Məhərrəmova
T.
Bu
ifaya gərək onun xiridarı qiymət versin
Munis
Şərifov, Əməkdar artist: "Elə ifa tərzi
tapmağa çalışıram ki, bütün dünya
xalqları onu başa düşsün"
Qədim Musiqi Alətləri
Ansamblı dünyanın hər yerində qədimliyi və
milliliyi əks etdirmə baxımından böyük maraq
doğurur. Kollektiv fəaliyyət göstərməyə
başladığı vaxtdan musiqimizi təkcə öz
ölkəmizdə deyil, xaricdə də çox
təbliğ edib. Bu millilik təkcə ifaçıların
zahiri geyimində və ifa etdiyi alətdə deyil, eyni zamanda,
ansamblın hər bir üzvünün sənətə olan
yanğısındadır.
Aprelin 24-də qeyd edəcəyi
doğum günü ərəfəsində
görüşdüyümüz ansamblın konsertmeystri,
Əməkdar artist Munis Şərifovla söhbətimizdə özünüz
də bu sənət eşqinin şahidi olacaqsınız.
- Son vaxtlar Qədim Musiqi
Alətləri Ansamblı efirdə az-az görünür.
- Televiziya kanallarının
hamısı bizi dəvət edir. İmkanımız
daxilində çıxış edirik. Kollektiv
əsasən dövlət tədbirlərində iştirak
edir. Bu ansambl gərək öz
xarakterinə uyğun olan verilişlərdə
çıxış etsin. Necə deyərlər, bu ifaya
gərək onun xiridarı qiymət versin. Bizim repertuarda
Əbdülqadir Marağayinin musiqiləri var. Bu musiqiləri
hər adam başa düşmür.
- Deyə
bilərsinizmi, ansamblı xalq arasında nə qədər
tanıda bilmisiniz?
- Ansambl nəinki xalq arasında,
hətta dünyada tanınıb. Çünki
nazirlik bizi tez-tez müxtəlif festivallara, qastrollara
göndərir. İnandırıram ki,
bizim ansambl xaricdə ən çox tanınan
kollektivlərdən biridir. Respublikada da
bizə çox böyük maraq göstərilir. Çünki bu bizim folklorumuzdur.
- Dünyanın
hər yerində qədim alətlərdən ibarət
belə ansambllar fəaliyyət göstərirmi?
- Dünyada belə ansambllar çox
azdır. Həmin alətləri də çox
primitiv ifa edirlər. Bizim ansambl isə
öz ifaçılıq üslubu ilə fərqlənir.
Çünki bu alətlər yox idi, yalnız
miniatürdə qalmışdı. Məcnun
Kərimov onları miniatürlərdən, klassik
şairlərin əsərlərindən tapıb yenidən
bərpa elədi. Bu alətlərin
səsi müasir dövrdəki alətlərin səs
tembrindən fərqlənmək baxımından da çox
maraqlıdır. Ona görə də
xarici ölkələrdə çox ecazkar
qarşılanırıq. Hərdən
özümüz də göstərilən maraq
qarşısında çaşıb qalırıq. Alətlərin səsi, ifaçılıq,
geyindiyimiz paltarlar tam o dövrü əks etdirmək
baxımından hər yerdə maraq doğurur.
- Kaman
ifaçısı olduğunuz üçün yəqin ki,
çəqanə alətini ifa eləmək sizə
çətin olmadı?
- Mən iki il
Tehran Universitetində çalışmışam. Oradan qayıdandan sonra Məcnun Kərimov
mənə çəqanə alətini göstərdi və
qədim alətlərdən ibarət bir ansambl yaratmaq
istədiyini bildirdi. Belə bir aləti
heç yerdə görməmişdim. Amma
əlimə götürüb çalanda çox xoşuma
gəldi. Sonra öyrəndim ki, bu,
Şirvan elinə aid olan bir alətdir və qədim tarixi var.
Ansambl yavaş-yavaş yaranırdı. Mən
də iki nəfər professional musiqiçi dəvət etdim
və beləliklə, ansambl yarandı. Məcnun
müəllim bədii rəhbər, mənsə ansamblın
konsertmeystri kimi çalışmağa başladıq. Biz əvvəlcə Konservatoriyanın
nəzdində konsertlərdə çıxış etdik.
Yusif Məmmədəliyevin yubileyində ümummilli lider
Heydər Əliyev çıxışımızı
xoşladı və ansamblın dövlət statusu alması
haqqında sərəncam verdi. Bundan sonra ansambl Mədəniyyət Nazirliyinin
tabeçiliyinə keçdi.
- Siz
çəqanə alətini institutda da tədris edirsinizmi?
- Mən həm Milli Konservatoriyada
dərs deyirəm, həm də Musiqi Akademiyasında qədim
alətlərin bərpası laboratoriyasının baş elmi
işçisiyəm. Əsasən kamança
üzrə dərs deyirəm, həm də kamança
ifaçısı kimi daha çox reklam olunuram. Bu alətin ifaçısı kimi də
dünyanın çox yerində olmuşam. Ancaq hələ ki, institutda çəqanə
alətini tədris eləmirəm. Planda
var ki, gələcəkdə tədrisə salınsın.
Çəqanə alətini əsasən
ansamblla ifa edir, hərdən solo ifaçılığa da
yer ayırıram. Bu alətin sola
ifaçılığı çox çətindir. Çünki ansamblda hamı bir-birinə
kömək edir. Solo ifa isə çox
məsuliyyətlidir. Ansamblın hər
konsertində ən azı 2-3 solo ifam olur. Solist
kimi çəqanə aləti ilə bir sıra xarici
ölkələrdə çıxış etmişəm.
Hamısı da çox gözəl
qarşılanıb. Çəqanə
alətini o qədər kamilləşdirmişəm ki, onda
hər cür musiqini ifa edə bilirəm.
-
Çəqanənin adi kamançadan fərqi nədən
ibarətdir? Bu alətlərdən hansı daha
təkmildir?
- Hər ikisi təkmil alətdir. Avropa alətlərindən skripka və ondan
böyük alt var. Böyüdükcə səs də
bəmləşir. Məsələn,
violençel ondan da bəmdir. Kontrabas
isə daha bəmdir. Çəqanə
kamançadan böyükdür. Səsinin
gurluğu da kamançadan bəm və gurdur. İmkanları kamança, skripka kimi təkmildir.
Bu aləti dünya səviyyəsinə
çıxarmaq olur və çıxarmışıq da.
Böyük bir elmi konfransda Avropa alətləri
bunun yanında heç oldu. Bu
alətdə dünyanın ən böyük simfonik
orkestrinin müşayiəti ilə əsərlər də
çalmaq olar. Kamançadan fərqi
səs tembri və tutum dairəsinə görədir. Bir də kamançanın üzü dəri, bunda
isə taxtadır. Kamança dizdə
çalınır, çəqanə isə ifa zamanı
yerə söykənir. Ümumi
götürəndə hər ikisi kamanlı alətdir.
- Bəs
şöhrətdə necə, hansı bir-birini
üstələyir?
- Bu alət neçə
əsrlər idi ki, yaddan çıxmışdı. Kamança keçən yüzillikdən
bugünə kimi məşhurdur. Çəqanənin
dünyada yeganə ifaçısı mənəm. Bu alət mənimlə tanınır. Alətin geniş tanınması üçün
vaxt lazımdır. Bunun üçün
tədrisinə ehtiyac var. Elmi konfransdan sonra internet
vasitəsilə dünyaya yayıldı ki, belə bir alət
var, ifaçısı da filankəsdir. Özünüz
bilirsiniz ki, kamança ifaçıları çoxdur. Məsələn, özümüzdə, İranda
və Türkiyə ifaçılar var. Ermənilər də
bu aləti bizdən götürüb istifadə edirlər.
Çəqanənin geniş spektrdə
tanınması üçün ilk növbədə
ifaçıları çoxalmalıdır. İndiyə qədər nə qədər
tanınıbsa, bizim ansamblın sayəsində olub. Mən həmişə yenilik
axtarışındayam. Bu yaxınlarda
təzə musiqilər yazdırmışam. Yeni səpkidə musiqilər ifa etməyə
çalışmışam. İfamda
heç kəsin etmədiyini etmək istəyirəm. Kamançanın milliliklə yanaşı, klassik
formalarını da göstərməyə
çalışıram. Elə ifa
tərzi tapmağa çalışıram ki, bütün
dünya xalqları onu başa düşsün. Bu alətlərdən başqa mən ney-kaman
adlı bir alət icad eləmişəm. Onun
səslənməsi də çox maraqlıdır:
kamançadan ney səsi
çıxır. Zahirən kamançaya oxşayan bu
alətin quruluşunda bir az fərq var. Bu,
sırf öz ixtiramdır. Həmin alətin
səsini yuxuda eşitdikdən sonra düzəltmişəm.
Alətin düzəlməsində mənə usta Pənah
kömək edib.
- Necə
bilirsiniz, ney-kamanı ansambla daxil etmək çətin
olmayacaq ki?
- Mənim fikrimcə, bu alətin solo
ifası daha yaxşı səslənər. Ansamblda
alətlərin səsi bir-birinə
qarışdığı üçün ney-kamanın
səsi itə bilər. Bu alətdən
eyni vaxtda həm kamança, həm neyin, həm də aktava
zil-bəm səsi çıxır. Sentyabr
ayında Fransada böyük bir konfrans keçiriləcək.
Mən hər üç alətlə həmin
konfransa dəvət olunmuşam.
- Son vaxtlar
ansambla başqa hansı alət daxil edilib?
- Hal-hazırda ansamblda 11 alət ifa
olunur. İnşallah, Məcnun Kərimov
nüshə alətini də bu yaxınlarda ansambla daxil
edəcək. Nüshə aləti kanon
ailəsinə daxildir. Səs diapozonuna
görə də bu alətə oxşayır.
- Siz
Amerika universitetlərində ustad dərsləri
keçməyə dəvət almışdınız. Tələbələrdə Azərbaycanın musiqi
alətlərinə maraq aşılaya bildinizmi?
- 2004-cü ildə Amerikanın
İndiana, Ohayo, Viskonsin universitetləri məni ustad
dərsləri keçməyə dəvət etdi. Amerikada yaşayan Asiyalı tələbələr
bu alətdə ifanı öyrənmək istəyirdi. Onlar bu alətə maraq göstərir və ifa
etməyi öyrənirdilər. Onlar
üçün kaman və çəqanə alətləri
çox maraqlı idi. Eyni zamanda, Amerikada
solo konsertlərim keçirildi.
- Məcnun
müəllimin dediyinə görə, bir neçə il bundan qabaq Qazaxıstanda verdiyiniz konsertdən
sonra sizi "Azərbaycanın Poqaninisi" adlandırıblar.
- Mən
dünyanın çox yerində olmuşam, amma bu
qədər yadımda qalan bir görüş
olmamışdı. Alma-atıdakı konfrans Bolat Serbayevin
irsini davam etdirmək üçün keçirilirdi. Bolat
Serbayev də vaxtilə qazax xalqının qədim
alətləri və özünün kəşf etdiyi alətlərdən
kolleksiya düzəldib. O, dünyadan köçəndən
sonra irsini davam etdirmək üçün belə bir konfrans
təşkil etdilər. Konfransda dünyanın türkdilli
ölkələrindən, o cümlədən Rusiya və
Avropadan böyük alimlər və ifaçılar
iştirak edirdi. Konfransda həm məruzələr, həm
də ifalar dinlənilirdi. Məcnun müəllim
çəqanə alətindən danışdı,
mənsə ifa elədim. Həmin axşam böyük konsert
keçirildi. Qazaxıstanın bütün dövlət
və özəl kanalları bizi dəvət elədi,
qəzetlər haqqımızda yazdı. Bizim alət çox
təbliğ olundu. Qazax xalqı konfransı çox
yüksək səviyyədə təşkil eləmişdi.
Konsert Konservatoriyanın böyük zalında keçirilirdi.
İfamdan sonra zal hamılıqla mənə "Azərbaycanın
Poqaninisi" adını verdi. Konservatoriyanın bir professor
qadın işçisi əlimdən öpdü. Bir Xalq
artisti mənə yaxınlaşıb: "Siz
professorsunuz?" - deyə soruşduqda "yox" dedim. O,
yenidən: "Xalq artistisiniz?" sualına da "yox"
cavabı aldıqdan sonra "bu boyda sənətlə
heç bir adınız yoxdur?" - deyə
təəccübləndi. Məcnun müəllim şahiddir
ki, orada qalmaq üçün çox təklif oldu.
Qazaxıstan konservatoriyasında mənimçün
şərait də yaratmaq istəyirdilər. Mənə
dedilər ki, siz bir il ərzində burada professor da
olarsınız, Xalq artisti də. Bir bəstəkar vardı,
dedi ki, mən məmnuniyyətlə yazdığım
əsərləri sizə həsr edərdim ki, orada
improvizələr edəydiniz.
- Bəs orada
qalmağınıza nə mane oldu? Vətənpərvərlik?
- Bilirsinizmi, bura bizim
vətənimizdir. Biz öz xalqımıza
xidmət edirik.
Kaspi.- 2008.- 22 aprel.- S. 12.