Məhərrəmova T.
Xoşbəxtlik
mürəkkəb anlayışdır
Xalq
artisti Nuriyyə Əhmədova isə bu məqamı
yaşayıb-yaşamadığını ya bilmir, ya da
sadəcə, etiraf etməkdən çəkinir
Milli Kino Günü
münasibətilə fəxri adlarla təltif olunan aktyorlar
arasında Nuriyyə Əhmədovanın da adının
olması kino ictimaiyyəti ilə yanaşı
tamaşaçıları da çox sevindirdi.
"Düzü, Xalq artisti adını alacağımı
gözləmirdim" - deyən aktrisa bu təltifi
yaradıcılıq taleyinə çox böyük
hədiyyə hesab edir:
- Məni
təbrik edənlərin hamısı eyni sözü deyirdi:
"Axır ki, sən də rəsmi surətdə fəxri ad
aldın". Doğrudan da, sevincimin həddi-hüdudu yoxdur.
Xalqın məhəbbəti ilə yanaşı dövlətin qayğısını görəndə sənətkar ikiqat sevinir və işləməyə ruhlanır.
- Kinoaktyorların çoxu filmlərin çəkilməməsindən, rolların olmamasından narazılıq etdikləri halda, sizin bəxtiniz deyəsən, bu sarıdan pis gətirmir?
- Çünki heç kəslə pul söhbəti eləmirəm. Bəzi aktyorlar "rol xırdadır, mənlik deyil"
- deyə öz iddialarından əl çəkmirlər. Ancaq məndə belə xüsusiyyətlər yoxdur. Azad sənətkaram. Bir də ki, indi sənətkarlar çox az qalıb. Hamısı maddi işıq gələn tərəfə qaçırlar. Elə bilirsiniz, mənim pula ehtiyacım yoxdur? Ehtiyacım
ola-ola içimdəki eneryini sərf etməkdən
ötrü gedirəm. Mən artıq bu yolu
seçmişəm. Bunu hamı bilir, ona görə də
məni çağırırlar.
- Hər hansı film və ya
teletamaşada istənilən rolu oynamağa dərhal
razılıq verməyinizin yeganə səbəbi maddi
təminatı ödəmək qayğısıdır? Rollardan
imtina etdiyiniz hallar olmurmu?
- Mən ilk
növbədə öz saatımı nəzərə
alıram. Məsələn, əgər işə Vaqif
Mustafayevlə başlamışamsa, demək, hər bir
yerdən imtina edirəm. Çünki Vaqif Mustafayev çox
ciddi, özünəməxsus iş metodu olan bir reyissordur.
Mən özüm də elə bir aktrisayam ki, bir
neçə işi eyni zamanda görməyə fiziki
cəhətdən gücüm çatmaz. Yəqin ki, bir
əldə iki qarpız tutmağın nəticəsinin
necə olduğunu özünüz də bilirsiniz. Filmə
çəkilməyə başladımsa özgə bir aləmin
adamı oluram. Hətta öz ailəm, uşağım
yadımdan çıxır. Çünki
incəsənət aləmi belədir. Sənətə ciddi
yanaşırsansa, belə olmalısan, yoxsa ora-bura qaçmaq
adamın işində məsuliyyətsizlik yaradır. Bizim
ehtiyacda olan vaxtımız çox olub. O ehtiyacı haradasa
qazanc əldə etməklə ödəməyə imkan da
olur. Amma mən onu heç vaxt eləməmişəm.
Ümumiyyətlə, mənə elə gəlir ki, işini
sevən, ona ciddi yanaşan sənətkarlar belə
olmalıdır.
- Son zamanlar
hansı filmlərə dəvət almısınız?
- Vaqif Mustafayevin "Yoxlama"
filmindən sonra Emin Mirabdullayevin "Haram pullar" adlı
filminə çəkildim. Filmin montay prosesi
qurtarıb. Deyilənə görə,
sentyabr ayında ekrana çıxacaq. Eləcə
də İmir Məmmədlinin "Balqabaq"
novellasının əsasında çəkilən televiziya
filmində mənə baş rol verildi. Filmin
reyissoru Yusif Əkbərovla ilk işim olsa da, yaxşı
alındı.
- Konkret iş
yerinizin olmaması, əmək kitabçanızdakı
illərin boş getməsi sizi haradasa etmirmi?
- Çox narahat edir. Həm də
tək məni yox... Həmkarlarımın
çoxu işsiz oturub və əmək kitabçaları
kənarda qalıb. Düzdür bir
çoxlarına baxanda, mən da əmək
kitabçasının yazılıb-yazılmamasından
asılı olmayaraq, heç vaxt fəaliyyətimi
dayandırmamışam. Artıq 40 ilə
yaxındır ki, sənətdəyəm. Əmək veteranıyam. Mənə heç
stay lazım deyil. Əmək kitabçası
gələcəkdə təqaüd almaq üçün
lazım olur. Şükür Allaha, bunlar
hamısı öz yerindədir. Amma hansı
yöndən baxırsan bax, konkret iş yerinin olması
yaxşıdır. Bu, sənətkara
mənəvi dəstəkdir.
-
"Həyatda o qədər şeylər
itirmişəm!" - bu sizin
sözlərinizdir. Ən çox nəyin
təəssüfünü çəkirsiniz ki?
- Biz sənətkarlar heç vaxt
deyə bilmərik ki, bu illər ərzində
işıqlı həyat, gözəl, xoşbəxt
günlər yaşamışıq. Sənət
adamlarının həyatı həmişə
enişli-yoxuşlu, qarlı-boranlı olur. Bahara çatmaq üçün biz
nələrdən keçməmişik. Mən
çox əziyyət çəkmişəm. Hələ də inanmıram ki, bu qədər
işləmişəm. Özümə sual verirəm:
axı mən nə eləmişəm? Mən
hələ istədiyimi eləməmişəm. İlləri itirə-itirə gəlib bu yaşa
çatdıq. Bəli, həyatda o qədər
şeylər itirmişəm! Ancaq nə olur-olsun, hələ
də Allaha yalvarıram ki, mənə bir az
da dözüm, inam versin. Bax, bunlar
sənətkarı elə bil yaşadır, istədiyinə
nail olmağa ruhlandırır. Düzdür, bir ara məndə inamsızlıq
yaranmışdı, bədbinləşmişdim. Yenə də sənət köməyimə
çatdı. Hamı bilir ki, mən
faciə yaşadım. Yəqin bunlar
hamısı olmalıymış. Tanrı
bütün bunları sənətkarın həyatına
yazırmış ki, bu yollardan keçməli, bunları
görməli və dözməlisən. Mən
də dözərək yaşadım.
- Bəs
arzuladığınız bahara çatdınızmı?
- Hələ yox...
Çatmamışam... O qədər
çalışıram, o tərəf-bu tərəfə
qaçıram ki... Hamı da görəndə
deyir ki, Nuriyyə xanım yenə qaçhaqaçdadır.
İnanıram ki, o bahara çatmağa
ömrüm çatar. Allahdan bir az
ömür, cansağlığı istəyirəm.
Bəzən deyirəm ki, xoşbəxtlik var... Bu,
çox mürəkkəb anlayışdır.
Xoşbəxtlik bəzən insanın həyatında
çox az anlarda ola bilər. Bəlkə bu, mənim də həyatımda olub.
Elə bil ki, mən həmişə qorxuram: görən
mən o bahara çatacağammı? Bilmirəm,
bəlkə də o bahara çatmışam. Bəlkə də çatmaq üzrəyəm.
Amma bunu etiraf etməyə qorxuram.
- Bəs bu
qaçhaqaçda heç olmasa, əliniz nəyəsə
çatıbmı?
- Allah mənə güc
verəndə, bəzən əlim çox şeyə
çatır. Gücsüz olanda isə
heç nə əldə edə bilmirəm. Onu da deyim ki mən həmişə tək olmuram.
Əlləşirəm, vuruşuram, axırda
görürəm ki, yenə də tək qaldım. İnsan var ki, nəyisə arzu edir və elə bil
ki, bir anlığa, o arzu həyat keçir. Həyatda belə insan çoxdur. Ancaq bu, Nuriyyə üçün deyil. Hansısa arzularım, ümidlərim varsa da,
hələ ki, onlara çatmıram. Əgər hardasa
onlara nail oluramsa, tez də itirirəm.
- Buna görə
bəxtinizi qınayırsınız?
- Qınamıram... Bəxtimi
qınayıb neyləyəcəyəm? Yəqin
bu alın yazısıdır. Ondan
qaça bilmərəm. Əgər bu sualı
mənə 20 il bundan qabaq versəydiniz,
başqa cür cavab verərdim. Onda
özümçün başqa çıxış yolu
tapardım. İndi bu mümkün deyil.
İnsan yaşlandıqca həyatın
isti-soyuğunu, yaxşı-pisini görür. Biz ümidlərimizi, arzularımızı
nəyləsə doğrultmağa
çalışırıq. Amma
doğrulda bilmirik. Doğrultsaq da, çox
gec, həm də çox çətinliklə başa
gəlir. Onda mən deyirəm ki, yəqin
bu, Allahın yazısıdır. Allah bunu
yazıbsa, dözməlisən. Görürsünüz
də, ölüm-itim dünyasıdır. Tez-tez deyirik ki, fani dünyadır. Bir yandan da deyirik ki, dünyadır da, Allah bizi
yaradıb, yaşamalıyıq. Bu cür
təzadlı fikirlərlə ömür sürürük.
- Belə
çətin məqamlarda çəkildiyiniz filmlər,
oynadığınız rollarla özünüzə
təskinlik verirsiniz?
- Bəli, bunlar mənə
təsəllidir. Əgər sənətim
olmasaydı, bəlkə də çoxdan məhv olmuşdum.
Yaradıcı insan dünyaya gəlirsə, o,
gərək mütləq çalışsın. Mən əgər çalışıramsa, bu
məni başqa aləmə aparır. Əgər
biz başqa aləmdə yaşayırıqsa, demək,
yaşayırıq və yaşamalıyıq. Belə olmasaydı, təsəvvür edin ki,
həyatımız necə olardı? Çoxları
yaradıcı adama ailə və iş haqqında suallar verir.
Ailə hamıda var və olmalıdır.
Biri yaxşı, biri pis, kimisi xoşbəxt,
kimisi bədbəxt olur. Amma yaradıcı
insan öz ailəsini saxlamaqla bərabər başqa bir
ailənin həyatını yaşayır. Bu,
artıq Allahın vergisidir.
- Başqalarının taleyini
yaşamaq asandırmı?
- Hər
hansı başqa həyatı yaşayırıqsa,
mütləq orda bir damla öz həyatımız var.
Həmişə deyirəm ki, insanın daxilində 7 məni
var. Yaradıcı insanın daxilindəki o mənləri
yaşamağa, damla-damla paylamağa çox vaxt ömür
də çatmır. Mən heç vaxt demirəm ki, obraz
yaradıram. Yox, bu daxildən özü gəlir. Bu Allahın
vergisidir, hər adama nəsib olmur. Əgər xarici və
daxili plastikan varsa və bu sənin hansısa məninə
toxunubsa, deməli, o mənindən çıxış
etməlisən. Ona görə də yaradıcı insan adi
insandan mütləq seçilir. Kiminin qabına
yaradıcılıq qabiliyyəti bir az çox, başqa
birinə isə az düşür. Biri ondan tez istifadə
edir, biri istifadə etməyi bacarmır, biri isə
imkanlarını düz istiqamətləndirə bilmir.
Hərədə bir cür alınır. Ona görə də
sənətkarlarda çox vaxt sənət təsəlli
rolunu oynayır.
- Ağlıma ilk gələn
filmlərinizdən biri - "Həm ziyarət, həm
ticarət"dən həyatınıza düşən damla
nədir? Orda hansı məniniz var?
-
Əvvəla, filmin ssenari müəllifi Rüstəm
İbrahimbəyov və reyissor Rasim Ocaqova
təşəkkür edirəm. Bu, onların mənə olan
sürprizi idi. Mən ona qədər də Rasim Ocaqovla
işləmiş, bir-iki filmində baş rollar
oynamışdım. Onunla hər işim məndə Rasim
Ocaqov stilini formalaşdırırdı. Mən 7
mənimdən birini onun filmlərində istifadə elədim.
Həm Rasim Ocaqovu yaşatdım, həm də Nuriyyə
özünü o filmlərdə göstərdi. Rüstəm
İbrahimbəyov həmin damlanı hiss edərək o rolu
mənimçün yaratdı və adımı orda
saxladı. Amma "Həm ziyarət, həm ticarət"
filmindəki rol həyatdakı Nuriyyənin daxili
"mən"lərindən yalnız biridir. Mən
fikirləşmirəm ki, orda obraz yaratdım. Həyatdır,
hər bir insanın başına gələn işdir.
İçəridə o qədər potensial var ki, 38 il
ərzində rol yaradarkən qəti korluq
çəkmirəm. Hələ elə bir obraz yoxdur ki,
mən onun qarşısında aciz qalım. Hələ
içimdə o qədər eneryi var ki... Bu filmdən qabaq
"Sahilsiz gecə" filmində rolum olub. Şahmar
Ələkbərov həmin filmdə mənim
üçün erməni qadınının obrazını
yaratmışdı. Buna görə həmişə ona
minnətdar olmuşam. O obraz bütün həyatımda
dəyişiklik elədi. Daxilimdəki bütün
mənləri çevirdi, onları daha qabarıq
göstərdi. Ona qədər Nuriyyə nə
oynayırdı ki? Xırda, abır-həyalı, bir az
həyasız və s. rollar. Birdən-birə
gözləmədiyim bir rol həyatımda təlatüm
yaratdı. Deməli, bu, hər insanın daxilində var. O vaxt
bu filmə baxış keçirərkən demişdilər
ki, o film əsil mənada sənət əsəridir.
Çünki orada bütün Azərbaycan
qadınlarının obrazını yaratmışdıq,
onların xarakterini göstərmişdik.
- Nuriyyə
xanım, ev probleminizi necə, həll
edə bildinizmi?
- İnşallah, o da həll
olunar. Prezident təqaüdünün maddi
ehtiyaclarımı ödəmək üçün
mənə çox böyük köməyi oldu.
İnanıram ki, ev problemim də həll
olunacaq.
Kaspi.-2007.- 5
sentyabr.-S.16.