Ruzigar F.
Qəlb çırpıntıları ilə yaranan
sənət
Əməkdar rəssam Mübariz
Əkbərov milli ornamentli nadir xəncər
üzərində işləyir
Bu yaxınlarda respublika Prezidentinin sərəncamı ilə
əməkdar rəssam fəxri adına layiq
görülmüş Mübariz Əkbərovun
yaratdığı inciləri görəndə bir daha
inandım ki, o, sənəti ilə mənəvi dünyası
harmonik vəhdət təşkil edən bir adamdır. Sadə, təvazökar insan olan Mübariz
Əkbərovla çoxdan
- uşaqlıq və
gənclik illərindən
tanışam.
Mübariz Əkbərov
Gəncədə doğulub.
Burada rəssamlıq məktəbini, sonra pedaqoji texnikumu, daha sonra isə
M.Əliyev adına İncəsənət İnstitutunun
rəssamlıq fakültəsini
bitirib. Hələ uşaq ikən
babası Hüseyn kişinin qara dəstəkli xəncərinə
baxmaqdan yorulmazmış,
elə o vaxtdan zərif naxışlar onu elə cəlb etmişdi ki, qəlbində qədim silahlar düzəltmək
arzusu baş qaldırmışdı...
1987-ci ildə Bakıda
keçirilən mötəbər
sərgilərdən
birinə iki işini təqdim edib. Mütəxəssislər
bəyənib həmin
işlərin xarici ölkələrdə də
nümayiş etdirilməsini
məsləhət gördülər.
Beləliklə, Mübarizin
tətbiqi sənət
nümunələri Danimarka,
İngiltərə, Almaniya,
Türkiyə, Rusiya muzeylərinə yol açdı, milyonlarla sənət bilicisində Azərbaycan xalqının
bu nadir inciləri barədə aydın təsəvvür
yaratdı. Onun əsərləri sənətkarlıq,
kompozisiya, incəlik və millilik baxımından diqqəti
cəlb edir. Bilənlər deyirlər ki,
hansı sərgidə
Mübarizin əsərləri
nümayiş etdirilirsə,
hamıda geniş maraq doğurur. 1993-cü ildə "Azərbaycan folkloru" müsabiqə
sərgisində ikinci
dərəcəli diploma
layiq görülüb.
İki ildən sonra Bakı şəhərində fərdi
sərgisi təşkil
olunub.
1996-cı ilin fevral ayında S.Bəhlulzadə adına sərgi salonunda "Xalq sənəti və özünəməşğulluq"
sərgi-yarmarkasında
M.Əkbərovun otuzdan
çox əsəri nümayiş etdirilirdi. Ulu öndərimiz Heydər Əliyev sərgiyə gəlib Mübarizin hazırladığı
işlərə xeyli
tamaşa edir. Həmin sərgidə M.Əkbərov birinci yeri tutur. 1999-cu ildə də "Dədə Qorqud -1300"
müsabiqə sərgisində
həmyerlimiz birinci mükafata sahib olub.
...Yeni Gəncə qəsəbəsindəki binanın
səkkizinci mərtəbəsində
Mübarizin evinin kiçik, darısqal balkonundakı emalatxanada oturmuşuq. Maqnitafondan qədim xalq mahnılarının, muğamların
həzin melodiyası ətrafa yayılır. Mübarizin əl işlərinə tamaşa
edirəm... Azərbaycan qılıncı, milli qaradəstə xəncərlər, müxtəlif
qəmələr, dəstəsi
cüyür ayağından
olan qamçılar, incə, əlvan naxışlı, müxtəlif
qiymətli daşlarla,
zümrüd, firuzə
və dağ xrustalları ilə bəzənmiş qolbağlar,
üzüklər, Quranqabı,
buynuz-badə və alışqanlar, qəlyanlar... yapon
samuray qılıncı,
şaşka qılınc,
ərəb xəncəri
cəmbiyə. Baxdıqca
onun gərgin əməyinin, milli mədəniyyətə, xalq
tətbiqi dekorativ sənətinə sonsuz məhəbbətini qəlbən
hiss edirsən. Mübarizin işlərində
onun qəlb çırpıntıları, estetik idealı necə də dolğun əks olunub! Qədim metal sənəti, şəbəkəçilik, minasazlıq
üsulları ilə
hazırladığı əsərlər
bir-birindən gözəl, bir-birindən nəfisdir.
Əlvan naxışlı
bir xəncərə baxıram. Xalqımız üçün xəncər
və qılınc şərəf və qeyrət rəmzi sayılır. Xəncərin
üzərindəki nazik
dolama simlərdən düzəldilmiş zərif
şəbəkə adamı
valeh edir. Bəllidir ki, gümüş çox plastik və zərif metallardandır. Onu istənilən hala salmaq və
üzərində müxtəlif
bəzək işləri
aparmaq mümkündür.
Mübariz gümüşün
bu cəhətindən
böyük məharətlə,
incə zövqlə istifadə edir. Bəzəklərin dekoru nəbati ornamentlərdən
təşkil olunub.
- Xeyli vaxtın söhbətidir, - Mübarizin
səsi məni xəyaldan ayırır. -
Onda hələ bir o qədər
tanınmırdım, əl
işlərimi kimsəyə
göstərməyə cəsarət
eləmirdim. Günlərin
birində bir neçə işimi götürüb xalq rəssamı Lətif Kərimovun yanına getdim. Rəhmətliyin ağır xasiyyəti var idi. Kiminsə
ona göstərdiyi iş xoşuna gəlməyəndə o dəqiqə hirslənib acı söz deyərdi... Mənim işlərimə baxanda gördüm ki, bığlarının altından
gülümsədi. Deməli
bəyənib. Bir neçə dəyərli
məsləhət verdi.
Sonra düz iki il bu
böyük sənətkarın
yanına gedib metal üzərində naxışvurma sənətini
öyrəndim.
Mübariz bir yarımçıq işi
mənə göstərir:
- Bu, ən nadir xəncər olacaq. -deyir. - Qeyrət rəmzi Şeyx Şamilə həsr eləmişəm.
Çalışıram ki,
onun şəbəkə
və digər naxışları heç
birinə bənzəməsin.
Gərək bu xəncəri əlinə
alan hər kəs xalqımızın
əsrlərin sınağından
çıxmış qeyrətinə
bir daha əmin olsun.
Bu yaxınların söhbətidir. Sabir Rüstəmxanlının ssenarisi
əsasında "Cavad
xan" filminin çəkilişində igid
xanın sursatı, zirehli geyimləri hazırlanmalı idi. Çoxu yaxasını kənara çəkib. Məsləhət görüblər
ki, Mübarizə müraciət etsinlər.
Kinostudiyanın baş
rəssamı Rafiq Nəsirov bir neçə həmkarı
ilə Gəncəyə
gəlib. Sifariş verəndə Mübarizdən
zəhmət haqqını
soruşublar: "Qeyrət
rəmzi üçün
haqq danışmazlar,
- deyib, - nə sifariş edirsinizsə hazırlayaram". Az vaxtda Cavad xanın
geyim-zireh əşyaları
hazırlandı və
tarixi filmdə əbədi ömür qazandı.
Təəssüf ki, belə bir sənətkarın
əməyindən heç
də düzgün istifadə edilmir. Nə bir emalatxanası
var, nə də ki, kamil
əsərlərini yaratmaq
üçün mənəvi
dayağı, maddi imkanı!
Mübariz deyir ki, yaxın illərə qədər Bakıda bir erməni yaşayırdı.
Azərbaycanlı ustalardan
bu sənəti az-maz öyrənmişdi.
O, muzeyləri, emalatxanaları gəzib qədim xəncərlərimizin,
qılınclarımızın, məişət əşyalarımızın
naxışlarını plastilin
üzərinə köçürərdi.
İndi Moskvada yaşayan bu sənət dəllalı
qədim məişət
alətlərimizi, o cümlədən xəncərlərimizi ermənilərin
adına çıxır.
Halbuki tarixən milli Azərbaycan xəncəri bizim xalqın şərəf,
qeyrət, kişilik rəmzlərindən biri kimi tanınır.
Mübariz bir də deyir ki,
gümüşbəndlik sənətinin
inciləri, milli silah nümunələri dünya sərgi salonlarında layiqli yerini tutmalıdır. Bu qədim sənət
növü xüsusən
indi - Azərbaycan müstəqillik əldə
edəndən sonra hökmən inkişaf etdirilməlidir. Buna isə dövlət qayğısı, maliyyə
dəstəyi, diqqət
və ehtiram gərəkdir.
Biz inanırıq ki, Mübariz buna da nail
olacaqdır.
Azərbaycan.- 2008.- 4 aprel.- S. 6.