Yunus N.
“Sehrli Səttar
fırçası”
Azərbaycanın ilk
impressionist (təəssüratçı) rəssamı
Səttar Bəhlulzadə 1909-cu il, 15 dekabrda Bakının
Əınircan kəndində dünyaya göz
açmışdır. Yaratdığı əsrarəngiz
tabloları təkcə Azərbaycanda yox, onu rəssam olaraq
bütün dünyada tanıtmışdır. Səttarın
rəssamlıq dünyası çox fərqli idi. Onun özünəməxsusluğu
- duruşu, oturuşu, söhbət tonu, hətta yerişi
ilə hamıdan seçib ayırırdı. O,
öz-özlüyündə sehrli. nağıllar aləmi
içində yaşayırdı, hansı ki, həmin
aləmə yalnız öz dolğun təəssüratları
ilə varırdı... Xarakterinə ən böyük estetik
keyfiyyətlər - təvazökarlıq, sadəlik və
ürəyiaçıqlıq xas idi. Rəssam tanıdığı
bər bir kəsə öz əsərlərini
ürəkdən bağışlayırdı.
Təvazökar sənətkarın sadəliyi onu həmişə,
hər yerdə izləyirdi. Rəssamın bu müsbət
keyfiyyətlərinin ifadəsini çəkdiyi
əsərlərdə belə aydın formada hiss etmək
mümkündür.
Tablolarında həkk
olunan incə lirizm, poeziya və şairanəlik
rəssamın təbiətə olan baxışlarının
ilkin təəssüratları idi. Səttar Azərbaycan
torpağına xüsusi məhəbbət
bəsləyərək, doğma yurdunun
mənzərələrini fırça ilə kətan
üzərinə sevə-sevə köçürərdi. O,
gördüyünü deyil, hiss etdiyini fırçaya
alırdı; təbiəti olduğu və
göründüyü kimi deyil, öz qəlbində
duyduğu, baxışlarında görmək istədiyi kimi
çəkirdi. Yağlı boya texnikasında işlədiyi
əsərlərində bir rəngin bir neçə
çalarlarını əks etdirirdi. Hesab etmək olar ki,
rəssamın yüksək rəng duyumu onun Azərbaycan
landşaftına çoxsaylı müşahidələri
və sonsuz məhəbbəti nəticəsində
formalaşmışdı.
Xalq rəssamı
Səttar Bəhlulzadənin yaradıcılıq texnikası,
əsasən iki hissəyə bölünür. Fərdi
yaradıcılığının ilkin vaxtlarında
mənzərələri nisbətən lokal və real
tərzdə işləyirdisə, 1959- 60-cı
illərdən etibarən daha incə ştrixlərlə,
impression tərzdə təsvir etməyə başlayır. Bu
kimi əsərlərinə ən gözəl
nümunələr - "Bilgəh", "Erkən
bahar" (1960), "Naxçıvan mənzərəsi"
(1964), "Nərgiz gülləri" (1963), "Buzovna",
"Yaz gecəsi" (1963), "Azərbaycan bağlarında",
"Azərbaycan nağılı" (1970), 1973-cü
ildə "Əfsanəvi torpaq", "Muğan
gözəIləri","Odlar yurdu" (1973), "Mənim
anam" (1974) və s. əsərləri ola bilər. Bu tabloların
hər biri Səttar dünyasının sehrindən ,
həzinliyindən xəbər verir.
Sənətkarın
tabloları özü kimi o qədər sadə, aydın,
təvazökar duyğuludurlar ki, onların təhlilə
belə ehtiyacları yoxdur. Sadəcə onlara baxmaq və dərin
sükuta dalmaq tamaşaçıya kifayət edər.
Sağlığında bu rəssamı başa
düşməyən, onun həyata baxışlarını
anlamayan insanlar çox olub. Buna baxmayaraq o, dayanmayıb,
həmişə çalışıb, çox sayda
gözəl, dəyərli əsərlər - mənzərələr
və natürmortlar yaratmaqda davam edib. Azərbaycan təbiətinə
olan sevgisi o qədər yüksək idi ki,
natürmortlarını da mənzərə fonunda təsvir
edirdi. Böyük sənətkarın yağlı boya ilə
işlənilmiş əsərlərində, əsasən
soyuq rənglərdən istifadə etdiyini görürük.
İsti rənglərə demək olar ki, çox az
müraciət etmişdir. Edəndə də onun
fırça ilə işlənmiş hər isti rəngli
yaxması insana soyuq rəng təəssüratı
bağışlayıb. Görəsən, Səttar buna
necə nail olubmuş?.. Təbii ki, vizual olaraq
götürsək, sehrli fırçasının
köməyi ilə müvəffəq olmuşdur.
Mavi və şəffaf
dənizi xatırladan gözlərin sahibi idi Səttar...
Hansı ki, o gözlər tamam başqa aləmdən
xəbər verirdi. Həmin gözlərdə çox şey
var idi: sevinc, kədər, büdrəmələr, qəm-qüssə,
məhəbbət, sənət təcrübəsi,
gerçəklikdən yaranan bədii təəssürat
və yüksək bir zirvənin fəthi...
Ə.Əzimzadə
adına Rəssamlıq Texnikumunda oxuduğum vaxtlarda
adətən mənimlə Səttar Bəhlulzadə
arasında bir sıra oxşar xüsusiyyətləri
sezərdilər. Ələlxüsus bizim əl
barmaqlarımızı daha çox bənzədirdilər - arıq və uzun... Axı
Səttar Bəhlulzadə ilə qohumuq.
Çox təəssüf
ki, Səttar Bəhlulzadə kimi dahiyanə insan artıq 33
ildir ki, bizim aramızda yoxdur. Lakin onun ruhu həmişə bu
torpaqda, sevdiyi insanların yanında, doğma yurdundadır...
Sonda bir şeyi qeyd
etmək istəyirəm ki, bu məqalənin yaranmasına -
S.Bəhlulzadənin vaxtı ilə rəssam Qəyyur Yunusa
bağışladığı və məndə ilk
baxışda qeyri-adi təəssürat oyatdığı
fırça səbəb oldu...
Mədəniyyət.- 2008.- 3 aprel.- S. 9.