Rüstəm Z.
Müasir dövrün Vaqif
Mustafazadəsi
Şahin Növrəsli: "Piano arxasında özümü
müqəddəs yerdə
hiss edirəm"
Müsahibimiz məşhur piano ifaçısıdır. Ötən ay Bakıya Beynəlxalq Caz Festivalının Qran-prisi ilə qayıdan Şahin Növrəsli 29 yaşında
adını Azərbaycan
cazının tarixinə
qızıl hərflərlə
yazdırıb. O, bəstələdiyi
caz kompozisiyaları, royaldakı ecazkar ifası ilə əcnəbi tamaşaçıları
da ovsunlamaqda davam edir.
Xatırladaq ki, Bülbül adına
musiqi məktəbinin,
Bakı Musiqi Akademiyasının məzunu
olan cazmenin ilk uğuru 11 yaşına təsadüf edib. Dövlət Filarmoniyasında
Faiq Mustafayevin rəhbərlik etdiyi simfonik orkestrlə Azər Rzayevin konsertini ifa edən azyaşlı ifaçı 1999-cu ildə
"Sevda şəlaləsi"
kompozisiyası ilə
caz dünyasında özünü təsdiqləyə
bilib. Onun bir çox xalq mahnılarını caz üslubunda interpretasiyasının da musiqidə xüsusi
yeri var:
"Özümü xatırlayandan
caza bağlanmışam.
Yadımdadır, ilk dəfə cazı
5 yaşında ifa etmişdim. Valideynlərim çox sevinirdilər.
Uğurlarımı kiçik barmaqlarımın
hərəkətindən səslənən
ağ-qara dillərdən
görməyə başlayıblar.
Onlar bu yolda mənə
böyük dəstək
olublar. Daha sonra həmin
ifa ABŞ, İtaliya,
Rusiya, Hollandiya və dünyanın bir çox səhnələrindən eşidilməyə
başladı. Hər
dəfə piano arxasında
oturanda özümü
müqəddəs yerdə
hiss edirəm. Kədərimi də, sevincimi də onunla bölüşürəm. Musiqiyə bağlanandan bəri sirrimi daha çox
qarşımdakı alət
bilib. Bəlkə də bu, sizə qəribə görünər. Kiməsə sirr verib, kiminsə
arxasınca danışmıram.
Royal mənim ən yaxın dostumdur. Qardaşlarım da özləri
haqqında belə düşünürlər. Ailədə
4 qardaşıq, hərəmiz
musiqinin müxtəlif
sahələrində çalışır
və bir-birimizə dəstək oluruq".
Cazmenin məlumatına görə,
musiqiyə həvəs
onun ulu babası Mirzə Ələsgər Növrəsdən
qaynaqlanıb. O, şair
olub və Xurşudbanu Natəvanın
məclislərində şeir
söyləyib. Musiqini
çox sevər və ailə çərçivəsində kiçik konsertlər verərmiş: "Sonra bu həvəs atama keçib. Anam da onu meydanda
tək qoymurdu. Gözəl səsi olub. Valideynlərim arzuladıqları sənəti bizdə tapıblar. Məndən balaca qardaşım
Tərlan peşəkar
musiqiçi olmasa da, arabir oxuyur.
Arslan Bakı Musiqi Akademiyasında təhsil alıb, istedadlı tarzəndir. Nurlan da bu il Musiqi Akademiyasının vokal şöbəsini bitirdi. Onu da səhnədən tanıyırsınız".
Cazmenin etirafına görə, neçə illər öncə caz ifaçılarının çalışmağa
məkanı olmayıb.
Kiçik məkanlarda çıxış
edən Şahin Növrəsli sənətin
bu növünə marağın əvvəlki
illərdə ürəkaçan
olmadığını söylədi.
Amma Ş.Növrəsli
bu maneələrin artıq geridə qaldığını deyir:
"Bakı Caz Mərkəzi açılandan
sonra imkanlarımız
artdı. Bundan başqa, son illər
caz festivalları, gənc musiqiçilər
üçün müsabiqələr
keçirilir. Televiziyada caz
konsertlərinə efir
vaxtı ayrılır,
mətbuat bizi işıqlandırır. Bütün bunlar son illərə təsadüf edir".
"Müasir dövrün
Vaqif Mustafazadəsi"
adlandırılan Şahin
Növrəsli bu adı qazanmaqdan ötrü çox əziyyətlərə qatlaşdığını
da etiraf edir. Ailədə ilk olaraq Musiqi
Akademiyasına daxil olan Ş.Növrəsli hələ o illərdən
özünü təsdiq
etmək üçün
gecəli-gündüzlü çalışdığını söyləyir. Həmin illərdə
maddi sıxıntılar
keçirən cazmenə
təkliflər çox
olsa da, təşkilatçılar maddi
maraq güdürdülər.
Onun fikrincə, belə insanların mövcudluğu
üzündən çox
vaxt pislə yaxşının yeri səhv düşür.
O söyləyir ki, o vaxt pul tapıb
kompozisiyalar yaza, disk buraxdıra bilsəydi, ifası xaricdə daha da tez
eşidilərdi: "Əgər
problemlərlə üzləşməsəydim,
artıq 19-20 yaşımda
musiqimizi xaricdə təmsil edə bilərdim. İlk dəfə İtaliyada
konsert verəndə
25 yaşım var idi. Amma ona qədər
Azərbaycanda çıxış
edə bilmirdim. Daha doğrusu, çıxışım
üçün imkan
yaradılmırdı. İtaliya konsertindən sonra tilsimlər qırıldı.
Bir neçə aydan sonra burada möhtəşəm
konsertim keçirildi.
Baxmayaraq
ki, əvvəlki caz festivallarına dəvət almırdım,
bu konsert üzümə bir çox qapıları açdı. Amma ruhdan
düşməmişəm, insandakı acizliyi sevmirəm".
Əcnəbi və azərbaycanlı
tamaşaçı arasında
böyük fərq görmədiyini deyən cazmenin fikrincə, sanballı musiqi hər yerdə eyni ahəngdə dinlənilir. O, fərqi
yalnız amerikalı dinləyicilərdə gördüyünü
deyir. Bu da
ondan irəli gəlir ki, Amerika cazın vətənidir. Onları
təəccübləndirmək üçün daim axtarışda olduğunu,
sintezlər etdiyini bildirən Ş.Növrəsli
təəssüflə deyir
ki, bəzi təşkilatçılar, yaxud
dinləyicilər cazda
şou axtarmağa çalışırlar: "Hər
cür təkliflər
alıram. Amma bunların əksəriyyətini
dəyərləndirməməyə çalışıram. Çünki caz sanballı şounun əhatəsində
səsləndirilməlidir. Müasir dövrün caz ifaçıları çox
həssasdırlar. Biz istəmirik ki, sənətimizə hər
hansı formada xələl gətirilsin.
Çünki indiki zəmanədə
heç nəyə çərçivə yoxdur.
İnsanları pul gücünə özünə
ram edən şəxslər
var. Düşünürlər ki, böyük sənətkarı istədiyi
məkanda oxutdurmaq üçün pulu kifayət qədərdir. Dəyərlər getdikcə aşağı
düşür. Bunları heç
cür qəbul edə bilmirəm".
Şahin
Növrəsli "əcnəbiləri
yalnız muğamla, bir də cazla
təəccübləndirmək olar" deyir. O hesab edir ki,
dövrün estradası
yalnız insanları əyləndirməyə xidmət
edir. Belə estrada ilə
böyük səhnələri
fəth etmək mümkün deyil: "Televizoru açarkən mexaniki olaraq xarici kanalları axtarıram. Yerli kanallara xüsusi
proqramlar olanda baxıram. Efirdə daha çox
primitiv çıxışlara
yer ayrılır.
Eyni zamanda seriallar insanın psixologiyasına
həddən ziyadə
təsir edir. Mən bu qədər serialın nümayişinin
əleyhinəyəm. Gənclər yüngül məşğuliyyətdənsə,
bir yerə yığışıb ölkəyə
xeyir verəcək işlər barədə düşünməlidirlər. Bu, öncə özlərinin
xeyrinə olacaq".
Cazmen xatırladır ki, bir müddət əvvəl əcnəbi musiqiçi dostları ilə trio yaratmışdı.
Onlarla çıxışı zamanı
bir çox musiqiçilərin etirazını
eşidirmiş. "Amma musiqiçi dostlarımı seçərkən,
onların kimliyi barədə qətiyyən
düşünməmişəm. Ya yerli olsun, yaxud
da amerikalı. Amerikalı Hatan Pek (bas gitara) və Elisson Miller (zərb alətləri) mənim ifamı daha yaxşı hiss etdikləri üçün
onlarla işləməyə
qərar verdim. Böyük işlər gördük.
Bir məsələni də qeyd edim ki,
Azərbaycanda musiqi aləti ifaçısına
hörmət ürəkaçan
deyil. Halbuki, onların musiqidə
zəhmətləri çox
böyükdür. Onlarda olan
bilik savadsız, not bilməyən müğənnilərin
heç birində yoxdur. Amma nədənsə ictimaiyyət həmin müğənnilər barədə
informasiyaya daha çox ehtiyac görür, nəinki peşəkar musiqiçilər
barədə. Əvvəllər xaricdə çıxışımı
tək-tük hallarda mətbuat işıqlandırırdı.
Buna onların özünün marağının
yaranmasını istəmişəm.
Caz festivallarında həmin marağı mətbuat və televiziya nümayəndələrində görə bildim", - deyə cazmen yekunda bildirdi.
Ayna.-2007.-1 sentyabr.-S.19.