Məhəbbətoğlu Q.
“Hər bir
sənət adamı səhnəyə öz
mədəniyyətini gətirir”
İlham Namiq
Kamal... Valideynləri onu
müəllim, prokuror kimi görmək istəyiblər.
Lakin o,
ürəyinin hökmü ilə M. Əliyev adına
Azərbaycan Dövlət İncəsənət
İnstitutunun (indiki Mədəniyyət və
İncəsənət Universiteti) dram-kino aktyorluğu
fakültəsinə üz tutub. Elə qəbul imtahanında
tanınmış sənət adamı Adil
İsgəndərov: “Get, qadam, Allah köməyin olsun!”
sözləri ilə İlham Əhmədova (o,
əvvəllər bu soyadla tanınırdı) öz
xeyir-duasını verib. Sonradan tale elə gətirib ki,
İlham Namiq Kamal bu ustadla birgə “Azərbaycanfilm”də
çalışıb. Tofiq Kazımovun dəvəti ilə
Azərbaycan Dövlət Milli Dram Teatrına gələn
aktyor bu sənət məbədində 17 il fəaliyyət
göstərib. Daha sonra isə Dövlət Gənclər
Teatrına üz tutub. Burada çalışmaqla
yanaşı, özünün “İlham” Miniatür
Teatrını təsis edib. İki ilə yaxındır ki,
Şıxəli Qurbanov adına Azərbaycan Dövlət
Musiqili Komediya Teatrında aktyor-rejissor statusundadır.
- Musiqili Komediya
Teatrına tanınmış sənət adamı, dostum
Hacıbaba Bağırovun (Allah ona qəni-qəni
rəhmət eləsin) dəvəti ilə gəldim. Onu da
qeyd edim ki, o zaman o, mənimlə Mədəniyyət və
İncəsənət Universitetində eyni kafedrada
işləyirdi. Bir gün Hacıbaba müəllim
mənə dedi ki, başqa teatrlarda rollar oynayırsan,
amma “Muzkomediya”ya gəlmirsən, halbuki bura sənin öz
doğma teatrındır. Gəl, burada işlə. Uzun
sözün qısası, onun, necə deyərlər,
dırnaqarası tənbehindən sonra bu teatr
məbədində Aqşin Babayev və Oqtay Rəcəbovun “Şeytanın
yubileyi” tamaşasına quruluş verdim. Bu səhnə
əsərində mən həm də baş rolu - Meydanı
oynayıram. Daha sonra Marat Haqverdiyev və Ramiz Mirişlinin
“Qısqanc ürəklər”ində rol aldım. İndi də
Tamara Vəliyevanın və Faiq Sücəddinovun “Mən
dəyərəm min cavana” tamaşasında İbad
İbadoviç rolu üzərində işləyirəm.
Həmin tamaşanın ilin sonuna kimi təhvil verilməsi
nəzərdə tutulub. Bundan sonra isə Ramiz Mirişli
və Marat Haqverdiyevin “Amerikalı kürəkən”inə
səhnə həyatı verəcəyəm.
- Musiqili Komediya Teatrına
uyğunlaşmaq sizin üçün çətin olmadı
ki? Axı bu sənət ocağında səs, rəqs də
tələb olunur.
- Yox. Mən 1990-91-ci illərdə
bu teatrın səhnəsində “Sevgilimin anası”, “Elbrus
evlənir”, “Qarğa, məndə qoz var” tamaşalarında
oynamışdım. Yəni buranın ab-havası, Hacıbaba
müəllim demişkən, mənim üçün
doğma idi. O ki, qaldı səsə, rəqsə... Hər
halda, səsdə çoxillik səhnə təcrübəm
öz sözünü dedi. Belə ki, Milli Dram
Teatrının səhnəsində oynadığım rollara
aid mahnıları özüm ifa edirdim. Eyni zamanda onu da deyim
ki, “İlham” teatrında da musiqili tamaşalar hazırlamağım
bu prosesdə əlimdən tutdu. Vaxtilə rəqslə
məşğul olmağım isə məni bu problemlə
qarşılaşmağıma imkan vermədi.
- Yəni bu teatrın, necə
deyərlər, mətbəxinə bələdliyiniz, eyni
zamanda peşəkarlığınız sizi burada heç bir
çətinliklə qarşılaşdırmadı...
- Elədir, unutmayın ki,
peşəkar aktyor üçün bu və ya digər teatr
səhnəsinin o qədər də fərqi yoxdur.
“Heç bir rolun həsrətində olmamışam”
- İndiyədək müxtəlif
teatrların səhnələrində
onlarla yaddaqalan rol oynamısınız. Gözünüz qalan rol olubmu?
- Xeyr. Səmimi deyirəm, indiyədək
heç bir rolun həsrətində olmamışam. Bu mənada
mən bu və ya
digər rolun həsrəti ilə yaşayan aktyorlardan deyiləm. Bir də ürəyimdə
o rahatlıq var ki, tanınmış rejissorlar hansı teatrda çalışmalarından
asılı olmayaraq, onların tamaşalarında
müxtəlif səpkili
rollar ifa etmişəm.
- Hər bir sənət
adamının yaradıcılığının
müəyyən mərhələləri
olur. Bu mərhələlərdən
hansı sizin üçün daha önəmlidir? Və
yaxud əgər
indiyədək oynadığınız
rolların kolleksiyasını
toplamaq mümkün olsaydı, hansı rola üstünlük verərdiniz?
- Hər mərhələ
mənim üçün
əzizdir. O cümlədən
hər rol da mənə doğmadır.
- İndiyədək İlham
Əhmədovun aktyorluq
imkanları nəzərə
alınmaqla onun üçün məxsusi
rol yazılıbmı?
- Bilirsinizmi, mənim fikrimcə, hər bir yazar hadisəni,
vəziyyəti yazmalıdır.
Rol bölgüsü rejissora məxsusdur. Yəni aktyorun
imkanlarını rejissor
yazardan daha yaxşı görür.
Doğrudur, əvvəllər belə bir ənənə
olub. Lakin unutmayaq ki, hazırda bu və ya digər
teatrın, eləcə
də aktyorun məharətinə bələd
olan elə bir güclü yazarımız yoxdur.
- Heç həyatda aktyorluq məharətinizdən
istifadə etmisinizmi?
- Mən yalnız səhnədə aktyoram, həyatda isə çox ciddiyəm.
- Siz “Qayınana”, “Bəyin oğurlanması”,
“Qəribə adam” və başqa filmlərdə yaddaqalan rollar yaratmısınız. “Mozalan”da isə, səhv etmirəmsə,
50-dək obraz ifa etmisiniz. Son illər
çəkilişlərin olmaması sizi narahat etmir?
- Mənim üçün əsas teatrdır. Bir də unutmayın ki, kino, radio, televiziya onun budaqlarıdır. Onu da deyim ki, son illər
çəkildiyim kommersiya
xarakterli filmdə də (söhbət “Adam ol” filminin birinci
hissəsindən gedir)
mənə tapşırılan
rolu aktyorluq məktəbinə xələl
gətirmədən oynamağa
çalışmışam. İşimin
çoxluğu ilə
əlaqədar həmin
filmin sonrakı seriyalarına çəkilmədim.
“İlham” Bərdədə
olub
- İlham müəllim,
bəs təşkil etdiyiniz “İlham” Miniatür Teatrında vəziyyət necədir?
- Bildiyiniz kimi,
1994-cü ildən “İlham”
Miniatür Teatrı Gənc Tamaşaçılar
Teatrının binasında
fəaliyyət göstərir.
İndi həmin binada təmir aparılır.
Belə bir vəziyyətdə kollektivimiz səyyar tamaşalarla çıxış
edir. Yeri gəlmişkən, onu da deyim
ki, bu yaxınlarda
“İlham” Bərdədə
olub.
- Özəl teatrı yaşatmaq çətin deyil?
- Təbii ki, çətindir. Ən əsası binasızlıq.
Buna rəğmən, teatrımızı imkan daxilində tanıtmağa
cəhd etmişik.
Onu da deyim ki,
bu gün teatrımızın repertuarında
otuzdan çox tamaşa var.
“Kifayət qədər işim var”
- Hazırda bəzi aktyorlar televiziya kanallarındakı müxtəlif
səpkili verilişlərdə
aparıcılığa meyil
edirlər. Sizə belə bir təklif olunubmu?
- Mənə belə bir təklif olunmayıb. Sözün düzü, heç
bu işə marağım da olmayıb. Bir də mənim kifayət qədər işim var da...
Yəni mən həm Musiqili Komediya Teatrında, həm Mədəniyyət və
İnsənət Universitetində
çalışıram. Üstəlik, “İlham” Miniatür Teatrında da...
- Bir aktyor, pedaqoq
kimi bugünkü gənclərin səviyyəsi
sizi qane edirmi?
- Mənə elə gəlir ki, bu sahəyə meyil edən indiki gənclərdə bacarıq yetərincə deyil. Amma əvvəllər belə deyildi. Yeri gəlmişkən, onu da deyim ki,
bunun kökünü
qəbul prosesində axtarmaq daha doğru
olardı. Yəni
bizdə belədir ki, bir qisim
ali məktəbə,
o cümlədən Mədəniyyət
və İncəsənət
Universitetinə daxil olmaq istəyənlər əvvəl qabiliyyət imtahanı verirlər, sonra isə test. Nəticədə, qabiliyyət imtahanından
keçənlərin əksəriyyəti
bu sənətə qovuşa bilmir. Zənnimcə, bu kimi halların qarşısını
almaq məqsədilə
Türkiyənin təcrübəsindən
yararlanmağın vaxtı
çatıb. Bildiyiniz kimi,
Türkiyədə əvvəlcə
test, sonra isə qabiliuyyət imtahanı tətbiq olunur.
- Bununla bağlı etiraz səsinizi ucaltmısınızmı?
- Əlbəttə. Tələbə Qəbulu
üzrə Dövlət
Komissiyası da bu barədə məlumatlandırılıb. Ümid edirəm ki, nə vaxtsa bu məsələ öz həllini tapacaq.
- Amma bu heç də o demək deyil ki,
bizdə istedadlı aktyorlar yetişmir.
- Elədir. Son bir ildə Musiqili Komediya Teatrına çox
maraqlı aktyorlar gəliblər. Ramil Qasımov, Miriş
Hüseynov, Gülnarə Əzizova, Gültaç
Həsənova... Zənnimcə, onlar teatr aləmində
öz sözlərini deyə biləcəklər. Onu da deyim
ki, teatrımızın rəhbərliyi də
istedadlı gənclərə qayğı ilə
yanaşır. Çünki rəhbərlik yaxşı
dərk edir ki, gənclik haradadırsa, teatr da oradadır.
Teatrın 75%-ni gənclər təşkil
etməlidir. Teatrın əsas yükü onların
çiynində olmalıdır. Bir sözlə, teatr
gəncliyi, emosiyanı, plastikanı sevir. Bütün bunlar da
gəncliyin üzərində qurulub. Onları qorumaq,
yetişdirmək lazımdır. Onu da deyim ki, mən bu
sözlərlə orta, yaxud yaşlı nəslə mənsub
aktyorların fəaliyyətinə heç də kölgə
salmaq niyyətində deyiləm.
- Bu prosesdə sizin rolunuz?
- Heç kim sənətkar, o cümlədən aktyor kimi
dünyaya gəlmir. Yəni sənətkar sonradan öz
üzərində işləməklə, eləcə də
ustadlarının keçdikləri yola bələd olmaqla
sənətin incəliklərinə yiyələnir.
Vaxtilə müəllimlərim - Adil İsgəndərov, Rza
Təhmasib, eləcə də Milli Dram Teatrında 15 il
birgə çalışdığım rejissor Tofiq
Kazımov bu sənətin sirlərini mənə əxz
ediblər. Bu gün mən də onlardan
öyrəndiklərimi, əldə etdiyim təcrübəmi
gənclərə məmnuniyyətlə aşılayıram.
Etiraf edim ki, məndə formalaşmış bu
xüsusiyyətə görə də elə adlarını
çəkdiyim müəllimlərimə minnətdaram.
“Aktyorluq əsəb üstündə
qurulmuş sənətdir”
- İlham müəllim, sizin
fikrinizcə, aktyorluğun digər sənətlərdən
fərqi nədir?
- Cilddən-cildə girmək
qabiliyyəti sizə heç də asan gəlməsin.
Təbii ki, bu, ilk növbədə, sənət adamından
bilik, bacarıq, eyni zamanda mədəniyyət, yüksək
intellekt, üstəlik, enerji də tələb edir.
Saydığım keyfiyyətləri özündə əxz
edən bir aktyorun hansısa tamaşada, yaxud məşq
prosesində nəyi isə itirməməsinə inanmıram.
Yəni tamaşada oynayan səviyyəli aktyorun ya təzyiqi qalxır,
ya ürəyində bir problem yaranır. Bu mənada aktyorluq
əsəb üstündə qurulmuş sənətdir
desəm, yanılmaram. Bütün bunlarla yanaşı, onu da
bildirim ki, aktyorluq həm də qüdrətli sənətdir.
- İlham müəllim, bu sualı
təsadüfi vermədim. Son vaxtlar televiziya ekranlarında
sizin sadaladığınız keyfiyyətləri
özündə əxz etməyən aktyorlar peyda olublar...
- Peşəkar olmadıqlarına
görə elələrinə qiymət verməyə
çalışmayacağam. Heç elələrinin
tamaşalarını da izləmirəm. Yeri gəlmişkən,
bir də unutmayın ki, şou-biznes başqa, teatr başqa.
Yəni şou-bizneslə bu sənət bir tərəziyə
sığmır. Amma bu sualınıza Tofiq Kazımovun bir
fikri ilə aydınlıq gətirmək istərdim. O deyirdi
ki, bir var gülməli adamlar, bir də var gülüş
yaradan sənətkarlar. Başqa sözlə, bir var bazar
adamının obrazını bazar təbiətli adam
oynasın, bir də var həqiqi aktyor. Məncə,
tamaşaçı üçün həqiqi aktyorun o rolu
oynaması daha maraqlıdır. Bir də unutmayaq ki, hər bir
sənət adamı səhnəyə öz
mədəniyyətini gətirir.
- İlham müəllim,
söhbətimizin sonunda sizin soyadınızla bağlı sual
vermək istəyirəm.
- Aydındır, mənim babam
Ağacəfər kişi türk şairi Namiq Kamalın
vurğunu olub. Elə bu səbəbdən də öz
oğluna - mənim atama onun adını verib.
Zaman.- 2007.-
13-14 noyabr.- S. 5.