Aliyə
Hicr və Bəlayi-eşq
Yuğ Teatrında Füzuliyə
ithaf
Aprelin 8-də Yuğ
Teatrı Məhəmməd Füzuliyə həsr etdiyi
tamaşalarından daha ikisini təqdim etdi. "Hicr" (rej.
və sinopsis müəllifi Gümrah Ömər) və
"Bəlayi-eşq" (rejissor və sinopsis müəllifi
İradə Sayya) tamaşaları "Mən,
Məhəmməd Füzuli..." səhnə divanı
layihəsindəndir. Hər iki tamaşa dövlət sifarişi
əsasında hazırlanıb. Sözügedən
layihədə səkkiz tamaşa hazırlanması
nəzərdə tutulur. Qeyd edək ki, bu layihə
çərçivəsində hazırlanmış
"Vəsl" tamaşası (rej. Vaqif İbrahimoğlu)
mart ayında tamaşaçılara təqdim olunmuşdu.
"Mən,
Məhəmməd Füzuli..."
Məhəmməd
Füzuli Azərbaycan xalqının, ümumiyyətlə,
türk dünyasının ən məşhur və dahi
sənətkarı hesab olunan yeganə şairidir, Burada
yalnızca bir iradın yeri var: "Bəs Səməd Vurğun?
"Əlüstü cavab yerinə yalnız bunu demək olar:
"Səməd Vurğun bu xalqın ən sevimli
şairidir". Hərçənd ilk baxışda Füzuli
dünyasının əsas qütbləri sevgi və
əzabla assosiasiya olunur. Bu məqamda ona kənardan
"mazoxist" kimi yanaşanlar da tapılar. Bu
yanaşmanı da Füzulidən əsrlər sonra da
"Bülbülə, gülə dair min bir yalan
fırladan" şairlər formalaşdırıb. Elə
üzüntü assosiasiyanın həmmüəllifləri
də onlardır. Odur ki, tamaşadan əvvəl qara
günümü qablaşdırıb, guya məni
xirtləkləyəcək kədərə qarşı immunitetimi
artırmaq istəyirdim ki, göz yaşlarımın
parıltısında teatrşünas imicimi korlamayım. Amma
sən saydığını say, gör yuğçu
rejissorlar nə sayır. Tamaşaların ikisi də dinamik
ab-havada başladı və hər ikisində enerji boydan idi.
Odur ki, bəndəniz bu abzasda "Mən, Məhəmməd
Füzuli..." divanına qatılmaq cəhdlərini faş
edir.
"Hicr"
Bu, ilk təqdim olunan
tamaşanın adıdır. "Yandı canım hicr
ilə, vəsli ruxiyar istərəm..." Hərdən
əzbər bildiyin bəzi misraları zümzümə
etmək zövq verir. Amma "Hicr" tamaşasının
iştirakçıları hələ ki bu beyti
zümzümə etmirlər. Bir-birinə
zəncirlənmiş iki kişi və bir qadın (zatən
hər sevgidə bir üçüncü şəxs var)
çırpınır, əzab çəkir, deyinir,
söyüş söyür. Onları bir-birinə bağlayan
bu zəncirlərdən, bağlardan yaxa qurtarmaq
istəyirlər. "Hicr" ayrılıq deməkdir.
Ayrılıq arzuolunmazdır. Ölüm kimi bir şeydir.
Yoxsa niyə "bir ayrılıq, bir ölüm, heç
biri olmayaydı" deyilib? Amma heç demə, ayrılıq
hamını ayırarkən, bizi
bütövləşdirmiş oldu. Tamaşanın
ideya-konseptual xətti elə bu cümlədə əks olunub.
Fiziki ağrılarını mənəvi iztirabla kompensasiya
edən qəhrəmanlar anbaan azadlığa - bütövləşməyə
yaxınlaşırlar. Əllərini kəsirlər,
qandalları düşür, yandırırlar, daha bir
zəncir yerə düşüb cingildəyir. İntim
münasibətləri məhrəm qatlarınadək duyur,
dərk edrrlər. Və bu intim münasibətlərin ən
pik məqamında onların birinin dilindən Füzulinin bir
misrası düşür və hər şey
anlaşılır: bu həzz məqamı həm də ruhsal
bir ucalıq vəziyyətidir. Tam bir sevgi fəlsəfəsi.
Zəncirlərdən tam azad olmuş iştirakçılar
Füzuli kantatasının melodiyasını rəqs
edərək Füzuli qəzəllərinə illüstrasiya
olacaq bir poza alırlar. Sanki "Hicr" ayrılıq yox,
bütövlük deməkmiş.
"Bəlayi-eşq"
Soruşun "Nə
bəladır ki, ona böylə giriftar" olublar,
yuğçular da göstərsin. Dördkünc bir məkan.
Ortaya qoyulmuş dibçəkdə al rəngli bir gül. iki
killer. Yəni muzdlu qatil - qadın və kişi. Vestern
filmlərində tez-tez eşidilən ritmik musiqi. Bütün
killerlər kimi özündənrazı qəhrəmanlar
gülü üzmək istərlər - "Aşiq oldum
necə bir tazə güli-rənayə ki, salır al ilə
hər dəm məni yüz qovğayə..." Amma
gülə toxunmaq mümkün deyil. Gülün sehrli sferası
mane olur (zatən sevgi özü də bir sferadır - ora
düşürlər. Yoxsa niyə desinlər ki, filankəs
eşqə düşdü?) Məkandan çıxmaq
mümkün deyil. Bütün əşyalarını ortaya
töküb killerlərə xas şəkildə səmimi
olarlar. Ortadakı gülü yalnız bir-birini sevdikdən
sonra əldə edirlər. Yəni adi bir gül yalnız
sevgiyə boyun əyir. Tamaşa ən xoş arzularla bitir - "Yarəbb!
Bəlayi-eşq ilə qıl aşina məni..."
"Bəlayi-eşq"
- ən müasir həyat ritmindən Füzuli dünyasına
giriş. Biletlər teatrın kassalarında.
Mədəniyyət.- 2008.- 19 aprel.- S. 12.