Məhərrəmova T.
Heç
bir sənət əsəri insanı dəyişmir
"Yanmış
körpülər" teleserialı bu yaxınlarda Az.TV-də
təkrar nümayiş etdirildi. Qeyd edək ki, ilk təqdimatından başlayaraq filmə
münasibət birmənalı deyil. Filmin reyissoru və
baş rolun ifaçısı Elçin Cahangirlinin dediyi kimi,
bu mövzunu görməyənlər, zəif aktyor oyunundan,
texniki qüsurlardan danışanlar, bir sözlə, tənqid
və tərif edənlər vardı və bu gün də
var.
E.Cahangirli insan alveri ilə
bağlı aktual bir mövzuya müraciət etmələrini
belə izah edir:
- İnsanda fəhm
deyilən bir şey var. Fəhmim məni aldatmadı. İnsan
alverinin zamanla səsləşən mövzu olduğunu
görüb bu barədə film çəkmək
qərarına gəldim. Həmin
ərəfədə 1-2 verilişim ekrana
çıxmışdı. Televiziyanın
hazırkı sədri Arif Alışanov
verilişlərimdən birini bəyənməyərək
dedi ki, "Sənin imicin var. O cür verilişlər yox, maraqlı seriallar
çəkməlisən". Sonra Arif
müəllim mənə artıq televiziyada və mətbuatda
haqqında söhbət açılan insan alveri ilə
bağlı serial çəkməyi məsləhət
gördü. Mən də elə həmin
gündən başlayaraq dostum Firudin Məhərrəmli
ilə ssenari yazıb işləməyə başladım.
Həmin vaxt başladığımız iş sanki bu gün
üçün nəzərdə tutulmuşdu. Çünki bu gün ölkəmizdə insan
alverinə qarşı geniş mübarizə aparılır.
Nəticədə həmin filmin
baxımlılıq dərəcəsi yüksəldi.
Əvvəlki iki seriya bir
qədər naşı təsiri bağışladı. Sonra bizə
maneçilik törətmək istəyənlər,
"axıra çıxa bilməyəcəksiniz" -
deyənlər də oldu. Ancaq bu gün
həmin insanlara minnətdaram ki, onların sözü bizə
yaxşı mənada əziyyət verirdi. Biz yaxşı mənada onlara məqsədimizi
sübut etməyə çalışırdıq. Şükür Allaha ki, film yaxşı
alındı. Çəkilişlər
çox sürətlə gedirdi. Bir seriya
efirə gedən kimi 4 gün ərzində növbəti
seriyanın montayını başa çatdırırdıq.
Bu, həm pis, həm də yaxşı idi.
Ona görə ki, qısa bir müddətdə
bunu həyata keçirmək ağlasığmaz bir şey
idi. Həmin müddətdə
tamaşaçıların reaksiyasını da
öyrənirdik. Adamlar hansısa
hadisəni bəyənmədiklərini, obrazı necə
görmək istədiklərini bildirirdilər. Biz də analiz edirdik. Ssenariyə görə,
Dubaya aparılan Lalə orada Sahib ağanın
şərtləri ilə razılaşır. Biz bu kadrları
çəkməyə hazırlaşarkən
tamaşaçıların reaksiyasını öyrəndik:
"Çox yaxşı obraz seçmisiniz və
yaxşı ki, azərbaycanlı qızını filmdə
əyməmisiniz, vüqarını
saxlamısınız". Biz bilavasitə
tamaşaçıların təsiri ilə ssenaridə
dəyişiklik etdik. Fikirləşdik ki,
obrazı belə təqdim etmək lazımdır. Nəticədə, iş adı ilə
aldadılıb Dubaya aparılan Lalə Sahib ağanın
zindanında onun şərtləri ilə
razılaşmadı. Demək,
tamaşaçının gücü bizə kömək
oldu.
- Necə bilirsiniz,
bəlkə elə öz ssenariniz əsasında
çəkəcəyiniz kadrların effekti daha təsirli
alınacaqdı. Çünki bu gün insan
alveri ətrafında baş verən hadisələrdə
heç də həmişə qadınlar
vüqarlarını, mənliklərini güdmürlər.
- Kimlərsə hansı
işlərə görəsə xaricə gedirlərsə,
bu, onların öz işidir. Bununla
məşğul olan səlahiyyətli orqanlar da var. Biz
əxlaqsız qızı - heç aldanmadan, öz xoşu
ilə Dubaya gedən qızı göstərməklə
nə qazanacaqdıq? Bu hadisələri
olduğu kimi təqdim etmək bizə nə verəcəkdi?
Bir də ki, bu, kinodur, öz dili var. Əgər
daha konkret cavab istəyirsinizsə, mən öz
gördüyümü vermişəm. Yəni mən
belə görmək istəyərdim: "kaş qızlar ora
aldadılaraq aparılaydılar və onlar öz
vüqarlarını sındırmayaydılar".
- Filmin ilk
təqdimatından sonra rezonans necə oldu?
- Vay o gündən ki, film
çəkilə və tamaşaçılar onun
üstündən sükutla keçə. Rezonans
o oldu ki, insanlar arasında bu serial haqqında kifayət
qədər danışıldı. Demirəm
ki, təkcə tərifləndi, tənqid də etdilər.
Mənə yaxınlaşanlar, öz adımla
deyil, "Rüfət" - deyə çağıranlar da
oldu. Tamaşaçı bu obrazı
istəyirdi. Hətta, Rüfətin
güllələnməsi səhnəsini
çəkməmişdən əvvəl
tamaşaçıların məni sayıqlığa
çağıran zəngləri də olurdu. Eyni zamanda, bu mövzunu görməyənlər,
zəif aktyor oyunundan danışanlar, texniki qüsurlardan danışanlar
da vardı. Ancaq ən çox eşitdiyim
söz bu oldu ki, "nə gözəl və aktual mövzuya
toxunmusunuz". Bir sözlə, reaksiyalar
müxtəlif idi. Onu da qeyd edim ki,
xaricdə belə seriallar üzərində bəlkə
də 200 nəfərlik heyət işləyir. Bizdə isə 2-3 nəfər
çalışırdı. Bu,
inanılmaz bir şey idi.
- Bəs
"Yanmış körpülər"ə qədər
nə çəkirdiniz?
- Yaradıcılıqda
müəyyən "xaltura"lar olur,
bunlarsız mümkün deyil. Ola bilər ki,
mən də müəyyən dövrlərdə
"xaltura" eləmişəm və bu hesaba
qazandığım pullarla şans yaranıb. O şansın
hesabına "Məhv olmuş gündəliklər"i,
"İynə-sap"ı çəkmişəm.
-
İnsan alveri ilə bağlı film sonradan sizin
üçün hansı mövzulara qapı açdı?
- Yəqin ki, bu mövzuya bir də
ömrümün axırına qədər toxunmayacağam. Çünki həyatımızda daha önəmli
və ümumbəşəri mövzular da var. Bu serialdan sonra
fərqli bir şey çəkmək qərarına
gəldim. Əsil sənətlə
şounun əbədi mübarizəsindən bəhs edən
bir serial üzərində işləyirik. Bu filmin bir neçə seriyası çəkilib
və davamı da İtaliyanın
- Bəs
nəzərdə tutduğunuz şou əhlinin
qəzəbinə tuş gələcəyinizdən ehtiyat
eləmirsiniz?
- Məgər deməklə və ya
çəkib göstərməklədir? Ümumiyyətlə,
dünyanın heç bir böyük sənət
əsəri insanı dəyişmir. Nə
vaxt görmüsünüz ki, ekranda böyük bir
əsər göstərilsin və kimsə səhəri
gün dəyişilsin - bu, mümkün deyil. Sadəcə, insan baxır və fikirləşir ki,
mən dəyişə bilərəm.
Neçə illərdir
insanların həyatını şikəst edən,
taleləri qıran müxtəlif mafiyalar haqqında
tükürpədici filmlər göstərilir. Hadisələr
azalır, yoxsa çoxalır?
- Demək, onda
incəsənətin təsir gücü heç nədir? Əgər belədirsə, niyə
çəkirsiniz?
- Bu işlərdə şeytanvari bir
təsir var. O hadisələr haqqında nə qədər
çox çəkirsən, o qədər əksinə reklam
olunur. Yəni antireklam da, reklamdır. Hərdən fikirləşirəm ki, bəlkə
heç çəkməyək? Ancaq bu da
mümkün deyil.
- Yenidən
filminizə qayıdaq. Reyissoru olduğunuz bu
filmdə həm də baş rolu oynayırsınız. Özünüzü aktyor, yoxsa reyissor kimi daha rahat
hiss edirsiniz? Sizcə bu
sənətlərin hansı ilə daha çox söz
deyə bilirsiniz?
- Mən həmişə
böyük sənətdən danışanda
özümü çox narahat hiss edirəm. Adam
var ki, heç bir məsuliyyət hissi keçirmədən
çəkir, filmi ekranlara çıxır və bununla da
"qurtardı getdi"- deyə fikirləşir.
Mən isə filmi çəkməmişdən əvvəl
hər an gözümün qabağına
dünyanın böyük əsərlərini, Hollivudu
gətirirəm. Özümə tez-tez sual verirəm: mənim
çəkdiyim onların müqabilində çox
cılız görünmür ki? Bu fikirlər
mənə həmişə əziyyət verir. Onu da fikirləşirəm ki, bu
əziyyətləri çəkmək məsuliyyəti
artırır. Ancaq bizdə istədiyimizi
bundan artıq etmək olmur. Əgər
Amerikada yaşasaydıq, tələblər də başqa
olardı.
- Bu
fikirləriniz reyissorluğunuza aiddir, bəs aktyorluq?
- Aktyorluğu çox sevirəm. Mən aktyorluq sənətini bitirmişəm. Hələ birinci sinifdə oxuyanda rayon
tədbirlərində şeirlər deyirdim. Yəni bütün bunlar məndə
mərhələ ilə baş verib.
Ona görə də özümü
aktyorluqda daha rahat hiss edirəm.
- Bəs
aktyorluqda özünüzü bu qədər rahat hiss etdiyiniz
halda, reyissorluğa meyliniz nədən yarandı? Adətən aktyorlar bu sənətdə
sözlərini dedikdən sonra və ya özlərini
sənətdə tapmadıqda reyissorluğa keçirlər.
- Mən söhbətimizin
əvvəlində sizə fəhmdən danışdım. Fəhmim məni reyissorluğa keçməyə
təhrik elədi. Məsələn,
fəhmlə çəkdiyim filmin mövzusunun
aktuallığını bilib reyissoru qabaqladım və
özüm çəkdim. Bir də ki, indi aktyor
sənəti bir az geri çəkilib,
şoumenlər irəli çıxıb.
- Adətən
teatr və kino reyissorlarının aqressiv xarakterindən
danışırlar. Bu
fikri televiziya reyissurasına da aid etmək olarmı?
- Məncə
reyissor, reyissordur. Arif Babayev televiziyada işləyib, kino da
çəkib. Həmişə deyirəm ki, reyissor odur ki,
ortaya bir bədii film və ya ən azı bir sənədli
film qoysun. Reyissor təkcə diplom əldə etmək və
ya işə gedib qayıtmaq demək deyil, bu, həyat
tərzidir, insanın xarakteridir. Mən reyissorluq
keçməmişəm. Amma Mehdi Məmmədov kimi
müəllimlərdən dərs almışam.
Reyissorların aqressivliyinə gəlincə, mən
reyissorluğa təzə başladığım vaxtlarda
özümdən asılı olmayaraq, aktyorların
üstünə qışqırırdım. Sonra hiss etdim
ki, bu, ətrafda o qədər də yaxşı
qarşılanmır. Ona görə bir az mülayim üsula
keçdim. Ancaq aqressiya şişirdilmiş
şəkildə yox, ötkəm şəkildə
olmalıdır. Bəziləri deyir ki, məktəb
olmalıdır. Ancaq mənə elə gəlir ki, reyissor ilk
növbədə psixoloq olmalıdır. Onun
müşahidə qabiliyyəti olmalı, insanı
duymalıdır. Reyissor sevgini, dostluğu
dəyərləndirməli, qəddar da olmalıdır.
- Elə isə
özünüzü baş qəhrəman kimi
çəkdiyiniz filminizdə reyissor kimi
özünüzlə necə davranırdınız?
- Maraqlı
sualdır. Aktyor kimi özümə deyirəm ki, get
özünə reyissor tap, reyissor olaraq deyirəm ki, get
özünə başqa aktyor tap. Əgər başqa aktyor
olsaydı, reyissor kimi ona qarşı bəlkə daha sərt
və sərbəst olardım. Dünyada elə bir adam yoxdur
ki, eyni vaxtda həm reyissor, həm senarist, həm də aktyor
olsun və böyük uğurlar qazansın. Bu
sahələrin peşəkarlığının biri
mütləq digərindən üstün olur. Mən
məmnuniyyətlə başqa bir reyissor dəvət edər
və işimi asanlaşdırardım. Ancaq bunu etsəydim,
həmin serial alınmayacaqdı. Ona görə yox ki,
məndən aciz və istedadsızdırlar. Bu mexanizmi ki,
mən işə saldım, başqa reyissor bu cür
kiçik imkanlarla onu edə bilməyəcəkdi.
-
İndicə reyissor Arif Babayevin adını çəkdiniz. Məlumdur ki, o televiziya reyissoru kimi işə
başlasa da, sonradan bədii filmlərin reyissoru kimi çox
məşhurlaşdı. Siz necə,
"Yanmış körpülər"inizi bədii kinoya
doğru ilk addım hesab edirsinizmi?
- Nəinki bu serialda, bundan
əvvəlki işlərimdə də həmişə
əlimdə bir məşəl tutub ona doğru gedirəm. Ola bilər, bu arzumu heç vaxt həyata
keçirə bilməyim. Ancaq bu, mənim
arzum və getdiyim yoldur. Filmdə elə
səhnələr var ki, sırf kino atributlarıdır və
demək olar, kino estetikasından çəkilib. Təkcə bu kadrları sırf kino lentinə
köçürmək qalır. Buna da
maliyyə vəsaiti lazımdır. Ancaq
məndən də istedadlı insanlar var ki, artıq yaşa
dolublar və hələ sənətdə sözlərini
deyə bilməyiblər. Nə vaxtsa siz dediyiniz
böyük bir iş gələcəyini
gözləyirlər. Bəlkə o iş
gəlməyəcək, mən oturub gözləyim? Həyat sürətlə keçir, vaxt
ötür. Ona görə istəyirəm ki, hər
filmdə az da olsa öz sözümü
deyim.
Kaspi.- 2007.- 18 oktyabr.- S.16.