Abdulla A.
O, sabah
Kvazimodanı da oynaya bilər
Rasim Balayev:
«Bir dəfə seriala çəkildim, sonra baxanda özümə
nifrət elədim və söz verdim ki, bir
də belə kommersiya filmlərinə çəkilməyim»
Onun adı çəkiləndə
yaddaşlarda cəngavər
Babək, böyük
Nəsimi canlanır. Amma bu rolların arxasında tanıyanların sevimlisi sözünün ağası,
mübariz bir insan dayanır. O çox fərqlidir, həm rollarında, həm də həyatında. O doğrudan
da çox fərqlidir. Həmkarlarından
çoxundan fərqli
yanı etiraz etməyi bacarmasıdı.
Əvvəli 8 avqust sayımızda
- Ölkə prezidenti
Azərbaycan kinosu günlərində kinomuzun inkişafı
üçün vəsait ayrılması barədə
fərman verdi. Sizcə, bu axsamaqda olan kinomuzun inkişafına
yaxşı təkan verə biləcəkmi?
- Ümumiyyətlə, Azərbaycan kinosunda
çatışmayan çox nəsnələr var. Yəqin
ki, bunların hamısı nəzərə alınacaq. Bu,
kino sənətinin inkişafına təkan verəcək
məncə. Bayaq da dedim ki, arada ölkədə baş
verən hadisələrlə bağlı kinomuzda boşluq
yarandı. Kino sənəti isə
ardıcıllığı sevir. Burada sənətkar olmaq
üçün hər şeyi lap xırdalıqdan,
aşağıdan başlamaq lazımdır.
Işləyə-işləyə öyrənməlisən.
Aradakı boşluq isə bu estafeti qırdı. Bundan
əlavə bəzi sənətkarlarımız
dünyasını dəyişdi. Bir gün, beş gün
yox, 6 il işsiz qalmaq mümkün deyil. Kino
işçiləri məcbur olub başqa sahələrə
üz tutdular. Yəqin ki, bu qırılmış
ardıcıllıq yenidən bərpa olunacaq. Amma
professionalların yetişməsi üçün uzun
illər lazımdır.
- Sovet dövründə çəkilən filmlərimiz var
ki, sizin dediyiniz o profsionallıq özünü
göstərir. Amma bu filmlərdə təbliğ olunan sovet
ideologiyası hər şeyi korlayır. Bəs bu gün
çəkilən filmlər hansı ideologiyaya xidmət
edəcək?
- Indi çəkilən filmlərdə əsas məqsəd
həyatı olduğu kimi göstərməkdir. Onu da deyim ki,
bəziləri özlərini xarici rejissorlara
bənzətmək istəyir, sonda mənasız bir şey
alınır. Hər bir millətin
özünəməxsusluğu var. Bunu bilmək
lazımdır. Bizim qarşımızda dayanan əsas
məqsəd isə Azərbaycan kinosunu dünya bazarına
çıxarmaqdır. Bunun üçün yüksək
professionallıq, müasir avadanlıq və maraqlı
mövzu lazımdır. Elə mövzu seçmək
lazımdır ki, bu ingilisə də, almana da, fransıza da
maraqlı olsun. Son 20 ildə ermənilər, bizi
istəməyənlər azərbaycanlıları
bütün dünyada vəhşi, adamyeyən kimi
qələmə verdilər.
- Bayaq dediniz ki, tragikomik obraz yaratmaq istəyirsiniz. Ağlıma
bir fikir gəldi. Yəqin ki, məmləkətimizdəki bu
qədər qanunsuzluqlar, insan haqlarının pozulması,
şəhərdəki basırıq, tıxaclar və
illərlə içinizdə yığılıb qalan etiraz
dalğası sizi bu fikrə gəlməyə məcbur edib.
- Insan bəzən ətrafında yaranmış situasiyalara,
bürokratizmə, insanların bir-birinə
diqqətsizliyinə etiraz etmək istəyir. Məni
tanıyanlar bilir ki, içimdə komizm də, tragizm də
var. Sırf müsbət qəhrəmanlar üçün
yaradılmamışam. Sabah Kvazimodanı da oynaya
bilərəm. Yəni mən xarakterik aktyoram.
- Bu məmləkətdə sizi daha çox narahat edən
nədir?
- Müəyyən çətinliklər, problemlər var ki,
bu hamı kimi məni də narahat edir. Yerində olmayan adamlar
var ki, insanları incidirlər.
- Rasim Balayevi çoxları həm də ona görə sevir
ki, bu adam özünə və sənətinə
hörmət edir. Kommersiya filmləri meydana gələndən
sonra bizim çoxsevilən aktyorlarımız özlərini
bərbad günə qoydular. Məsələn, bir
tamaşaçı kimi mənim üçün Yaşar
Nuriyev “Adam ol” filminə qədər sənətçidir.
Amma bu filmdəki şit, mənasız roluna görə, o,
çoxlarının yaddaşından silindi.
- Insan illərlə yığdığı
qətrə-qətrə adı-sanı bir anın
içində itirə bilər. Adı qazanmaq
çətindirsə, onu saxlamaq ondan da çətindir.
Mənə də kommersiya filmlərinə
çəkilməyə dəvətlər gəlir. Bir
dəfə bir seriala çəkildim, sonra baxanda çox
utandım, özümə nifrət etdim və söz verdim
ki, bir də belə filmlərə çəkilməyim.
Düzdür, bir ara evdə maddi sıxıntı da oldu. Amma
dözdüm və sonra sevindim ki, nə yaxşı ki,
dözmüşəm.
- Azərbaycan kinosu kimi jurnalistikası da bərbad
gündədir. Yəni burada da kommersiya ilə
məşğul olmayanlar maddi sıxıntı
içində yaşayırlar. Yəqin ki, tutulan,
günahsız yerə həbs edilən jurnalistlərin taleyi
sizi də narahat edir?
- Doğrusu siyasətə qarışmıram. Bir hadisəni
xatırladım. Adını çəkmək
istəmədiyim bir jurnalist mənim haqqımda o qədər
hədyan yazdı ki... guya mən vəzifə
düşkünüyəm, nə bilim pul hərisiyəm.
Beynimdən keçdi ki, o, jurnalisti tutum döyüm.
- Ola bilməzdi ki, siz onu məhkəməyə verəsiniz?
Qanunla böhtan yazdığını sübut edərdiniz.
- Məhkəmə nədir, bir də məhkəməyə
get-gəl. O, ağzına gələni desin, mən deyim. Ona
kişi kimi iki yumruq vurardım, bəs edərdi. Sonra baxıb
gördüm ki, heç yumruğa da layiq deyil, əskik bir
adamdır, əhəmiyyət vermədim. Elə fikir
verməməyim daha yaxşı oldu. Jurnalist gərək
obyektiv olsun. Ancaq düzdür, bu obyektivlik bəzən
onların özünə də çətin başa
gəlir. Hədyandansa, hər şeyi olduğu kimi ortaya
çıxaranda daha təbii, daha gözəl olur.
Azadlıq.- 2008.- 9 avqust.- S. 12.