Nəzakət
Arif Nərimanbəyov kino
sənətinin tarixində
Əməkdar incəsənət xadimi, milli kinomu- zun inkişafında əvəzsiz xidmətləri olan mərhum kinooperator Arif Nərimanbəyo-vun 90 yaşı tamam oldu. Sənətkarın 90 illik yubi- leyi onu sevənlər tərəfindən böyük təntənə ilə keçirildi.
Arif Nərimanbəyov
1917-ci ilin sentyabr ayında Bakıda dünyaya göz açmış, uşaqlıqdan
texnikaya çox həvəs göstərmiş,
fotoqraflıq onu çox cəlb etmişdi. Arif Nərimanbəyovun çəkdiyi
fo-tolar oxuduğu orta məktəbin divarlarını bəzəyirdi
və onu elə fotoqraf deyə çağırardı-lar. Elə bu
həvəslə o, Arif Nərimanbəyov Ümumittifaq Dövlət
Kinematoqrafiya ins-titutuna
qəbul olunmuşdur.
Amma institutda
təhsil alan-da hiss etmişdi ki, bu, o qə-dər
də asan peşə deyil. Operatorun güclü müşahidə
qabiliyyəti olmalı,
rəngləri, rakursları
müəyyənləşdir-məyi bacarmalıdır. Təhsil il-lərində
böyük rus kinoope-ratorlarının təcrübəsini
mə-nimsədi.
Sonra doğma Azərbay-cana qayıdib kinostudiyada işə düzəldi. Yefim Dziqanın
Zeynəb Kazımova ilə birgə çəkdiyi "Fətəli
xan" filmində ikinci operator kimi fəaliyyə-tə başladı.
Məşhur Əlisəttar Atakişiyevin
quruluşçu ope-rator
işlədiyi bu film onun sənət taleyində çox güclü rol oynadı. Bir tərəfdən təcrü-bəli
kinooperator Əlisəttar
Atakişiyevin, digər
tərəfdən böyük
aktyorların - Ələsgər
Ələkbərovun, ismayıl
Əfən-diyevin, Leyla
Bədirbəyli-
nin, Mustafa Mərdanovun,
Nəcibə Məlikovanın,
Möh-sün Sənaninin
və digər sə-nətkarlarm işlədikləri
filmdə operator kimi çalışmaq, əs-lində,
elə məktəb idi. O, çox şeylərin fərqinə
varmağa başladı.
ilk növbədə, müxtə-lif rakurslardan çəkiliş apar-dı,
hadisələrin mahiyyətinə
uyğun vəziyyətlər
seçdi, bir sözlə, kameranın dilini öy-rəndi, çəkiliş prosesinə
alış-dı. Beləcə, "Fətəli xan" filmi ilə sənətdə ilk uğurlu
addı-mını atdı
və bundan sonra ona sərbəst
operator kimi işləmək
imkanı yaradıldı.
1955-ci ildə kinorejissor Lə-tif Səfərov ona "Bəxtiyar" fil-mində
quruluşçu operator kimi
işləməyi təklif
edəndə ürəyincə
olmuşdu. Gözəlliyi hansı rakursdan ekrana gə-tirməyin yollarmı artıq öy-rənmişdi və
özü də təbiətən romantik bir sənətkar idi. O, bəzən təbiətin sərt və şıltaq motivlərindən sakit epizod-lara keçid edir, tamaşaçı bu motiviər arasında gərgin və-ziyyətdə qalır.
Rəşid Behbu-dovun mahnıları
elə bil ope-ratorun lentə köçürdüyü epi-zodları,
hadisələri tamamla-yır.
Ümumiyyətlə, ağ-qara plyonkada
lentə alınmış
bu film onun ilk uğurlu yaradıcı-lıq
müvəffəqiyyəti idi.
"Qızmar günəş altında",
"Bir qalanın sirri", "Leyli və Məcnun",
"Qaraca qız"
və digər filmlərdə özünəməx-sus
dəst-xətti ilə
seçilən gənc
kinooperatorun yaradı-cılığı
getdikcə təkmilləşdi
və artıq aparıcı sənətkarlardan
birinə çevrildi.
1969-cu ildə
Həsən Se-yidbəyli
"Bizim Cəbiş
müəl-lim" filmində
operator işini Arif müəllimə həvalə
etdi. In-di üstündən
40 ilə yaxın bir vaxt keçməsinə
baxmayaraq bu film sevilə-sevilə baxılır.
Və filmin belə müvəffəqiy-yətli alınmasında,
söz yox ki, Arif Nərimanbəyovun
xüsusi payı vardır. O, Bakının,
İçəri-şəhərin küçələrini ekrana
ustalıqla gətirib.
Sonralar "O qızı tapın" filmində quruluşçu
operator işlədi. Burada da
yüksək sə-nətkarlıqla
hadisələrin ma-hiyyətinə
uyğun çəkilişlər
apardı. "Həyat
bizi sınayır",
"Var olun qızlar", "Ömrün
səhifələri", "Onun bəlalı sev-gisi" kimi filmlərimizdə onun
istedadla lentə
köçürdüyü kadrlar bu gün
də yaşayır. Və bu gün tamaşaçılar
"ek-randa görünməyən"
bu bö-yük sənətkarın filmlərini
hörmət və məhəbbətlə xatır-layırlar.
"Nizami" filmində isə, o, daha maraqlı tarixi hadisələri lentə köçürüb.
Arif Nərimanbəyov 1986-cı ildə
"17 yaşlı oğlan"
adlı filmdə son dəfə quruluş-çu
rejissorkimi işlədi. 1992-ci ildə isə uzun sürən xəstə-likdən sonra
dünyasını də-yişdi.
Onun yaradıcılığı
dövlə-timiz tərəfindən
yüksək qiy-mətləndirilmiş
və o, "Əmək-dar
incəsənət xadimi"
fəxri adına
layiq görülmüşdür.
Dəfələrlə Arif Nərimanbəyo-vun
filmləri ümummittifaq
festivallarda mükafatlar
al-mışdır.
Heç şübhəsiz ki, bu bö-yük sənətkarın xatirəsi
xal-qımızın yaddaşmda
əbədi olaraq qalacaqdır.
Səs.- 2007.- 17 oktyabr.- S. 12.