Mükərrəmoğlu M.
Ömrüm boyu
rəssamların sənətinə həsəd
aparmışam. Bilirsinizmi niyə? Ona görə ki,
rəngkarlıq yeganə sənətdir ki, ona özgə
müdaxilə yoxdur. Deyək ki, yaxşı ifaçı
olmasa, yaxşı ssenarini istedadsız bir rejissor korlaya
bilər. Amma rəssam çəkdiyi əsərlə
tamaşaçısı ilə heç bir vasitə olmadan
təmas yaradır. Başqa müdaxilələr heç
mümkün də deyil. Məhz buna görə bu
sənət sahiblərinə xüsusi hörmət və
məhəbbətim var.
Bu gün 50 yaşı tamam olan Azərbaycanın
əməkdar rəssamı Sakit Məmmədov haqqında bu
yazıya başlayanda da qəlbimdən keçən ilk
düşüncələr belə oldu.
Sakit Məmmədovla
çoxdan tanışam. Az çox tərcümeyi-halına
da bələdəm. Bilirəm ki, 1958-ci ildə
Azərbaycanımızın gözəl və sərt
təbiəti ilə seçilən Neftçala rayonunda
dünyaya göz açıb. Uşaqlığı, necə
deyərlər, “dəli Kür”ün sahillərində
keçib. Sakit təbiətli, lakin elə uşaqlıqdan
daxili aləmi istedadla dolu olan bu oğlanın məktəb
illərində artıq rəssam olacağını
müəyyənləşdirməsi təbii hal idi. Əzim
Əzimzadə adına Rəssamlıq Məktəbinə
gələndə isə Sakitin əsərlərindən onun
gələcək taleyinin bu sənətə
bağlanacağını düşünmək olardı.
Sakit Məmmədov asta-asta böyük sənətə
doğru gedirdi. Amma bu yol o qədər də hamar deyildi.
Çox şeyləri öyrənmək lazım idi. Öz
rəngində olmayan dünyanın rəng
çalarlarını, onların ovqatını dərk etmək
üçün böyük rəssamların
əsərlərini dərindən öyrənmək çox
vacib idi. Sakit isə bu yoldakı çətinliklərdən,
əzab-əziyyətlərdən sanki həzz alırdı,
gecə-gündüz ağ vərəqlərin
sinəsində öz daxili dünyasının
mənzərələrini yaradırdı.
Əzim Əzimzadə məktəbi güclü məktəb
idi. Burada nə qədər məşhur rəssamlar dərs
almışdılar. Sakit də ömrünün bu
məktəbin divarları arasında keçən illərində
öyrəndi, rəngləri “danışdırmaq”
bacarığına yiyələndi.
Və bəlkə
də, bu gün 50 yaşın kamillik çağından o
illərə boylananda o vaxt çəkdiyi əsərlər
bir az zəif, bəsit görsənir. Amma bu əsərlər
böyük sənətə gedən yolun
başlanğıcında öz müəllifini
şöhrətləndirmişdi. Bilmirəm, Sakit o
əsərlərindən heç saxlayırmı? Amma hər
halda onlar bünövrə idi, böyük bir sənət
binasının fundamenti idi. Doğrudan da, bu gün aydın
hiss edirsən ki, Sakitin sənəti möhkəm özül
üzərində qərar tutmuşdur və bu sənət
əbədiyaşardır, onun özülü güclü
istedad üzərində qurulmuşdur.
Hərdən
düşünürəm ki, görəsən Sakitin
əsərləri niyə bu qədər sevilir? Yəqin ona
görə ki, bu əsərlərdə bəşəri
hisslər güclüdür. Onlar bizə
həyatımızın, taleyimizin görüb, duya
bilmədiyimiz tərəflərini açıqlayır. Sakit
çox məhsuldar rəssamdır. Onun əsərlərini
saymaq da mümkün deyil. Çünki bu əsərlər
indi dünyanın bütün guşələrinə
səpələnmişdir, dünyanın ən məşhur
qalereyalarında özünəməxsus yer tutur. Sakitin
yaradıcılığının fəlsəfəsini
açmaq üçün xüsusi tədqiqatlar aparmaq
gərəkdir.
İ. Repin adına
Rəssamlıq Akademiyası onun istedadına yeni vüsət
verdi. Burada dərs aldığı Yevsey Yevseyeviç
Moiseyenko tanınmış rəssam, gözəl müəllim
idi. Sakit deyirdi ki, onun həyat və
yaradıcılığında bu böyük
sənətkarın çox mühüm rolu olub. Çox
şeyləri öyrənib, Qərbin dünya
şöhrətli rəssamları ilə yaxından
tanış olub. Şərq isə onun elə qanında idi.
Və bu gün Sakitin yaradıcılığında
Şərqlə Qərbin harmonik sintezi də məhz bu fonda
formalaşıb.
Mən bir neçə
dəfə Sakitin rəssamların Bakıxanov
küçəsində yerləşən binasındakı
kiçik emalatxanasında olmuşam. Yarımçıq
işlərini görmüşəm, tələbələri
ilə həmsöhbət olmuşam. Onun şəxsiyyəti
sənətini bir növ tamamlayır. Mülayim, sakit, mehriban
və həssas bir insandır. Onunla həmsöhbət olanda
adam həqiqətən daxilən zənginləşir. Olduqca
təvazökar insandır. İlk tanışlıqdan elə
bilirsən ki, uzun illər bu adamla dostluq etmisən. Bu
hisslər, duyğular onun əsərlərində də
aydın görünür.
Bu rəssamın əsərlərinin müvəffəqiyyətindən
biri də ondan ibarətdir ki, o müasir və klassik
üslubun sintezini yaradır. Onun elə əsərləri var
ki, elə bil canlı təbiətin özüdür.
Portretlərinə tamaşa edəndə elə bilirsən ki,
bu insanları hardasa görmüsən, ətrafındakı
insanlardandır.
O, rənglərin dilini
yaxşı bilir. Onları istədiyi səmtə
istiqamətləndirib, istədiyi, ürəyinin, qəlbinin
diqtə etdiyi sənətə çevirə bilir. Onun fırçasından
doğulan onlarla əsər indi Azərbaycanımız, onun
füsunkar təbiəti haqqında dünyanın
məşhur muzeylərininin tamaşçılarına
çox şeylər danışır. Moskvanın,
Sankt-Peterburqun, Almaniyanın, Avstriyanın,
İsveçrənin, İsveçin, Türkiyənin,
Çexiyanın, Polşanın, Macarıstanın,
Belçikanın, ABŞ-ın muzeylərində Sakitin
əsərləriylə qarşılaşmaq olar. Hətta
Avropa Şurasının ofisində onun əsərlərinin
daim eksponat kimi nümayişi adamda milli qürur hissi
oyadır.
Sakit Məmmədovun
əsərləri Süleyman Dəmirəlin, Vəhbi
Qoçun, Paolo Pərvizin, İosif Kobzonun, Sandra Qartnerin,
Elizabet Seltonun, Mc. Donald Volter Svimberqin, Sacit Katlandurun,
Elçin Muradovun, Rza Nuriyevin, Okan Topanın, Elçin Orucovun
şəxsi kolleksiyalarında saxlanılır. Onun
əsərləri Sinqapurun “Opera” Qalereyasında nümayiş
etdirilir və satılır.
Soydaşımızın
özü isə bunları çox adi bir hadisə kimi
qiymətləndirir. O heç vaxt bu
müvəffəqiyyətləri ilə öyünmür.
Bu sənətkarın əsərlərində bir musiqili ruh
yaşayır. Özü deyir ki, mən rəssam olmasam,
bəlkə elə musiqiçi olardım. Boş
vaxtlarında gitaranı götürüb həzin mahnılar
ifa edir. Bu, rəssam üçün bəlkə də
çox gərəklidir. Çünki musiqi istedadın
cilalanması üçün yaxşı stimuldur.
Bu yazını
qələmə alarkən əlimin altında Sakit
Məmmədovun bir kataloqu var idi. Rəssam Elçin Orucovun
giriş məqaləsi yazdığı bu kataloqda onun xeyli
əsəri çap olunmuşdur. Onlardan bir neçəsinin
adını sadəcə sadalamaq istəyirəm:
“Qızımın portreti”, “Nüşabə”,
“İtaliyalı qız”, “Güzgü qarşısında”,
“Yaşasın İstanbul”, “Yorğun şəhər”, “Ad
günü”, “Həzin musiqi”, “Suriyalı rəssam”, “Filosof”,
“Melodiya”, “Adəm və Həvva”, “Yatmış mələk”,
“Türk motivi”, “Leninqrad xatirələri”,
“Rəfiqələr”, “Dədə Qorqud”, “Məhəbbət”,
“Bayram axşamları”, “Arzu”, “Gün aydın”, “Şah
İsmayıl Xətai”, “Gəncə sinfoniyası”,
“Dəllək Əliş” və neçə-neçə
digər qiymətli əsərlər. Bu əsərlərin
hər biri rəssam təxəyyülündən
süzülərək kətan üzərinə
köçmüşdür. Onlarda çox güclü
müasirlik var və biz bu əsərlərə tamaşa
etdikcə daxili bir rahatlıq tapırıq.
Düşünürük, bizi narahat edən suallara cavab tapırıq.
Sakit Məmmədovun
portretlərində insanın fəlsəfəsi
tapılır, personajların iç dünyasını
asanlıqla oxumaq olur. Onlar bizim hər gün
qarşılaşdığımız insanlardır. Amma biz
rəssamın bu obrazlarda verdiyi fəlsəfəni
bəzən heç ağlımıza da gətirmirik. Sakit
duyğulu rəssamdır. Onun çox təmiz ruhu var.
Rəssamın işlərində billur kimi təmiz
duyğular yaşayır və bu əsərlər bizi
həyata nikbin baxmağa səsləyir.
Azərbaycan
rəssamlıq sənəti tarixində öz
dəsti-xətti ilə seçilən rəssam Sakit
Məmmədov ömrünün yarıdan çoxunu
bütün ruhu ilə sevib-seçdiyi bu sənətə
bağlayıb. Bu gün onun əsərləri
Azərbaycanımızı, onun gözəl təbiətini bütün
dünyada təbliğ edir. Bu əsərlərin hər biri
bizim üçün qiymətlidir. Çünki
yaşadığımız dünyada çox şeylər
var ki, onları öz rəngində görə bilmirik.
Axı, doğrudan da dünya öz rəngində deyil. Biz
isə dünyanı yalnız rəssamların
əsərlərində öz rəngində görürük.
Sakit Məmmədov ömrünün 50 ilində bizə
öz dünyasının rəngləri barədə
çox danışıb və yəqin ki, hələ
çox şeylər barədə danışacaq da...
Xalq qəzeti.- 2008.- 5 avqust.- S. 4.