Məhərrəmova T.
Müasir oxuyanlardan hər
evdə var
Belələrini sənətkar saymayan Ağasəlim Abdullayevin fikrincə,
son
illər xalq musiqisinə qayıdış
hiss olunur
Zaman-zaman bu qədim musiqi
alətinin hər pərdəsində gah vüsal oxunub, gah da hicran
inləyib. Yəqin
onu yaradan usta ruhu ilə
baş-başa qaldığı
andan bu cür köklənib. Hər tarzən də ifa etdiyi nəğmələrə
öz ürək çırpıntılarını, könül duyğularını
köçürüb. Baba Salahov adına
"Araz" xalq çalğı alətləri
ansamblının bədii
rəhbəri, Xalq artisti Ağasəlim Abdullayevin mizrabı ilə dilə gələn tarımız
bu gün tamam ayrı bir ecazkarlıqla səslənir.
- Bu yaxınlarda fəxri ada layiq görülmüsünüz.
Bu təltifi sənətinizə
gec, yoxsa vaxtında verilən qiymət kimi dəyərləndirirsiniz?
- Deyilənə görə, gec verilib. Fəxri ad gərək halallıqla
alınsın. Yəni vaxtında
verilməlidir. Mənim 57 yaşım
var. Düşünürəm ki, fəxri ada vaxtında layiq görülmüşəm.
- "Araz"
xalq çalğı
alətləri ansamblında
nə vaxtdan çalışırsınız?
- 1967-ci ildə Asəf Zeynallı adına musiqi
texnikumunda oxuyurdum. Onda rəhmətlik Baba Salahov ansambla rəhbərlik etməklə yanaşı,
həmin məktəbdə
müəllim işləyirdi.
O vaxt Az.TV-nin cəmi bir proqramı
vardı və orda göstərilən konsertlərə maraq çox idi. Camaat sanki konsertlər üçün acıyırdı.
O dövrdə rəhmətlik
Əhməd Bakıxanovun,
Əhsən Dadaşovun
və Baba Salahovun ansamblları fəaliyyət
göstərirdi. "Görəsən, biz də
bu ansamblların birində çıxış
edə, televiziyaya düşə bilərikmi?"
- deyə maraqlanırdıq. Tale elə
gətirdi ki, musiqi məktəbində oxuyanda bu korifey
sənətkarlarla
- Həmin illərlə müqayisədə
ansamblda çoxmu dəyişikliklər olub?
- Üzvlərdən
dəyişən çox
olub. Onda mənim 18-19 yaşım
vardı. Ansamblda yaşlı
adamlar çoxluq təşkil edirdi. Məsələn, Aftandil İsrafilov,
Vəli Qədimov məndən yaşlı idilər. Sonradan onlar Zeynəb
Xanlarovanın ansamblına
keçdilər. Ondan qabaq
isə Zeynəb xanımın özü də bizim ansamblla
oxuyurdu. Həmin lentlər
televiziyanın Qızıl
Fondunda saxlanılır.
- Necə oldu ki, ansamblı
"Araz" adlandırdınız?
- Baba Salahov rəhmətə gedəndən
sonra dedilər ki, ansambla ad qoymaq lazımdır. Televiziyanın sədr müavini
Elşad Quliyevin rəhbərliyi ilə kollegiya keçirib ansamblın adını
"Araz" qoydular.
Ansambl
1990-cı ilə qədər
bu adla fəaliyyət
göstərdi. Sovet İttifaqı
dağılandan sonra böyük şəxsiyyətlərin
adlarını əbədiləşdirməyə
başladılar. Biz də Baba Salahovun adını əbədiləşdirmək
üçün müraciət
elədik. Təsdiq
elədilər və ansambl Baba Salahov adına "Araz" xalq çalğı alətləri
ansamblı adlandı.
- Ansamblın əvvəlki çalğı
üslubunu, dəst-xəttini
nə qədər qoruyub saxlaya bilmisiniz?
- Mən həmişə bu dəst-xətti olduğu kimi saxlamağa çalışmışam. Baba
müəllimin bütün
fəaliyyəti həmişə
gözümün qabağında
idi. O, ansambla nə qədər yeniliklər gətiribsə,
mən də onları qoruyub saxlamağa çalışıram.
Bu üslub ansamblların
səslənməsində özünü
göstərir. Əhməd Bakıxanovun
ansamblı, eləcə
də Əhsən Dadaşovun ansamblı çalanda onların dəst-xətlərinin qalması
məlum olur.
- Öz ansamblınızın dəst-xəttini
necə səciyyələndirərdiniz?
- Qrupların bölünməsi, musiqinin
alətlərə paylanması
və s. Bizim ansamblda yuxarı dəstə sayılan nəfəs alətləri
- klarnet, balaban, qarmon, nağara alətlərini çalanlar
çox gözəl sənətkarlar idi. Demək olar ki, onların
bir gün boş vaxtları olmurdu. Hər gün onları
toylara aparırdılar.
Bizim ansamblda klarnetin, qarmonun səsi o dəqiqə hiss olunurdu.
Melodiyanı böləndə çox hissəsini bu alətlərə verirdik. Əhsən Dadaşov öz ansamblında kamançaya,
- O vaxtlar ansamblla kimləri müşayiət edirdiniz?
- Soruşun ki, kimləri müşayiət eləmirdik?
Elə bir müğənni yoxdur ki, onu
müşayiət etməyək.
Bu ansambl müğənnilər
arasında ən çox sevilən ansambl idi. Çalanlar güclü olduğu üçün çox müğənnilər bizim
ansambla gəlirdilər.
Ən çox lenti qalan da bizim
ansambldır. Rübabə
Muradova, Nəzakət
Məmmədova, Zeynəb
Xanlarova və b. bizim ansamblla oxuyurdular. Təəssüf ki, video çox
gec çıxdı,
ondan qabaq çəkilən konsertlər
lentə alınmayaraq
it-bata düşdü.
Lentə
alınanların çoxunu
da düşmən kimi pozurdular. Lent çatışmadığı
üçün bir müğənninin ifasını
pozub başqa konserti yazırdılar.
İndiki kimi yadımdadır,
Baba Salahov rəhmətə
gedəndən sonra elə adamları çəkmişdim ki, indi onların nə lentləri, nə şəkilləri qalıb. Hüsnü
Qubadov, Bakir Haşımov kimi gözəl müğənnilərin
televiziya üçün
iki konsertini çəkdirdim. Onların hamısını
pozublar. Eynulla Cəbrayılovun da lentini pozdular...
- Bəs müasir oxuyanları necə, müşayiət
edirsinizmi?
- Müasir oxuyan əgər muğam oxuya bilmirsə, mənə aidiyyatı yoxdur. Xoşuma gəlməyəndə, nə
qədər pul təklif etsə də xeyri yoxdur.
Belələrini ansamblla müşayiət
etsək də, tar-kamança ilə etmirik. Tar-kamançaya
yaraşan ancaq əlində dəfi olan xanəndədir.
Müasir oxuyanlardan indi
hər evdə var. Bunlar sənətkar deyil. Muğam sahəsində çox
gözəl oxuyanlarımız,
xüsusən qadınlarımız
var. Onlar musiqimizi saxlayırlar. Biz də belə xanəndələri həvəslə
müşaiyət edirik.
- Sovet dövründə ansamblın
xaricə səfərləri
təşkil olunurdumu?
- Çox olurdu. Cavan vaxtı çox
ölkələri gəzmişəm.
O vaxtlar xaricə getmək çox çətin idi. İndi isə getmək asanlaşıb. Onda hər adam
xaricə gedə bilməzdi. O dövrdə
Filarmoniyada işləyənlər
üçün xaricə
getmək asan idi. Bəzən də adam
olmayanda Radio və Televiziyaya müraciət edirdilər. Onda Əhsən Dadaşov,
Baba Salahov teleradionun işçisi idilər.
Mən özüm keçmiş sovet respublikalarıda, o cümlədən
Danimarka, Almaniya,
ABŞ, Kanada, Fransa, İngiltərə, Şərq
ölkələri və
s. yerlərdə çıxışlar
eləmişəm. İndi isə
rayonlara qastrollara gedirik. Müxtəlif tədbirlərdə, konsertlərdə çıxış
edirik. Keçən
il də
Türkiyədə olmuşuq.
- Hazırda ansamblın işinə çox vaxt ayırırsınız, yoxsa
pedaqoyi fəaliyyətə?
- Mənimçün
hamısı birdir. Bundan əlavə, öz üzərimdə də çalışıram. Pedaqoyi fəaliyyət
ümumiyyətlə, bütün
sənətkarlara lazımdır.
Dolanmaq da lazımdır. İndi məcbur olub bir neçə yerdə işləyirik.
Mən Konservatoriyada, Bülbül adına
məktəbdə, Asəf
Zeynallı adına musiqi kollecində işləyirəm. İfaçı kimi də konsertlərə
gedirəm.
- Tələbələriniz
də sənətə
sizin kimi həvəslə yanaşırlarmı?
- Ümidverən
tələbələrimiz var. Onların bəzisi hazırda keçirilən
muğam müsabiqəsində
də iştirak edir. Tələbələr əvvəlki illərə
nisbətən sənətə
ciddi yanaşırlar.
- Bu gün ansamblı saxlamaq çətindirmi?
- Çox çətindir. Onlar üçün maddi cəhətdən əlavə heç nə eləmək mümkün deyil. Sağ olsunlar ki, gəlib işləyirlər! Eləsi var
ansambl yaranandan onun üzvüdür.
Onlar ansamblı saxlamaq üçün
çalışırlar.
- Musiqimizin
müasir ab-havasına uyğun olaraq solo ifanızdan ibarət
disk, albom buraxdırmaq fikriniz varmı?
- Mən Milli
Konservatoriyanın dosentiyəm. Xalq musiqisinin bir ocaqda
cəmlənməsi böyük bir hadisədir. Səyavuş
Kərimi Azərbaycan musiqisini təbliğ eləməyə
çalışır. O, Azərbaycan musiqisində qədimliyi
sevir. Səyavuş müəllim gözəl
sənətkarları çağırıb lentə
aldırır. Xərcini də öz boynuna götürür.
Mənim də solo ifamı radionun fondu üçün
yazdırmaq fikrim var.
- Konsertdən sonra özünüzü
necə hiss edirsiniz?
- Əgər
konsert yaxşı keçirsə, çox gözəl hiss edirəm. Elə bil adam
təzədən doğulur.
Camaata nə var ki,
qarşısında çay,
evində rahat oturub qulaq asır.
Ancaq həmin 15 dəqiqəlik konsertin arxasında nə qədər zəhmət
var. Elə bilirəm,
insanın ömrünün
çoxunu həmən
konsertlər, lent yazıları
alır.
- Bugünkü musiqi aurasını necə qiymətləndirərdiniz?
- Hər insanın öz musiqi zövqü var. Elə adamlar var ki, xalq
musiqisini, muğamatı
sevir. Üç-dörd
il əvvəl
cavanlar estradaya, pop musiqisinə meyl edirdilər. İndi isə onların
xalq msiqisinə münasibətinin dəyişdiyini
görürəm. Xalq musiqisinə
qayıdış var. Müsabiqələrin
də ciddi musiqimizin təbliğinə
xeyri var.
Kaspi.- 2007.- 30 oktyabr.- S.16.