Məhərrəmova T.
Peşəkar musiqimizin sabahına
bəslənən ümid
Azər Rzayev: "Bizə çox
hörmət edirlər, amma sözümüzə fikir
vermirlər"
Azərbaycanda ilk Uşaq Simfonik
Orkestri 10 il bundan əvvəl yaradılıb. Orkestrin bədii
rəhbəri və diriyoru Xalq artisti, Bəstəkarların
Beynəlxalq Müsabiqəsinin laureatı, Musiqi
Akademiyasının professoru Azər Rzayev sonradan bir
neçə belə orkestrin yarandığını bildirir. Hələ məktəbli ömrünü
yaşayan bu uşaqların professional
ifaçılığa gedən yolunun
başlanğıcındakı fəaliyyətləri ilə
maraqlanıb bugünkü musiqi meydanında baş
verənləri saf-çürük edəndə,
peşəkar musiqimizin sabahının etibarlı
əllərdə olduğuna inanmaya bilmirsən.
Azər Rzayev Azərbaycanda ilk
Uşaq Simfonik Orkestrinin hansı zərurətdən
yarandığını belə izah edir:
- Uşaq
Simfonik Orkestri dünyanın cəmi 3-4 ölkəsində
mövcuddur. Azərbaycanda belə bir orkestrin yaradılması
əlbəttə, böyük hadisədir. Hələ
1960-cı illərdə ölkəmizdə uşaq orkestri
yaratmaq istəsələr də, bu arzunu
gerçəkləşdirə bilməmişdilər. Sonradan
Bülbül adına musiqi məktəbinin şagirdləri
ilə Konservatoriyanın tələbələrindən
ibarət simfonik orkestr yaratmaq səyləri də olmuşdu.
Ancaq bu arzu da baş tutmamışdı. Bir gün məni
Bülbül adına orta ixtisas musiqi məktəbinə
dəvət etdilər. Məktəbin direktoru Nigar xanım
və müavini Sona xanım uşaq simfonik orkestri yaratmaq
istəyində olduqlarını bildirdilər. Mənə
orkestri yaratmaq haqqında təklif olunanda xeyli
düşündüm. Keçmişi yadıma salıb
bilirdim ki, vaxtı ilə adlı-sanlı adamlar bu işin
öhdəsindən gələ bilməyiblər. Ona
görə də vaxtımın olmadığını
söyləyib razılıq vermək istəmədim. Ancaq
Bülbül məktəbində dərs aldığım
və ilk iş yerim də ora olduğu üçün
həmin məktəb mənə çox doğmadır. Ona
görə də razılaşmalı oldum.
Məktəbdə istedadlı uşaqları bir yerə
yığıb məşqlərə başladım. 1997-ci
il martın 4-də Konservatoriyanın zalında orkestrin
təqdimat mərasimi keçirildi. Artıq 10 ildir ki,
həmin orkestrlə işləyirəm. Bundan böyük
qürur hissi keçirirəm. Dövlət Simfonik
Orkestrində, Kamera Orkestrində Radio və Televiziyanın,
eləcə də Opera Teatrının Simfonik Orkestrinə
baxanda orada hazırladığım uşaqları
görüb sevinirəm. Biz Konservatoriyada təhsil alan vaxtlarda
heç bir tələbənin işləməyə
ixtiyarı yox idi. Yalnız dərs oxumaq lazım idi. İndi
isə yaşamaq çətin olduğundan bütün
tələbələr işləyir.
- Təqdimat
mərasimində orkestrin ilk çıxışı necə
qarşılandı?
- Çox
yaxşı. Təqdimat mərasimində iştirak edən
qonaqların arasında səfirliklərin
nümayəndələri də var idi. Konsert proqramına
Azərbaycan bəstəkarları ilə yanaşı,
dünya klassiklərinin əsərlərini də daxil
etmişdik. İlk konsertimiz çox uğurlu keçdi.
Professional musiqiçilər orkestrin ifaçıları
barədə ümidverici fikirlər söylədilər.
Xarici səfirliklərin nümayəndələri
uşaqların ifalarına heyran qaldıqlarını
bildirdilər. Gürcüstandan gələn
nümayəndə hətta ifaçılardan birinə, 5-ci
sinif şagirdi Fərhada xüsusi təqaüd vermək
istədiklərini bildirdi. Sonra Amerikada nəşr olunan
"Azərinternyus" yurnalının baş redaktoru
Betçi xanım orkestrə kömək etmək arzusunda
olduğunu söylədi. Amerikalılar dedi ki, bu orkestri
dünyanın hər hansı ölkəsinə aparmağa
hazırıq. Ancaq uşaqlar kiçik olduqlarına və
valideynlərinin razılaşmayacaqlarına görə
görə imtina etdim. Onlar bizə 50 min ABŞ dolları
miqdarında kömək göstərmək
istədiklərini bildirdilər. Dedilər ki, əgər
razısınızsa, pulu sizə göndərək. Mən
isə: "Yox, siz bizə musiqi alətləri
göndərin" - deyə bildirdim. Bizdə skripka,
violonçel, nəfəsli alətlər yoxdur. Olanlar da
fabrikdə hazırlanmış aşağı
səviyyəli alətlərdir. Amerikalılar bizə xeyli
musiqi aləti göndərdilər. Hazırda uşaqların
çoxu həmin alətlərdə çalır. Bu onlar
tərəfindən çox böyük diqqətdir. Bu
uşaqlar professional musiqimizin sabahına bəslənən
ümiddir.
- Azər
müəllim, bu orkestri digər musiqi kollektivlərindən
fərqləndirən hansı cəhətlərdir?
- Bu
uşaqların hamısı Bülbül adına musiqi
məktəbində oxuyur. Təbii ki, hər il kollektivdə
müəyyən dəyişikliklər aparılır. Balaca
ifaçıların şagirdlik müddətləri ilə
bərabər orkestrdəki fəaliyyətləri də bitir.
Düzdür, onlar orkestrdən ayrılıb getmək
istəmirlər. Mənim özüm üçün də
bu uşaqlardan ayrılmaq çətin olur. Amma onlar
musiqidən ayrılmırlar. Çoxu da elə Musiqi
Akademiyasında təhsilini davam etdirir. Onlar yenə də
məşq etməyə mənim yanıma gəlirlər
və mən onlarla təmənnasız məşğul
oluram. Həmin uşaqların əvəzinə orkestrə
yenilərini qəbul etdik. Həmişəki kimi yeni
gələn uşaqlarla ibtidaidən başlamalıyıq.
Orkestrin hər bir üzvünə xüsusi münasibət, diqqət
göstərmək lazımdır. Onu da deyim ki, bu uşaqlarla
dərs keçmək o qədər də asan deyil. Mən həftədə
iki dəfə bu orkestrlə məşğul oluram.
İnanın, bu iki günün çətinliyi Musiqi
Akademiyasında bir semestr ərzində keçdiyim
dərslərə bərabərdir. Bülbül
məktəbi daxilində mənim və uşaqların
heç bir problemi yoxdur. Hər bir istəyimiz direktor
tərəfindən həll olunur. Bu bizim
özümüzü də həvəsləndirir. Ancaq
məktəbdən kənarda bu orkestrə görə nə
qədər desən düşmən qazanmışam. Mən
bu ansamblı özüm üçün yaratmamışam.
Yaratmışam ki, bu uşaqlar indidən instituta
hazırlaşsınlar, professional musiqimizin sirlərinə
bələd olsunlar. Musiqimizin gələcəyi onların
bugünkü təhsilindən çox asılıdır. Bu
gün Musiqi Akademiyasına daxil olanların çoxu
Bülbül adına məktəbin
tələbələridir. Bizim orkestr həqiqətən
çox böyük məktəbdir.
- Orkestrin
yubileyini nə vaxt qeyd edəcəksiniz?
- Gələn
ay orkestrin 10 illik yubileyini qeyd etməyi
planlaşdırırıq. Yay tətili davam etdiyindən
hələlik uşaqlarla görüşə bilmirəm.
Ənənəvi olaraq orkestrə yeni uşaqlar cəlb
olunacaq. Keçən il orkestrdə 32 uşaq
çalışırdı. Məktəbi bitirən
uşaqlar orkestrdən ayrılmalıdır. Sanki orkestr
hər il yenidən yaranır.
- Siz
uşaqları sevərəkdən bu qədər vaxt
ayırırsınız. Bəs bu, bəstəkar kimi
yaradıcılığınızı
məhdudlaşdırmırmı?
- Çox mane
olur. Demək olar ki, 2002-ci ildən bəri heç nə
yazmıram. Ancaq Meksikada yaşayan skripkaçı
Babayevlər ailəsinin ifasını dinlədikdən sonra
onlar üçün "3 skripka və simfonik orkestr
üçün konsert" yazmışam. Həmin konsert ilk
dəfə 70 və 75 illik yubileylərimdə ifa olunub.
Hazırda Babayevlər ailəsi Bakıdadır və
sentyabrın 28-də Filarmoniyada keçirəcəkləri
konsertlərində mənim əsərimi ifa
edəcəklər.
-
Söhbətin əvvəlində dediniz ki, bu orkestri
vaxtilə yaratmaq istəyənlər
çətinliklərlə qarşılaşaraq geri
çəkiliblər. Yəqin ki, siz özünüz də
müəyyən maneələrlə
qarşılaşırsınız.
-
Əlbəttə, maneələr olur. Bu orkestrə almanlar,
türklər, yaponlar qulaq asıblar. Yaponlar orkestrin diskini
buraxdırmaq istəyirlər. Öz ölkəmizdə
isə orkestrin ifasını yazsalar da, səsləndirmirlər.
Ona görə də orkestri heç kəs tanımır.
Amerikalılar bizim konsertimizi çəkərək Amerikada,
türklər, gürcülər də öz
ölkələrində göstəriblər.
- Azər
müəllim, yəqin peşəkar musiqiçilər,
bəstəkarlar öz aralarında musiqimizin ümumi
vəziyyətini təhlil edərkən bu hərc-mərcliyin
kökünün haradan qaynaqlandığını da
aydınlaşdırmağa çalışırlar.
-
Hamısının səbəbi puldur. Mən 33 ilə
yaxın televiziya ilə çıxışlar
etmişəm. Tamaşaçılara professional musiqimizin
sirlərindən danışmışam. Hər
çıxışıma verilən pul maaşımdan
çox idi. 88-ci ildən sonra "bəylər"
hakimiyyətə gəldi və mənim
çıxışlarım da yox oldu. Daha məni heç
yerə çağırmadılar. Uşaq Simfonik Orkestrinin
təqdimatı ərəfəsində televiziya
kanallarından birindən mənə zəng vuraraq dəvət
etdilər və çıxışım üçün
250 dollar pul istədilər. Bərk
əsəbiləşərək dedim ki, mən həm Xalq
artisti, həm laureat, həm kafedra müdiri, həm də
professoram. Amma aldığım heç 100 dollar pul deyil. O
qədər pulu haradan gətirib sizə verə
bilərəm? Mən nə alverçiyəm, nə də
toya gedən. Dərhal üzr istəyərək bu fikrin
mənə aid olmadığını söylədilər
və xahiş etdilər ki, onların kanalında
çıxış etməyə razılıq verim. Dedim bir
şərtlə gələrəm: "Mənə 250 dollar
verməlisiniz. Çünki mən sizə lazımam, siz
mənə lazım deyilsiniz. Bir daha mənim evimə zəng
vurmayın" - deyə dəstəyi asdım.
- Üzeyir
bəyin min bir əziyyətlə yaratdığı milli
musiqimiz, Qara Qarayev, Fikrət Əmirov, Niyazi kimi
sənətkarların sizlərə təhvil verdiyi
ənənələr çox təəssüf ki, unudulub.
Haradasa özünüzü günahkar hesab edirsinizmi ki, siz
də bu ənənəni qoruya bilmədiniz?
- Yox, mən
özümü günahkar hiss etmirəm. Çünki nə
qədər lazımdırsa, mübarizə aparmışam.
Amma bizi eşidən kimdir? Klassik sənətə, simfonik
musiqiyə diqqət xeyli zəifləyib. Bizə çox
hörmət edirlər, amma sözümüzə fikir
vermirlər. Birindən soruşun ki, Arif Məlikov nə
yazır? Heç kəs bilməyəcək. Çünki
yazdıqları heç yerdə səslənmir. Amma
soruşun ki, indiki müğənnilər hansı disk
üzərində işləyir, dərhal cavab
verəcəklər. Kim necə istəyir, elə oxuyur, kim
nə istəyir, onu geyinir. İndi hər şey
dəyişib.
- Azər
müəllim, zamanın nehrəsi çalxalandıqca,
həmişə yağı yağ, ayranı ayranlıq olur.
Görünür, yaxşıyla pisin ayırd edilməsi
üçün zamana ehtiyacımız var.
- Mən
optimist adamam. Həmişə fikirləşirəm ki, bu,
çox belə davam edə bilməz. Üzeyir bəy, Qara
Qarayev, Fikrət Əmirov, Niyazi kimi sənətkarlar
vaxtında tarixə düşüblər. Onların
davamçıları olduğumuz üçün biz 5-6
nəfər də tarixə düşəcəyik. Amma
bizdən sonra gələnlər tarixə
düşəcəklərmi?
Kaspi.-2007.-11 sentyabr.-S.16.