Məhərrəmova T.
Baletə gərək bütün
qəlbinlə yanaşasan
Ella Hacıyeva:
"İndi oğlanlar balet məktəbinə az
gəlirlər"
Rəqslə lap
uşaqlıqdan dostluq edib. Həvəsi onu
"Azneft"də yerləşən Fəhlə evindəki
rəqs dərnəyinə gətirib. Məharətlə ifa
etdiyi rəqsləri balaca Ellanı yaşıdlarından
fərqləndirib. Oxuduğu internat məktəbində də
rəqslərinə görə fərqlənən
qızcığaz bütün bayram tədbirlərində
iştirak edib, məktəbin sevimlisinə çevrilib.
Keçmiş balerina Ella Hacıyeva artıq xatirəyə
çevrilən həmin günləri belə xatırlayır:
- Yaxşı
yadımdadır, tədbirlərdə Ukrayna rəqslərini,
milli rəqslərimizi böyük həvəslə
oynayırdım. Atam toylara gedəndə anama deyirdi ki,
səni yox, qızımı aparacağam ki, onunla oynayım.
Biz hələ Xoreoqrafiya məktəbinin VI sinfində oxuyanda
təcrübə keçmək məqsədi ilə
səhnəyə çıxırdıq. Bütün
tamaşalarda oynayırdıq. Ancaq bizə pul vermirdilər.
Mən səhnəyə çox tez öyrəşirdim. Çox
vaxt məktəbə zəng vuraraq "filan balerina
xəstədir, axşam tamaşa olacaq, Elya gəlib onu
əvəz eləsin" - deyirdilər. Mən tez
öyrənir və səhnəyə
çıxırdım.
Günlərin
birində böyük qardaşım məni Xoreoqrafiya
məktəbinə yazdırmaq istədiyini dedi. Mən də
"xoreoqrafiya" sözünün nə demək
olduğunu bilmirdim. Elə başa düşürdüm ki,
xoreoqrafiya xorda oxumaq deməkdir. 9-10 yaşım olanda
qardaşım məni həmin məktəbə
yazdırdı. Yadımdadır ki, müəllim
ayağımı qulağıma qədər qaldırdı
və "çox yaxşıdır" dedi. Oynamağımı
da bəyəndilər. Fiziki göstəricilərim baletə
uyğun gəlirdi. Ancaq məktəbdə yaşıdım
olan qızlara nisbətən çox utancaq idim. Bir kənarda
qalıb heç danışmırdım. O biri qızlar
isə ortada rəqs edir, bacarıqlarını
göstərirdilər. Onlara baxıb ürəyimdə:
"Bu qızların etdiyi hərəkətləri
bacarmıram, məni götürməzlər" - deyə
fikirləşdim. Qardaşım sevincək halda gəlib
məktəbə qəbul olunanların siyahısında mənim
də adımın olduğunu söylədi.
Xoreoqrafiya
məktəbində 8 il oxudum. İlk müəllimim Mariya
İvanovna oldu. VI sinifdə bizə
məşhur balerina Leyla Vəkilova dərs deməyə
başladı. Leyla xanım Qəmər Almaszadədən
sonra ikinci ən yaxşı balerina sayılırdı. Leyla xanım
diqqətini mənə yönəldib ciddi məşğul
olmağa başladı. VIII sinfi bitirəndə isə
mükəmməl kursda bizə Qəmər Almaszadə
dərs dedi.
- Opera və Balet Teatrına necə gəldiniz?
- Xoreoqrafiya məktəbini əla qiymətlərlə bitirdim.
Mən aparıcı balerina olmalıydım. Lakin ailə
qurdum, sonra qızım dünyaya gəldi. Qızım Leyla dünyaya
gəldikdən sonra yenidən teatra qayıtdım. Ancaq daha aparıcı balerina ola
bilmədim. Teatrda 22 il solist
kimi çalışdım.
Bu illər ərzində
"Don Kixot", "Qız
qalası", "Sonalar
gölü", "Yizel"
və s. baletlərdə
oynamışam.
- Sonralar aparıcı rollar oynaya bilmədiyinizə görə təəssüfləndinizmi?
- Ürəyimdə
qaldı... İnsan öz həyatında
çox arzulara çatır, ancaq ən əsas arzu ürəyində qalır. Bir xeyli vaxt keçəndən
sonra Qəmər xanımın yanına gedərək: "Mənə
"Qız qalası"nda
oynamağa icazə verin" - dedim. Mən "Qız qalası"nda oynadım, ancaq aparıcı rolu ifa etməyə maneçilik oldu.
- Balerina ilə aktrisanın sənətləri arasındakı
fərq nədən ibarətdir?
- Biz səhnəyə
çox vaxt sərf edirik. Anam həmişə "mən
səni evdə görmürəm" - deyə
şikayətlənirdi. Qızım balaca olanda onu
da həmişə özümlə aparırdım.
O, pərdə arxasında
otururdu. Leyla bir gün anama:
"Nənə, sən
anama deyinmə. Bilirsənmi
o, necə gözəl
kostyum geyinir, necə gözəl qrimlənir, rəqs edir və necə
gözəl görünür.
Sonra ona çoxlu əl çalırlar" - dedi.
Bu, yaradıcı işdir. Nə vaxt ki, səhnəyə çıxıb
oynayırsan, səni alqışlayırlar, bu,
həyatına, işinə
təkan verir. Səndə yaradıcılıq ruhu aşılayır. Mən həmin
dövrdə aparıcı
rol görməmişəm.
Onu indi icra etməyə
başlamışam. Mən
gec də olsa - üç il bundan
qabaq balet ustalığı fakültəsini
bitirdim. İki il bundan
əvvəl kiçik
miniatürlər qoymağa
başlamışam. Bu miniatürlər BMT-nin 50 illiyi münasibəti ilə keçirilən dövlət tədbirlərində
də təqdim olundu. Cənnət xanım Səlimova
mənə zəng vuraraq bu konsertin
açılışı üçün nömrə
hazırlamaq istədiyini
bildirdi. Biz müxtəlif millətlərin
birliyini əks etdirən şou-proqram hazırladıq. Bu proqrama görə, müxtəlif millətlərin
nümayəndələri cürbəcür
paltarlarda, əl-ələ
tutub səhnəyə
çıxır və
"biz bir yerdə olmalıyıq" - deyirlər.
Bu, çox böyük
proqram idi. Ona qədər isə kiçik nömrələr
hazırlayırdıq. Bir dəfə Leyla Vəkilova "məktəbdə
uşaq tamaşaları
hazırlamaq lazımdır.
Bu işi öz
boynuna götür"
- deyə mənə müraciət elədi.
Bizim hazırladığımız tamaşa
uğurlu alındı.
Sonra mən işləmək üçün Türkiyəyə
getdim. Orda işləmək təklifi alanda, ailə vəziyyətimiz ağır olduğu üçün getməli
oldum. Türkiyədə
balet məktəbində
2 il baletdən
dərs dedim. Orda 2 böyük konsert hazırladım. Qayıdandan
sonra yenidən Leyla xanım dedi ki, gəl
balet hazırlayaq. Lakin vəziyyət imkan vermədi. Hazırlıq görərkən Leyla xanım dünyasını dəyişdi.
Bu iş də yarımçıq qaldı.
Sonradan mən bu arzumu
yenidən canlandırdım.
İkipərdəli balet-tamaşam Gənc
Tamaşaçılar Teatrının
səhnəsində göstərildi
və çox böyük marağa səbəb oldu. Bir fransız qadın tamaşaya sponsorluq elədi. Valideynlər hamısı "sən bizi uşaqlığımıza
qaytardın" - deyə
mənə təşəkkür
etdilər.
- Siz Türkiyənin balet məktəbi ilə öz məktəbimiz arasında bir fərq hiss elədinizmi?
- Orda tələbələr çox
çalışqandır. Bizim şagirdlər məktəbə
gəlirlər, ancaq dərsə girəndə
biz onları məcbur
edirik. Onlar zəhmət çəkmək
istəmirlər. Türkiyədə isə hər şeylə maraqlanırlar.
Mənim
orda dərs dediyim qızlar əvvəl çox bacarıqsız idilər.
Ancaq sonra mən onlarla 2 böyük konsert hazırladım.
Onlar öyrənmək istəyirlər.
Var gücləri ilə çalışırlar. Bizim uşaqlar isə "xaltura" edirlər.
Mən orda 3 yaşında qızı səhnəyə
çıxarmışam. Anası gəlib dərsdə otururdu, qız çalışırdı. Bu mənim xoşuma
gəlirdi. Onlar müəllimə
də çox hörmətlə yanaşırdılar.
Düzdür, indi bizdə
balerinalar və baleronlar yetişir. Ancaq bir az azdır. Xüsusən oğlanlar balet məktəbinə az gəlirlər.
Onlar xalq rəqslərinə gəlirlər, klassik növə isə o qədər həvəs göstərmirlər. Çünki bu, fiziki cəhətdən
böyük əmək
tələb edir.
Öz üzərində işləmək
lazımdır. Baleti çox
vaxt dəmirçilik
sənəti ilə müqayisə edirlər.
Yəni səhnədə külüng
çalmalısan.
- Məşhur rus balerinası Olqa Lepeşinskaya ilə bir müsahibədə
onun Böyük Teatrda daha "Krasnıy mak", "Şelkunçik" kimi yaxşı quruluşların
olmadığı haqda
gileylərini oxudum. Balerinanın
bu fikrini bizim teatra da
aid etmək olarmı?
- Aid etmək olar. Bizim vaxtımızda
"Qız qalası",
"Spartak", "Yeddi
gözəl", "Doktor
Aybolit", "Qızıl
açar", "Sonalar
gölü", "Don Kixot",
"Yizel", "Məhəbbət
əfsanəsi" və
s. baletlər vardı.
Bunlardan "Qız qalası", "Min bir gecə", "Sonalar gölü", "Yizel",
"Məhəbbət əfsanəsi"
kimi beş böyük balet qalıb. "Sonalar
gölü" ancaq bizə qastrollara gələndə oynanılır.
"Don Kixot" da hərdənbir gedir. "Min bir gecə" də bizdən başlamışdı. İndi
yalnız birpərdəli
"Xəzər balladası",
"Leyli və Məcnun", "Ağ və qara" kimi baletlər oynanılır. Bütün
bunlar teatrda ola bilər
və olmalıdır.
Lakin klassik repertuarda "Sonalar gölü" ildə 2-3 dəfə getməlidir. Yeganə uşaq
tamaşası olan
"Şelkunçik" ancaq
uşaq tətilləri
vaxtı gedir. "Məhəbbət əfsanəsi" isə
indi bizdə ümumiyyətlə, gedə
bilməz. Çünki
bizdə kişi
tərkib yoxdur. Həmin baletdə eyni zamanda səhnəyə
34 kişi çıxmalıdır. Ona görə
böyük baletlər
səhnəyə qoyulmur.
Modern, müasir tamaşalar qoymaq olar, ancaq kökdə
klassik tamaşalar saxlanmalıdır.
- Balerinalar üçün səhnə
ömrü 20 ildir. Siz isə səhnədə
2 il artıq
çalışmısınız. Səhnədə vaxt limitini aşmağın sirri nədən ibarətdir?
- Balerina ilk növbədə arıq olmalı, həmişə
formanı saxlamalıdır.
Hər gün fiziki hərəkətlər
edəndə adam formada qalır. Mən həmişə bu göstəricilərə
əməl etmişəm.
Moskvada dizimi əməliyyat etdirəndən sonra səhnədən ayrıldım.
Əgər dizim imkan versəydi, səhnədə bir az da qalardım.
- Yəqin ki, baletlə bağlı içinizdə
qalan arzuların qızınızın taleyində
həyata keçməsini
arzulamısınız. Amma bu da
mümkün olmayıb.
- Leylanın
fiziki göstəriciləri baletə uyğun gəlmədi. Mən onun balerina olmasını
istəyirdim. Çünki baletlə məşğul
olanda insanın bütün quruluşu fərqli olur. Sonra bədii rəhbər mənə dedi ki, onu
gətir, xalq rəqslərinə yazaq. Ancaq məndə bir tərslik olduğu üçün qoymadım.
Leyla teatra özü getdi. Mən Türkiyədə olanda zəng vurub dedi ki, özfəaliyyətə
yazılmışam. Gələndə gedib baxdım. O, çox çalışır,
zəhmət çəkirdi.
Bakıya qayıdandan sonra
burda kiçik qrup yaratdım. Həmin qrup Heydər Əliyev adına Sarayın
da səhnəsinə
çıxdı. Leyla da onların içərisində
idi. O, balet orkestri ilə birlikdə Azərbaycan və müasir rəqsləri oynadı. Sonra da bir müddət
Kamera Teatrında oynadı. Hazırda isə ailə
qurub, Ukraynada yaşayır.
- Sonuncu dəfə hansı baletdə oynadınız?
- "Min bir
gecə" baleti bizim üçün qoyulmuşdu. Sonuncu dəfə həmin
baletdə oynadım.
"Min bir gecə"
bizim nəslin sevimli baleti idi. Naira xanım
Bağdadda Şərq
rəqslərini öyrəndi
və bizə də öyrətdi.
Fikrət Əmirov həmişə
məşqlərə baxmağa
gəlirdi. Biz Şərq qızlarını
oynayırdıq. Mən bu
baleti heç vaxt unutmuram.
- İndi
teatra tamaşaçı
kimi gedəndə hansı hisslər keçirirsiniz?
- Müxtəlif hisslər olur. Bəzən baxanda deyirik ki, biz onlardan bir az yaxşı oynamışıq. İndi qabiliyyətli,
fiziki göstəriciləri
yüksək truppa
var. Ancaq bizdə artistizm çox idi. Biz səhnədə
daha çox oynayırdıq. Balet təkcə
mürəkkəb elementləri
yerinə yetirmək deyil, o, həmçinin böyük ustalıq tələb edir. Baletə gərək bütün qəlbinlə yanaşasan,
obraz yaradasan. Sonra hər şey bu obraza keçir.
İstərdim ki, yeni balerinalar daha çox emosional olsunlar, səhnədə aktyor kimi yaşasınlar.
Kaspi.- 2007.- 11 oktyabr.-
S.16.