Məhərrəmova T.
Arzuların yolçusu
Cəmilə Ramazanova, Rəssamlar İttifaqının
üzvü:
"Sənət
elədir ki, hər şey insanın içindən
gəlməlidir"
Sənət aləmində
özünə çox
çətin, həm
də maraqlı yol seçib Cəmilə Ramazanova. 15 yaşından dekorativ-tətbiqi sənətin doldurma növü ilə məşğul olmağa başlayıb. Bu əsərlər uşaq yaşlarından onun üçün sirli bir aləmə
dönüb. Eləcə
özü ilə tənha qalıb duyğularını köçürmək
istəyib yaratdığı
əsərlərə.
Bu anlarda xəyallarını
çərçivəyə salınan parça və ya digər
əşyalar üzərində
nə vaxt gerçəkləşdirdiyinin fərqinə varmayıb. "Qarabağ atı",
"Teremok", "Düşüncə",
"Sevgililər", "Qış gecəsi",
"Ceyranlar", "Çiçək"
və s. əsərlərə tamaşa
etdikcə adama elə gəlir ki, milli ornamentlərin
hopduğu bu işlər öz ömürlərindən çox-çox
qədimdirlər, sadəcə,
Cəmilənin barmaqları
ilə təzədən
dünyaya gəliblər ki, bir
də oxunsunlar, hardasa sirli, tərtəmiz, saf bir dünyanın mövcudluğunu bizlərə
yenidən xatırlatsınlar.
Cəmilə məşğul
olduğu sənətlə
bağlı heç bir təhsil almasa da, heç
bir müəllimi olmasa da, özü-özünə cığır
açıb. "Bardaqda
gül" adlı ilk işini görənlər onun gələcəkdə gözəl
sənətkar olacağına
şübhə etməyiblər.
Bu əsərini bitib-tükənməz həvəslə altı aya yaradıb. Bəlkə də bu əsər Cəmilənin ümidlərinə
doğru yol gedən arzuları olub. O arzular ki, Cəmilənin neçə illər gecə-gündüz çəkdiyi əziyyət
hesabına bir-bir həyata keçəcəkdi.
Əl işləri ilə hamını heyran edən bu qızın həm də rəssam olmaq olub istəyi. Evlərində bir-birindən maraqlı natürmortları bu istəyinə sübutdur.
Ancaq rəssamlıq üzrə iki ay təhsil aldıqdan sonra düşüncələrini, duyğularını
sərbəst surətdə
kətana köçürməyi
qərara alıb. Cəmilə uzun müddət çəkdiyi
əsərləri, yuxusuz
gecələr bahasına
başa gələn işlərini kimsəyə
göstərməyib. Ancaq
valideynləri övladlarının
qabiliyyətinə biganə
yanaşmayıb, bu istedadın itib-batmaması üçün
çalışıblar.
Anası danışır
ki, Cəmilənin ilk işi ilə
televiziyanın uşaq
redaksiyasından gəlib
maraqlanıblar. Daha sonra işlədiyi "Şərq zadəganları"
əsəri böyük
maraq doğurub. 16 yaşından Rəssamlar
İttifaqının üzvü
seçilib. Cəmilənin
10 əsəri hazır
olandan sonra ilk sərgisini keçirməyi qərara
alıblar. "Onda
"Qala" rəsm qalereyasında Fransadan gələn yumorist rəssamların sərgisi
keçirilirdi. Həmin
sərgidə Rəssamlar
İttifaqının katibi
Ağəli İbrahimov
və xanımı ilə rastlaşdıq. Ağəli müəllim
Cəmilənin işləri
ilə maraqlandı və çox xoşuna gəldi. Əsərlərinin sayını
artırıb 18-ə
çatdırandan sonra
Cəmilənin sərgisini
keçirmək qərarına
gəldik. Sərgi çox uğurlu keçdi".
19 yaşlı qızın sərgisində iştirak
edən bir çox tanınmış
rəssam, o cümlədən bədii
tikmə ustası Sitarə Rəhimova onun istedadına heyranlıqlarını gizlətməyiblər.
Sərgidən sonra Cəmilə çox məşhurlaşıb, haqqında
filmlər çəkilib.
"Amerikadan gələn
bir qadın mənim 10 işimi Hollandiyaya apardı" - deyə Cəmilə danışır: "Oradakı
türk cəmiyyəti
əsərlərimi Avropa
yurnallarının birində
çap etdirdi. 5 illik fasilədən sonra - bu ilin mart ayında
isə ikinci sərgim keçirildi. Artıq bu sərgidə 57 əsərim nümayiş
etdirildi. Ancaq sərgi
bir həftə nümayiş olunmaq əvəzinə, sıxışdırılaraq
bir gün keçirildi".
Ailə qurduqdan və övladı dünyaya gəldikdən sonra Cəmilənin qayğılarının
ünvanı bir qədər dəyişib. Diqqəti bir
müddət yaradıcılığından
daha çox qızına yönəldib.
Onun sağlam böyüməsi
və tərbiyəsi
ilə məşğul
olub. Bir gün isə bu qayğıların içərisində darıxdığını
hiss edib. Bir müddət sevimli
işindən ayrılsa
da, düzü, o tikmələri, həvəslə
yaratdığı əsərləri
heç unutmamışdı.
"Həvəsim
olmasa, heç bir iş görə
bilmərəm. Bu sənət elədir ki, hər şey
insanın içindən
gəlməlidir. Həvəssiz
heç bir iş görə bilməzsən. Çünki həmin işə
zəhmətinlə bərabər,
barmaqlarından məhəbbət,
ilham da qarışmalıdır. Yoxsa əsər istədiyin kimi alınmaz. Tamaşaçı da həmin boşluğu dərhal hiss edər. Bəzən yaradıcı adamlarda qəribəliklər də
olur. Hər hansı bir
əsəri işləməyə
götürürsən, sonradan
ürəyinə yatmır
və o əsər bir neçə ay qalır. Nə vaxt ilhamın
gəlirsə, onda həmin əsəri tamamlayırsan. İçərişəhərlə bağlı belə
bir əsərim var" - deyə bildirir Cəmilə.
Həmişə qəlbinin
hökmü, ürəyinin
diqtəsi ilə iş görən Cəmilə hələlik
sifarişlə heç
bir əsər yaratmayıb. Ancaq deyir ki, sifariş olsa, onu da bacarar.
Bir də o, min bir zəhmətlə yaratdığı
əsərlərin heç
birini hələ satmayıb. Artıq bu barədə
düşündüyünü də gizlətmir. Deyir ki, alıcısı olanda əsərlərini satacaq. "Bu, təbiidir. Rəssamın əsərləri evində və ya emalatxanada qalaqlanıb qalmamalıdır.
Ekspozisiyaları bəzəməli, şəxsi evlərdə
saxlanmalı, bir sözlə, gəzməlidir.
Bu, həm rəssamın
tanınmasına kömək
edər, həm də onun maddi
cəhətdən təminatını
yaxşılaşdırar".
Cəmilənin məşğul olduğu
sənətlə bağlı
arzuları çoxdur. Hər şeydən əvvəl ölkəmizdə dekorativ
tətbiqi sənətin
bu növünü inkişaf etdirmək niyyətindədir: "Artıq
bu sahə üzrə məşğul
olan rəssamlar çox azdır. Demək olar ki, yaşlı
nəslin nümayəndələridir.
Mən bu sənət növünü yaymaq, xarici ölkələrə
çıxarmaq arzusundayam.
Həmçinin bu sənət
sahəsində tələbələr
yetişdirmək istəyirəm".
Təəssüf ki, Cəmilə arzu və istəkləri
qarşısında maneə
yaradan maddi vəsait problemini aradan qaldırmağı bacarmır. Bu səbəbdən
mütəmadi fərdi
sərgilərini keçirə,
xarici ölkələrdəki
sərgilərdə iştirak
edə, kataloqunu buraxdıra bilmir. Ən böyük problemi isə emalatxanasının olmaması
ilə bağlıdır:
"Ev şəraitində,
darısqallıqda iş
görmək yaradıcı
adam üçün
çətindir. Əsərlərim üst-üstə qalaqlanıb.
Gərək işləmək üçün emalatxana olsun. Bir də ki, hər hansı bir əsəri ortaya çıxarmaq üçün lazım olan ləvazimatlar çox bahadır. Bu sahədə istər-istəməz
maddi çətinliklə
üzləşməli olursan.
Ümumiyyətlə, bu gün bir rəssam kimi tanınmaq da vəsaitə bağlıdır. Eləcə də
televiziyada reklam olunmaq üçün pul lazımdır. Ancaq mən bu sənət
növünü inkişaf
etdirmək, bu sahədə şagirdlər
yetişdirmək arzusundayam".
Cəmilə arzularının onu qanadına alıb apardığı yoldadır. Bu sənət yolunun çətinliyini də, dolanbaclarını da bilir. Vəsait yoxluğunu daha çox hiss edir. Ancaq ümid edir ki, qarşısında qapılar açılacaq.
Əsərlərini dünyaya
çıxara biləcək,
ölkəmizi tanıdacaq...
Kaspi.- 2008.- 7 avqust.- S. 11.