"Özünə
hörmət edən rejissor dəyərsiz əsər
çəkməz"
Azərbaycanda
son illər çəkilən filmlərdən bir
neçəsi tanınmış rejissor Rövşən
Almuradlının payına düşür. Hazırda o, ölkədə kifayət
qədər maraq doğuran, ssenarisi Sabir Rüstəmxanlıya
məxsus "Cavad xan" filmi üzərində çalışır.
"Hücum", "Yük" bədii filmlərinə, "Yaz yuxusunun işığı",
"Bəsdir, ağlama"
film-dastanlarına və 20-yə qədər sənədli
filmə ekran həyatı verən R.Almuradlı 1991-ci ildə
"Hücum" filmiylə
Kiyevdə, 1996-cı ildə isə "Yük" filmi ilə Berlin festivalında Azərbaycanı
təmsil edib. Rejissor bizimlə söhbətində həm
artıq istehsalı başa çatan "Cavad xan" filmi, həm də Azərbaycanın müasir kino və teatr sahəsindəki
vəziyyətindən danışdı:
-
"Cavad xan" filmi 2006-cı ildə istehsalata
buraxıldı, 2007-ci ildə isə çəkilişə
başlanıldı. Çəkilişlər
Zaqatala, Gəncə və Şəkidə aparılıb. Biz çəkiliş dövrünü
tamamilə bitirmişik,
montaj da bitib. Sözlərin dəqiqləşdirilməsi, səsləndirilməsi
işi qalıb. Səsləndirilmə Moskvada
olacaq. Ondan sonra isə filmin etalon surəti
çıxarılmalıdır. Çəkiliş dövründən
narazıçılığım yoxdur. Film Mədəniyyət
və Turizm Nazirliyinin sifarişi ilə "Bizim kino" prodüser mərkəzində çəkilib.
Kino elə sahədir ki, bir adamın deyil, böyük yaradıcı kollektivin işidir. Rəssamlar, operatorlar, rejissor köməkçiləri, redaktorlar
və b. işçilər burada çalışır. Bu
dövrləri artıq
keçmişik. Hazırda
"Cavad xan" filminin tamamlanma işləri gedir.
-
Çəkiliş və sonrakı proseslərdə müasir
texnikanın olmaması problemi yarandı?
-
İnqmard Berqmandın gözəl sözü var: "Filmi
insan çəkir, insanlarla birgə çəkir və
insanlar üçün çəkir. İnsan
amili öndədir. Film hər bir
yaradıcı insanın,
rejissorundur. Düzdür,
son zamanlar telekanallarda yayımlanan reklamlarda görürük
ki, müəllif hüquqları pozulur. Tutaq ki, məsələn,
reklam olunur ki, Cəlil Məmmədquluzadənin "Ölülər"
tamaşası təqdim
olunacaq. Axı Cəlil Məmmədquluzadənin
tamaşası olmur, onun əsəri var. Tamaşa rejissorundur. "Anna Karenina" üç dəfə çəkilib.
Tolstoyun "Hərb və Sülh" əsəri ruslarla yanaşı, Hollivudda da ekranlaşdırılıb.
İnsanlara, yaşadığımız
cəmiyyətə bu
yanaşma var. "Cavad xan"dan isə danışmaq
hələ tezdir. Bu filmin çəkiliş
prosesindən film özü ortaya çıxandan sonra danışacağam. Müasir
Azərbaycan film palitrasını açsaq,
bu məsələyə
müxtəlif yanaşmalar
var. Bu da
təbiidir. Texnikaya gəlincə, təbii ki, Azərbaycanda bu iş çox
zəifdir. Gəlin Baltikyanı ölkələri
götürək. Onların
imkanları var, amma texniki avadanlıq
almırlar. Çünki
kirayədən istifadə
edirlər. Tutaq ki, o bahalıqda
texnikanı alıb istifadə etdikdən sonra ən azı
50 film çəkilməlidir
ki, onun pulunu çıxarasan. Yəni pul boş
yerə gedir. Bundansa texniki avadanlığı icarəyə
götürmək sərfəlidir.
Biz İrandan kameralar və başqa texniki avadanlıqları götürürük.
-
Hazırda xarici təcrübədən istifadə
etməklə filmlərdə səsin birbaşa
yazılması prosesini Azərbaycanda da tətbiq etmək
istəyirlər.
-
Bu, mümkün olan
bir şey deyil. Daha doğrusu, bu təcrübəni filmin müəyyən səhnələrində
etmək olar. Belə olsa, quşun, ağacın, ətrafdakı uşaqların
hamısının səsi
filmə çıxacaq.
Mikrofon ultrasəsləri
qəbul edir. Eləcə də aktyorun danışığından
çox onun fəaliyyətinə fikir
verilir. Ola bilər ki, aktyorun səsi cırdı. Belə olan halda onu
başqa aktyorun səsi ilə əvəz edirlər. Yəni aktyorun səsinə fikir vermədən onu kinoya çəkirlər.
Burda səsin bir təsir vasitəsi olmur. Ona görə də deyirəm ki, bu təcrübənin
yayılması kimi fikirlər real olan şey deyil.
Bunsuz da keçinmək olur. Çox sevinirəm ki, 3 ildə dövlət sifarişi əsasında bir neçə film çəkilib. Prodüser
mərkəzlərində də
film çəkilişləri
gedir. Gələn il yeddi film
istehsalata buraxılmalıdır.
İldən-ilə filmlərin sayı artır, əsas budur.
-
Son ildə çəkilən filmlərin mövzularına
münasibətiniz necədir?
-
Məsələyə iki cür yanaşma var. Mədəniyyət və
Turizm Nazirliyinin şurası var və bu şura
ssenarini qəbul edir, həmin ssenari ekran həyatını
tapır. Elə də ola bilər
ki, yaradıcı insan özü materialı məqbul sayırsa, onda həmin film çəkilir. Həm də bədii şurada profesionallar otururlar və işə daha diqqətlə yanaşırlar.
Özünə hörmət
edən rejissor dəyərsiz əsər
çəkməz. Kimsə
hansısa marağa görə belə hallara yol verirsə,
bu onun öz
günahıdır.
-
Tutaq ki, Kann festivalına film göndərmək fikrinə
düşdük. O zaman necə film çəkilməlidir ki,
Azərbaycanı təmsil
edə bilsin? Hazır məhsulların heç biri şərtlərə cavab
vermir?
-
Çox qəribədir ki, istər musiqi, istərsə də
kino festivallarından danışarkən, hamısı
zirvəni fəth edib, qələbə çalmaq istəyir. Mən də
- Mədəniyyət və
İncəsənət Universitetində
kino və teatr sənətini əvvəlkitək inkişaf
etdirəcək kadrları
görürsünüz?
- İncəsənət İnstitutunda əvvəllər
Ədil İsgəndərov,
Mehdi Məmmədov, Rza Təhmasib müəllim idi, onlar dillər bilirdilər, savadlı idilər. Həmçinin də Tofiq Kazımovun
adını çəkə
bilərəm. İndi bu
institutda kimlər dərs deyir? Rejissor da birdən-birə yetişmir. Birinin yetişməsi üçün
20-30 il vaxt
lazımdır. İndi belə
müəllimlər yoxdur.
Sözsüz ki, problem təkcə
müəllimlərdə deyil.
Amma Azərbaycan teatrının
sütunlarından biri
təhsildirsə, o bizdə
indi yoxdur. Teatr dünyada bütün incəsənət axarlarının
başlanğıcıdır. Teatrda rəssamlıq, rəngkarlıq,
musiqi, ədəbiyyat,
aktyor, rejissura var.
Sanki böyük bir laboratoriyadır, hamısı
burda yoxlanılır,
sonra istehsalata buraxılır. Əgər başlanğıcda
on illiyi əhatə edəcək axın öz əksini tapacaqsa, o zaman inkişaf olur. Əgər tapmırsa, bu, sənət axınını
dayandırır. Teatr bütün
incəsənətin kökü
olan laboratoriyadır.
Kinonun, televiziyanın kadrları da ordan gəlir.
Teatrların özündə bir təəssübkeşlik
var. Dünyanın heç
bir yerində direktorun adı ilə teatrı tanımırlar. Azərbaycanda isə teatrlar direktorların adı ilə tanınır.
Yaradıcı, əsl lider
olan və truppanı formalaşdıran,
onu yönəldən
insanların əl-qolunu
zəncirləyib, yalnız
pul saymağı bacarana təşkilati işi tapşırırlar.
Nə qədər mənim üçün sevimli olsa da, deməliyəm
ki, teatrda işləmək ən ağır işdir.
Çünki sən həm
truppadan, həm də inzibati heyətdən asılısan.
Ümumiyyətlə, bizdə çox
gərgin vəziyyət
yaranıb.
- "Cavad xan"dan
sonra böyük ekran əsəri yaratmağı düşünürsünüz?
- Təbii ki, nəzərdə tutmuşam.
İşlədiym layihələr var. Amma bu haqda
danışmaq hələ
tezdir. Öncə diqqətdə "Cavad xan"dır. Bu filmlə bərk
məşğul olduğumuzdan
başqa heç bir işə vaxt ayırmırıq.
Bizim məqsədimiz o deyildi ki, filmi çəkib
təhvil verək.
Əsas odur ki, düşündüklərimizi,
çatdırmaq istədiklərimizi
göstərə bilək.
Düşünürəm ki, buna nail oluruq. Bir şey ki, sabah Azərbaycan tamaşaçısı tərəfindən
qəbul olunmayacaq, o nəyə lazımdır?
Nəzərdə tutulub ki,
film Türkiyə və
ABŞ-da da nümayiş olunsun.
Mövqe.- 2008.- 9-11 avqust.- S. 13.