdən uzaqlarda - Rusiyada yaşayıram, çoxdandır ki, Rusiya vətəndaşıyam. Lakin bütün bu illər ərzində ana vətənim Azərbaycandan cismən ayrı düşsəm , ruhən həmişə onunla bir yerdə olmuşam. Vətən sevgisi mənə həmişə yar olub. Onun dərdlərinə acımışam, uğurlarına sevinmişəm. Azərbaycanın incəsənət dünyasının cahangiri saydığım Habil Əliyevin 80 illik yubiley tədbirinin iştirakçısı olmağa həmişə tələsmişəm. Yubileydə iştirak edib xoş sözlər söyləmək arzusu ilə yaşamışam. Amma obyektiv subyektiv səbəblərdən istəyimə nail ola bilməmişəm. Bir qədər gec olsa da, nəhayət, ana vətənimə gəlmişəm. Təntənəli yubiley gecəsində deyə bilmədiklərimi indi demək imkanı qazanmışam. Əgər Günəşdən, Aydan, uca dağlardan nəsə yazmaq mümkündürsə, deməli, Habil haqqında da ürək sözlərini yazmaq mümkündür. Günəş təkdir, yeganədir. Habil yeganədir, Azərbaycan xalq musiqimizin, Şərq dünyasının ifaçılıq sənətinin günəşidir, ən uca, əlçatmaz sənət zirvəsidir. Hələ ötən əsrin 60- illərinin axırlarında, 70-ci illərin əvvəllərində Boris Geropyanlar, Nevton Qriqoryanlar çalan kamançaya nənələrimiz, babalarımız "züy-züy" deyərdilər. Mənim rəhmətlik Güləndam nənəm deyərdi: "Ədə, sən allah, o rədionu söndür, yenə ermənilər züy-züydə çalır". Doğrudan da, Azərbaycanın milli kamanı onların əlində cansıxıcı səslənirdi. Habil sənət aləminə gələndən sonra biz bildik ki, kaman nədir, kaman cür səslənərmiş, kaman cür dillənərmiş, kaman cür nalə çəkərmiş! Habil müəllim bütün muğamları, sənət əsərlərini özünəməxsus bir tərzdə, özünün yaratdığı bir yolla, Habil dünyası yolu ilə ifa edir. 50 ildən çoxdur ki, bu xətt, bu yol dəbdən düşmür əksinə, getdikcə müasirləşir. Əfsanələr böyük şəxsiyyətlər haqqında, dahilər haqqında yaranır. O illərdə Habil haqqında da əfsanələr yaranırdı. Deyirdilər ki, görəsən, Habil kamana neyləyir ki, onun kamanından könül oxşayan səslər çıxır. Amma əzizlərimiz bilmirdilər ki, kaman həmin kamandır, simlər həmin simlərdir, o qeyri-adi səs isə kamanı çalarkən gözlərini yumub, qəlbi ilə, ürəyi ilə, köksü ilə onu dilləndirən Habilin ruhunun səsidir, sehrli, şirin, ləzzətli barmaqlarının səsidir. Hamımıza yaxşı məlumdur ki, "ça", "çə" şəkilçiləri kiçildici şəkilçilərdir. Habil kamanımıza yaraşmayan "ça" şəkilçisini kamandan götürdü. Kamança kaman oldu, böyüdü, yüksəldi. Ona Habil Kaman dedilər. Diqqət edin: Kaman Habil yox, Habil Kaman. Kaman təslim oldu, Habilin arxasınca getdi, Habilə güvəndi, hiss etdi ki, sənətkar əlindədir. Ana bütün balalarını, övladlarını eyni məhəbbətlə sevir, hamısı ondan ötrü eyni dərəcədə əzizdir. Amma ana övladlardan hansısa birini, lap bir zərrə qədər olsa, o birilərdən artıq istəyir. Azərbaycanın bütün muğamları da xalqımızdan ötrü eyni dərəcədə əzizdir, eyni dərəcədə sevilir. Lakin "Segah" muğamı öz şirinliyi ilə, öz incəliyi ilə o biri muğamlardan bir az seçilir daha çox ifaçılıq məharəti, lirik ifaçılıq incəliyi hissiyyatı tələb edir. 100-150 il ərzində minlərlə ifaçı, minlərlə müğənnilər tərəfindən ifa olunan "Segah" heç kəsin adını öz adı ilə bağlamadı, heç kimə "təslim" olmadı. Ona yalnız "Habil-segah" dedilər. Segah da dağ kimi Habilə söykəndi. Segah Habilə, Habil isə Segaha yüksəklik verdi. Görkəmli xanəndə, mərhum sənətkarımız, böyük muğam ustası Yaqub Məmmədov möhtəşəm "Çahargah" muğamının "Mənsuriyyə"sini ayrıca olaraq qeyri-adi bir ustalıqla oxuyurdu. 35-40 il bundan öncə məhz Habil müəllimin müşayiətilə oxunan bu "Mənsuriyyə" hələ də öz şöhrətini qoruyub saxlayır, xalqımız tərəfindən, musiqi biliciləri tərəfindən yüksək qiymətləndirilir. Muğamlarımızdan, xalq mahnılarımızdan bəstəkar əsərlərimizdən başqa Avropa dünya musiqisi Habilin ifasında necə möhtəşəm ifaçılıq məharəti ilə səslənir! Çünki onlara Habil çalarları verilir, Habil şirinlikləri verilir. Görkəmli bəstəkarımız Qəmbər Hüseynlinin məşhur "Cücələrim" mahnısı Habilin ifasında sənət əsərinə çevrildi, dünya səhnələrində tamaşaçıları heyran etdi. Habil qəhrəman sənəkardır, mübariz sənətkardır. Koroğlu öz qılıncı ilə sözünü dedi, Fərhad külüng çaldı, dağ yardı, insanlara su çəkdi, onları aydınlığa çıxardı. Habil bu qəhrəmanlıqlara öz kamanı ilə imza atdı. Azərbaycan muğamlarının getdikcə unudulmağa başladığı bir dövrdə Habil sinəsini qabağa verdi, öz kəsərli tənqidi çıxışları ilə, öz yazıları ilə, televiziyadakı (çıxışları) görüşləri tənqidi çıxışları ilə Azərbaycan muğamına, yeni bir həyat verdi. Azərbaycanın birinci xanımı, YUNESKO İSESKO-nun xoşməramlı səfiri, millət vəkili Mehriban xanım Əliyevanın qayğısı sayəsində daha parlaq həyata vəsiqə alan, əsrlərin sınağından çıxmış muğamlarımızın yenidən geniş meydan tutması həmişəcavan kaman ustadı Habil müəllimin yaradıcılığını daha da rövnəqləndirdi. O, özünü azad müstəqil vətəninin ən xoşbəxt sənətkarı saydı. Azərbaycandan 8000 kilometr aralıda, Rusiyanın bir şəhərində işlə əlaqədar olan bir azərbaycanlılar məclisində "Azərbaycan adəti" üzrə bir nəfər məndən soruşdu: "Haralısan?" Cavab verdim ki, ağdaşlıyam. Bir ağsaqqal ayağa durdu dedi: "Oğlum, sən fəxr et ki, böyük Habil Əliyevin yerlisisən". Mən o anda həqiqətən fəxr etdim. Fəxr etdim ki, ömrünün təqribən 60 ilini sənətə həsr edən, Azərbaycanın bənzərsiz kamanını bütün dünyaya tanıtdıran, musiqi ifaçılığı məkanında yüzlərlə ifaçıya müasirlik zəminində yeni ifaçılıq yolu açan korifey sənətkarımız Habil Əliyevlə bir əsrdə yaşayıram onun sənəti qarşısında baş əyirəm! Habil müəllim, 80 yaşınız mübarək!
   

525-ci qəzet.- 2007.- 14 noyabr.- S. 7.