Qocayeva A.
Döyüşən teatr inkişaf
mərhələsində
Akademik Milli Teatrın
səhnəsində onlarla obrazlar yaratmış
görkəmli sənətkarımız, Dövlət
mükafatları laureatı, xalq artisti Amaliya Pənahova
Bakı Bələdiyyə Teatrını (BBT)
yaradıcısıdır. A. Pənahova Azərbaycan və
dünya klassiklərinin əsərlərində
müxtəlif rollar yaradıb, teatr və televiziya rejissoru kimi
də nailiyyətləri danılmazdır, 3 kitab və
50-dən artıq monoqrafiyanın müəllifidir. BBT və
Amaliya xanım haqqında 5 kitab yazılmış, teatrın
hazırladığı tamaşalar və ayrı-ayrı
aktyorlar haqqında yüzlərlə resenziya və
məqalə çap olunmuşdur. BBT Azərbaycan teatr
mədəniyyətini Türkiyə, İran, Rusiya, Almaniya,
Yunanıstan kimi ölkələrdə
dəfələrlə təmsil edərək Beynəlxalq
Teatr Festivalının qalibi və mükafatçısı
olub.
A.Pənahovanın bədii rəhbəri və direktoru
olduğu BBT yarandığı vaxtdan daim ön
cəbhədə olaraq “Döyüşən teatr”
adını qazanmışdır. Ətraflı məlumat
almaq məqsədilə professor Amaliya Pənahova ilə
həmsöhbət olduq.
- Ömrünüzün 43 ilini sənətə həsr
etmiş bir aktrisa kimi “teatr” və “artist” sözlərini
eşidəndə hansı hissləri keçirirsiniz?
- Daxilimdə bir çırpıntı hiss edirəm. Aktyor
sənəti ülvi və müqəddəs bir
sənətdir. Teatr sənət evidir, sənətkarlar
məskənidir.
- Teatrınızın 15 illik fəaliyyətinin ən
yaddaqalan məqamları ilə bağlı məlumat
verməyinizi istərdik.
- Təvazökarlıqdan uzaq olsa da, deməliyəm ki,
teatrımızın hər günü, hər ayı və
hər ili əlamətdar hadisələrlə zəngin olub.
İlk tamaşamız olan J. Anuyun “Medeya” əsərindən
başlamış hələlik sonuncu olan “Daşa dönmüş
ürəklər” tamaşasına qədər hər bir
səhnə yaradıcılığımız yüksək
səviyyədə, anşlaqla keçib. Teatr yaranandan
cəmi 3 ay sonra Qazax-Ağstafa bölgəsində
əsgərlər qarşısında
çıxışlar edərək Bakıdan onlara salamlar
apardıq və bununla arxalarında möhkəm dayandığımızı
bildirdik. Göstərdiyimiz hər bir tamaşa, o
cümlədən mübarizliyə,
vətənpərvərliyə səsləyən “Tomris”
və “Vətənə igidlər gərəkdir”
tamaşaları bütün cəbhə boyu
əsgərlərə ruh verərək ayağa
qaldırmışdı.
- Belə görüşlərin birində hətta bombardmana
da məruz qaldınız?
- Bəli, teatr kollektivimiz böyük fədakarlıqlar
göstərərək güllə yağışı
altında əsgərlər qarşısında
çıxışlar edir, hospitallarda yaralılara qan verir,
onlara mənəvi dayaq olurdu. Bir dəfə Füzuli rayonunun
Balabəhmənli kəndində əsgərlər
qarşısında çıxış etdiyimiz vaxt
bombardmana düşdük. Bununla teatrımız -
“Döyüşən teatr” adını qazandı.
Əsgər tamaşaçılarımız tərəfindən
bizə verilən bu adı şərəf hesab edirik.
- Amaliya xanım, 1992-ci ildə Azərbaycanda
“bələdiyyə” sözü işlənmədiyi halda bu
teatrın adını necə qoymuşdunuz?
- 1990-cı ildə ulu öndərimiz Heydər Əliyev
Naxçıvana qayıtmışdı. Mən və
yoldaşım, radionun diktoru Yusif Muxtarov Naxçıvanın
mədəniyyət naziri Fəttah Heydərovla birlikdə
Heydər Əliyevin görüşünə getdik və o,
bizim vəziyyətimizlə maraqlandı. Mən teatrların
bağlanması ilə bağlı giley-güzar etdim.
Mədəniyyətimizin qayğıkeşi belə
şəraitdə bizə yeni teatr yaratmağı təklif
etdi. İstanbulun Bələdiyyə Teatrının
rəhbəri ilə tanış oldum və onun
gördüyü işlər çox xoşuma gəldi.
Beləliklə, Heydər Əliyevin təklifi ilə yaratdığımız
teatrı “Bələdiyyə Teatrı” adlandırdıq
və bir neçə ildən sonra respublikamızda
bələdiyyələrin yaradılması ideyamızın
doğruluğunu təsdiq etdi.
- İllər ötdükcə repertuarınız klassik
və tarixi əsərlərlə zənginləşdi...
- Doğrudur, tamaşaçılarımızı daim klassik,
tarixi və müasir dövrlə səsləşən
tamaşalarla sevindirməyə
çalışmışıq. Televiziyanın istedadlı
rejissoru Hafiz Fətullayev C. Cabbarlının 100 illik
yubileyinə dövlət sifarişi olan “Dönüş”,
Oruc Qurbanov C. Məmmədquluzadənin “Ölülər”,
Sofoklın “Elektra”, N. Hikmətin 100 illik yubileyinə “Domokl
qılıncı”, mənim rejissorluğumla Dədə
Qorqudun 1300 illik yubileyinə “Dəli Domrul”, N.
Rəfibəylinin “Məhsəti”, A. Qurbaninin “Türk
sancağı” və digər tamaşaları hazırlayaraq
tamaşaçıların ixtiyarına vermişik.
Qarşıdakı yubileyimizə mənim quruluşumda H.
Cavidin “İblis” əsəri ilə gedəcəyik.
Repertuarımızın zənginliyinə daim diqqət
yetiririk.
- Bələdiyyə teatrı Azərbaycanda yeganə
teatrdır ki, yaşlı, orta və gənc nəsil
aktyorları özündə birləşdirir. Buna necə
nail olmusunuz?
- Teatrı yaradarkən mərhum sənətkarlarımız
Məhluqə Sadıqova, Sofa Bəsirzadə, Muxtar Afşarov,
Mirvari Novruzova, Firudin Mehdiyev və digərləri ilə
yanaşı, orta nəslə mənsub, Azad
Şükürov, Kazım Abdullayev, Esmiralda Şahbazova,
Firəngiz Babayeva, Şahzadə Babayeva, Aydın Əliyev, Vaqif
Əliyev, Tofiq Bayramov, Rafiq İbrahimov, Əfqan Soltanov,
Mahirə Yaqubova, Gülsabah Quliyeva, Arzu Hüseynov kimi
aktyorları da teatra dəvət etdik. Eyni zamanda, gənc
və istedadlı aktyor nəslinə mənsub Əhməd
Salahov, Zemfira Səidi, Elxan Rzayev, Xəyalə Balayeva, Arzu Şuşanova
, İlqar Musayev, Tural Ağayev, İlahə Həsənova
kimi gələcəyinə ümid bəslədiyim
tələbələrim bu məbədə üz tutdular.
Teatrın bugünkü truppası məni qane edir. Daim
gözüm istedadlar axtarır.
Teatr yarandığı gündən bütün bu
işləri uzun illər respublika radiosunun aparıcı
diktoru olmuş, teatrın sərəncamçı direktoru,
xalq artisti Yusif Muxtarovla birlikdə həyata keçirmişik.
- Teatrınız dəfələrlə qastrol
səfərlərində olaraq müxtəlif mükafatlara
layiq görülüb...
- Respublikamızın bütün bölgələrində, o
cümlədən qədim Naxçıvan torpağında
tamaşalarımızı anşlaqla nümayiş
etdirmişik. Qardaş Türkiyədə
dəfələrlə səfərdə olmuş,
Türkiyə Hərbi Akademiyasının “Qızıl
ödül”ünə, İstanbul Böyükşəhər
Bələdiyyəsinin fəxri fərmanına, 20-dən
artıq “Şah Xətai” fəxri fərmanına və bir
sıra mükafatlara layiq görülmüşük.
İrana qastrolumuz zamanı I Beynəlxalq Komedi Festivalında
və Beynəlxalq Teatr Festivalında iştirak edərək
diplom və mükafatlara layiq görülmüşük. Bu
il qonşu Gürcüstana səfərimiz əlamətdar hadisəyə
çevrildi. 23 ildən artıq idi ki, Azərbaycanın
dövlət teatrları bu ölkəyə səfər
etmirdilər.
İki
sahil.- 2007.- 14 noyabr.- S. 8.