Xuraman Qasımova Opera
Teatrından kənarlaşdırılmasıyla
barışmaq istəmir
"Efirə yol tapan qarışıq musiqilər klassik musiqinin inkişafına mane olur"
Vokal ifaçıları Xuraman və Fidan Qasımova bacıları Azərbaycan
musiqi sənətinin əsl sənətkarlarındandır.
Hər iki sənətkarın musiqi,
teatr, hətta kino sənətinə verdiyi yaradıcılıq
töhfələri danılmazdır.
Artıq 30 ildir ki, onlar musiqi
sənətinin təbliğində
misilsiz xidmətlər
göstəriblər. Bu
barədə də söhbətimiz elə uzun müddət qonşu Türkiyədə
çalışan Xuraman
Qasımova ilə oldu. - Xuraman xanım, 30 ildir ki, səhnədəsiniz. Bu müddətdə həyata
keçirmək niyyətində
olduğunuz, lakin reallaşdıra bilmədiyiniz
planlarınız qalıbmı?
- Əlbəttə, uzun illərdir səhnədə olmağıma
baxmayaraq, hələ də məni qane etməyən və reallaşdırmaq niyyətində olduğum
planlarım var. Məni bu gün
iki məsələ narahat edir, biri
gənclərlə, digəri
isə öz fəaliyyətimlə bağlıdır.
Gənclərimizin istedadını və
qabiliyyətini aşkara
çıxara biləcək
müəyyən tədbirlər
həyata keçirmək
və Türkiyədə
yaşadığım 6-7 il
müddətində oradakı
tələbələrlə bizimkilər arasında əlaqələr qurmaq və konsert proqramları təşkil
etmək istəyirəm.
- Siz eyni
zamanda pedaqoq kimi də fəaliyyət
göstərirsiniz. Klassik
musiyqiyə marağı
olan, gələcəyinə,
istedadına inandığınız
tələbələriniz varmı?
- Var, istedadlı
tələbələr çoxdur.
Mənim bir neçə tələbəm
müsabiqələrdə laureat
olub. Ümumiyyətlə,
bizdə istedadlı tələbələr az deyil və bu
sənətə son illər meyl çox artıb. Bu peşə barədə ciddi düşünürlər. Amma
bir şeyi qeyd etmək istəyirəm ki, ildən-ilə magistratura bölümünə
qəbul olunan tələbələrin sayı
bizi qane etsə də, vokal solo ifa
bölümünə çox
az yer ayrılır.
Keçən il iki yer ayrılmışdı,
bu da çox
azdır və bu məsələ məni narahat edir.
- Xuraman xanım,
bayaq qeyd etdiniz ki, klassik
musiqiyə maraq artıb. Sizə elə gəlmir ki, bu sahəyə
maraq artsa da təbliğat azdır. Daha çox bayağı musiqilərə yer ayrılır.
- Düzdür, efirlərə yol
tapan qarışıq
musiqilər klassik musiqinin inkişafına mane olur. Ürək
ağrısı və
böyük narahatçılıqla
deyə bilərəm
ki, bu gün
gənclərimiz ona görə də həvəslə təhsil
almırlar. Onlar
çox erkən yaşlarından bu sənətlə məşğul
olmağa başlayırlar
ki, toy səhnəsinə
çıxsınlar. Bu
məsələ professional
musiqi ilə məşğul olan insanları da mənim kimi narahat etməyə bilməz. Mən şahidi olmuşam
ki, təxminən
20-25 il toy məclislərini aparan müğənnilər bunu
el arasında deməkdən utanırdılar.
İndi isə əksinə, fəxr edirlər və toyda səslənən musiqilərin də təbliği ilə məşğuldular. Mən
demirəm ki, el şənliklərində
savadsız müğənnilər
olmalıdır, yox. El şənliklərində
də böyük bəstəkarlarımızın mahnıları ifa edilir, bu da
camaatın qarşısında
bir təbliğatdır.
Mahnılarımız da
səviyyəli olmalıdır.
Azərbaycan musiqiləri
əslində, dünyanın
ən gözəl musiqi incilərindən sayılır. Əlbəttə,
musiqimizə hətta indi elə axınlar
olub ki, biz Çin, türk, ərəb, fars, Hindistan musiqilərini bir-birlərindən fərqləndirə
bilmirik.
- Klassik janrı
digər janrlarla müqayisədə ifa etmək bir az çətindir. Bəlkə onlar belə musiqiləri oxumaqla özlərinə daha tez yol
tapıb, populyarlıq
qazana bilir?
- Biz də
gənc olmuşuq və yaxşını pisdən ayırmağı
bacarmışıq. O da tərbiyə aldığımız mühitdən
irəli gəlir. Özümüzə hansısa
bir kumir seçəndə sənətkarın
sənət yolunu və uğurlarını
öyrənəndə kimsə
bizə nümunə olub. İndi mən bilmirəm ki, bizim gənclərimiz
üçün nümunə
kimdir? Onlar nümunəni populyar bir insandanmı götürürlər? Amma
hesab edirəm ki, bu müvəqqəti
populyarlıqdır. Zövqü
olan insan, geniş düşüncəli
insan yanlış yolda özünə populyarlıq qazanmaz. Onsuz da, yaxşı
sənət özünü
büruzə verəcək,
yaxşı sənətçi
özünə bir gün dinləyici çevrəsi tapacaq, yaxşı alqışlar
qazanacaq. Onlar bilməlidir ki, milyonlarla insanın qarşısına çıxırlar.
Xalq mahnılarını,
klassik musiqiləri, əsərləri səhnəyə
çıxıb pis ifa etməyə heç kəsin ixtiyarı yoxdur. Biri düşünmür
ki, bəlkə mən öz çıxışımla Azərbaycan
mədəniyyətinə zərər
gətirərəm. Çünki
tənqid məsələsi
də bizdə çox aşağıdır.
Bir-birimizi tərifləməkdən
heç də çəkinmirik. Amma qeyd etdiyim kimi,
yaxşı ifaçılarımız
da az deyil.
- Bəs indiki
musiqilərin səviyyəsi
sizi qane edir?
- Yox, çünki
sözlər mahnı
ilə uyğun gəlmir, eyni söz 160 dəfə təkrar edilir. Bizim tarixə daxil olmuş bəstəkarlarımız əsər
yaradanda Nəbi Xəzri, Bəxtiyar Vahabzadə, Zeynal Cabbarzadə, Vaqif, Füzuli, Nizami kimi görkəmli müəlliflərin mətnlərinə
müraciət edirlər.
Mahnı yazmağın
da qanununu bilmək lazımdır. Amma bu böyük
bir təhlükə yaradır. Bu barədə çox ciddi düşünməliyik.
Hər yerindən duran oxumaq istəyir.
Mən bunun əleyhinə deyiləm. Amma yaxşı olardı ki, buna daha çox
haqqı çatanlar ifa etsinlər. Birinə "yox", o birinə "hə" deməklə deyil ki.
- Televiziya ekranlarında
müsabiqələr keçirilir,
buna münasibətiniz
necədir?
- Savad müsabiqədən
daha öndədir. Məgər onlar artıq kifayət qədər öz sözlərini dedilər ki, daima yenilərini
axtarırlar. Bu yenilər də həyatlarında heç
bir şey qazanmayıblar. Hər dəfə gəlirlər-gedirlər. Onların arasında bəstəkar sözünü bilməyənlər
də var. Deyəndə ki, filan mahnını kim yazıb, deyirlər ki, adı yadımdan çıxıb, filan müğənninin repertuarındandır.
- Söhbətimiz əsnasında özfəaliyyətinizlə
bağlı problemlərin
olduğunu qeyd etdiniz, nədir o problem?
- Operasevərlərə yaxşı məlumdur ki, bir neçə
korifey opera müğənnilərini, eləcə
də məni Opera Teatrından kənarlaşdırdılar. Söylədilər
ki, artıq sizin təqaüdə çıxan vaxtınıızdır.
Səhnə "şou
meydanıdır", yəqin
ona görə də bizim kimi
ciddi sənətlə
məşğul olanlar
onlara lazım olmadığından bizi sıxışdırıb aradan
çıxardılar. Guya
bizim yerimizə gələn gənclər
bizi əvəz edə biləcəklərmi?
Yox. Amma əslində onlar hələ bizdən öyrənməli idilər.
Üç nöqtə.-2007.-4 sentyabr.-S.13.