Aliyə

 

Ən gənc ruh

 

Hüseynağa Atakişiyevin ölüm gününə

 

Bu gün xatirimdə ən xırda təfərrüatları ilə qalıb. Halbuki, üstündən iki il zaman keçib. “Qara qutu”nun premyerası olmalı idi. Aprelin 4-ü. Amma indiyə kimi bilmirəm oldu ya yox. Amma aprelin 9-u... onun tərcümeyi halında qara çərçivəli bir gün oldu. Azərbaycan teatrına ağır itki üz verdi. Hərdən mənim gözümdə indiki teatr qarış-quruş olub itib batır. Aprelin 10-u "Aktyorun evi"ndə onunla vida mərasimi oldu. Millət tökülüb gəldi pəsdən "segah" yanğısında şəkildən zala boylanan aydın, təmiz gözlərə baxmağa. Bu Gənclər Teatrının bədii rəhbəri Hüseynağa Atakişiyevlə sonuncu görüş idi. Daha indən belə Gənclər Teatrı, "Qara qutu"... qara çərçivəli bir tarix var.

Hərdən istəmirəm bu doğma səmimiyyəti qəzet səhifələrinə çıxarım. Deməli, təzə-təzə "Kino+"a yazılar verirdim. Bir dəfə redaktor dedi ki, Hüseynağa Atakişiyevdən müsahibə ala bilərsən? Mən birinci dəfə ondan müsahibə almağa getdim. O dəqiqə başa düşdü ki, təzəyəm, özü başladı söhbət eləməyə. "Hüseynağa müəllim, sizin yaradıcılığınızda..." güldü, "yaradıcılığım var mənim?.." (bu gülüşün mənə - ütülü, kraxmaliı sual vermək istəyən debütant jurnalistə yox, teatrda can qoyduğu illərə, özünə, dəxli olan hər kəsə yönəlmiş acı istehzası olduğunu duymadınızmı?). Bu da onunla görüşdə xatırladığım ilk yeganə epizod... Qalanla onun tamaşalarıdır. Sanki qısa bir zaman kəsiyinə sığışdırmaq üçün, pis-yaxşı demədən, bir-birinin ardınca hazırladığı tamaşalar... Daim soyuq, sınıq-salxaq zalda tamaşalar göstərmək teatra bir anbar sevgi istəyər, o da Hüseynağa müəllimdə. Üstəlik mat-məətəl qalmışdım. Birinci dəfə "mizantrop" olmayan, işıq, xoş enerjili rejissor görürdüm. İndiyə kimi bilmirəm, Hüseynağa müəllimin nəyə iddiası yar idi. Tamaşa başlamazdan əvvəl Aktyorlar Evinin tamaşa zanın foyesi qarşısında qayğılı gəzişərkən, tamaşaya lən iki-bir, üç-bir adamla seyr edərkən düşünürdü, görəsən? Ən təsirlisi idi? Ən təsirlisi o idi ki, o, fədakar sənətkar imici yaratmırdı, sadəcə şəraitə uyğun şəkil vicdan rahatlığı üçün işini görürdü. Ən təsirlisi idi? Ən sirlisi o idi ki, o, cəmiyyətin dibində uyuyanları oyatmaq üçün yorulmadan qəribə bir təmkinlə bu göl misallı cəmiyyətə daş atırdı. Hər daşın qədər az effektli olduğunu, yaratdığı dairələrin sonda yenə özünə gəlib çatdığını görə-görə.

Teatrşünasların, rejissorların Hüseynağa Atakişiyevin hələ Şəki Teatrından gerçəkləşdirməyə başladığı teatr konsepsiyaları haqda fikirlərə yalnız bir qənaəti əlavə etmək olar - Hüseynağa Atakişiyev sənətinin arxasında böyük hərflərlə ŞƏXSİYYƏT dururdu. Teatr konsepsiyalarını, üslub özəlliyini, yeni estetik meyarlar nizamnaməsini gərəkincə faş etməyə, bəlkə , bu mane oldu?

Hüseynağa Atakişiyevin quruluş verdiyi son tamaşalar içərisində "Herostratı unudun!" deyilən bir tamaşa var. Bu tamaşa reallığa cəmiyyətə həsr olunmuş səhnə pritçası idi ki, Hüseynağa Atakişiyev üçün riövbəti ismarıc idi. Eyni biganəliyin qarşısında bütün bu etdiklərindən sonra sözü qalır Hüseynağa Atakişiyevin? "Unudun!", deyir, "Herostratı unudun!". Bu küskünlük deyil, son söz yerinə deyilmiş bir kəlmədir -"Unudun!". Bizsə unutmadıq.

 

Mədəniyyət.- 2008.- 12 aprel.- S. 12.