Qaliboğlu E.
Çətini
tamaşa başlayanacandır.
Həsən Həsənov: "Premyeradan sonra
tamaşaçıları qapının ağzından
səmimiyyətlə özüm yola salıram"
Mərhum
Hüseynağa Atakişiyevin dəst-xəttini yaşadan
Dövlət Gənclər Teatrı 19-cu teatr
mövsümünü yaşayır. Teatrın direktoru Həsən
Həsənovla olan yaradıcı söhbətdə həm
də Tiflis Azərbaycan teatrının bugünkü
problemlərindən danışdıq.
- Hərdən imzanızı
eks-xarici işlər naziri Həsən Həsənovla
qarışdırmırlar ki?
- Qabaqlar
belə hallarla qarşılaşmışam. Yeznəm
Gürcüstanda yaşayır, bir gün gəlib məni
axtarmağa. O zaman Aktyor Evində yerləşirdik,
sərəncamçı direktor işləyirdim. Gəlir
qapıçıya deyir ki, ona Həsən Həsənov
lazımdır. Qapıçı göndərir
üçüncü mərtəbəyə.
Çıxır, orada xanım soruşur ki, Hansı
Həsən Həsənov, xarici işlər naziri? Nə
isə, bu yerdə mərhum Həsənağa Turabov
çıxır, məsələdən agah olur,
bərkdən gülür ki, sənin axtardığın
Həsən birinci mərtəbədədir.
- Siz də Gürcüstanda
doğulmusunuz?
- Bolinisi
rayonunun Faxralı kəndindənəm. Bolnisi, Marneuli
şəhər mədəniyyət evinin bədii
rəhbəri işləmişəm, Tiflis Pedaqoji
Universitetinin Azərbaycan bölməsində
incəsənət tarixindən dərs demişəm. Bakıya 1988-ci ildə gəlmişəm.
İrəvan teatrında direktor müavini işlədim,
1994-cü ildən sonra Hüseynağa müəllimlə
birgə çalışmaq qismətimə düşdü.
Onun simasında özümə etibarlı dost tapdım,
təsadüfi deyil ki, o çağdan taleyimi bu teatrla
bağlamışam. 1993-cü ilin fevralında tetra
dövlət statusu verildi. Amma tearın yaranma tarixi 1989-cu ilin
27 martıdır: o gün Yusif Səmədoğlunun
"Qətl günü" ilə açıldı.
- H.Atakişiyevin şəxsində
Azərbaycan teatrı kimi itirdi?
-
H.Atakişiyev Azərbaycan teatrına ilk dəfə epik
janrı gətirdi və uzun müddət ərzində bu
xətti inkişaf etdirdi. Təəssüf ki, Hüseynağa
müəllim çox yaşaya bilmədi. Onun Azərbaycan
teatrı üçün çox işlər görmək
imkanı vardı. Qətiyyən standartı sevmirdi,
həmişə nəsə bir yenilik axtarırdı.
- Son bir il ərzində
teatrınızın səhnələşdirdiyi
tamaşaları Hüseynağa Atatkişiyev xəttinin
davamı saymaq olarmı?
-
Şübhəsiz ki, onun yaradıcılıq xətti teatrımızda
daim yaşadılır. Hazırda vaxtilə onun qoyduğu
tamaşalar repertuarımızda qalır. Rəhman
Əlizadənin "Əbləhlərin toyu", Əli
Əmirlinin "Kişi və qadın", Qriqori Qorinin
"Herostratı unudun" (tərcümə Elçin
Hüseynbəylinindir) və başqaları bu
qəbildəndir.
Hər bir
teatrın özünün xarakterik üslubu olur. Əgər
teatrın öz xətti olmazsa, o zaman qarışıqlıq
baş verər, teatrın yönü, yolu bilinməz.
Hüseynağa müəllim öz məktəbini yaratdı.
Sevinirəm ki, teatrın baş rejissoru Rəhman
Əlizadə bu məktəbi yaşadır. Teatr müxtəlif
mövzulara öz yaradıcılıq
ölçüsündən baxdıqda ortaya
müəyyən mənada uğurlu əsər qoya bilir.
- Bu gün konkret Bakıda
teatrlararası yaradıcı əlaqələrdən
razısınızmı? Tutalım, teatrlar Gənclər
Teatrının orijinal cəhətlərini görüb qiymətləndirirlərmi?
- Sözün
doğrusu, bilmirəm, bizim tamaşalara nə
dərəcədə reaksiya verilir. Hesab edirəm ki, bu
gün teatrlararası əlaqələr çox zəifdir.
Təsadüfi hallarda görürsən ki, bir teatrın
aktyoru başqa teatrın tamaşasına baxmağa gedir.
Premyeraya da
bütün aktyorlar gəlmir. Premyera hər bir teatr
üçün əslində bayramdır. Hamı maraqla gözləyir ki, görək filan
teatr ortaya nə qoyacaq? Hər bir teatr,
hər bir rejissor tamaşaya sırf özünəməxus
yanaşır. Eyni bir əsəri hər
teatr tamam fərqli oynayır. Əslində
yaradıcılıq elə budur. O da olsun ki, indiki zamanda
tamaşaçını maraqlandırmaq, teatra davamlı
cəlb eləmək heç də asan məsələ deyil.
- M.F. Axundovun
"Mürafiyə vəkilləri"nin
müasir versiyası məncə, o qədər də
uğurlu alınmamışdı. Əslində
həmin tamaşada əsərin dövrünün halından
daha çox müasirlik əhvalı açıq-aydın
sezilirdi.
- Bu
əsərə Rəhman Əlizadə bir rejissor olaraq
əlavələr etmiş, bir sözlə, əsəri
müasirləşdirmişdi. Tamaşada geyimlər də
müasir idi. Hesab edirəm ki, tamaşa
alınmışdı. Ümumiyyətlə, bizim teatr
həmişə sözün əsil mənasında
təzəlik axtarıb. İndi mən durub
tamaşaçının yerinə cavab verə
bilmərəm ki, tamaşalarımız onları hətta
ovsunlayıb. Bunu demək çox çətindir.
Belə bir qaydam var: premyeradan sonra tamaşaçıları
qapının ağzından səmimiyyətlə yola
salıram. Yəqin tamaşaçıların çoxu
məni tanımır. Ümumi təəssüratım bu olur
ki, tamaşaçı bizim zəhmətimizi pis
dəyərləndirmir.
- Bu cür loyal münasibət
ümumən Azərbaycan tamaşaçısının
səviyyəsinin qənaətbəxş olduğuna
dəlalət edirmi?
-
Əlbəttə, indi tamaşaçılarımız
hadisələri kifayət qədər ayıq-sayıq
təhlil edə, qənaətlərini söyləyə
bilirlər. Azərbaycan teatrları 90-cı illərdən
bəri çoxlu çətinliklərlə
üz-üzə qaldılar. Elə olub ki, teatrlarımız
hətta 5-10 nəfər üçün tamaşa
oynayıblar. Amma teatrlar ruhdan düşməyiblər.
Truppamızın
25 üzvü var, hamısı məşğuldur. İmkan vermirik ki, aktyor bekar
qalsın. Elə aktyorumuz var, eyni vaxtda 5
tamaşada oynayır.
- Mövzu
sarıdan kasadlığınız varmı?
- Yoxdur. Hazırda
teatrda 8 tamaşa oynanılır. Artıq
teatrın yerləşdiyi "Dostluq" kinoteatrına
öyrəşmişik. Bu yaxında
teatrda təmir işləri başlanacaq. Teatr
mövsümünü ayın 15-də Rəhman
Əlizadənin "Dünyanın axırı"
əsəri ilə açacağıq. Ayın 18-də
Üzeyir Hacıbəyovun doğum gününə
hədiyyə olaraq Akademik Milli Dram Teatrında "Ər
və arvad" tamaşasını "Təzə
gəlin" adı ilə təqdim edəcəyik. Növbəti tamaşamız Hüseyn Cavidin
"İblis"i olacaq. Təəssüf
ki, gələn ay Hüseyn Cavidin qeyd ediləcək 125
illiyinə bu tamaşanı çatdıra
bilməyəcəyik. Müəyyən
maliyyə problemlərimiz var. Amma noyabrın
əvvəlində tamaşanı təhvil verəcəyik.
Onu da deyim ki,
Azərbaycan teatr tarixində ilk dəfə olaraq
"İblis" tamaşasında İblis rolunu qadın
oynayacaq.
İndiyə kimi bu rolu ancaq kişi
aktyorlar oynayıb. Məsələnin yozumu belədir ki,
İblis kişi də, qadın da ola
bilər.
- Bu, kimin ideyasıdır?
- Rejissorun. Bu
tamaşanı biz faciə yox, komediya janrında
oynayacağıq. Hesab edirəm ki,
əsərə müəyyən mənada fərqli
baxış qətiyyən ziyan verməz. R.Əlizadə
bu qənaətdədir ki, Hüseyn Cavid bunu heç də
faciə kimi yazmayıb. İblis
əslində hər bir adamın daxilindədir.
- Tiflis
Azərbaycan ədəbi, həmçinin teatr mühiti
19-20-ci yüzillərdə özünəməxsusluğu
ilə seçilib. Bu gün Gürcüstanda bu
yöndə Azərbaycan ruhu necə yaşadılır?
- Bu yaradıcı mühitə
dərindən bələdəm. Mən
musiqiçi ailəsində böyümüşəm.
Böyük qardaşım Ələddin Həsənov
Tiflis-Azərbaycan teatrının direktoru idi, bu il
vəfat etdi. 2002-ci ildə
- Bəs bu
gün Tiflis Azərbaycan teatr mühitinin vəziyyəti
nə yerdədir?
- Tiflisdəki truppa dağılmaq
üzrədir. Bu gün ora truppanı saxlaya
bilən rejissor lazımdır. Gürcüdən
bizə heç vaxt rejissor olmayacaq. Ola
bilər, gürcü gəlsin, tamaşasını qoysun,
getsin. Amma truppaya daimi rejissorluq edən
soydaşımız olmalıdır.
- Bəs siz
özünüz ora rejissor gedərdinizmi?
- Gedərdim, amma mən ixtisasca
rejissor deyiləm axı? Teatrın direktoru da
Gürcüstan vətəndaşı olmalıdır.
Hər halda ora gedən rejissorun ev,
dolanışıq qayğıları istər-istəməz
yaranacaq. Orada teatr xadiminin maaşı
bizdəkindən də azdır.
- Teatrın
yaradıcılıq üfüqlərini necə xarakterizə
edərdiniz?
- Bu gün təəssüf ki,
gənclər arasında dramaturgiyaya meylli olanlar demək olar,
yoxdur. Hər halda həyat davam edir. Qaldı ki, yer məsələsinə, artıq
təmirdən sonra yaradıcılıq imkanlarımız daha
da genişlənəcək. İndi
hələlik çalışırıq
tamaşaçı zala girsin və otursun. Çətini tamaşanı başlayıncadır.
Qaldı ki, aktyorlarımızın dolanmasına,
hər halda onların başqa yerdə də
çalışmasına maneçilik törədilmir.
Yaxşı aktyor ac qalmamalıdır.
Xalq cəbhəsi.-2007.-14 sentyabr.-S.14.