Cəfərov C.
Azərbaycanda
turizmin potensialı, problemləri və perspektivləri
Qloballaşan dünyada
iqtisadiyyatın mühüm sahələrindən biri olan
turizm sənayesinin yeri və rolu kifayət qədər
böyükdür. Turizm müasir dövrdə bir
çox ölkələrin iqtisadiyyatında da mühüm
sahələrdən birini təşkil edir. Son
onilliklərdə bu sahə daha da inkişaf etmiş və dairəsi
günbəgün genişlənməkdədir.
Xüsusən, keçmiş sosialist ölkələrində
turizm sənayesinin inkişaf etdirilməsinin vacibliyi ön
planda dayanır. Azərbaycanda da turizm sənayesinə
diqqətin artması, onun inkişaf strategiyasının
işlənib hazırlanması, qanunvericilik bazasının
yaradılması, bu sahə üçün
mütəxəssislərin hazırlanması qarşıda
duran ciddi vəzifələrdəndir.
Azərbaycan Respublikasında bu
məsələni həm dövlət, həm də
ictimaiyyət dəstəkləyir. Ölkə Prezdenti
İlham Əliyevin qeyri-neft sektorunun inkişafı istiqamətində
əməli fəaliyyətinin əsas
istiqamətlərindən biri turizm sənayesi ilə
bağlıdır. Turizm üzrə dövlət və
kommersiya strukturlarının yaradılması, qanunvericilik
sənədlərinin qəbul edilməsi, beynəlxalq turizm
əlaqələrinin qurulması istiqamətində atılan
addımlar bunun əyani sübutudur. Uğurlu addımlardan
biri də müasir standartlara cavab verən turizm
mütəxəsislərinin hazırlanmasında mühüm
rol oynamağa başlamış Azərbaycan Turizm
İnstitutunun yaradılmasıdır. Azərbaycan
Respublikası Prezidentinin 25 avqust 2005-ci il tarixli 972 saylı
sərəncamına əsasən, Azərbaycan
Respublikasının Nazirlər Kabineti Azərbaycan Turizm
İnstitutunun yaradılması və lazimi avadanlıqla
təchiz edilməsi barədə 13 fevral 2006-cı il tarixli 45
saylı qərar vermişdir.
Bu ali məktəb turizm sahəsində ixtisaslı kadr
hazırlamaq məqsədi ilə dövlət təhsil sistemi
standartına uyğun olaraq Azərbaycan Respublikası
Mədəniyyət və Turizm Nazirliyinin nəzdində
yaradılmışdır. Birinci kurs
üçün nəzərdə tutulan Azərbaycan tarixi,
ingilis dili, rus dili, dünya mədəniyyəti və
incəsənəti, iqtisadiyyat, riyaziyyat, informatika,
bədən tərbiyəsi, turizmin əsasları, turizm
tarixi, dünyanın iqtisadi və sosial coğrafiyası
fənlərinin tədrisi başa çatmışdır.
Məqsəd Azərbaycan turizm sənayesinin inkişaf
etdirilməsi üçün qonaqpərvərlik, turizm,
səyahət və istirahət sahəsində ixtisaslı
kadrlara olan ehtiyacı ödəməkdə
mütəxəssislərin hazırlanması və
təkmilləşdirilməsidir.
ATİ-də turizm və istirahət menecmenti - tuirzm xidməti
otel, restoran və digər sahələr qonaqpərvərlik
və turizm menecmenti — turizm və mehmanxana idarəçiliyi; qonaqpərvərlik və turizm marketinqi — turizm
bazarında tələb və təklifi tədqiqi
ixtisasları üzrə təhsil verilir. 2007 - 2008 ci tədris
ili üçün tələbə qəbulu planına
Nazirlər Kabineti tərəfindən təsdiq edilmiş 5
yeni ixtisas — sanatoriya və kurort
müəssisələrində tibbi xidmətin təşkili, sağlamlıq və kurort, mədəniyyət
və incəsənət turizmi, linqvistika
(bələdçi-tərcüməçi), idman turizmi
əlavə edilmişdir.
İnstitut Azərbaycan Respublikasında turizm sənayesinin
inkişafına bilavasitə kömək edə
biləcək, beynəlxalq tələblərə cavab
verən kadrların hazırlanması
vəzifəsini qarşısına məqsəd qoymuş
və öz işlərini bu məqsədlərin həyata
keçirilməsi istiqamətində qurur. İşçi
qrup qısa müddətdə kadr hazırlanması
nəzərdə tutulan istiqamət və ixtisasların
“Dövlət standartları”nı hazırlayaraq, onların
Azərbaycan Respublikası Təhsil Nazirliyində
təsdiq olunmasına və tədris prosesini bu standartların
tələbləri əsasında qurmağa nail olmuşdur.
Boloniya prosesinin xüsusiyyətlərinin əməkdaşlara
çatdırılması istiqamətində konfranslar
təşkil edilmişdir. Hər tədris həftəsinin
və ayın sonunda həftəlik işlərin yekun
nəticələrinin müzakirəsi və yeni
həftədə görüləcək işlər
haqqında müzakirələr aparılmışdır. ATİ kollektivi qarşıda duran vəzifənin
məsuliyyətini dərindən dərk edərək,
respublikanın turizm kadrlarına olan ehtiyacının təmin
edilməsi işinin öhdəsindən layiqincə
gəlməyi hər an diqqətdə saxlayır.
Ötən il institutda “Turizm təhsilində problemlər
və perspektivlər” adlı respublika konfransı, bu il
turizm sahəsində bakalavr dərəcəsində təhsil
alan tələbələrin “Azərbaycan turizmi: bu gün
və sabah ” adlı birinci respublika elmi-praktik konfransı
keçirilmişdir. “Qloballaşma prosesində Qafqaz və
mərkəzi Asiya” II beynəlxalq konqresində ATİ aktiv iştirak
etmiş, turizm sessiyasının
təşkilatçılığını həyata
keçirmişdir.
Hazırda 200 tələbəmiz var. Növbəti tədris
ilində bu heyətə 309 nəfər də daxil olacaq.
Tələbələrin qəbulunu TQDK həyata keçirir.
Bu il 628 bal toplayaraq ali məktəbə daxil olmuş
tələbəmiz var. Tələbələrin
yarısından çoxu bizim instituta 500-dən çox bal
toplayaraq daxil olmuşdur. ATİ -də tələbə
gənclər təşkilatı, tələbə
həmkarlar təşkilatı, tələbə elmi
cəmiyyəti və turist klubu kimi birliklər
fəaliyyət göstərir. Hər ayın son
çərşənbə günü müxtəlif
mövzular ətrafında mötəbər qonaqların
iştirakı ilə Diskussiyalar Klubu keçirilir.
Kitabxanada
1523 sayda Azərbaycan, türk, ingilis, rus və digər
dillərdə kitablar var. Azərbaycanda turizm sahəsində
bu növdə müxtəlif kitabları olan digər belə
kitabxana yoxdur.
ATİ-nin kollektivi kimi, digər ali
məktəblərin tələbələri, elmi
işçilər də günü-gündən
zənginləşən bu kitabxanadan istifadə edirlər. ATİ kitabxanasının məlumat bazasının
yaradılması üçün ABŞ-ın
Azərbaycandakı səfirliyi və BMT-nin Azərbaycan
Təmsilçiliyi ilə əməkdaşlıq
nəzərdə tutulub.
Regionun otel, restoran işi və səyahət
sənayesində ixtisaslaşmanı
sürətləndirmək, ali məktəb standartlarına
əsaslanan tədris-tərbiyə yönümlü
mərkəz olmaq, bu məqsədlərin həyata
keçirilməsi üçün otel və restoran işi
sənayesinin inkişafına həsr olunmuş müvafiq
beynəlxalq təşkilatlarla inkişaf edən və
dayanıqlı əlaqələr qurmaq, sənaye
müəssisələrini və fərdləri çap
materialları, kitablar, videokasetlər və təlim
paketləri ilə təmin etmək, Azərbaycanda yerli
ixtisasartırma sisteminin inkişafına yardım
göstərmək üçün ATİ-də
qısamüddətli qonaqpərvərlik təlim-tədris
mərkəzi yaradılmışdır. Beynəlxalq
əlaqələr və layihələr sahəsində
əsasən 4 istiqamətdə iş aparılır: Avstriyanın
Krems Tətbiqi Elmlər Universiteti ilə birgə
əməkdaşlıq; “Açıq Pəncərə
Əməkdaşlıq” layihəsində iştirak; BMT
İP-in “Ölkədaxili turizmin səmərəli
inkişafına kömək etməklə Azərbaycan
Respublikasında yoxsulluğun azaldılması
məqsədilə Mədəniyyət və Turizm
Nazirliyinə institusional yardım” layihəsində iştirak;
Mərkəzi Asiya Regional İqtisadi
Əməkdaşlıq" (“CAREC”) proqramı
çərçivəsində əməkdaşlıq
təşəbbüsü. Bu ilin iyulunda ATİ
ilə Avstriyanın Krems Tətbiqi Elmlər Universiteti
arasında beynəlxalq əməkdaşlıq
müqaviləsi və akademik müqavilə imzalandı.
Müqavilənin şərtlərinə
əsasən, təhsilini müvəffəqiyyətlə
tamamlayan tələbələr həm ATİ-nin, həm
də Krems Tətbiqi Elmlər Universitetinin diplomları ilə
təltif olunacaqlar. Əməkdaşlıq
müqaviləsinin şərtlərinin həyata
keçirilməsi ilə əlaqədar 2 — 7 avqustda İMC
Universitetinin beynəlxalq ekspertlərdən ibarət qrupu
Bakıya işgüzar səfərə gəlmişdilər.
Səfər çərçivəsində
tərəflərin iştirakı ilə İMC Universitetinin
lisenziyasını ATİ-yə təqdimetmə mərasimi
keçirilmişdir. Bu lisenziyaya
əsasən, ikili diplom almış tələbələr
İMC Universitetinin magistrantı olmaq şansı ilə
bərabər, dünyanın istənilən ölkəsində
işlə təmin olunmaq şansı da əldə
edəcəklər.
Artıq “Erasmus Mundus Xarici
Əməkdaşlıq Pəncərəsi” proqramı
üzrə qrant udmuşuq. Bu proqram Avropa
Birliyi ölkələri ilə üçüncü
dünya ölkələri arasında tələbə və
akademik heyət mübadiləsinə əsaslanaraq, təhsil
sahəsində əməkdaşlığın
inkişafını sürətləndirmək
məqsədilə yaranmışdır. ATİ
Xəzər Universiteti və Gəncə Dövlət
Universiteti ilə konsorsium yaradaraq bu proqramda iştirak
üçün ərizə vermişdir. Bizim
ərizəmiz çərçivə proqramı
əməkdaşlıq razılaşmasına əsasən
qəbul edilmişdir. Hazırda ATİ
konsorsium üzvləri ilə müqavilələr imzalamaq
ərəfəsindədir. Əməkdaşların
ilk görüşü 27 -30 sentyabr 2007-ci ildə
Yunanıstanda, Salonikidə keçiriləcəkdir.
“Mərkəzi Asiya Regional İqtisadi Əməkdaşlıq”
(“CAREC” ) proqramı ilə əlaqələrin
qurulmasına da çalışırıq. Proqram
region ölkələrində iqtisadi artımı
dəstəkləmək və yaşayış
səviyyəsini yüksəltmək məqsədi ilə
1997-ci ildə yaradılmışdır.
“Ölkədaxili turizmin səmərəli inkişafına
kömək etməklə Azərbaycan Respublikasında yoxsulluğun
azaldılması məqsədilə Mədəniyyət
və Turizm Nazirliyinə institusional yardım” müqaviləsi
“BMT İP” və Azərbaycan Respublikası
Mədəniyyət və Turizm Nazirliyi arasında 2 aprel
2007-ci ildə bağlanmışdır. Layihənin
bir istiqaməti yerli turizm təhsilinin keyfiyyətinin
beynəlxalq standartlara uyğunluğunu təmin etmək
məqsədilə instituta institusional yardımı
əhatə edəcək. Tədqiqat
və inkişaf mərkəzinin, kompyuterlə təchiz
edilmiş dil tədrisi otaqlarının yaradılması
və kitabxananın zənginləşdirilməsi də
həyata keçiriləcəkdir.
Gələcək planlarımız da
çoxdur. İlk növbədə, ATİ-nin hər
cür təchizatla təmin olunmuş korpusunun tikilməsi,
2008 - 2009- cu tədris ilindən etibarən magistratura
mərhələsinin yaradılması, kollecin
yaradılması, mütəxəssislər üçün
ixtisasartırma və ixtisasdəyişmə kurslarının
təşkili, sertifikat proqramları kurslarının
yaradılması, turizm sahəsində elmi-tədqiqatların
və araşdırmaların daha da genişləndirilməsi
, elektron kitabxananın qurulması və s. yaxın zamanlarda
olacaq işlərimizdəndir. Azərbaycan Turizm
İnstitutu ölkənin təhsil sisteminin bir hissəsidir.
Bu baxımdan ümumən təhsil sisteminin
təkmilləşdirilməsi istiqamətində bir sıra
işlərin sürətləndirilməsi turizm kadrları
hazırlığına da öz təsirini verə bilər.
Azərbaycanda turizm sənayesinin müasir
tələblər səviyyəsində inkişafını
təmin etmək üçün bu vaxta qədər
görülən işləri qeyd etməklə
yanaşı, göstərmək vacibdir ki, bu yalnız
başlanğıcdır. Onları uğurla davam
etdirmək, qarşıya çıxan maneələri dəf
etmək, dünya turizm bazarında ölkənin rəqabət
qabiliyyətini təmin etmək üçün
məsələyə sistemli şəkildə yanaşmaqla,
mükəmməl strateji planın hazırlanmasına və
ardıcıl olaraq həyata keçirilməsinə ehtiyac
var. Nəzərə almaq lazımdır ki, Azərbaycan
böyük turizm imkanlarına malikdir, lakin bugün onun
çox cüzi hissəsindən istifadə olunur. Buna görə də Azərbaycanın hakimiyyət
orqanları, turizm şirkətləri, habelə turizm
problemlərini tədqiq edən elmi ictimaiyyət
qarşısında böyük vəzifələr durur.
Ölkə turizminin inkişafının vacib
şərtlərindən biri onun hazırkı
vəziyyətinin dərindən araşdırılması,
problemlərin aşkarlanaraq aradan qaldırılması
yollarının müəyyənləşdirilməsidir.
Qanunvericilik bazasının
sistemləşdirilməsi və onda olan boşluqların
aradan qaldırılması turizmin inkişafının
həyati məsələsidir. Hüquqi
baza turizmin ümumi inkişaf strategiyasından
çıxış etməlidir. Bu zaman
ən xırda detallar belə nəzərə alınmalı,
dünya turizm bazarındakı rəqabət səviyyəsi
dərk edilməlidir. Dövlət orqanları ilə
turizm sahəsində fəaliyyət göstərən iş
adamları arasında konstruktiv dialoqun qurulmasına, turizm,
kurort-rekreasiya və otel fəaliyyəti sahəsində
sahibkarlıq fəaliyyətinin inkişafı
üçün münasib şəraitin yaradılmasına, həmçinin,
yerli və xarici təcrübəinin yayılmasına,
sahə üzrə sahibkarlar birliyinə praktiki
dəstəyə, qüvvədə olan qanunvericiliyin
təkmilləşdirilməsi və turizm-rekreasiya
zonalarının yaradılmasına, yerli
istehlakçının müdafiəsinə, yeni iqtisadi
strukturların dəstəklənməsinə yönəldilmiş
effektiv hüquqi-normativ aktın qəbul edilməsinə
ehtiyac duyulur. Turizmin inkişafı perspektivləri və
problemlərinin son illərdə tez-tez iqtisadi və turizm forumlarının , müxtəlif
səviyyəli elmi-praktik konfransların müzakirə
obyektinə çevirilməsinə baxmayaraq, bu sahənin
inkişaf strategiyası yenicə formalaşma
mərhələsindədir. Turizm potensialının çox
yüksək olmasına baxmayaraq, bəzi ölkələrin,
o cümlədən Azərbaycanın payına dünya turist
axınının az bir faizi
düşür. Son illər turizm sahəsinin
yerli səviyyələrində bəzi müsbət
tendensiyalar müşahidə olunur. Turizmin
inkişafı proqramlarının hazırlanması və
həyata keçirilməsinə başlanmışdır.
Peşəkar turizmin təhsili sisteminin
formalaşması prosesi gedir. Turizm
sahəsinin elmi tədqiqatları genişlənir. Əldə olunmuş müsbət tendensiyalar
dövlət orqanlarının, ictimaiyyətin, turizm və elm
nümayəndələrinin turizmin inkişafı
zərurətini dərk etməsini göstərir. Bununla yanaşı, turizm sənayesində
səmərəli bazar münasibətləri sistemi tam
qurulmayıb və istehsal texnologiyaları baxımından
turizm sahəsinin dünya standartlarından nə qədər
uzaq olduğu göz önündədir. Turizm
fəaliyyətinin qanunvericilik potensialının Mülki
Məcəllə və “İstehlakçı
hüquqlarının müdafiəsi haqqında Qanunla
uyğunlaşdırılmasına ehtiyac duyulur. “Turizm
haqqında” Qanunda “Turistlərin təhlükəsizliyinin
təmin edilməsi” maddəsinin olmasına baxmayaraq ona
əməl edilmir. İcra hakimiyyəti
orqanı vaxtlı-vaxtında turistlərin
təhlükəsizliyi haqqında məlumat almır, bu
səbəbdən də o, turoperatorları, turizm agentliklərini
turistlərin getdiyi ölkələrin təhlükəsizliyi
haqqında məlumatlandıra bilmir. Özfəaliyyət
turistlərin təhlükəsizliyi haqqında da məlumat
yoxdur. Ölkə səviyyəsində
turizm haqqında dolğun statistik hesabat sistemi hələ
də yaradılmayıb. Bu səbəbdən
turizm bazarı subyektlərinin fəaliyyətinin
tənzimləməsini təmin edən və qeyri-ciddi turizm
təşkilatlarının əməllərindən
turistləri müdafiə edən hüquqi normalara ehtiyac var.
Gəlmə və sosial turizmin inkişafını
əngəlləyən amillər də mövcuddur.
Bunlara milli turizm məhsulunun xarici turizm bazarlarına
çıxışının zəif marketinq
strategiyası, turizm məhsulunun bəsit çeşidi,
yüksək qiymət və nəqliyyat xidmətlərinin
vəziyyəti, dövlət tərəfindən
nəzarət olunmayan qiymətlər və tariflər, turizm
fəaliyyətinin prioritet istqamətinin (uşaq və
tələbə-gənclər turizmi, gəlmə turizm)
dövlət tərəfindən tənzimlənməsinin
zəifləməsi, daxili və sosial turizmlə məşğul
olan firmalar üçün güzəştli kreditlərin
və vergi guzəştlərin yoxluğu,
işçilərin istirahətinin stimullaşdırılması
üçün sahibkarların vəsaitinin cəlb
edilməsi mexanizminin olmaması daxildır. Turizm
öz sosial istiqamətini itirməkdədir. Uşaq, tələbə və gənclər turizmi
çox zəif inkişaf edir. Turizm
axınında əksəriyyət xaricə istirahətə
gedən vətəndaşlardır. Onlar hər il xaricə xeyli vəsait aparır, bu da
ölkə iqtisadiyyatına pis təsir edir. Gəlmə
turizmi isə ölkəyə az vəsait
qaytarır.
Dünya Turizm Təşkilatının
rəyinə görə, ekoloji turizm XXI əsrin ən
perspektivli turizm istiqamətlərindən sayılır. Dünyanın iri milli parklarından ekoturizmin
gəliri bəzi ölkələrdə milyonlara
çatır. Azərbaycanın böyük ekoturizm
potensialı var: qoruqlar, milli parklar, meşələr -
ehtiyatlar genişdir, lakin zəif inkişaf edib. Onun
inkişafını dayandıran amillərdən biri
qanunvericilik təminatının zəifliyidir. Qanunvericilik aktları paketi hazırlanan zaman
nəzərə almaq vacibdir ki, turizm iqtisadi və sosial
məqsədlərə çatmaq üçün hüquqi
mexanizmləri qanunvericiliklə tənzimlənən biznes
sahəsidir. Bu baxımdan, Azərbaycanda turizmin
inkişafına mane olan amillərdən danışarkən
aşağıdakıları xüsusi qeyd etmək
lazımdır:
— turizm sahəsini və inkişafın prioritet strateji
istiqamətini dəstəkləyən aktual dövlət
qanunvericiliyinin tam formalaşmaması;
—turizm bisnesinin xüsusiyyətlərini nəzərə alan
vergi güzəştlərinin olmaması, vergi siyasətinin
az səmərəliliyi;
-turizm sənayesinin gəlirli fəaliyyətini təmin
edən vahid normativ hüquqi aktlar və iqtisadi mexanizmlər
sisteminin zəifliyi;
— turizm sənayesi üçün peşəkar kadrlar
hazırlığı sisteminin və bu
hazırlığın elmi təminatının zəifliyi;
— turizm sahəsinə xarici və yerli investisiya axını
mexanizminin olmaması;
— təhlükəsizlik sisteminin, turizmdə bədbəxt
hadisələrin statistikasının və təhlilin, turizm
sahəsində mülkiyyətin və şəxsiyyətin
qorunması sisteminin olmaması;
— turistlərin gediş -gəliş sənədlərinin
hazırlanması, qeydiyyatı, tənzimlənməsi
sahəsində süründürməçilik və
digər bürokratik əngəllərin olması;
— turizmə xidmət edən yetkin arayış, informasiya
sisteminin zəifliyi və s.
Güman edirik ki, indiki vaxtda turizmin aktual istiqamətləri
aşağıdakılar sayıla bilər:
— idman - istirahət - turizm istehlakçı kompleksinin
genişlənməsi;
– rayonlarda daxili və gəlmə turizmin inkişafının
sürətləndirilməsi həmin regionun əhalisinin
artmasına gətirib çıxara bilər;
— istirahətin həyat tərzi kimi təşkil edilməsi,
idman, istirahət və turizm kimi sosial məhsullara baza
standartlı imkanların qurulması;
— gəlmə turizmdə vergini tənzimləyən çevik
iqtisadi xəttin yeridilməsi;
— sanatoriya-kurort tipli komplekslərin büdcədən maliyyələşməsi
hesabına genişlənməsi;
— yalnız uşaqların istirahəti üçün
istifadə etməklə, uşaq-sağlamlıq
komplekslərinin bələdiyyə və yerli
səviyyəyə keçirilməsi;
— turizm elminin ölkənin iqtisadiyyatına böyük
təsirini nəzərə alaraq, AMEA-da müvafiq
bölmənin yaradılması.
Fikrimizcə, qeyd edilənlərin həyata
keçirilməsi üçün əlaqədar orqanlar tez
bir zamanda aşağıdakı məəsələləri
həll etməlidirlər. İlk
növbədə, turizm sənayesinin qanunvericilik bazası
təkmilləşdirilməli, bu zaman qabaqcıl turizm
ölkələrinin, o cümlədən qardaş
Türkiyənin təcrübəsindən faydalanmaq
lazımdır. “Turizm haqqında” Azərbaycan
Respublikası Qanununa “çətin vəziyyətə
düşmüş turistə hüquqi və
təşkilatı yardım almaq imkanının yaradılması”
və “turizm xidmətlərinin keyfiyyətinin və
təhlükəsizliyin yüksəldilməsi”
maddələri əlavə edilməli, “turizm agentlikləri
birliyi” haqqında qanun qəbul edilməli, ekoturizm
fəaliyyətini tənzimləyən normativ sənədlər,
dağ-xizək turizminin, otel biznesinin dəstəyinə
yönəldilmiş qanunvericilik bazası və hüquqi aktlar
hazırlanmalıdır. Daxili turizmin
inkişafının dövlət strategiyası, turizmin
inkişafı üçün məqsədyönlü
büdcə fondu yaradılmalı, turizm məqsədi ilə
istifadə edilən təbii və mədəni resursların
qorunması üçün maliyyənin cəlb edilməsi
üçün tədbirlər görülməlidir. Turistlərin ölkə ərazisində maneəsiz
hərəkəti təmin edilməlidir.
Turizm şirkətlərinin maliyyə və
inzibati məsuliyyəti mexanizmləri və turoperatorların
maliyyə zaminliyinin tətbiqi vasitəsi ilə xaricə
gedən ölkə turistlərinin hüquqlarının
və qanuni maraqlarının qorunması təmin
edilməlidir. Turizm sahəsində
maliyyə hesablamaları haqqında hüquqi-normativ aktlar
hazırlanmalıdır. Turizm-rekreasiya
zonalarının ərazisində işgüzar
fəaliyyətin həyata keçirilməsi təmin
edilməli, ekoloji turizm fəaliyyətindən əldə
olunan gəlirin bir hissəsinin xüsusi qoruqların
mühafizəsi üçün ayrılması mexanizmi
hazırlanmalı, xüsusi qoruqların və milli
parkların müasir turizm infrastrukturu yaradılmalıdır.
Terrorizm və miqrasiya təhlükəsi olmayan
ölkələrdən gələn turistlər
üçün viza rejimi sadələşdirilməli,
Azərbaycanın turizmə yararlı imicinin
formalaşdırılması üçün ölkəmizin
xaricdəki səfirlikləri yanında turizm ofisləri
açılmalıdır. Turizm
bazarının xüsusiyyətlərini nəzərə
alaraq aviasiya və dəmiryolu ilə turistlərin fərdi
və qrup halında daşınmalarının agentlər
tərəfindən sifariş və satış imkanlarına
dair vahid qaydalar sistemi hazırlanmalıdır. Turizm inkişafının kompleks
xüsusiyyətlərini, onun iqtisadiyyata təsirini əks
etdirən, Ümumdünya Turizm Təşkilatının
və BMT-nın Statistika Komissiyasının
tövsiyələrinə cavab verən turizm üzrə
statistik göstəricilər sistemi hazırlanmalıdır.
Turizmin davamlı inkişafında maraqlı olan beynəlxalq
təşkilatlarla (YUNESKO, UNWTO, peşəkar Turizm
Təhsilinin Beynəlxalq Konqresi) əlaqələr inkişaf
etdirilməli, KİV-də, həmçinin xüsusi turizm
nəşrlərində YUNESKO-nun təbiətin və
mədəni irsin obyektləri ilə işi haqqında
əhalinin maarifləndirilməsi gücləndirilməli,
turizmin mədəni-idraki növlərinin inkişafına
yönəldilmiş layihələrin inkişafı və
maliyyələşdirməsi məqsədi ilə özəl
biznesin və mədəniyyət idarələrinin
səmərəli sosial partnyorluğu təşkil
edilməlidir. YUNESKO-nun “Dünya İrsi” siyahısına daxil
olan mədəni və təbiət irsinin obyektlərinin
bərpasına və öyrənilməsinə gənclər
geniş cəlb edilməli, ali təhsil
müəssisələrinin bazasında könüllü
tələbə dəstələri yaradılmalıdır.
Mədəniyyət obyektlərinin idarəolunmasının
xarici təcrübəsindən istifadə etməklə
YUNESKO-nun “Dünya İrsi” obyektlərinin idarəolunması
üzrə mütəxəssislər hazırlığı
məqsədilə “Dünya mədəniyyət irsi və
turizm” mövzulu tədris proqramlarının həyata
keçirilməsi üçün pedaqoji kadrlar
hazırlanmalıdır. Turizm sənayesinin
inkişafını təmin edən məlumat sistemi,
davamlı inkişafın beynəlxalq prinsiplərinə cavab
verəcək turizm şirkətlərinin və turizm sənayesi
obyektlərinin məlumat bazası yaradılmalı, bu
məqsədlə İnternet portalının fəaliyyəti
dəstəklənməlidir. Turizm
sahəsində çalışacaq peşəkar kadrlar
yetişdirilməli, ixtisas artırmaq üçün
peşəkar turizm təhsilinin çoxmərhələli
sisteminin və elmi tədqiqatların inkişafı təmin
edilməlidir. Peşəkar turizm təhsili sisteminin elmi
və tədris-metodiki təminatı üzrə baza strukturu
kimi ATİ dəstəklənməli, onun turizm ixtisası
fənləri kafedrasının iştirakı ilə
məktəblilər və tələbələr arasında
“Dünya irsi sənin əlindədir” adlı YUNESKO-nun
tədris kursu həyata keçirilməli və ölkə
ərazisindəki məktəblərdə, ali təhsil
müəssisələrində kursun mövzusu üzrə
YUNESKO-nun informasiya mərkəzləri
yaradılmalıdır. Turizm şirkətlərinin
rəhbərləri və işçiləri
üçün ekspertlərin və alimlərin köməyi
ilə mədəni turizm sahəsində master-klaslar
təşkil edilməlidir.Turizmin vasitəsi ilə
“2007—2016-cı illər ərzində
vətəndaşların vətənpərvərlik
tərbiyəsi” dövlət proqramının
reallaşmasına dair fəaliyyət planı tərtib
edilməli, daxili və gəlmə turizminin inkişafı
məqsədi ilə “İctimai TV”-də “Azərbaycanda turizm”
adlı proqram yaradılmalı, uşaq və gənclər
üçün “Mənim Vətənim Azərbaycandır”
adlı ekspedisiya təşkil edilməlidir.
Azərbaycanda turizmin inkişafının vacib
şərtlərindən biri bu sahədə fundamental elmi
və praktik tədqiqatların aparılmasıdır. Bunun üçün Milli Elmlər
Akademiyasının elmi tədqiqatlar planına dövlət
siyasətinin, strategiyasının və turizm rekreasiya
sahəsində proqramların inkişafının
əsaslandırılması üzrə işlər daxil
edilməlıdir. Turizmin ölkə iqtisadiyyatına
təsirini nəzərə alaraq, rekreasiya və turizm
sənayesinin problemləri üzrə
Müəssisələrarası Elmi Şura yaradılmalı,
ATİ-də geniş elmi-tədqiqat işləri
aparılmalı, onun turizmin elmi mərkəzinə
çevrilməsi istiqamətində işlərə
dəstək verilməlidir. Görüləcək
bütün bu işlər Azərbaycan turizminin tez bir zamanda
dünya turizm bazarında layiqli yer tutmasına imkan
yaradacaqdır.
Xalq qəzeti.-2007.- 2 sentyabr.-S.4.