Qaliboğlu E.
“Bakıda Babəkin
heykəli qoyulmalıdır”
Heykəltəraş
Arif Qazıyev: "20 il əvvəl Babəkin heykəli
üçün model hazırlamışam"
Heykəltəraş
Arif Qazıyev 1937-ci ildə İrəvan
şəhərində anadan olub. Amma dediyinə görə,
ata yurdunun üzünü də görməyib. Səbəbi
ailəsinin az sonra Azərbaycana köçməsi olub. Arif
Qazıyevin atası tanınmış
rəssam Şamil Qazıyev 1946-cı ilə kimi Naxçıvan
Dram Teatrının baş rəssamı olub. Burada Ş.Qazıyev məşhur teatr fədailəri Miribrahim Həmzəyev və Zəroş Həmzəyeva ilə birgə çalışıb.
Qeyd edək ki, Şamil Qazıyev həmçinin
Naxçıvan Rəsamlıq
məktəbinin yaradıcılarından
biri və ilk direktoru olub.
Arif Qazıyev belə bir yaradıcının ailəsində böyüyüb.
Şübhəsiz ki,
heykəltəraş sənətini
seçməsində atasının
rəssam olmasının
mühüm təsiri
olub. Əzim Əzimzadə adına Rəssamlıq məktəbinin
heykəltəraşlıq bölməsini bitirib.
Bunun ardınca isə Moskvadakı məşhur Surikov adına Rəssamlıq İnstitutunu bitirib. Heykəltəraşın sənət
uğurları tez başlayıb. "Balıqlar"
əsəri o vaxtkı ümumiittifaq sərgisində yer tutub, hazırda Barnaul İncəsənət
muzeyində saxlanılır:
"1965-ci ildə Bakıya
qayıdıb gələndə
artıq 14 sərgim keçirilmişdi".
Heykəltəraşın "Cəngi", "Qafqaz qartalları" kimi əsərlərinin ardınca Babək Xürrəmidin obrazının
yaradılması ilə
bağlı xeyli əziyyət çəkib:
"1988-ci ildən Babəkin
heykəli ilə bağlı işləri görmək mənə tapşırıldı. Heykəlin
eskizləri var, modeli də tamam hazırdır, amma təəssüf ki, hökumət tərəfindən tərpənən
yoxdur. İndi bilmirəm ki, neyləyim? Babəkin heykəlinin "Gənclik"
metrosu yaxınlığındakı
"Qələbə" meydanında,
üzü Respublika Stadionuna tərəf qoyulmasını istəyirəm.
Orada böyük dairə var, həmin meydan "Qələbə meydanı"
adlanır. Meydan "Qələbə" adlandığına
görə, oranı seçmişəm".
Azadlıqdan başqa bir nəfəs, yol tanımayan, 23 il xalqımızın azadlığı uğrunda
qılınc çalan
qəhrəman Babək
Xürrəmidinin bu gün özümüzə,
soyumuza daha yaxşı tanıdılmasına
gərək var. Bu mənada hələ sovet dövründa haqqında iki seriyalı rəngli bədii film çəkilən, bir neçə romanlar yazılan, şeirləşən,
ədəbiyyatda obrazlaşan
Babək Xürrəmidinin
hekykəlinin yaradılması
haqqında 20 il əvvəl dövlət səviyyəsində qərar
çıxarılsa da,
bu gün müstəqilliyimizin 18-ci ildönümündə
belə bir istəyin hələ də gerçəkliyini tapmaması ən azı təəccüb və təəssüf hissi doğurur. Necə olur ki, hələ də Bakıda 26 Bakı Komissarının memorialı, komissarların
ayrıca heykəlləri
durur, amma qəhrəman Babəkimizə
heykəl qoyulmur?
Belə bir xəlqi işə pul ayırmaq çətin məsələdirmi?
Xalqa vətənpərvərliyin,
Vətəni sevməyin
gerçək nümunəsini
göstərən yenilməz
Babəkin nədən
buna haqqı olmasın? Azərbaycanın
obrazını möhtəşəm
ruhuyla yaradan qəhrəman Babək niyə
heykəlsiz qalmalıdır?
Heykəltəraş Arif
Qazıyev deyir: "Mənə elə gəlir ki, Babək kimi qəhrəmanın mütləq
Bakıda heykəli qoyulmalıdır. Həmçinin
tarixi keçmişimizdəki
Tomiris, Cavanşir kimi qəhrəmanların
da heykəli qoyulmalıdır. Ermənilər uydurma Sasunlu Davidə heykəl qoyublar, halbuki o, tarixi şəxsiyyət
deyil, amma bizim bu cür
şəxsiyyətlərimiz ola-ola onların heykəllərini qoymuruq".
Şübhəsiz ki,
Babək Xürrəmid
kimi qəhrəmanın
heykəli möhtəşəmliyi
ilə diqqəti cəlb etməlidir. Arif Qazıyev hesab edir ki,
təkcə Babəkin
heykəli at üstündə təxminən
7 metr olmalıdır:
"Adamı təəccüb
bürüyür, bu cür qəhrəman tarix boyunca daha
çox yamanlanıb,
əsl obrazı yaranmayıb. O dövrdə
ərəblər bizi
dilənçi kökünə
salmışdılar, nəyimiz
varsa, qarət edib aparırdılar".
Arif Qazıyev Babəkin Naxçıvanda
at üstündə qoyulmuş heykəlini bəyənmir. O, həmçinin
Koroğlunun da Naxçıvandakı heykəlini
sənətkarlıq sarıdan
bəyənmir: "Təəssüf
ki, qəhrəmanlarımıza
heykəl qoymaq sarıdan ermənilərdən
geridə qalmışıq.
Tələsik iş görmək olmaz. Koroğlunun heykəlini Bakıda Tokay Məmmədov düzəltməli
idi, Babək Xürrəmidinin heykəli
kimi Koroğlunun da heykəli Bakıda qoyulmayıb. Bu işlərin hamısını hökumət
eləməlidir, mən
kiməm ki, adi heykəltəraşam.
Hökumətdən də
xəbər yoxdur. Bu barədə məsələni ümumiyyətlə,
xalq qaldırmalıdır
ki, Babəkə, Koroğluya, Tomirisə heykəl qoyulsun. Caparidzenin, Əzizbəyovun
heykəlləri bu gün kimə lazımdır?"
Arif Qazıyev bu yaxınlarda Xocalı qurbanlarına ucaldılmış
abidəni ideyaca mükəmməl hesab etmir: "Əvvəlki heykəl də yaxşı deyildi, amma hər halda
bundan məzmunlu idi".
Özünəməxsus dəst-xəti olan Arif Qazıyevin yaradıcılığında millilik xətti əsasdır. Heykəltəraşın
yaradıcı və sənət cərəyanlarına
münasibəti də
maraqlıdır: "Hər
dövrün öz tələbi var. Heykəltəraşlıq incəsənətin
qəliz sahəsidir. Baxır hansı mövzunu hansı materialda işləyirsən.
Bunların hər birinə öz yanaşma tərzin olmalıdır".
Sabit Rəhmanın, Aslan Aslanovun və başqalarının barelyeflərini
yaradan Arif Qazıyev bildirir ki, "Cəngi" (2,5 metrlik) adlı işi Filarmoniyanın qarşısında qoyulmalı
idi, lakin alınmadı. O, indiyə
kimi çoxlu paxıllıq məqamlarıyla
üzləşdiyini, lakin
ruhdan düşmədiyini
deyir: "Qafqaz qartalları"nı da heykəlləşdirmək
istəyirdim, alınmadı.
Mən milli ruhda işləməyi çox sevirəm. Yeni üslubları da dəyərləndirirəm.
Məsələn, "Qarabağ
şikəstəsi"ni
yeni üslubda işləmişəm".
Heykəltəraş heyvanat
aləmi, quşlar, uşaq dünyası və sairlə bağlı əsərlər
yaradıb. Deyir ki, sənətdə onun üçün mövzu qıtlığı
yoxdur. Heykəltəraş
oğlu Samirin tamam fərqli yaradıcılıq yoluna
gəlincə, Arif Qazıyev deyir: "Mən həm də Rəssamlıq Akademiyasında dərs deyirəm. Heç vaxt tələbəmə
demirəm ki, bu cür işlə.
Hər bir insanın daxili dünyası var. Yaradıcı insan əsəri daxili dünyasının tələbinə
uyğun işləməlidir".
Azərbaycan heykəltəraşının
dolanışığına gəlincə, Arif Qazıyev bunun heç də ürəkaçan olmadığını
deyir: "Bir-iki nəfəri çıxmaq
şərtilə bu gün heykəltəraşlıqda
dolanmaq çətindir.
Bu gün heykəl sifarişləri
bir neçə heykəltəraşın əlindədir.
Sovet dövründə
respublika, ümmumitifaq
səviyyəli yaradıcılıq
sərgiləri olurdu.
Bütün bu yaradıcılıq sərgiləri
sənətkarın daim
püxtələşməsində əhəmiyyətli rol oynayırdı. İndi belə yaradıcılıq
sərgiləri demək
olar, yoxdur. O zaman hamı bilirdi ki, hansı
sənətkarın potensialı
nədir, hansı mövzu üzərində
işləyir. Fərdi
sərgini yaradıcı
insan ömründə
uzağı bir neçə dəfə açır. Məndə fərdi sərgi
bu yaxınlarda oğlumla birgə Fransa Mədəniyyət Mərkəzində oldu. İndi gözləyirəm
ki, Rəssamlar İttifaqının Vəcihə
Səmədova adına
sərgi salonu təmirdən çıxsın,
orada fərdi sərgi açacağam".
Arif Qazıyev Azərbaycan heykəltəraşlarının
ilk nəslinin tanınmış nümayəndələri
olan Cəlal Qaryağdı və Fuad Əbdürrəhmanovun
yaradıcılığını yüksək qiymətləndirir:
"Cəlal Qaryağdı
kimi monumental üslubda işləyən
heykəltəraş tapmaq
çətindir. O, monumenti
çox yaxşı görürdü, surətin
psixologiyasını gözəl
tuta bilirdi. Onun "Lenin" heykəli bir sənət əsəri kimi gözəl idi. Heçə dəfə getdim 3-cü mikrorayondakı kombinata ki, "Lenin"in başını saxlayın, gələcək
yaradıcılara əsər
kimi çox gərək olacaq. Amma təəssüf ki, saxlamadılar, yox elədilər. Cəlal müəllim böyük həcmdə əsəri yaxşı biçimdə işləyə
bilirdi. Fuad Əbdürrəhmanovun "Səməd
Vurğun"u, "Mehdi Hüseynzadə"si xoşuma gəlmir, amma "İbn Sina"sı, "Hizami Gəncəvi"si çox gözəl alınıb".
Dünyada heykəltəraşlığın
inkişafında yeni bir mərhlə başlandığını deyən
Arif Qazıyev Azərbaycan heykəltəraşlarının
da bu sahədə
yeni üfüqlər
yaratmasının gərəkliyini
bildirir: "İslam dini uzun müddət
rəssamlığa, heykəltəraşlığa
imkan verməyib.
İndi həmin dövrlər arxada qalıb. 1964-cü ildə
Macarıstanda oldum, gördüm ki, hər bir kənddə
çoxlu heykəllər
var. Amma Bakıda sovet dövründən qalan heykəllər azaldığından
sanki çılpaq bir adamı görürük. Deməli,
bu sahədə yeni-yeni əsərlər gərəkdir, Azərbaycan
heykəltəraşlarının potensialı çox güclüdür. Hətta
cavanlar arasında da güclü heykəltəraşlarımız var.
Tələbələrimə deyirəm ki, həmişə milli ruhda böyüyün, millətimizi yaşadan heykəltəraşlıq əsərləri
yaradın
Xalq cəbhəsi.- 2008.- 30 aprel.- S. 14.