Xəlilzadə F.
İfaçıya da, tamaşaçıya da
Dəfələrlə ifaçı və
tamaşaçı mədəniyyəti haqqında
müxtəlif yazılar qələmə
alınmışdır. Son illər elə bil ki,
səhnə və efiri bürümüş şouların
daha da baş alıb getməsinə, əndazədən
çıxmasına bir səbəbkar da bəzi
tamaşaçıların özləridir. Hətta bu
barədə müəyyən iradlar
söyləniləndə cavab belə olur ki, kimin xoşu
gəlmir həmin verilişə baxmasın, həmin
ifaçını dinləməsin, konsertə getməsin.
Təbii ki, bu çox bəsit düşüncənin
məhsuludur. Çünki yaşından asılı olmayaraq
bütün tamaşaçıların zövqü,
səviyyəsi eyni deyildir. Söhbət həm də milli
dəyərlərdən uzaq, əxlaqa zidd proqramların
uşaqlara, yeniyetmələrə təsirindən gedir. Buna
görə də konsert proqramı hazırlanarkən
mütləq milli dəyərlər nəzərə
alınmalı, hər bir şou müəyyən
əndazə daxilində olmalıdır. Əlbəttə, bu
bizim fikrimizdir. Bəzən bu iradımızı
"nəsillərin savaşı" adlandıranlar da olur.
Halbuki belə deyildir. Bu, mənəviyyatın mənəviyyatsızlığa
üsyanıdır, etirazıdır.
Son illər paytaxtın konsert salonları xarici
ölkələrdən gəlmiş
müğənnilərin ixtiyarına daha tez-tez verilir.
Əslində burada qeyri-normal bir şey yoxdur. İnsanların
bir-biri ilə əlaqə qurması, öyrənməsi
üçün mədəniyyətlərin qovuşması
vacibdir. Xüsusilə də bizə qonşu olan
ölkələrdən tanınmış
müğənnilərin, rəqqasların, digər
ifaçıların Bakının möhtəşəm
konsert salonlarında proqramlarının təşkil
edilməsi təqdirəlayiqdir. Burada bizi narahat edən tamam
başqa məsələdir. Aparılan
müşahidələr göstərir ki, bizim
tamaşaçılar arasında elələri var ki, onlar
öz hisslərini heç cür cilovlaya bilməyərək
konsert zamanı millətə başucalığı
gətirməyən şit hərəkətlərə yol
verirlər. Bəzən bu şitliyin həddi o
dərəcəyə çatır ki, biabırçı vəziyyəti
seyr etməyə belə xəcalət çəkirsən.
Yaxın vaxtların hadisələridir ki, türkiyəli
müğənnilər (xüsusilə kişilər)
Bakıya gələrkən bizim qızlar onların
arxasınca hava limanına qədər gedərək
"məni də özünlə apar"
söyləmişdilər. Bu yaxadan asılmağın,
abır-həyadan uzaq hərəkətlərin sahibi
olmağın səbəbi nədir? Məgər bu
yeniyetmə qızların valideynləri yoxdur? İbrahim
Tatlısəsdən tutmuş Əmraha qədər (onları
heç qınamırıq da) Türkiyə
televiziyalarında verdikləri müsahibələrdə
azərbaycanlı qızların onları çox sevdiyini
əda ilə bildirirdilər. İstər-istəməz
xəcalət çəkirsən. Nə olub bizə?
Doğrudanmı bu, azadlıqdır, sərbəstlikdir?! Yox!
Bu, ən azı öz həddini aşmaq, qız, qadın
ləyaqətinə hörmətsizlik etmək,
bütövlükdə millətə şərəfsizlik
gətirməkdir.
Ötən illərdə məşhur türk
müğənnisi Mahsun Kırmızıgül Heydər
Əliyev adına sarayda bir neçə konsert proqramı
ilə çıxış etdi. İnsafən desək, bu
müğənni çox ciddi, sənətinə
məsuliyyətlə yanaşan, özünü
səhnədə ağır aparan, şirin və
gözəl səsə malik bir ifaçıdır.
Azərbaycana - Bakıya məhəbbəti həddən
artıq çoxdur. Amma belə xarici vətəndaşın
bizim ölkədə özünü ciddi aparmasına,
ləyaqət nümayiş etdirməsinə az qala
qəsdən mane olurlar. Onu elə bir həddə
gətirirlər ki, istər-istəməz üzünü
turşudur, nəsə xoşagəlməz bir ifadə
işlətmək məcburiyyətində qalır.
Hələ də gözlərim önündən
çəkilmir. Qızlar səhnəyə hücum
çəkərək onun boynuna atılırdılar,
qucaqlayıb öpürdülər. Bu istəklərin
qasırğasından havalanmış Mahsun
Kırmızıgül dəhşətə
gələrək uca səslə dedi: "Allah, Allah! Bəyan
da yad erkəkləri heç öpərmi?" Bu etirazın
cavabı olaraq yaşlı bir qadın sanki bütün
baş verənlərin acığına özünü
səhnəyə ataraq müğənninin belindən
yapışaraq yalvardı: "Mənim qızımı
özünlə apar". Müğənni bu xahişdən
heyrətlənərək soruşdu: "Nasıl?" "Necə
istəyirsən, elə" - deyə bu üzdəniraq ana
sevincək müğənninin boynuna sarıldı. Bu
gördüklərimiz əslində heç nəyə
sığmayan, adamın izzət-nəfsinə toxunan bir
biabırçılıq idi.
Konsertin ikinci günü ifaçını qızların
hədəfinə çevrilməkdən qorumaq məqsədi
ilə cavanlardan "barikada" qurulmuşdu. Gənc
"aşiqlər" nə qədər
çalışsalar da, çəpər çəkmiş
kişiləri aralayıb səhnəyə keçə
bilmədilər. Doğrusu, dünyanın heç bir yerində
bu cür konsert gecələri müşahidə olunmayıb.
Müğənnini, ifaçını həddən artıq
sevmək, pərəstiş etmək, onun bütün
konsertlərində tamaşaçı olmaq, hər
mahnısını qızğınlıqla alqışlamaq,
səhnəni gülə-çiçəyə
bürümək mümkündür. Burada heç bir etiraza
yer də yoxdur. Amma həm tamaşaçıların, həm
də ekrana dikilmiş minlərlə gözün
qarşısında (onların arasında ağsaqqal,
ağbirçək, uşaq da var) bu cür şit
hərəkətə yol vermək qeyri-normallıqdır. Buna
təbabətdə "şiozofreniya" deyirlər.
Adamın ürəyi ağrıyır. Yoxsa bizim
qızlarımızın əksəriyyəti bu
dəhşətli xəstəliyə tutulub?
Bu yaxınlarda Mahsun Kırmızıgül yenidən
Bakıya təşrif buyurdu. Bu dəfə onun konserti
Yaşıl Teatrda baş tutdu. Gözləmək olardı ki,
tamaşaçılarımız nisbətən ağır
taxtalı tərpənəcəklər. Çünki
ötən konsertdəki məzəmmətin müzakirəsi
çox getmişdi. Görünür, dəyirman öz
bildiyindədir. Başağrısı çax-çaxa
qalıb. Bu dəfə tamaşaçılar arasında
elə bir coşqunluq hökm sürürdü ki, heyrət
etməyə bilmirdin. Nə olub bizə? Nədən
xaricdən gələn müğənni qarşısında
mum kimi əriyərək abır-həyadan çox-çox
uzaq hərəkətlərə yol verilir?! Doğrudanmı
bəzilərimiz utanmaq hissini çoxdan itirib?
Doğrudanmı sevgini minlərin gözü qarşısında
açıq-açığına bəyan etmək olar?
Mahsun Kırmızıgül hələ nə baş
verəcəyindən xəbərsiz olaraq özünün
məşhur mahnılarını ifa etməkdədir.
Gözlərini yumub oxuyur. Yaxşı ki, belədir. Allah
eləməmiş, təsadüfən tamaşa salonuna baxsa,
bəlkə də nitqi tutular. Dəniz kimi dalğalanan
qızların əl-qolla hərəkətləri,
baxışları, səsləri insanı
əməlli-başlı utandırır. Nədir bu? Nə
baş verib? Nə qəhətliyidir? Bir qız gül
dəstəsi ilə səhnəyə çıxır.
Utanıb-qızarmadan, heç nədən
çəkinmədən "mən sizi sevirəm" -
deyir. Sonra səhnədə klassik tansa başlayırlar.
Yenə də rəqiblər coşur, başqaları
acığa düşür. Nəhayət, müğənniyə
hücumların nəticəsində səhnədə
"nişan mərasimi" baş verir. Burada hökm
sürən şitliyin,
mənəviyyatsızlığın, həddini
aşmış sərbəstliyin təsvirini verməyə
çətinlik çəkirsən. Bircə
məsələ var ki, bu qızları heç zaman
Azərbaycan müğənnilərinə qarşı bu
dərəcədə eşqli, ehtiraslı, maraqlı
görmək olmur. Nədəndir?
Əvvəllər səhnədə baş
verənlərə tənqidi münasibət bəsləyirdik
ki, müğənni özünü mədəniyyətli
aparmalı, şitliyə yol verməməlidir. Hətta
zəif mahnıların, musiqilərin səhnədən
çıxarılması üçün bədii
şuraların yenidən yaradılmasını
arzulayırıq. Bəs konsertin normal gedişinə mane olan,
nalayiq hərəkətləri ilə digərlərini
bezdirən bu yüngül təbiətli tamaşaçılar
haqqında tədbir görmək olmazmı? Bakının
teatrlarının direktorlarından biri bu sualı belə
cavablandırdı ki, biz əvvəldən bilmirik, kim
özünü necə aparacaq? Fikrimizcə, "barrikada"
kimi istifadə olunan nəzarətçilər həmin anda
şit və yersiz hərəkətlərə yol verən
tamaşaçını dərhal salondan
çıxarmalıdır. Bu, başqalarına da dərs
olar. Bundan başqa, əvvəldən də
xəbərdarlıq etmək mümkündür ki,
səhnəyə çıxmaq, ifaçıya söz
demək, nəsə istəmək, təklifdə bulunmaq
yasaqdır.
Üzümüzü valideynlərə tuturuq. Heç ola
bilməz ki, şəhəri bürümüş
yarımçılpaq qızların, konsert salonlarında
özünü apara bilməyənlərin
əksəriyyətinin valideynləri bu işdən
xəbərsizdir. Bəlkə övladınızın haraya,
nəyə getdiyi ilə yaxından maraqlanasınız? Atalar
deyib ki, qızını döyməyən, dizini döyər.
Biz sizi döyüşə yox, övladınıza
düzgün tərbiyə verməyə
çağırırıq!
Azərbaycan.-2007.- 6 oktyabr.- S. 6.