Azərbaycan sənət tarixində bir nəsli təmsil
edən korifey simalar istedadlı olaraq bu şəcərənin davamçısına çevrilirlər. Bu genetik
xarakter daşısa da, onun arxasında sənətə olan böyük sevgi alovu özünü
büruzə verir. Professional sənətkar olaraq yetişmək və qeyri-adi ifa tərzi yolu
ilə Azərbaycan musiqisini sənətdə təmsil etmək,
sözsüz ki, daxildən gələn istedadla yanaşı, əmək və zəhmət nəticəsində ortalığa çıxır. Bu gün Azərbaycan tarixində yetişmiş neçə-neçə sənətkar dünyasının izinə düşdükdə hər birimizdə fəxarət
hissi baş qaldırır
ki, xalqın
belə sayseçmə övladları olmuş və özündən sonra yeni bir
nəsli yetişdirməyə qadir olduqlarını sübuta yetirmişlər. Sənət tariximizdə Bədəlbəyli, Muradova,
Qasımova, Əfəndiyev və onlarla belə
soyadları mövcuddur ki, onların nəslinin yetişdirdiyi simalar Azərbaycan mədəniyyət və
incəsənətini inkişafında böyük
rol oynamışlar.
Dünən belə bir nəsli təmsil edən sənətkarlardan olan
maestro Niyazinin doğum
günü idi. Hacıbəyovlar nəslinin tarixi
bir şəkildə
təmsil edən maestro
Niyazi dünya şöhrəti qazanan
musiqi xadimi olaraq dünya ölkələrində sərhədləri
aşıb, Azərbaycan
milli nümunələrini
professionallıqla təqdim
etmiş və öz əməyinin nəticəsindən zövq
almışdır. Professioanl musiqi
sənətinin banisi
hesab edilən Üzeyir Hacıbəyov
nəslindən olan
maestro Niyazi bu ocağın yetişdirdiyi
ifaçılar sırasında
özünəməxsus yer qazanmışdır.
O, bəstəkar, dirijor,
ifaçı kimi sərhədləri aşıb,
tərcüməyə ehtiyacı
olmayan bir sənət növünü
dünya xalqlarına
təqdim etmişdir.
Maestro Niyazi, həqiqətən də,
Azərbaycan musiqisinin
inkişafında xüsusi
xadimləri olan sənətkarlar sırasındadır.
Hər il
ənənəvi olaraq
onun adını daşıyan və vaxtilə yaşadığı
ev-muzeyinə açıq
qapı günü elan edilir. Bu
gün də bu ənənənin davamı olaraq Niyazinin ev-muzeyində
açıq qapı
günü təşkil
olunmuşdur. Azərbaycan professional musiqi sənətinin ən nadir nümunələrinin
ifaçısı və
yaradıcısı olan
maestro Niyazinin ev-muzeyi
onun şəxsi əşyaları və
yaradıcılıq qalereyası
ilə zəngindir.
Burada bəstəkarın vaxtilə
yazıb-yaratdığı əsərlərin əlyazmaları,
nota köçürdüyü
musiqi nümunələri,
şəxsi əşyaları
ilə yanaşı,
onun müxtəlif illərdə dünyanın
ən tanınmış
musiqiçiləri ilə
olan fotoşəkilləri
və görüşlərini
əks etdirən materiallar da daxildir. Bu muzey maestro
Niyazinin bütövlükdə
fəaliyyətini əks
etdirən müəssisə
kimi fəaliyyət
göstərərək, neçə-neçə Niyazi
sənətinə vurğun
olan, eləcə də, onun sənət
yolundan bəhrələnən
insanlar üçün
bir yaradıcılıq
məktəbinə çevrilib.
Muzey fəaliyyətə başladığı
gündən məhz
bir amala xidmət edib. Bu da Niyazi irsinin təbliğ və tədqiqi istiqamətinə yönəlmişdir.
Sözsüz ki, Niyazi ev-muzeyinə təkcə
onun doğum və xatirə günü ilə əlaqədar deyil, ilin müxtəlif vaxtlarında buraya baş çəkir, maestronun ruhunu bu otaqların ad-havasından duyurlar.
Burada yaradılmış ab-hava
maestro haqqında qonaqlara
çox şeyləri
deyir. Hətta dünyanın müxtəlif
ölkələrindən Azərbaycana qonaq gələn şəxlər
belə Niyazinin ev-muzeyinə baş çəkməkdən məmnunluq
duyurlar. Üzeyir Hacıbəyov,
Zülfüqar Hacıbəyov,
Niyazi-Tağızadə-Hacıbəyov,
Soltan Hacıbəyov,
Çingiz Hacıbəyov
bir nəsli təmsil edən musiqiçilərdir. Sözsüz ki, onları birləşdirən musiqi
sənətinə olan
məhəbbət olmuşdur.
Lakin hər birinin özünəməxsus yaradıcılıq
yolu və qayəsi müxtəlif
janrlara üz tutmalarına səbəb
olmuşdur. Bu nəsildə dirijor kimi fəaliyyət göstərən Niyazi
Hacıbəyov dirijorluq
sənətinin ən
yüksək zirvəsinə
qədər yüksələ
bilmiş, novatorçuluğu
ilə dünya klassikasında öz möhrünü vurmuşdur.
Onun şaxəli və məzmunlu sənət yolunda Azərbaycan tarixinə iz salan neçə-neçə
əsərlər dayanır.
Bu əsərlərin hər birində klassiklik, möhtəşəmlik
özünü göstərir.
Beynəlxalq müsabiqələr lareatı, Stalin mükafatı
laureatı, Azərbaycan
Dövlət mükafatı
laureatı, C.Nero mükafatı laureatı
olan Niyazi öz parlaq istedadını 1938-ci ildə
Moskvada Azərbaycan
incəsənəti günlərində
göstərməyə qadir
olmuşdur. Belə ki,
Üzeyir Hacıbəyovun
"Koroğlu" operasının
tamaşaya qoyulmasına
qərar verildiyi zaman bəstəkar təsadüfən xəstələnmiş
və bu səfərə gedə
bilməmişdir. Belə
bir məsuliyyətli
bir iş gənc dirijor 28 yaşlı Niyaziyə
həvalə olunmuşdur.
Bu məsuliyyətli işin öhdəsindən
uğurla gələn
Niyazi çox keçmir ki, Üzeyir Hacıbəyovun
və digər bəstəkarların əsərlərinə
dirijorluq etməyə
başlayır. O, Üzeyir
Hacıbəyovun "Arşın
mal alan", Müslüm Maqomayevin
"Nərgiz" və
digər belə əsərlərə dirijorluq
etməklə tamaşaların
uğurla keçməsinə
nail olmuşdur. Maestro Niyazinin ev-muzeyində
bu afişalar, sənətkarla bağlı
yazılmış sətirlər
onu müxtəlif konsert salonlarındakı
çıxışlarını əks etdirən fotolar Niyazi sənətinin işıqlanmasına
kömək edir.
Beynəlxalq mükafatlar
laureatı olan maestro
"Xosrov və Şirin", "Çitra"
baletlərinin, simfoniyalarının,
mahnılarının, 25-dək kinofilmə yazılmış
musiqilərin müəllifi
kimi zamanın axtarışlarında özünün
potensialını üzə
çıxarıb, biri
digərindən tamamilə
fərqi məzmun və ideyada olan nümunələri
sənət tarixinə
əbədi olaraq həkk edir. Tanınmış musiqi xadimləri
hər zaman Niyazi irsini yüksək qiymətləndirərək,
bədii cəhətlərin
mükəmməlliyini, estetik dəyərlərə
malik olduğunu qeyd etmişlər.
Qara Qarayev, Fikrət Əmirov kimi sənətkarların onun
haqqında yazdığı
monoqrafiyalarda bu və ya digər
fikirlər qabarıq
şəkildə təsvir
edilir. Eyni zamanda, S.Rixter,
L.Oborin, S.Rostropoviç,
N.Rixlen kimi musiqiçilərin ona
olan səmimi münasibəti Niyazi
şəxsiyyəti və
sənəti ilə
əlaqəlidir. Əgər maestrodan
bu dəyərləri
kəsb etməsəydilər,
o zaman böyük sənətkarların onunla
yaxın münasibəti,
sənət mühakimələri
baş tutmaz, Niyazinin fəaliyyəti
ilə bağlı çox dəyərli fikirlərin müəllifinə
çevrilə bilməzdilər.
Qeyd edim ki, Niyazi
həm də böyük sənətkarların
əsərlərinə dirijorluq
etmişdir. Belə ki,
o, Qara Qarayevin üçüncü skripka
konsertindən başqa,
demək olar ki, bütün əsərlərinə Niyazi
dirijorluq etmişdir.
Hətta Qara Qarayevin
"Leyli və Məcnun" simfonik poemasının dirijoru
Niyazi olmuşdur.
Niyazinin ev-muzeyində yer
almış Qara Qarayevin fotoşəklinin
arxasında yazılmış
bu sözlər diqqətdən yayınmır.
"Mənim "Yeddi gözəl"imi yenidən qaytarmaq dostum və qardaşıma nəsib
olmuşdur". Maestro
"Şur", "Kürd
ovşarı" simfonik
muğamlarının mahir
dirijoru kimi də öz vəzifəsini layiqincə
yerinə yetirmişdir.
Bu əsərlərin müəllifi olan Fikrət Əmirov onun sənətini yüksək qiymətləndirmişdir.
Niyazinin əsərlərində qəhrəmanlıq, yüksək
humanizm hissi, məhəbbət kimi dəyərlər öz
yerini almış və layiqli bir şəkildə dinləyicilərinə təqdim
olunmuşdur. Uzun illər
musiqi sənətində
fədakarlıq göstərib,
sənətdə yer
qazanmış maestro əsərlərinin
bir qismi nota köçürülməmiş
halda şəxsi arxivində saxlanılmış,
lakin zaman yetişdikcə əsərləri
onun irsini tədqiq edən şəxslər tərəfindən
üzə çıxarılaraq
musiqiçilərə təqdim olunmuşdur.
Bu gün də
Niyazi irsi tam olaraq bizə təqdim olunmayıb.
Onun hələ neçə-neçə
arxivlərdə saxlanılan
əlyazmaları var
ki, nə vaxtsa həmin əsərlər nota köçürüləcəkdir.
Bu gün Niyazinin ev-muzeyinə gələn
hər kəs Niyazi irsi ilə
Səs.- 2008.- 21 avqust.- S. 12.