Məhərrəmova
T.
Sənətdə
gərək pulun olsun
Xanəndə Sevinc Sarıyevanın
fikrincə, istedadlıların çoxu pulsuzluqdan,
yiyəsizlikdən
sənət aləmindən kənarda qalır
Ağlı kəsəndən
ilahidən gələn bir səs, bir səda kimi sevib musiqini.
Rübabə Muradovanın, Arif Babayevin səsinin vurğunu
olduğundan, onların oxuduqları muğamları
möcüzə kimi qəbul edib.
Böyüdükcə bu
möcüzəyə öz səsinin şirinliyi
qarışıb.
O vaxtdan illər keçib, ancaq
xanəndə Sevinc Sarıyeva hələ də bu
möcüzənin sirrini açmağa çətinlik
çəkir:
- Yaxın
qohumum Xudu Məmmədov Ağdamın Mərzili
kəndinə qonaq gələndə Səxavət
Məmmədovla məni çağırıb oxudardı.
Mən də "Dağlardan aşdım"
mahnısını böyük həvəslə oxuyardım.
O vaxtdan sənət yolumu muğamla, xalq musiqisi ilə
bağladım.
Xan
Şuşinski kimi böyük sənətkarın
adını daşıyan Musiqi Məktəbində təhsil
almışam. Musiqidə təməlim isə Murad Rzayevin
Pionerlər evində təşkil etdiyi "Qarabağ bülbülləri"
ansamblında qoyulub. Məni Murad müəllimin
yanına ilk dəfə pioner dəstə rəhbərimiz
apardı. Murad müəllim səsimi bəyəndi və
həftədə iki dəfə məşqlərə
gəlməyimi tapşırdı. Yol uzaq olduğundan anam
dərnəyə getməyimə razılıq vermirdi.
Elə həmin vaxtlarda Ağdamda Muğam Musiqi Məktəbi
təşkil olundu. Bir gün həmin məktəbdən Rafiq
müəllimlə Cəlal müəllim evimizə
gələrək səsimi yoxladılar. Şövkət
xanımla İslam Rzayev də istedadlı uşaqların
səsinə qulaq asmağa gəlmişdilər. Onlar
mənə bir neçə xalq mahnısı oxutdurdular. Məktəbin direktoru Rafiq Rüstəmovun
təşkil etdiyi "Qarabağ bülbülləri"
ansamblında oxumağa başladıqdan sonra anam daha
Pionerlər evinə getməyimə razı olmadı.
Pionerlər evində olduğu kimi bu məktəbdən də
bizi festivallara aparırdılar. İraqda, Türkiyədə,
SSRİ-nin bütün respublikalarında
keçirilən uşaq festivallarının
iştirakçısı olmuşam.
- Muğam
Məktəbini bitirəndən sonra təhsilinizi davam
etdirdinizmi?
- 1989-cu
ildə orta məktəbi bitirəndə Asəf Zeynallı
adına Musiqi Məktəbində oxumaq arzusunda idim. Anam etiraz
edirdi. Doğulduğum Mərzili kəndi bir qədər
mühafizəkar idi. Anam da "qız uşağının
oxumağına pis baxarlar" - deyə razılıq vermirdi.
Etirazlara baxmayaraq, 1991-ci ildə bacım və
qardaşımın köməyi ilə Bakıya gəldim.
Ancaq sənədlərimi versəm də, məni ora qəbul
etmədilər. Rəhmətlik Səxavət Məmmədov
məni hazırlıq kursuna düzəltdi. O vaxt həmin
məktəbə daxil olmaq üçün təkcə
istedadın olması kifayət deyildi.
Açığını deyim ki, dörd min manat pul
istəyirdilər. Hazırlığı qurtarandan sonra da
məni texnikuma qəbul etmədilər. Aygün Bayramova,
mən və Azərin sənədlərimizi Konservatoriyaya
verdik. Mən imtahanlardan keçə bilmədim və
yenidən sənədlərimi Asəf Zeynallı adına
Musiqi Məktəbinə verdim. Anam da "qəbul olunmasan,
götürüb kəndə aparacağam" - deyə
başımın üstünü kəsdirmişdi. Dediyini
elədi də. Bir həftə kənddə qaldıqdan sonra
bacımın köməyi ilə gecə ikən evdən
qaçdım. Dəmiryolu vağzalı evimizdən bir
saatlıq yol idi. Arabaya minib üzüm bağlarının
arasındakı kəsə yolla vağzala gəldim. Anam da
Bakıdakı qohumların hamısına tapşırmışdı
ki, Sevinci bir adam evində saxlasa, məndən inciməsin. Ona
görə də hansı qohumun qapısını döyürdümsə,
"yox, yox, biz Nənəqızdan qorxuruq" - deyirdilər.
Anamın istəyinə qarşı çıxmaq asan
məsələ deyildi. Amma mən özümdə bu cəsarəti
tapmışdım. Ailədə altı bacı idik.
Hamımızın da səsi vardı. Bircə mən öz
səsim uğrunda mübarizə apara bildim. Məcbur qalıb
Bakıda kirayə mənzil tutdum. Qardaşım Rusiyadan
mənə pul göndərir, köməklik edirdi.
Özüm isə toylara gedir, pul yığırdım.
Səxavət də məni özüylə toylara
aparırdı. Yenə də pul toplaya bilmədim.
Nəhayət, 1997-ci ildə qardaşım gəlib məni
Asəf Zeynallı adına musiqi məktəbinə
düzəltdi. 1990-cı ildən əziyyət
çəkərək, yeddi ildən sonra təhsil almağa
müvəffəq oldum. Ancaq bu arada boş da qalmırdım. Müxtəlif
səfərlərə gedirdim. Özündən demək
olmasın, mən qaval çalanda qızlardan heç biri
qaval çala bilmirdi.
- Qaval
çalmağı da Ağdam məktəbində
öyrətmişdilər?
- Yox,
özüm öyrənmişdim. 1987-ci ildə Tacikistanda
festivalda olarkən balaca tacik qavalı almışdım.
Çalanların əlinə baxıb öyrənirdim.
Asəf Zeynallı adına məktəbdə oxuyanda
Nəriman Əliyev "özün qarabağlı olasan,
belə qaval çalasan!" - deyə
təəccübünü gizlətmirdi. Mənimlə oxuyan
qızlardan heç kəs qaval çalmırdı. Mən
onları qavalla müşaiyət edirdim. Onları hansı
ansambla dəvət edirdilərsə, mən də gedirdim.
"İrs" ansamlında da çıxış
eləmişəm.
- Texnikuma daxil olmamışdan
əvvəl - yeddi il ərzində təcrübə
toplamışdınız. Həm də artıq
tanınırdınız. Daha təhsil almaq nəyinizə
lazım idi?
-
Düzdür, təcrübəm vardı. Ancaq
özüm-özümdən narazı idim. Oxuyub
öyrənmək istəyirdim. Müsabiqələrdə
müstəqil oxuyan müğənni kimi qalib gəlirdim.
Orada təhsilimlə maraqlanırdılar. Bir gün də
evdə oturmuşdum. Qardaşım gəlib dedi ki, Sevinc,
işin düzəldi, texnikumda oxuyacaqsan. Rəhmətlik Vahid
Abdullayevin sinfində oxudum. Orada oxuyan müddətdə
Qırğızıstanda "İsık-kul"
müsabiqəsində uğur qazandım. Həmin festivalın
ilk iştirakçısı mən oldum. Həmin festivalda
birinci yeri tutsam da, heç adımızı da
çəkən olmadı. İndi hansı müğənni
müsabiqədə yer tutursa, yaxşı
işıqlandırırlar. Daha sonra Türkiyədə
keçirilən folklor festivalında uğurla
çıxış etdim. Texnikumu qurtarandan sonra
çoxdankı arzuma çatdım - Konservatoriyada Arif
Babayevin sinfinə qəbul olundum.
- "Azəri"
ansamblını yaratmaq ideyası necə yarandı?
- Konservatoriyaya
qəbul olunanda o qədər də tanınmırdım. Bir
gün Şəfiqə Eyvazova məni çağırıb
"Nə oturmusan, sənin tayların gündə orda-burda çıxış
edir" - deyə danladı. Dedim ki, hər şey pulla
həll olunur. "Sən çıx, gör səni
kimlər dəvət edəcək" - deyə bildirdi.
Mən də səylə işləməyə
başladım. Bir müddət Şəfiqə
xanımın həyat yoldaşı Arif müəllimlə,
daha sonra Elşən Mansurovla işləməyə
başladım. O təklif etdi ki, "mənim
"Azəri" adlı bir qrupum var, elə onu yenidən
bərpa edək". Bir gün
"Şəhri-Şuşa" da konsert təşkil etdik.
İnanın, konsert vaxtı İrandan, Fransadan, Amerikadan
zəng vuraraq mənimlə maraqlanmağa başladılar.
İlk konsertimizin belə uğurlu keçəcəyinə
inanmazdım. Sonra Elşənlə gecə-gündüz
məşq etməyə başladıq. Bir gün Fransadan
dəvət aldıq. Orada konsertimiz böyük uğurla
keçdi. O vaxtdan "Azəri" qrupu fəaliyyətini
davam etdirir. Keçən il Fransada müsəlman ölkələrinin
festivalından böyük uğurla qayıtdıq.
- Vaxtilə pul
qazanmaq üçün el şənliklərinə getdiyinizi
söylədiniz. Bu gün də toylara gedirsinizmi?
- Bu gün
də toylara gedirəm. Toylardan qazandığımla musiqi
albomu buraxdırır, digər xərcləri
ödəyirəm. Televiziya kanallarına yaxın
düşmək olmur. Hamısı efirə çıxmaq
üçün pul istəyir. Təkcə İctimai Televiziya
təmənnasız dəvət edir.
Sənət
elədir ki, gərək əziyyət çəkib
bəhrəsini görəsən. Mən də o
əziyyətləri çəkdiyim üçün bu
gün sənətə qiymət verə bilirəm. Elə
adamlar var ki, "məndən başqa oxuyan yoxdur"
fikrindədir. Mən bütün oxuyanları pisləmək
fikrində deyiləm. Elə xanəndələr var ki,
heç onların tozu ola bilmərəm. Ancaq onlar
yiyəsizlikdən, pulsuzluqdan bir kənarda qalıblar. İndi
gərək sənətdə pulun olsun.
-
Şəxsən sizin əlinizdə pul olsa, sənətdə
hansı zirvəni fəth edərsiniz?
-
Sənətdə zirvə olmur. O zirvəyə çatmaq
qeyri-mümkündür. Sənət dəryadır.
Ustadlarımız o dəryadan hələ bir damcı
dadıb. Biz isə hələ o dəryanın
qırağına düşə bilmirik. Biz hələ
əlimizdən düşüb dıvırlanan qavalın
ardınca qaçırıq. Muğam
sənətini sonadək öyrənmək, anlamaq
çətindir. Çalışırsan,
öyrənirsən, yenə görürsən ki,
bilmədiklərin çoxdur. Əgər bu gün
qarşımızda Arif Babayev, Canəli Əkbərov,
Ağaxan Abdullayev, Alim Qasımov, Səkinə
İsmayılova, Qəndab Quliyeva və başqa bu kimi sənətkarlar
varsa, biz hələ onların tökdüklərini
yığırıq, öyrənirik. Mən hələ
özümü xanəndə hesab eləmirəm. Baxmayaraq ki,
tələbələrim var və bir tələbəm
müsabiqədə "Qran-Pri" qazanıb. Ancaq bu o
demək deyil ki, mən ustadam. Həmişə deyirəm ki,
Allah, bircə ağlımı əlimdən alma! Ən
böyük ağılsızlıq da bilirsiniz nədir?
Qarşındakı adama, sənə çörək
verən insana hörmət qoymamaq. Mən bu gün Vahid
Abdullayevi xatırlamasam, Allah mənə cəza verər.
Əgər Arif Babayevin zəhmətini unutsam, günaha bataram.
- Opera
Teatrının səhnəsinə Leyli kimi çıxmaq
arzunuz hələ də ürəyinizdədir?
-
"Leyli" rolunu oynamaq ən böyük arzumdur. Ancaq Arif
Babayev dedi ki, hələ gözlə, indi Leylilərin sayı
çoxdur. Düzdür, hərənin öz Leylisi var.
Mənim məqsədim Leylini başqa cür oynamaqdır. Bu,
insanın içindən gələn Leyli olacaq. Dəvət
etsələr gedib oynayaram.
- Bir az
keçmişə qayıdaq: ananızla nə vaxt
barışdınız? O sizin sənətdə
qazandığınız uğurları görəndən
sonra nə dedi?
- Oxuduğum
dörd il ərzində anam mənimlə küsülü
qaldı. Ağdam işğal olunandan sonra ailəmiz
hamılıqla Bakıya köçdü. Anam da mənimlə
barışdı. Əlbəttə,
peşmanlığını bildirdi.
"Şəhri-Şuşa"da verdiyim konsertə də
gəlmişdi. Mən o vaxt anamı həm qınayır,
həm də qınamırdım. Bəlkə də o,
mənə vaxtında icazə versəydi, indi bu
səviyyədə olmazdım. Onun sayəsində mən
sənətə əziyyətlə gəlmişəm. Bəlkə
hər şeyi asanlıqla əldə etsəydim,
sənətin qədrini bilməzdim. Sənətdə
bütün qazandıqlarım öz zəhmətimlə
həyata keçib. Ötən əzab-əziyyətlərim
üçün peşmançılıq
çəkmirəm. Düşünürəm ki, onlar
mənə bu gün sənətimi düzgün qiymətləndirmək,
uğurlarımın qədrini bilmək üçün
lazımdır.
Kaspi.- 2007.- 23 oktyabr.- S.16.