Rəfael
Hüseynov: Coğrafi yer
adlarının dəyişdirilməsi daha çox mədəniyyətlə
bağlı problemlərdir
"Yaradıcı
birliklərlə yaradıcı təşkilatların
sərhədlərini dəqiq müəyyənləşdirmək üçün ayrıca qanunun qəbuluna
ehtiyac var"
"Yaradıcı şəxslər və yaradıcı
təşkilatlar haqqında" qanunun qəbuluna ehtiyac var.
Artıq bununla bağlı qanun layihəsi üzərində
işlənilməkdədir və onun parlamentin payız sessiyasının
sonlarına kimi müzakirələrə
çıxarılması gözlənilir. Bununla belə,
istər yaradıcı şəxslər, istərsə
yaradıcı təşkilatlar haqqında müvafiq
qanunvericilik aktları yox deyil. Daha doğrusu,
cəmiyyətdə bu yöndə yazılmamış qanunlar
var. Amma yeni, müasir dövrün təklif, diqtə etdiyi
elə xüsusiyyətlər var ki, onlar sözügedən
qanunun qəbulunu mütləq şəkildə ortaya
qoyur". Bu fikirləri bu və digər
suallarımızı cavablandırarkən Milli Məclisin (MM)
Mədəniyyət məsələləri daimi
komissiyasının sədr müavini, professor Rəfael
Hüseynov dilə gətirib. Onun sözlərinə
görə, son illər müxtəlif zaman kəsiyində
Gənc Rəssamlar, Gənc Yazarlar, Gənc Aktyorlar
birlikləri, yəni, müxtəlif cür birliklər
yaradılıb ki, müəyyən məqamlarda da bunlara
ictimai birliklər kimi yanaşılır.
- İndiki dövrdə ictimai birliklə
yaradıcı birliyin sərhəddi harada başlanıb,
harada qurtarır, onu dəqiq
müəyyənləşdirmək çətin olur. Ona
görə də ən azı bu qurumlar arasında
sərhədləri dəqiq bilmək üçün
"Yaradıcı şəxslər və yaradıcı
təşkilatlar haqqında" qanuna mütləq və
zəruri ehtiyac var. Hesab edirəm ki, bu zəruri ehtiyac da
ödənilməlidir və ödəniləcək. Yeri
gəlmişkən, onu da qeyd edim ki, hələ 2003-cü
ildə deputat həmkarım Nizami Cəfərovla Fransanın
paytaxtı Paris şəhərində çox mühüm
bir toplantıda iştirak edirdik və bu tədbir YUNESKO-nun
təşəbbüsü ilə,
təşkilatçılığı ilə
keçirilirdi. YUNESKO-nun qəbul etdiyi Konvensiyalardan biri
"Dünyanın mədəni və təbii irsi"
adlanır ki, məhz həmin tədbir də bu sənədin
30 illiyinə həsr olunmuşdu. Bu tədbirə dünyanın
bir çox ölkələrindən
nümayəndələr qatılmışdılar. Biz orada
bir halın, məqamın şahidi olduq. "Dünyanın
mədəni və təbii irsi" Konvensiyası
çərçivəsində müxtəlif
ölkələrin təqdim etdiyi sənədlər, qanunlar,
layihələr əsasında ayrı-ayrı abidələr
qorunur və Azərbaycandan da həmin dövrə
qədər yalnız İşərişəhər tarixi
komleksi mübahisəli, təhlükə altında olan bir obyekt
kimi həmin qorunan abidələr sırasına daxil
edilmişdi. Qeyd edim ki, çox sevindirici bir haldır ki, son
dövrlərdə daha bir tarixi abidəmiz Qobustan qoruğu
həmin abidələr sırasına daxil edilib.
Sözümün əvvəlinə qayıdaraq qeyd etmək
istəyirəm ki, tədbir zamanı şahidi oldum ki,
məsələn, Baykal gölü təbii sərvət,
təbii irsin bir nümunəsi olaraq, həmin Konvensiya
çərçivəsində qorunur. Bundan sonra mən söz
alaraq bildirdim ki, bizdə də unikal bir göl - Göy-göl
var və onu da həmin Konvensiya
çərçivəsində qorumağa ehtiyac duyulur. Buna
cavab olaraq, orada iştirak edən
mütəxəssislərdən biri bildirdi ki, əgər
hər hansı bir tarixi abidə, təbii irsin nümunəsi
olan hər hansı bir göl həmin Konvensiya
çərçivəsində qorunursa, mütləq onlarla
bağlı qanunvericilik aktları qəbul edilir və
edilməlidir. Ona görə düşünürəm ki, biz
əgər gələcəkdə tarixi, mədəni, dini
abidələrimizin, qoruqlarımızın, göllərimizin
həmin Konvensiya çərçivəsində
qorunmasını istəyiriksə, o zaman mütləq bunlarla
bağlı ayrıca qanunvericilik aktları qəbul
etməliyik...
- Konkret olaraq
hansı təbii, mədəni abidələrimizlə
bağlı qanunvericilik aktlarını zəruri
sayırsınız?
- Məsələn, bu gün
düşmən tapdağı altında inləyən
Şuşa şəhəri özü
bütövlükdə bir memarlıq kompleksidir, bir tarixi
abidədir. Bundan başqa, Qəbələni tarixi bir
abidə, tarixi bir memarlıq kompleksi hesab etmək olar.
Ümumiyyətlə, bu tipli tarixi, mədəni
abidələrimiz, qədim yaşyış
məskənlərimiz çoxdur. Ona görə əgər
biz istəyiriksə ki, gələcəkdə bunlar da
həmin Konvensiya çərçivəsində qorunsun,
bunlarla bağlı mütləq ayrıca qanunlar qəbul
etməliyik. Hətta, deyərdim ki, Qobustanın özü
ilə bağlı ayırca bir qanun qəbul
olunmalıdır. Düzdür, "Mədəniyyət
haqqında" ümumi bir qanunumuz var və hazırda da o
qanuna müəyyən əlavə və
dəyişikliklər edilməsi üzərində
işlər gedir, ancaq istər təbii sərvət,
istərsə də mədəni irs nümunələri olsun,
onlarla bağlı qanun layihələri
işlənilərək parlament müzakirələrinə
çıxarılmalı, ətraflı, geniş
diskussiyalardan sonra qəbul olunmalıdırlar. Məqamı
düşmüşkən, məsələn, qədim
yaşayış məskənləri, mağaralarla - konkret
olaraq Azıx mağarası ilə bağlı da qanun
qəbul etmək olar. Qeyd edim ki, Azıx mağarası Avropa
insanının, dünya insanının, bəşər
övladının ən ilk yaşayış
məskənlərindən biridir. Özü də
Azərbaycanda bu tipli bir neçə qədim mağaralar
mövcuddur. Odur ki, bunların ümumiləşdirib
"Qədim yaşayış məskənləri
haqqında" qanun hazırlamaq və sonda onu qəbul
etmək olar.
- Yeri
gəlmişkən, üzvü olduğunuz komissiyanın
payız sessiyası ilə bağlı ilk iclasında belə
bir təklif irəli sürüldü ki, coğrafi yer
adları ilə bağlı məsələlərin
müzakirəsi daim parlamentin Regional məsələlər
daimi komissiyası ilə birlikdə
reallaşdırılsın. Siz buna necə
yanaşırsınız?
- Bəli, mən də bu təklifin
tərəfdarlarından,
təşəbbüsçülərindən biriyəm.
Hesab edirəm ki, coğrafi yer adları ilə, inzibati
ərazi bögüsünə dəyişikliklərlə
bağlı məsələlər çox mühüm
əhəmiyyət kəsb etdiyindən onlar
adıçəkilən iki komissiyanın birgə
iclaslarında müzakirə olunmalıdır və
birlikdə qərar verilməlidir. Çünki coğrafi yer
adlarının, inzibati ərazi bölgüsünün
dəyişdirilməsi daha çox mədəniyyətlə
bağlı məsələlərdir. Ona görə də
bur cür məsələlər məhz
müştərək şəkildə iki komissiyanın
birgə iclaslarında öz həllini tapmalıdır.
525-ci qəzet.- 2007.- 20 oktyabr.- S.10.