Namazov İ.
Ölkəmizdə Üzeyir Hacıbəyov
musiqisi günü qeyd edilir
Torpağı
işğal edilmiş xalqın “Koroğlu” uvertürasına,
vətənpərvərlik ruhunda olan mahnılara böyük
ehtiyacı var
İyirminci əsrdə ikinci dəfə əldə etdiyimiz
dövlət müstəqilliyi xalqımızın
beynəlxalq aləmdə daha dərindən tanınmasına,
elm-incəsənət xadimlərimizin daha geniş
şəkildə təbliğ edilməsinə, onların
dünya mədəniyyəti xəzinəsinə verdiyi
töhfələrin bütövlükdə bəşəriyyətin
sərvətinə çevrilməsinə zəmin yaratdı.
Ulu öndərimiz Heydər Əliyevin Azərbaycana birinci
dəfə rəhbərlik etdiyi 1969–82-ci illərdə də
xalqımızın böyük oğullarının
yaradıcılığı dünya miqyasında
əhatəli şəkildə təbliğ edilirdi.
Qara Qarayev, Fikrət Əmirov, Niyazi, Süleyman Rüstəm,
Mirzə İbrahimov, Rəsul Rza, Rəşid Behbudov,
Zeynəb Xanlarova və digər görkəmli sənət
adamlarımız bütün dünyada tanınsa da,
onların hamısının ümumi bir adı var idi – sovet
sənətkarları. Ancaq dövlət müstəqilliyi
əldə etməyimizdən, xüsusən ümummilli
liderimiz Heydər Əliyevin xalqın təkidi ilə
Naxçıvandan Bakıya gəlməsindən sonra
Azərbaycan mədəniyyətinin üzərinə növbəti
dəfə günəş doğdu. Heydər Əliyev
təkcə Azərbaycan mədəniyyətini və
incəsənətini düşdüyü bəlalar
girdabından xilas etmədi, həm də görkəmli
sənət adamlarımızın
yaradıcılığının bütün dünyada
geniş təbliğ olunmasına zəmin yaratdı.
Qısa müddət ərzində “Kitabi-Dədə Qorqud”
dastanının 1300, Məhəmməd Füzulinin 500, dahi
bəstəkarımız Üzeyir Hacıbəyovun 110 illik
yubileylərinin keçirilməsinə nail olan Heydər
Əliyev həmin yubiley tədbirlərinin hər birinə
dünyanın 50-dən çox ölkəsindən rəsmi
nümayəndə heyətinin, məşhur
sənətkarların və çoxsaylı jurnalistlərin
gəlməsini təşkil etmişdi. Bu mötəbər
tədbirlərin çox böyük məqsədləri var
idi: Azərbaycan mədəniyyətini və
ədəbiyyatını dünya miqyasında təbliğ
etmək, Ermənistanın işğalçı siyasəti
ilə üz-üzə qalmış Azərbaycanın haqq
işini dünya ictimaiyyətinə çatdırmaq və
ən başlıcası, müstəqil Azərbaycan
dövlətinin mövcudluğunu sübuta yetirmək.
Maraqlıdır ki, həmin yubiley tədbirlərinin hər
birindən sonra müasir mədəniyyətimizin
həyatında özünəməxsus ənənə
formalaşmışdır. Məsələn, son 10 ildə
hər il Azərbaycanda qorqudşünasların simpoziumu
keçirilir. 1997-ci ildən bəri dövri olaraq tez-tez qonşu
ölkələrin füzulişünas alimləri və
qəzəlxanları Bakıda toplaşırlar. Amma
bilavasitə ümummilli liderimizin sərəncamı ilə
ənənəyə çevrilən tədbir Üzeyir
Hacıbəyovla bağlıdır. Ulu öndərimizin
1995-ci ildə, dahi bəstəkarın 110 illiyi
ərəfəsində imzaladığı sərəncamla
hər il sentyabrın 18-də – böyük
sənətkarın doğum günü Azərbaycanın
hər yerində “Üzeyir Hacıbəyov musiqisi günü”
keçirilir.
Hörmətli nazirimiz, Azərbaycan mədəniyyətinin
bütün sahələrində tərəqqiyə
çalışan, mənəvi abidələrimizin
qorunmasına böyük səy göstərən
Əbülfəs Qarayevin şəxsi nəzarətində
olan bu ənənə Bakı şəhərində daha
yaddaqalan tədbirlərlə reallaşdırılır. Biz –
mədəniyyət işçiləri dövlətin və
nazirliyimizin qarşıya qoyduğu bütün
vəzifələr kimi Üzeyir Hacıbəyov
gününün uğurla keçirilməsinə də
səylə çalışır, hər il daha orijinal bir
tədbir düşünüb ərsəyə gətiririk.
Çünki dahi bəstəkarımız Üzeyir Hacıbəyov
bu ehtirama həqiqətən layiqdir. O, Azərbaycan
tarixindəki ən görkəmli simalardan biridir.
Nizami Gəncəvi ədəbiyyatda, Əcəmi
Naxçıvani memarlıqda, Bəhruz Kəngərli
rəngkarlıqda nə iş görmüşdüsə,
Üzeyir Hacıbəyov da musiqimizdə həmin işləri
gördü, məktəb yaratdı. Nizamidən sonra
Füzuli, Əcəmidən sonra Mikayıl Hüseynov,
Bəhruz Kəngərlidən sonra Səttar Bəhlulzadə,
Üzeyir bəydən sonra Qara Qarayev kimi dünya
mədəniyyəti tarixinə düşən
sənətkarlar yetişdi.Dünya bəstəkarları
arasında özünəməxsus yer tutan Üzeyir bəyin
yaradıcılığı 7-dən 77-dək bütün
soydaşlarımızın dilində əzbərdir.
Bu qısa yazıda Üzeyir Hacıbəyov
yaradıcılığının müxtəlif
sahələrinə diqqət yetirmək istəyirik. Birinci
qeyd edilməli məqam ondan ibarətdir ki, Üzeyir
Hacıbəyov böyük müəllim idi. Bəzən bu
ifadə işlədiləndə dahi sənətkarın
musiqidə, jurnalistikada və digər sahələrdə
çoxlu yetirmələri olduğunu nəzərə alaraq
ustadın rəmzi mənada müəllimliyi yada
düşür. Biz isə onun, sözün həqiqi
mənasında, müəllimliyindən söz
açırıq. Belə ki, Ağcabədidə dünyaya
gəlmiş körpə Üzeyir Şuşada ilk
uşaqlıq illərini yaşadı, böyük
maarifçi Haşım bəy Vəzirovun ibtidai
məktəbində oxudu, Qori Müəllimlər
Seminariyasını bitirdi, Qarabağda müəllim
işlədi və nəhayət, Bakıya –
gündən-günə böyüyən, elm,
incəsənət, mədəniyyət həyatı qaynayan
bir şəhərə üz tutdu.
1905-ci ilin oktyabrında Bakının Bibi-Heybət
ərazisində müəllim vəzifəsinə təyin
olunan Üzeyir bəy Azərbaycan maarifinə
özünəməxsus töhfələr verdi. Sonralar
“Səadət” məktəbində dərs deyən Üzeyir
Hacıbəyov “Hesab məsələləri” və “Rus-türk
və türk-rus lüğəti” adlı kitablarını
nəşr etdirdi. Diqqət yetirin, iyirminci əsrin
əvvəllərində – Azərbaycan məktəbinin və
maarifinin kitablara, dərsliyə misilsiz bir ehtiyacı olduğu
illərdə Üzeyir bəy öz vəsaiti hesabına yeni
dərsliklər yazıb nəşr etdirdi və yenicə
təşəkkül tapan milli məktəblərimizə
ərməğan etdi.
Böyük yazıçımız, Üzeyir
Hacıbəyov yaradıcılığına dərindən
bələd olan Mirzə İbrahimov yazırdı ki,
Üzeyir bəyin həmin iki kitabı milli maarifimizin
formalaşmasında çox müstəsna bir rol
oynamışdı: “Ona görə də Üzeyir bəy adi
bir müəllim yox, xalqımızın böyük
müəllimi idi”.
Üzeyir Hacıbəyovun musiqi yaradıcılığı
barədə söz açarkən də Azərbaycan
mədəniyyətinin kamil bilicisi və misilsiz
təəssübkeşi olan ulu öndər Heydər
Əliyevin ifadələrini yada salmaq istəyirik. Heydər
Əliyev deyirdi ki, Mirzə Fətəli Axundov, Cəlil
Məmmədquluzadə, Mirzə Ələkbər Sabir kimi
Üzeyir Hacıbəyov da tarixin üzərinə
böyük missiya qoyduğu şəxsiyyətlərdən
biri idi. O, bütün Şərqdə ilk dəfə opera
yazan bəstəkar idi. Dahi bəstəkarımız 1907-ci
ildə qələmə aldığı “Leyli və
Məcnun” operasını bilavasitə muğam
üstündə quraraq birdən-birə iki yenilik etmişdi:
ilk Azərbaycan operası və muğam üstündə
yazılan ilk opera. Üstəlik, Üzeyir Hacıbəyov
Şərqin dahi əruz ustalarından olan Məhəmməd
Füzulinin “Leyli və Məcnun” əsərinə istinad
etməklə, Füzuli yaradıcılığını
növbəti dəfə göylərə qaldırmışdı.
Onun opera və operetta yaradıcılığının
zirvəsində isə 1937-ci ildə yazılmış,
bəstəkara dünya şöhrəti qazandırmış
“Koroğlu” operası dayanır.
Müharibə şəraitində yaşayan Azərbaycanda
Üzeyir Hacıbəyovun “Koroğlu” uvertürasına ehtiyac
nə qədər böyükdürsə, onun
qəhrəmanlıq və vətənpərvərlik
hissləriylə yazılmış “Döyüşən
mahnılar” salnaməsinin tez-tez gündəmə
gətirilməsi, səsləndirilməsi bir o qədər
vacibdir. Bu gün – bədxah qonşularımız Azərbaycan
xalq musiqisinin incilərini erməni musiqisi adıyla oğurlayanda
biz dünya ictimaiyyətinə Üzeyir Hacıbəyovun
“Azərbaycan xalq musiqisinin əsasları” adlı monumental
əsərini təqdim etməliyik. Bu gün beynəlxalq
aləmdə gah qərəzli şəkildə, gah da
məlumatsızlıqdan Azərbaycanın görkəmli
sənətkarları erməni kimi təqdim ediləndə biz
xalqımızın böyük övladlarının
yaradıcılığını yetərincə
təbliğ etməliyik.
Yeri gəlmişkən biz, Bakının Binəqədi
rayonundakı Ramiz Aboyev adına mədəniyyət və
istirahət parkının kollektivi belə bir təkliflə
çıxış edirik: hər il fevral ayının
2-də (dahi bəstəkarın doğum günü)
Azərbaycanın hər yerində Qara Qarayev günü qeyd
edilsin. Fikrimizcə, ölkəmizdə dünyanın az qala
bütün dövlətlərini təmsil edən
diplomatların, şirkət işçilərinin,
beynəlxalq təşkilat nümayəndələrinin və
çoxsaylı KİV təmsilçilərinin
fəaliyyət göstərməsindən
bəhrələnərək hər il Qara Qarayev
gününü qeyd etmək çox yerinə
düşərdi. Azərbaycan xalqının dahi oğlu bu
ehtirama layiqdir.
Hələlik isə biz ulu öndərimizin tövsiyə
və sərəncamı əsasında dahi
bəstəkarımızın doğum günü
ərəfəsində “Üzeyir Hacıbəyov musiqisi
günü”nü qeyd etdik. Ölkənin hər yerində
təşkil edilən bu tədbirə ən əvvəl bizim
başlamağımız da təsadüfi deyildi.
Çünki bizim parkımız böyük
bəstəkarın doğulub böyüdüyü və
canı, qanı qədər sevdiyi Qarabağ uğrunda
şəhid olmuş soydaşımızın adını
daşıyır. Elə tədbirdə də Üzeyir
bəyin ölməz uvertürasının, “Sənsiz” və
“Sevgili canan” romansının yaratdığı ab-havanı
“Qarabağ” şikəstəsi daha da möhtəşəm
etdi. Dahi bəstəkarın nəslindən olan istedadlı
müğənni, Dövlət Teleradio Verilişləri Şirkəti
Qapalı Səhmdar Cəmiyyətinin solisti Mehman
Hacıbəyov, həmin şirkətin solisti Mailə
Səda, müğənnilərdən Müslüm
Qaraxanlı, Vəfa Allahverdiyeva, aktyor Təvəkkül
Əhmədov və digər sənət adamları dahi
bəstəkarın əsərlərini böyük
ustalıqla ifa edərək çoxsaylı
tamaşaçıların böyük marağına
səbəb oldular.
Biz gələcəkdə Üzeyir Hacıbəyov və Qara
Qarayev günlərini, eləcə də digər bayramları
daha rahat, daha əhatəli şəkildə qeyd edə
biləcəyik. Çünki dövlət
başçımız İlham Əliyevin paytaxtın
bütün mədəniyyət müəssisələrinin
təmir və bərpa edilməsi barədə tövsiyə
və tapşırıqlar verməsindən sonra
Binəqədi Rayon İcra Hakimiyyəti bizim parkın da
əsaslı təmir edilməsinə
başlamışdır. Bu isə fəaliyyətimizə yeni
imkanlar yaradacaqdır.
Sonda öz təklifimizi bir daha yada salmaq istəyirəm. Biz
iyirminci əsrdə bəşər
mədəniyyətinə misilsiz töhfələr vermiş
Qara Qarayevə ümumxalq ehtiramının rəmzi olaraq
hər il fevralın 2-də respublikamızın hər
yerində Qara Qarayev gününü qeyd edək.
Əminəm ki, bütün həmkarlarım məni
dəstəkləyəcəklər .,
Xalq qəzeti.-2007.-18 sentyabr.-S.4.