Əliqızı S.
Gənc
bəstəkarların sənət uğurları
2007 - Gənclər ili
Bəstəkarların VIII qurultayından ötən az bir
zaman ərzində Azərbaycan Bəstəkarlar
İttifaqının işində canlanma yaranmışdır:
müxtəlif janrları əhatə edən
bölmələr üzrə iş planları
hazırlanır, yeni əsərlərin dinlənilməsi
təşkil edilir, konfrans-disputlar keçirilir, yeni
layihələr haqqında təkliflər irəli
sürülür. Gənc bəstəkarlar və
musiqişünaslar bölmələrin işində xüsusi
fəallıq göstərirlər. Ümumiyyətlə,
gənclərlə iş Azərbaycan Bəstəkarlar
İttifaqının yeni rəhbərliyinin prioritet
istiqamətlərindən biridir.
Respublika Prezidentinin sərəncamı ilə 2007-ci ilin
“Gənclər ili” elan edilməsi yaradıcı
təşkilatların, o cümlədən də Azərbaycan
Bəstəkarlar İttifaqının üzərinə
böyük vəzifələr qoymuşdur.
Təşkilatın gənclərlə iş üzrə
bölməsi yenidən bərpa olunmuş və gərgin
fəaliyyətə başlamışdır. Bu
bölmənin qarşısında çox böyük
məqsədlər durur. Məhz Bəstəkarlar
İttifaqı bəstəkar və musiqişünasların
təhsildən sonrakı taleyində, onların peşəkar
sənətkar kimi püxtələşib
formalaşmasında, inkişafında və yaradıcılığının
təbliğində həlledici rol oynayır.
Azərbaycan Bəstəkarlar İttifaqı mütəmadi
olaraq gənc bəstəkarların əsərlərindən
ibarət xüsusi plenumlar, baxışlar və
müsabiqələr keçirir. Gənc bəstəkarlar
və musiqişünaslar Azərbaycan Bəstəkarlar
İttifaqının hər il Gənclər və İdman
Nazirliyi ilə birgə keçirilən “İlin ən
yaxşı əsəri” müsabiqəsində
müxtəlif nominasiyalar üzrə iştirak edərək mükafatlara
layiq görülürlər.
Gənclərlə iş üzrə bölməsinin
yenidən fəaliyyətə başlaması çox
təqdirəlayiq bir haldır. Bölmənin
yığıncaqlarında gənc bəstəkarlar öz
yeni əsərlərini lent yazısında və ya canlı
ifada təqdim edir, əsər haqqında
həmkarlarının səmimi rəylərini öyrənir,
əsl sənət təcrübəsi keçirlər. Bu,
canlı yaradıcılıq laboratoriyasını
xatırladır. Belə yığıncaqlara gənclər
çox böyük həvəslə gəlirlər. Musiqi
haqqında söhbətləri dinləmək, fikir
mübadiləsi etmək, canlı ünsiyyət yaratmaq
onların yaradıcılıq simasının
formalaşmasına müsbət təsir göstərir.
Gənclərlə iş üzrə bölməyə
respublikanın əməkdar incəsənət xadimləri –
Azər Dadaşov və Cəlal Abbasov rəhbərlik
edirlər. Bölmənin işində üzvlərdən Arzu
Məmmədova, Rüfət Ramazanov, Rüfət Xəlilov,
Elmir Mirzəyev, Şəhla Mahmudova yaxından iştirak
edirlər. Bölmənin təşkil etdiyi
dinləyişlərə əsasən Bəstəkarlar
İttifaqının üzvü olan gənc bəstəkarlar,
üzvlüyə namizədlər, habelə Bakı Musiqi
Akademiyasının bəstəkarlıq fakültəsinin
tələbələri dəvət olunurlar.
Azərbaycan Bəstəkarlar İttifaqı İdarə
Heyətinin sədri, professor Firəngiz Əlizadənin
təşəbbüsü ilə avqust və sentyabr
aylarında gənclərlə iş üzrə
bölmədə artıq 4 dinləyiş
keçirilmişdir. Dinlənilən əsərlər
içərisində diqqəti cəlb edən əsas
cəhət yaradıcılıq istiqamətlərinin
müxtəlifliyi, obraz-məzmun rəngarəngliyidir.
Əgər hələ erkən yaradıcılıq
pilləsində olan gənc bəstəkarların
əsərlərində daha çox ənənəvi
formalara və yazı üslublarına meyl üstünlük
təşkil edirsə, artıq bir qədər
yaradıcılıq təcrübəsi qazanmış bəstəkarların
əsərlərində müasir bəstəkarlıq
texnikasının müxtəlif yazı üsulları,
postimprressionizm, postmodernizm cizgiləri hiss olunur.
Dinləyişlərdə xüsusi maraq doğuran
əsərlərin arasında Elmir Mirzəyevin “Ölüm
fuqası”nı (2 soprano, 2 kontrabas və zərb
alətləri üçün) qeyd etmək olar.
Almaniyanın musiqili teatrının sifarişi ilə
yazılmış və ifa olunmuş bu əsərin
mətnini yəhudi şairi Paul Ceylanın 1948-cı ildə
yazdığı şeir təşkil edir. Postmodernizm
cərəyanının ifadə vasitələrinə
müraciət edən bəstəkar əsərin
fəlsəfi məzmununu orijinal tərzdə əks
etdirməyə nail olmuşdur.
İttifaqın tədbirlərində fəal iştirak
edən istedadlı gənc bəstəkarlar Rüfət
Xəlilov, Xədicə Zeynalova və Rüfət Ramazanovun
əsərləri maraq doğurur. X.Zeynalovanın “Oktet” (simli
alətlər, fleyta, klarnet, truba və zərb alətləri
üçün) əsəri xoş təəssürat
yaradır. R.Xəlilovun fleyta, klarnet və piano
üçün “Trio”su səlis yazı üslubu ilə
seçilir. R.Ramazanovun piano üçün “Musiqi anları”
özünəməxsus janr rəngarəngliyi ilə
diqqəti cəlb edir.
Təqdim olunmuş bəzi əsərlərin melodik və
ritmik xüsusiyyətlərində ənənəvilik
qabarıq şəkildə özünü biruzə verir.
Azərbaycan Bəstəkarlar İttifaqının
üzvlüyünə namizədlər - Bikə Axundovanın
(piano üçün sonata), Nərminə
Nağıyevanın (bariton və instrumental ansambl üçün
romans), Kəmalə Ələsgərlinin (piano
üçün sonata), Cəmalə Nəsirovanın (piano
üçün prelüdlər) təqdim etdikləri
əsərlər bu qəbildəndir.
Maraqlı tapıntıları ilə diqqəti cəlb
edən gənc bəstəkarlardan biri də Firudin
Allahverdidir. Onun “Açarlar və qapılar” (fleyta, klarnet,
violino, violonçel və piano üçün)
əsərində bir neçə dövrün estetik
təsəvvürlərinin sintez şəklində
qavranılması üzə çıxır.
Müəllifin əsərin əvvəlində epiqraf kimi
təqdim etdiyi C.Ruminin fəlsəfi məzmunlu şeirləri
musiqidə öz aydın bədii həllini
tapmışdır.
Ümumiyyətlə, bir sıra gənc
bəstəkarların əsərlərinə
proqramlılıq xasdır. Bu qəbildən Kəmalə
Əlizadənin “Depressiv illüziyalar” və Rəna Gelinin
“Mouse’s Tale” from “Alice’s” əsərləri dinləyicidə
yüksək emosional ovqat yaradır.
Müasir bəstəkarlıq texnikasının yazı
üsullarını bütün dərinliyi ilə
mənimsəmək, onu öz fərdi yaradıcılıq
süzgəcindən keçirərək orijinal məzmunlu
əsər yaratmaq peşəkarlığın əsas
şərtlərindən biridir. Müəllifin buna nə
dərəcədə nail olması onun peşəkarlıq
səviyyəsini müəyyən edir. Gənc
bəstəkarlar da daima bu səviyyəyə can atmalı,
öz bilik və bacarıqlarını
təkmilləşdirməlidirlər. Öz
peşəsinə məsuliyyətlə yanaşan
gənclərdən biri də Aliyə Məmmədovadır.
Onun bölmənin iclasında dinlənilən “Simli kvartet”i
aydın lakonik forması, dramaturji inkişaf xətti və
peşəkarlıq səviyyəsi ilə
seçilərək müsbət rəy qazandı.
Müasir yazı texnikasında qələmini sınamağa
cəhd göstərən gənc bəstəkar Turan
Təhmasibin piano üçün “Variasiyalar”ı maraqla
qarşılandı. Həmkarları arasında polemika yaradan
bu əsərdə bəstəkar dodekafoniya yazı
texnikasının qanunauyğunluqlarına ciddi riayət
etməyə çalışmışdır. Lakin gənc
bəstəkarlar müxtəlif müasir yazı
üsullarından istifadə etməklə yanaşı öz
fərdi simalarını yaratmalıdırlar.
Bəstəkarlar İttifaqının gənclərlə
iş bölməsinin iclaslarında
tələbə-bəstəkarlara da öz
əsərlərini təqdim etmək imkanı verilir.
Dinləyişlərdə Bakı Musiqi Akademiyasının IV
kurs tələbələri – Tahir İbişovun “Gizli məna
haqqında poema”sı, Leyla Şahbazovanın “Variasiyalar”ı,
Fərid Nağızadənin violiona və piano
üçün “Poema”sı, Türkər Qasımzadənin
violino, violonçel və piano üçün “Trio”su
səsləndi. Bu tələbə gənclərin akademik forma
və janrlarda təqdim etdikləri əsərlərdə
bəstəkarlıq sənətinin ciddi qayda-qanunlarına
əməl etməklə yanaşı axtarış
cəhdləri özünü büruzə verir.
Xüsusilə, T.İbişovun “Gizli məna haqqında
poema”sı diqqəti cəlb edir.
Gənc bəstəkarlarla yanaşı bölmənin
iclaslarına dəvət olunmuş gənc
musiqişünasların dinləyişlərdə iştirak
etməsi həm onların öz maraq dairələrinin
genişlənməsi, həm də qarşılıqlı
fikir mübadiləsi etmək baxımından çox
səmərəlidir. Gənc musiqişünaslar - Turan
Məmmədəliyeva, Ülkər Əliyeva və Lalə
Mehdiyeva həmkarlarının əsərlərini
diqqətlə dinləyərək öz səmimi
rəylərini bildirdilər.
Bəstəkarlar İttifaqının rəhbərliyi,
xüsusilə, Firəngiz xanım Əlizadə
gənclərin yaradıcılığına, o
cümlədən gənclərlə iş bölməsinin
fəaliyyətinə çox böyük önəm verir. O,
bölmənin bütün iclaslarında iştirak
edərək hər bir əsəri diqqətlə dinləyir,
gənc bəstəkarlara öz dəyərli məsləhətlərini
verir.
Gənclərlə iş bölməsində seçilmiş
ən layiqli əsərlər noyabr ayında
keçiriləcək “Gənc bəstəkarların kamera
əsərlərinə baxış”ın proqramına daxil
ediləcək. Əsərlər artıq ölkəmizdə
və bir sıra xarici ölkələrdə çox
yaxşı rəylər qazanmış “Con tempo” müasir
musiqi ansamblının ifasında səslənəcək.
İki gün davam edəcək bu baxışa Münhen
Konservatoriyasının professoru, tanınmış
bəstəkar-pedaqoq Viland Müllerin dəvət olunması
nəzərdə tutulur. Tədbir
çərçivəsində Viland Müllerin gənc
bəstəkarlara ustad dərsləri verməsi də
planlaşdırılır.
İnamla deyə bilərik ki, təməli dahi Üzeyir
bəy Hacıbəyov tərəfindən qoyulmuş milli
bəstəkarlıq məktəbinin gələcək
inkişaf yollarını müəyyən etməyə qadir
olan gənc bəstəkarlar nəsli yetişməkdədir.
Ümidvarıq ki, onlar milli musiqi mədəniyyətimizin
fəal qurucuları kimi bu şərəfli missiyanı
layiqincə yerinə yetirəcəklər.
Xalq qəzeti.- 2007.- 27 oktyabr.- S. 6.