Mükərrəmoğlu M.
Hər dəfə
rəssam Fərman Qulamovun əsərləri ilə
üz-üzə dayananda ilkin təəssürat adamı valeh
edir. Rənglərin qarmaqarışığında
əvvəlcə çaşıb
qalırsan və sonra kələfin ucunu ki, tapdın,
sehrli bir dünyaya qovuşursan. Bu aləm isə
müstəvi üzərində
rənglərlə işlənib
canlandırılan təxəyyülün
bəhrəsidir.
Fərman əsərlərinə
qəribə adlar qoyur. “Üfüqdə natürmort”, “Gecənin sirri”, “Ünsiyyət”, “Kimdir orada?”, “Mücərrəd fikir” və s. əsərlərin
hər birində bir dünya sehr var. Bu
sehr rəssamın daxili dünyasından süzülüb gələn
istedadın yaratdığı
möcüzələrin sehridir.
Onun əsərləri,
əslində, gizli mətləblərin doğurduğu
çox qiymətli görüntülərdir. Adam
istəyir ki, bu görünənlərin
üzərindəki nazik
pərdəni aralayıb
əsərin daxilinə
nüfuz etsin. Oradakı həqiqətlərlə
daha yaxından tanış olsun. Amma yox, ora
daxil olmaq sadə məsələ deyil, gərək çox güclü duyumun olsun ki,
buradakı təsəvvürləri
qavrayıb, duya biləsən.
Fərman Səməd
oğlu Qulamov 1945-ci ildə Astarada doğulub. Bu cənub bölgəsinin gözəl təbiəti
onun uşaqlıq xatirələrində dərin
iz buraxmışdı.
Bəlkə də, rəssamlıq sənətini
seçməsi elə
bununla bağlı idi. Uşaqlıqdan ağ kağız üzərində çəkdiyi
cızmaqaralar onu razı salmayanda cırıb atar, yenidən çəkməyə başlayardı.
Beləcə, 1967-cı
ildə Ə. Əzimzadə
adına Rəssamlıq
Məktəbinə gələnə
qədər artıq özündə inam yaratmış, rəssam olacağını müəyyənləşdirmişdi.
1976-cı ildə Tbilisi Rəssamlıq Akademiyasına qəbul olunanda isə tanınmış rəssam
idi.
Fərman təbiətən
sakit, təmkinli insandır. Onun əsərlərinə də
elə bil xarakterindəki bu cizgilərin əlamətləri
hopub. O, həyat həqiqətlərini sakitcə,
təmkinlə tamaşaçıya
pıçıldayır. Tamaçı
da ona qoşulub,
təbiətin yaratdığı
varlığın insan
əlləri ilə kətan üzərinə
köçürülmüş bu gözəlliyin sehrcisinə çevrilir.
Fərmanın “İnsan”
adlı çox qiymətli bir əsəri qarşımdadır.
Bu əsərin ümumi durumunda bir qeyri-adilik var. Biz onun
üz cizgilərini görürük və onun daxili dünyası
sanki bu cizgilərdə gizlənmişdir.
Əsərə bir az kənardan tamaşa etdikcə, rəssamın düşüncələrini
çox aydın tutmaq olur. Bu
insanın sifətində
çox qəribə
bir qəmginlik var. O, sanki, hansısa problem barədə götür-qoy
edir. Əsər bütövdür. Onun təsiri ona görə güclüdür
ki, rəssam bu obrazın baxışları ilə
üz cizgilərinin harmoniyasını tapa bilib.
Fərman Qulamovun əsərlərindəki Şərqlə
Qərbin obrazlarında
bir yaxınlaşma motivi mövcuddur. O, Şərqin məxfiliyi ilə Qərbin aşkarlığı arasında
ortaq bir məxrəc tapır və bunu fəlsəfi
kateqoriyaların, zaman
və məkanın vəhdətində həll
etməyə çalışır.
O, düşüncə rəssamıdır.
Bu düşüncələri
ilə o bizim görüb, duya bilmədiklərimiz haqqında söz açır və bizə cəmiyyət və təbiətin gözləllik qanunlarının
yaratdığı mətləblər
barədə çox
şeylər danışır.
Onun yaradıcılığı
üçün heç
bir hüdud yoxdur. O, bu sonsuz
dünyanı öz dünyagörüşü çərçivəsinə
salır, bu amansız dünyada xeyirxahlıq, işıq axtarır.
“Şəhər” tablosu
simvollarla zəngindir.
Buradakı evlər də, küçə də ümumi görünüşün harmoniyasına
tam uyğundur. Bizim təsəvvürlərimizdəki şəhərlərin ümumiləşmiş
simvolu xarakteri daşıyan bu tabloda tamaşaçını
çəkən elə
gözəl rənglərdən
istifadə olunmuşdur
ki, onlar əsərə bütövlük,
tamlıq kimi keyfiyyətlər gətirir.
“İntibah” əsərinin
isə ümumi mənzərəsi göz oxşayan rənglərin nizamlı işlənməsindən yaranmış
və tamaşaçını
əsl ünsiyyətə
dəvət edir. Nədir bu ünsiyyət?
Mənə belə gəlir ki, müəllif bəşəri
dəyər olan ünsiyyəti öz daxili duyumundan keçirdiyi varlıq formasında təqdim edir. Bəli, ünsiyyət olan yerdə anlaşma var, münasibət var, insanların bir-birinə məhəbbəti var. Bəşər məhz bu ünsiyyətdən güc alıb yaşayır. Ünsiyyət
daxildən gələn
bir tələbatdır.
Məhz bu tələbat yarananda insanlar bir-birinə
ürək qızdırır.
Özlərinin daxili dünyasını açıqlayırlar.
“Ovqat” əsərində
qarşılaşdığımız məqam isə daha maraqlıdır. Əsərin adından göründüyü kimi,
burada çox diqqət çəkən
məqamlar yaşanır.
Hansı ovqatdan söhbət gedir, mahiyyət nədir? Bax, bu suallar
ilkin olaraq tamaşaçını düşündürür.
Bu ovqat bizim düşündüyümüz
adi insanın əhvalı deyil. Bu ovqat rənglərin
yaratdığı və
rəssamın düşündüyü
vəziyyətdir.
“Qadin” portreti isə bizi insan
gözəlliyinin rəngarəng
çalarları ilə
üz-üzə qoyur. Rəssamın bu obraz üzərində
işi hər şeydən əvvəl,
ona görə diqqəti çəkir ki, burada çox
qəribə özünəməxsusluq
var. Elə “Düşüncə” tablosundakı
kişi obrazında da belədir.
Real həyatda mücərrədlik axtarışı
rəssamın yaradıcılığında
qırmızı xətt
kimi keçir. İnsan və təbiətin vəhdəti
mövzusu onun yaradıcılığında çox əhəmiyyətli
motivi təşkil edir. Bu vəhdətin
gözəllik və harmoniyasını tapmağa
cəhd göstərən
rəssam bu gün də həmin axtarışları
davam etdirir.
Fərman Qulamovun əsərləri
dəfələrlə ölkəmizdə
və xaricdə nümayiş etdirilib.
1987-ci ildə Azərbaycanın
digər rəssamları
ilə birgə onun da əsərləri
Moskvada və Polşada sərgilənmişdir.
1993-cü ildə Moskvada
“sərgi” qalereyasında
ümumi sərgidə
iştirak etmişdir.
1994-cü ildə isə
həmin qalereyada
fərdi sərgisi keçirilmişdir.
Rəssam 1993-1994-cü illər
üçün “Humay”
mükafatına layiq görülmüşdür. Onun
əsərləri 1996-1998-ci illərdə Beynəlxalq
kataloqa düşmüşdür.
Fərman Qulamov 1978-ci
ildən Azərbaycan Rəssamlar İttifaqının
üzvüdür. 2001-ci ildən
isə Azərbaycan Dövlət Rəssamlıq
Akademiyasında rəngkarlıq
sənətindən dərs
deyir.
Onun sənəti dövlətimiz
tərəfindən yüksək
qiymətləndirilmiş və
“Əməkdar rəssam”
fəxri adına layiq görülmüşdür.
İnanırıq ki,
Fərman Qulamovun əsərləri hələ
neçə-neçə
beynəlxalq və yerli sərgilərdə iştirak edəcək.
O, öz əsərləri
ilə milli rəssamlıq sənətimizə
yeni-yeni töhfələr
verəcək.,
Xalq qəzeti.- 2008.- 8 aprel.- S. 7.