Kino bazarı
sahəsində inhisar
var”
Şamil Nəcəfzadə:
“Azərbaycanda kinoteatr
şəbəkəsi bərpa
olunmalıdır”
“Çəkilən filmlərin
hamısı şedevr
olub ”Oskar” ala bilməz axı...”
Müasir kinomuzun problemləri
haqda dəfələrlə
yazmış, kino mütəxəssislərinin problemə
münasibətini də
öyrənmişik. Azərbaycan kinosunun
hazırkı durumu və gələcək inkişaf perspektivləri haqda tanınmış rejissor Şamil Nəcəfzadənin də
fikirlərini öyrənməyi
zəruri hesab etdik. Şamil Nəcəfzadənin fikrincə,
araya-ərsəyə
şedevr filmlər gətirmək üçün
külli miqdarda maliyyə vəsaiti tələb olunur.
- Şamil
müəllim, siz bir çox xarici ölkələrdə
olmusunuz. Avropa ölkələrinin kino sənəti ilə Azərbaycan arasında nə kimi fərqlər
görürsünüz? Məsələn,
bizim gənc nəsli kinomuzdan, musiqimizdən, milli dəyərlərimizdən daha
çox internetdə vaxt keçirmək maraqlandırır. Sizcə,
bu nə ilə bağlıdır?
- Bilirsinizmi,
indi internet əsridir. Biz internet vasitəsilə hər hansı bir məlumatı əldə edə bilərik. Amma ondan mənəvi qida ala bilmərik.
Məsələn, biz
sovetlər dönəmində
düşünürdük ki, Qərbdə əlçatmaz bir həyat var. Bu, maddiyyat nöqteyi-nəzərindən ola bilərdi, amma o cəmiyyətin özünün mənəviyyatla
bağlı kifayət
qədər problemi vardı. Mən ora tez-tez gedirəm,
ab-havanı görürəm. İndiki
Qərb mədəniyyəti
də mənəvi problemlər üzərində
köklənib. Əgər burada maddiyyat varsa, mənəviyyat yoxdursa, bu o demək
deyil ki, ölkə yüksək səviyyədədir. Mən
istəməzdim ki, bu gün biz
də o yolla gedib əvvəlcə
maddiyyat toplayaq, sonra da yox
olmuş mənəviyyatımızı
yenidən bərpa edək. Bu gün
biz inkişaf yolundayıq və bu yola yenicə
qədəm qoymuşuq.
Biz bu gün
onların təcrübəsindən
bəhrələnərək, onların səhvlərindən
düzgün nəticə
çıxararaq mədəniyyətimizi
itirməməliyik.
- Necə
düşünürsünüz, sovetlər dönəmində
Azərbaycanın müxtəlif
əyalətlərinin həyatını
əks etdirən filmlər öz aktuallığını hazırda
niyə itirib?
- Təbii
ki, elə filmlər var, amma bu halı
bütün filmlərə
şamil etmək düzgün olmazdı. Bəzi filmlərin öz baxımlılığını
itirməsinə səbəb
isə onların zəmanə ilə ayaqlaşa bilməməsidir.
Bu günə qədər minlərlə
əsər yaradılıb.
Onların hamısı
yadda qala bilməz ki... Görürsünüz, bəzisi
bu günümüzə
kimi aktualdır. Əslində isə əsl incəsənət
əsərləri sabahla
bağlı olmalıdır.
Məsələn, götürək
elə “Arşın mal alan”ı
və “O olmasın, bu olsun”u.
Buradakı hadisələr
təkcə XIX əsrin
sonu ilə bağlı problemlərlə
əlaqəli deyil. Məhəbbət, sevgi hissləri həmişə
olub, bir atanın var-dövlətə görə
qızını yaşlı
bir insana verməsi problemi bu gün də
aktualdır. “Leyli və Məcnun”, “Romeo və Cülyetta”
və s. əsərlər də bu qəbildəndir və bu filmlərə
həmişə tələbat
olacaq. Ümumilikdə
isə əsər yaranarkən məram bilinməlidir, hədəf
seçilməlidir.
- Yaxşı,
bəs müasir kinomuzun problemləri haqda nə deyə
bilərsiniz? Olmaya siz də çatışmazlıqları
texniki avadanlıqların
ayağına yazacaqsınız?
- Sizə
maraqlı bir faktı deyim, kino yaranarkən texniki ixtira kimi yaranıb. Bilirsinizmi, filmlərin keyfiyyətli alınması
üçün avadanlıqlar
mütləq güclü
olmalıdır.
- Şamil
bəy, bəzi həmkarlarınız filmlərin
beynəlxalq festivallara
qatıla bilməməsini
də texniki avadanlıqların köhnə
olması ilə əlaqələndirir.
- Rejissorun filmi festivalda qalib gəlmirsə, bunun səbəbini texnika ilə əlaqələndirmək
sadəcə absurd olardı. Digər tərəfdən, əgər
mənim filmim festivala qatılıb deyə mütləq mükafat almalıyammı?
Çəkilən filmlərin
hamısı şedevr
olub “Oskar” ala bilməz axı...
- Dərd
orasındadır ki, indiyədək çəkilən
filmlərimizin ümumiyyətlə
heç bir “Oskar” ala bilməyib...
- Mən
fikirlərinizlə şərikəm.
Amma siz də bilirsiniz ki, Moskva birdən-birə tikilməyib... Bir rejissor kimi
düşünürəm ki, bizə bir
ildə 3-4 film çəkmək yaraşmaz,
gərək 20 film çəkilə. Bir faktı da deyim,
Estoniya kimi kiçik dövlət il ərzində 5 film çəkir.
- Kinonun
problemlərindən danışdıq.
Bir az da
kinoteatrlarımıza nəzər
salaq. Onların durumu sizi qane
edirmi?
- Bizdə
ilk növbədə kinoteatr şəbəkəsi
bərpa olunmalıdır.
Hətta kinoteatrların
sayı çoxalmalıdır
ki, tamaşaçılar
çəkilən filmləri
kinoteatrlardan izləyə
bilsin. Bilirsiniz ki, hər hansı
filmi kinoteatrda izləmək ona evdə ekran qarşısında baxmaqdan
daha maraqlıdır. Hətta bir misal çəkim, evdə ekran qarşısında əyləşib
kinoya baxır və tez-tez televizorun düyməsini çevirib paralel olaraq digər kanallarda gedən verilişləri də izləyirsən. Bax, bunu kinoteatrda eləmək olmur. Bizdən çox-çox
zəif olan ölkədə - Gürcüstanda
dünya standartlarına
tam cavab verən 5 kinoteatr var. Bizdə təkcə “Azərbaycan”
kinoteatrı fəaliyyət
göstərir. “Nizami”
kinoteatrı da təmirə bağlanıb.
O da hazır olsa, iki kinoteatr
olacaq, amma yenə də azdır. Təkcə Bakıda yox, Gəncədə, Naxçıvanda,
Şəkidə, Lənkəranda,
Qazaxda da kinoteatrlar yaradılmalıdır.
- Maraqlıdır,
görəsən, bizdə
niyə çoxseriyalı
filmlər çəkilmir?
- Teleserialın
ərsəyə gəlməsində
ilk növbədə televiziya kanalları maraqlı olmalıdır.
Götürək Rusiyanı.
Rusiya kanalları reklam bazarında reklam əldə etmək üçün rəqabət aparırlar.
Televiziya məkanında
böyük iqtisadiyyat
olduğuna görə
və öz reytinqlərinin yüksək
olması üçün
həmin filmləri alırlar. Tamaşaçılar
həmin filmlərə
baxır, nəticədə
televiziyanın reytinqi
yüksəlir. Amma bizdə televiziya kanalları arasında belə rəqabət yoxdur. Çünki onların maliyyə mənbəyi reklamdan gələn gəlir üzərində qurulmur.
İnandırım sizi,
əgər bizdə çoxlu milli serial çəkilsə, onunla maraqlanacaqlar. Çünki bizi öz həyatımız maraqlandırır. Serialların
çəkilməməsində əsas problem isə bazar mexanizminin olmamasıdır.
Bu sahədə inhisar var.
- Sizcə,
indiki dövrdə hansı janrda çəkilən filmlərə
daha çox tələbat var?
- Biz
ötən il bununla bağlı statistik araşdırma aparmışdıq. Araşdırmamızdan
məlum olmuşdu ki tamaşaçılar daha çox tarixi filmlərə baxır. Amma hər rejissorun öz yolu var,
hamı müxtəlif
səpkidə əsərlər
çəkib ortaya qoysa, tamaşaçı daha əlverişli seçim edə bilər.
- Bildiyimizə
görə, siz ssenari də yazırsınız...
- Bəli,
hərdənbir ssenari
də yazıram.
- Yazdığınız
ssenarilərdən razısınızmı?
- Qismən.
Bir insan özündən tam razıdırsa, onda o, xəstədir. İnsan anbaan inkişaf edir və beynindəkilər də dəyişir. Bəzən çəkiliş
zamanı görürsən
ki, ssenari qənaətbəxş deyil.
Bax, əsl faicə budur.
- Bizim
yetərincə peşəkar
kino aktyorlarımız
var. Görəsən,
rejissorlarımız bəzən
filmlərinə niyə
əcnəbi aktyorları
dəvət edir?
- Siz
bu sözü əslində mənə deyirsiniz. Mənim filmimdə rus ailəsi olduğuna görə həmin rolu rus aktrisasına
vermişəm. Axı
həmin filmi azərbaycanlı aktrisa oynaya bilməz, onda inandırıcı da alınmaz. Digər filmlərə gəldikdə isə bu, təkcə rejissordan asılı deyil. Əvvəlcədən
filmin çəkilişlərinə
başlayanda bir neçə aktyor sınaqdan keçir. Hansı daha təbii alınsa, hansı aktyor o obrazı rejissorun
gördüyü kimi
canlandırsa, seçim
nəticəsində də
rol ona verilir.
Yeni Müsavat.- 2007.- 29 sentyabr.- S.13.