Qocayeva A.
Daim
axtarışda olan aktyor
Müsahibimiz Bakı
Bələdiyyə Teatrının (BBT) aktyoru,
Mədəniyyət və İncəsənət Universitetinin
dosenti, əməkdar artist Azad Şükürovdur.
A. Şükürov 1951-ci ildə Ağdam rayonunun
Muğanlı kəndində müəllim ailəsində
anadan olub. 1976-cı ildə orta məktəbi bitirərək
Bakıya gəlib. Bir il Məmmədkamal
Kazımovun rəhbərlik etdiyi Xalq Teatrında
fəaliyyət göstərib. 1977-ci ildə
İncəsənət İnstitutunun (indiki
Mədəniyyət və İncəsənət
Universitetinin) aktyorluq fakultəsinə, professor Rza Təhmasibin
sinfinə qəbul edilib. 1981-ci ildə universiteti
fərqlənmə diplomu ilə bitirən A.
Şükürovun təyinatı N. B. Vəzirov
adına Lənkəran Dövlət Dram Teatrına verilir.
1984-cü ildə İncəsnət İnstitutuna qayıdaraq
Tədris Teatrında aktyor kimi işə qəbul edilib.
1990-cı ildə səhnə danışığı
kafedrasında müəllim kimi fəaliyyətə
başlayan A. Şükürov sonradan beş il kafedra
müdiri vəzifəsində çalışıb.
Hazırda həmin kafedranın dosentidir. 1992-ci ildə
Şuşa Teatrında işləyib. Xalq artisti, professor
Amaliya Pənahovanın rəhbərlik etdiyi Bakı
Bələdiyyə Teatrı yaranandan bir il sonra, 1993-cü
ildə A. Şükürov həmin teatra aktyor kimi işə
qəbul edilib və taleyini həmişəlik bu teatrla
bağlayaraq unudulmaz obrazlar qalereyası yaradıb.
- Azad müəllim, bugünkü səviyyəyə necə
yüksəlmisiniz?
- Çox çətin, dolanbac, zəhmətlə dolu, lakin
fəxarətli bir sənət yolu keçmişəm. Mənim aktyor kimi yetişməyimdə təbii ki,
ilk növbədə müəllimlərimin, Lənkəran
Teatrında işlədiyim yaradıcı, ədəbi
mühitin, həmin bölgənin folklorunun, eyni zamanda
mənə rol tapşıran rejissorların böyük
təsiri olub. Bütün bunların fövqündə
isə çəkdiyim zəhmət, zəhmət, yenə
də zəhmət durur.
- Aktyorluq sənətində
qazandığınız uğurlara görə
özünüzün istedınıza, sizə bu
sənətin sirlərini öyrədən
müəllimlərinizə, yoxsa, sizə rol tapşıran
rejissorlara minnətdarsınız?
-Əslində hər üçünə. Çünki,
bunlar bir-biri ilə vəhdət təşkil edir, biri
digərini tamamlayır. Bütün sahələrdə
olduğu kimi, aktyorluq sənətində də uğur
qazanmaq, tamaşaçıların qəlbinə yol tapmaq
üçün aktyordan böyük zəhmət və
istedad tələb olunur. Tapşırılan obrazı
sadəcə olaraq oynamaq yox, onu
özününküləşdirib, obrazın daxili aləmi
ilə yaşayıb, onu tam mənasında yaradandan sonra
tamaşaçıya çatdırmaq gərəkdir.
Təvazökarlıqdan uzaq olsa da, mənim belə bir formulam
var; pyes müəllifin, tamaşa rejissorun,
tamaşaçı isə aktyorundur. Bunu əsas
götürərək tamaşaçını
həmişə razı salmağa çalışmışam.
Bu baxımdan tamaşaçılar qarşısında
üzüm ağdır.
- Bir sənətkar kimi tamaşaçılara demək
istədiyinizi indiyə kimi çatdıra bilmisiniz?
- Yox. Hələ demək istədiyim fikirlər çoxdur.
Bəlkə də indiyə qədər çatdıra
bilsəydim, elə həmin gün teatrdan gedərdim.
Görünür, yaradıcı insanların, o
cümlədən aktyorların hamısının
sənət taleyi belədir. Ömürlərinin
axırınadək nəyisə çatdırmaq, daim
axtarışda olmaq üçün yaşayırlar.
Sənətdə zirvə olmadığından bu yolun
yolçusu ömrü boyu sonsuzluğa doğru
zəhmətlə dolu, lakin şərəfli bir yol
gedərək pillə-pillə qalxır və adı
xalqımızın tarixinə düşərək
əbədiləşir. Əslində, elə həyat budur.
-Səhnədə, ekranda və filmlərdə
yaratdığınız obrazlar barədə söz
açmağınızı istərdik. İlk rolun sevincini
nə vaxt və hansı obrazla yaşamısınız?
-Orta məktəbdə oxuyarkən Ağdam
Müəllimlər evində Eyvaz Əliyevin rəhbərlik
etdiyi dram dərnəyində kiçik rollar oynayırdım.
Bakıya gələndən sonra Xalq Teatrında S. S. Axundovun
“Laçın yuvası”, S. M. Qənizadənin “Dursunəli
ballı badı” əsərlərində rollar aldım.
İlk böyük rolum isə II kursda oxuyarkən
Ədalət Ziyadxanovun hazırladığı IV kursun diplom
tamaşası olan Anarın “Adamın adamı”nda tərs Tahir
obrazı oldu. Sonra Evripitin “İfigeniya Avlitdə”
əsərində Axilles, Lənkəran Dövlət Dram
Teatrında C. Məmmədquluzadənin
“Ölülər”ində Mirzə Hüseyn, N.
Gəncəvinin “Fərhad və Şirin”ində Fərhad, S.
Rəhmanın “Xoşbəxtlər”ində Sadıq, Tədris
Teatrında M. F. Axundovun “Müsyo Jordan və Dərviş
Məstəli şah” əsərində Məstəli şah,
Lermontovun “İki qardaş”ında Aleksandr, Şukşinin
“Diribaş adamlar”ında adi adam kimi obrazlar yaratmaq mənə
nəsib oldu.
Nəhayət, mənim normal aktyorluq
fəaliyyətim 1993-cü ildə Bakı Bələdiyyə
Teatrı ilə başladı. Bu teatrın
səhnəsində yapatdığım O.Altunbayın
“Tomris”ində Ərdan, R.
İçərişəhərlinin “Vətənə
igidlər gərəkdir”ində mayor Cavanşir, A.
Məmmədovun “Dəli Domrul”unda Dəli Domrul,
N.Nərimanovun “Nadir şah”ında Nadir şah, C.
Cabbarlının “Dönüş”ündə Arif Hikmət, C.
Məmmədquluzadənin “Ölülər”ində Şeyx
Nəsrullah, A. Babayevin “Oğul”unda Əjdər Xanbabayev,
Ə. Qurbaninin “Türk sancağı”nda Mirzə Nəsrullah
kimi obrazlarla sözümü tamaşaçılara
çatdırmağa çalışmışam.
Keçən il R. Həsənoğlunun çəkdiyi
“Hüseyn Cavid” filmində o vaxt Azərbaycanda
çağırılan 1-ci Türkoloji qurultayın sədri
rolunu oynamışam. Sonra R. Əzizbəylinin çəkdiyi
“Yalan” filmində arabaçı Əliş rolu mənə
həvalə olundu.
Televiziyada A.Zamanlının C. Məmmədquluzadənin “Kişmiş
oyunu” əsərinin motivləri əsasında çəkdiyi
qısametrajlı “Oyun” filmində baş rolda
çəkilmişəm. Rejissor Ə. Kazımoviski ilə
sıx yaradıcılıq əlaqələrim olub və onun
çəkdiyi bir sıra filmlərdə yaddaqalan obrazlar
qalereyası yaratmışam.
- Görünür, qastrol səfərləriniz də BBT
ilə bağlıdır.
- Təbii. Repertuarımızda olan bir sıra
gözəl tamaşalarla Türkiyənin böyük
şəhərlərində dəfələrlə qastrol
səfərlərində olaraq teatr mədəniyyətimizi
yüksək səviyyədə nümayiş etdirmiş,
çoxlu ödüllərə layiq
görülmüşük. İranda keçirilən iki beynəlxalq
festivalda uğurla iştirak etmişəm. 2002-ci ildə
Tehranda keçirilən Birinci Beynəlxalq Komediya
festivalında qızıl medala layiq
görülmüşəm. EKOL Qara dəniz İqtisadi
Əməkdaşlıq Təşkilatının üzvü
olan ölkələrin İranda keçirilən Teatr
festivalının iştirakçısı olmuşam.
Bu ilin may ayında 30
illik fasilədən sonra Tbilisiyə yaddaqalan qastrol
səfərimiz oldu. Ən yaxşı Marzanaşvili adına Teatrda tamaşalarımızı
anşlaqla nümayiş etdirdik. Bu yaxınlarda
3 tamaşa ilə respublikamızın Cənub
bölgəsində, axırıncı qastrol səfərimiz
isə iyul ayında iki tamaşa ilə Qazax və Tovuz
rayonlarına oldu. Hər yerdə
hərarətlə qarşılanıb yola
salınmışıq. Yeni
mövsümə sentyabrın 5-də başlayacağıq.
Səhnə, yeni rollar və
tamaşaçılar bizi gözləyir.
- Bu günlərdə Gəncə
çəkilişlərindən qayıtmısınız. Hansı film üzərində işləyirsiniz?
-Vasif Əliyevin ssenarisi əsasında rejissor
Məmmədhüseyn Mehdizadə Qarabağın tarixi və
taleyi haqqında 45 dəqiqəlik bədii sənədli film
çəkir.O filmdə hadisələri mən
danışıram. Film ölkəmizə
gələn qonaqlar, xarici vətəndaşlar, eyni zamanda
xarici ölkələrdə fəaliyyət
göstərən Azərbaycan diasporalarına
göndərilmək üçün nəzərdə
tutulmuşdur. Bu filmlə hər
kəsə bildirmək istəyirik ki, Qarabağ tarixən
Azərbaycanın olub və onun ayrılmaz hissəsidir.
- Yaratmaq istədiyiniz obrazlar varmı?
Qazandığım uğurların fövqündə
zəhmət, zəhmət, yenə də zəhmət durur
- Çox, lap çoxdur. Böyük
məmnuniyyətlə Lenini, bəzilərinə qəribə
görünsə də dahi şəxsiyyət Heydər
Əliyevin obrazını yaratmaq istəyirəm. Nə vaxtsa, Otello rolu üzərində
işləmək istəyirəm. Arzular
çoxdur...
- Yaratdığınız hansı obrazı
özünüzün şah rolunuz hesab edirsiniz?
- Hər birinin üzərində böyük
əziyyətlər çəkdiyim üçün
mənə əzizdir. Lakin 3 rolum var ki, onlarla
fəxr edirəm. Bunlar N. Nərimanovun “Nadir
Şah”ında Nadir şah, A. Məmmədovun “Dəli
Domrul”unda Dəli Domrul və C. Məmmədquluzadənin
“Ölülər”ində Şeyx Nəsrullah
obrazlarıdır.
Mən klassiklərimiz M. F. Axundovun, Ə. B. Haqverdiyevin, S. S.
Axundovun, N. B. Vəzirovun, H. Cavidin, C. Məmədquluzadənin
və digərlərinin əsərlərini mütaliə
edərkən onlarda çox qəribə kodların
olduğunu qətiləşdirmişəm. O kodların tapılıb
üzə çıxarılması səhnəmizə
böyük uğurlar gətirər. Məsələn,
adətən pyesdə baş qəhrəmanın adı
birinci, sonra isə onun ətrafında olan digər
obrazların adları yazılar. C.Məmmədquluzadənin
“Ölülər”ində Şeyx Nəsrullahın
adının birinci yazılması onu göstərir ki, bu
obraz müəllif üçün böyük önəm daşımışdır.
Obraz üzərində məşq
edərkən qəti qənaətə gəldim ki,
müəllif üçün Şeyx Nəsrullah daha
maraqlı obrazdır, nəinki İsgəndər. Elə bu
nöqteyi-nəzərdən bu əsərdəki kodlardan biri
“çalış, qələbə çal” prinsipidir. “Qələbə çalanda hər bir yol
məqbuldur.” Yəni
gələcəkdə Azərbaycanda belə olacaq.
Artıq bu gün həmin zamandır, kim
hansı yoldan istəyirsə istifadə edir, təki
qələbə çalsın. Bizə
həmişə təbliğ ediblər ki, qələbə
namusla, düz yolla əldə edilməlidir. C.
Məmmədquluzadə isə bu əsərdə bizə
çox incə bir kod verib ki, bəzən qələbə bu
yolla əldə olunmur.
Digər tərəfdən bu klassikləri
mütaliə edərkən belə qənaətə
gəlmişəm ki, onların heç biri İslam dini
əleyhinə bircə əsər belə yazmayıblar.
Onlar mövhumatı, avamçılığı, din
pərdəsi altında fırıldaqla məşğul
olanları ifşa ediblər. Təəssüflər
olsun ki, Azərbaycan ədəbiyyatında uzun illər
“Ölülər”i İslam dininin əleyhinə
yazılmış bir əsər kimi göstəriblər.
Lakin, bəlkə də, İslam dinini ən güclü
müdafiə edən əsər məhz “Ölülər”dir.
“Ölülər”də bir sıra ümumbəşəri
problemlər qarşıya qoyulub. Rejissor Oruc Qurbanov
tamaşanı hazırlayarkən belə problemlərin daha
qabarıq şəkildə göstərilməsinə nail
olmuşdur.
Ümumiyyətlə, teatrımızda
tamaşalar hazırlanarkən ümumbəşəri
problemlərin qabardılmasına və onların həlli
yollarının araşdırılmasına xüsusi
diqqət yetirilir. Bu baxımdan
tamaşalarımız təbii və güclü alınır.
- Yeni mövsümdə hansı rollar üzərində
məşq edəcəksiniz?
- H. Cavidin “İblis” əsəri
üzərində işləyəcəm. Bu rolu Amaliya Pənahova, aktrisa Hüsniyyə
Mürvətova və mən məşq edəcəyik.
- Azad müəllim, rolu məşq edərkən
müəllif fikrinin daha qabarıq çatdırılması
məqsədilə ona əlavə və
dəyişikliklər etdiyiniz vaxtlar olubmu?
- Bu həmişə labüddür. Əsəri
zamanla səsləşdirmək vacibdir. Rol
hazırlanarkən elə məqamlar ortalığa
çıxır ki, aktyor onları açmalı və
tamaşaçıların verə biləcəyi suallara
konkret cavablar tapmalıdır. Bir
sözlə, biz aktyorlar rola yaradıcı yanaşaraq onu
müasir tamaşaçının tələbləri
səviyyəsində təqdim etməyə
çalışırıq.
- Siz Mədəniyyət və
İncəsənət Universitetinin dosentisiniz. Tələbələrinizə ilk növbədə
nələri aşılayırsınız?
- Zövqlü olmağı, yaxşını pisdən
ayırmağı bacarmağı, savadlı və səmimi
olmağı tövsiyə edirəm. Səmimiyyət
aktyor ilə tamaşaçı arasındakı bütün
sədləri dağıdır və tamaşaçı
səmimi aktyoru daha tez qəbul edir.
- Gələcək planlarınız barədə
danışardınız.
- Mənim 2009-cu ildə 50 yaşım tamam olacaq. Yəni bu, yaradıcılığımın ən
məhsuldar və yaradacağım obrazlara daha kamil yanaşma
dövrümdür. Bu
nöqteyi-nəzərdən “Hacı Kərimin Aya
səyahəti”ndə Hacı Kərim obrazını oynamaq
istəyirəm. Çünki, bu gün
əksər hallarda milli-mənəvi dəyərlərimiz
kölgədə qalır. Bu
dəyərləri tez-tez yada salmaq, onları yaşatmaq və
gələcək nəsillərə ötürmək
gərəkdir.
Dərs dediyim səhnə
danışığı fənni ilə bağlı
çap olunmuş bir sıra proqramlarımı və metodik
göstərişlərimi toplayıb təkmilləşdirərək
dərslik formasında çap etdirməyi
planlaşdırmışam.
Teatrda, televiziya və filmlərdə
mənə yeni rollar tapşırılacağını
gözləyirəm.
- Sizə bu çətin, məsuliyyətli, lakin
şərəfli sənət yollarında daha böyük
uğurlar diləyirik.
- Çox sağ olun!
İki sahil.-2007.-8
sentyabr.-S.6.