Məhərrəmova T.
Aktyor heç vaxt rola görə
vuruşmamalıdır
Vüqar
Məmmədəliyev: "Şan-şöhrətə
çatmağın yolları ancaq işləməkdən
keçir"
Bakı Kamera
Teatrının kollektivi məzuniyyət dövrünü
yaşayır. Aktyorlar yeni mövsümü
səbirsizliklə gözləsələr də, teatrın
bina probleminin hələ də çözülməməsi
onları həvəsdən salır. Bununla belə, aktyorlar
sənətə olan məhəbbətləri naminə bu
çətinliyə yenə də dözəcəklərini
deyirlər. Hər çətinliyin sonunda bir
rahatlığın olduğuna əminliklərini
gizlətmirlər. Gənc aktyor Vüqar Məmmədəliyev
də kollektivin ümidlə yaşayan
üzvlərindəndir.
- Səhnə
fəaliyyətinizə Gənclər Teatrında
başlamısınız. Necə oldu ki, həmin
səhnəni Kamera Teatrına dəyişdiniz?
- Mən bu sənətə
təsadüfən gəlməmişəm. Aktyorluğu
uşaqlıqdan sevmişəm. 1993-cü ildə
universitetə qəbul olaraq Gürşad
Baxşıyevanın kursunda təhsil aldım. Hələ
tələbə ikən Dövlət Gənclər
Teatrında fəaliyyətə başladım.
Hüseynağa Atakişiyev teatrda işləyən hər
kəs üçün şərait
yaradırdı. O, təzə gələn aktyoru yoxlamaq
üçün əvvəl ona baş rolu həvalə
edirdi. Əgər aktyor zəif idisə, o, arxa planda
qalırdı, xoşuna gələn aktyor isə
həmişə göz qabağında olurdu. İlk rolum
"Məndən nigaran qalmayın" əsərində
Oğul rolu oldu. Deyəsən, xoşuna gəlmişdi.
Çünki ondan sonra mənə dalbadal rollar verirdi.
Gənclər Teatrında iki il
çalışdım. Sonra maddi baxımdan
çətinliklər olduğu üçün
valideynlərimlə Rusiyaya köçdük. Bir ildən
çox müddətə sənətdən uzaqlaşdım.
Yenidən Azərbaycana qayıdandan sonra İlham Namiq
Kamalın Miniatür Teatrında çalışmağa
başladım. Maddi baxımdan çətinlik çox idi.
Özəl teatr özü-özünü
dolandırmalıdır. Dövlət teatrına isə
dövlət qayğısı var. Sonra qrup yoldaşım İlkin
Mehdiyevin dəvətilə Kamera Teatrına gəldim. Həmin
vaxt Kamera Teatrında hazırlanan "Şeyx Sənan"
tamaşasına aktyor lazım idi. Cənnət xanım
məni teatra sınaq müddəti olmadan qəbul elədi
və "Şeyx Sənan" faciəsində Şeyx
Mərvan rolunu mənə həvalə etdi. O vaxtdan bəri bu
teatrda mənə bir neçə rol tapşırılıb.
Kamera Teatrında ən çox xoşuma gələn
cəhət işgüzarlıqdır. Elə teatrlar var ki,
adı var, amma orada iş yoxdur. Kamera Teatrında isə
mütəmadi iş gedir. Aktyor bu kollektivdə inkişafa
doğru getdiyini hiss edir.
- Siz Rusiyaya maliyyə
çətinliyi üzündən getmişdiniz.
Qayıdıb gələndən sonra da teatrlarda maliyyə
cəhətdən yaxşılığa doğru heç
nə dəyişməmişdi. Maraqlıdır, niyə
yenidən özünüzü bu "bataqlığa"
saldınız?
- Bu "bataqlıq" mənə çox
əzizdir. Rusiyada olduğum bir ili sənətsiz
yaşadım. Ancaq belə yaşamağın çox
çətin olduğunu başa düşdüm.
Qürbət eldə olarkən müxtəlif kasetlərə
qulaq asır, filmlərə baxırdım. "Belə bir
şey məndə də olub" - deyə
ürəyimdən bir ağrı, sızıltı
keçirdi. Bu sənətə görə gözlərim
də dolub, ağlamışam da. Atam məni bu
işdən çəkindirməyə
çalışırdı. Amma məndə bir xasiyyət
var - əgər hansısa məqsədimə nail olmaq istəyirəmsə,
gec və ya tez, fərqi yoxdur, ona mütləq
çatıram. İstəmədiyim şeyə isə
heç vaxt can atmıram.
- Bilmək olarmı, nail
olmaq istədiyiniz arzular sırasında teatrla bağlı
nələr var?
- Nəyi nəzərdə tutduğunuzu
başa düşdüm. Sözün açığı,
burada mənə həvalə olunan rollardan narazı
deyiləm. Epizodik, orta və yaxşı səviyyədə
olan rollarım çoxdur. Mənim aləmimdə aktyor
heç vaxt rola görə vuruşmamalıdır. Aktyor
heç vaxt qarşısına məqsəd
qoymamalıdır ki, mən mütləq baş rolu
oynamalıyam. Aktyorun böyüklüyü ondadır ki, o,
epizodik rol oynasın və həmin rolda da
peşəkarlığı görünsün. Baş rolda
oynamaq böyük məsuliyyətdir. Çünki
bütün komandanı arxanca aparmalısan. Mən bu
məsuliyyətdən də qaçmıram. Sadəcə
olaraq, başa düşürəm ki, aktyor ona həvalə
olunan hər bir rolun öhdəsindən gəlməlidir.
Bununla belə, oynamaq istədiyim rollar var. Mənə elə
gəlir ki, həmin əsərlər nə vaxtsa bu teatrda
qoyulacaq və həmin tamaşalarda oynamaq mənə də
qismət olacaq.
- Sirr deyilsə, nəyi
oynamaq istərdiniz?
- Fridrix Şillerin
"Qaçaqlar" əsərində Frans Moor rolunu oynamaq
istərdim. Onun monoloqu heç zaman beynimdən
çıxmır. İnstituta qəbul
olanda da həmin monoloqu hazırlamışdım.
İmtahan vaxtı rəhmətlik Həsən Turabov
məndən hansı monoloqu hazırladığımı
soruşanda "Qaçaqlar" əsərindən Frans Moorun
monoloqunu hazırladığımı dedim. Vaxtilə
həmin rolu Həsən Turabov özü oynayıb. Həsən Turabov nədənsə monoloqu
söyləməyimə razılıq vermədi. Bu, çox xarakterik obrazdır. Mən
ümumiyyətlə, xarakterik rolları xoşlayıram.
Məhəbbət qəhrəmanı
rollarından həmişə qaçıram. Bu teatrda mənə "Məkr və
məhəbbət" əsərində Ferdinad rolu
həvalə olunmuşdu. Məşq
elədik, tamaşanın reyissoru İrina Perlova razı
qaldı. Ancaq İrina Perlovaya
yaxınlaşıb rolu oynamaq istəmədiyimi bildirdim.
Özümdən asılı deyil, belə
obraza uyğunlaşa bilmirəm. Düzdür,
lazım olsa uyğunlaşaram, ancaq ürəyimcə olmayanda
istədiyim kimi alınmır.
- Dediniz
ki, xarakterik rolları oynamağı
xoşlayırsınız. Təbiətinizlə
oynadığınız rollar arasında hansısa uyğunluq
varmı?
- Məni tanıyanlar bilir
ki, xaraktercə qəliz adam deyiləm.
Mənə elə gəlir ki, hər bir insanın iki cildi var:
biri mülayim, ürəyi yanan, digəri isə hər
şeyə qarşı laqeydlik qiyafəsi. Mən heç
vaxt ikinci xüsusiyyətə can atmıram. Kimsə
məni buna məcbur edəndə bircə kəlmə söz
deyirəm. Sənətə qarşı
məhəbbətimdə də laqeydlik yoxdur. Çünki bu mənim həyatımdır.
Müəllimim Gürşad xanım Baxşıyevanın:
"Əgər teatrda işləmək
istəyirsənsə, gərək poladdan başın, mal
ürəyi kimi qəlbin ola"
sözlərini heç vaxt yaddan çıxarmıram. Çünki teatrda aktyorlar, reyissorlar arasında
müxtəlif hadisələr olur. Gərək
bütün gördüklərinə qarşı laqeyd
olmağı bacarasan. Aktyorun əsas
işi məşq və səhnəyə çıxıb
rolu oynamaqdır.
- Teatra
gəldiyiniz illərdəki arzularınızla bugünkü
reallıq arasında çoxmu fərqlər var?
- Düzdür, arzular
çoxdur, ancaq onları sadəcə arzulamaq yox, can atmaq
lazımdır. Hələ mənim həyat
və sənət taleyimdə çatmadığım bir
arzu olmayıb. Ailəm, övladlarım
var. Ailən olandan sonra sənətə qarşı fikrin
də dəyişir. Daha çox məsuliyyət hiss
edirsən. Düzdür, indi bu
sənətdə müəyyən çətinliklər
mövcuddur, ancaq mən ümidlə yaşayıram. Mənə elə gəlir ki, hər şey
düzələcək. Dost-tanış
hamısı bu sənəti nə üçün
seçdiyimi yaxşı bilir. Bəzən: "Bu
sənətdə pul yoxdur, necə işləyirsən?" -
deyə maraqlanırlar. Cavab
verirəm ki, pul hər bir sənətdə var, ancaq heç
zaman pulun arxasınca qaçmaq lazım deyil. Elə etmək lazımdır ki, pul sənin
dalınca qaçsın. Başını
aşağı salıb öz işinlə düzgün
qaydada məşğul olsan, pul özü gəlib səni
tapacaq. Bir az da səbr eləmək
lazımdır. Mən şan-şöhrət
həvəskarı deyiləm. Sadəcə
olaraq, hər insanın içində
şan-şöhrətli olmaq hissi var.
-
Özlüyünüzdə necə başa
düşürsünüz, şöhrətə
çatmağın yolları asandırmı?
- Azərbaycan teatrına
xidmət edən çox gözəl aktyorlar var.
Sadəcə, həyat onları bir az
sıxma-boğmaya salır və səhnədən
uzaqlaşmağa başlayırlar. Mən hardasa
o gəncləri qınamıram. Bir az
dözümlü olmaq lazımdır. Məncə,
şan-şöhrətə çatmağın yolları
ancaq işləməkdən keçir. İşlədinsə,
qiymətləndirəcəklər. Bir
də tamaşaçılar səni sevəcək. Tamaşaçı qiymətləndirəndən
sonra səni dövlət də qiymətləndirəcək.
Dövlət tərəfindən
müəyyən qayğılar da bundan sonra yaranacaq.
- Kamera Teatrı demək
olar ki, ən çox festivallara qatılan və uğur qazanan
kollektivdir. Sizin də həmin uğurlarda imzanız varmı?
- Moskvada keçirilən "Melixov
baharı" festivalında iştirak etmişəm. Həmin
festivalda oynadığımız Çexovun "Albalı
bağı" tamaşasındakı rol
tamaşaçılar tərəfindən bəyənilsə
də, mənim üçün hələ tam
açılmayıb. Çünki Çexov dramaturgiyası
çox dərindir. Daha sonra Ukraynada keçirilən teatr
festivalında Xalq artisti İrina Perlovanın quruluşunda
Sofoklun "Şah Edip" əsəri ilə
çıxış etmişik. Tamaşanı Azərbaycan
dilində oynamağımıza baxmayaraq,
tamaşaçılar çox maraqla izləyirdilər. Onlar
sona qədər tamaşaya baxdılar. Dili başa
düşməsələr də, onlara maraqlı idi və
hər pərdənin sonunda alqışlayırdılar.
Festival bizimçün yaddaqalan oldu. Şah Edip rolunun ifaçısı
İlqar Cahangirov "Ən yaxşı kişi roluna
görə" nominasiyasına layiq görüldü.
İnşallah, bu mövsümdə də festivalda iştirak
edəcəyik.
- Builki teatr
mövsümünü özünüz üçün
uğurlu hesab edirsiniz?
- Hər bir yeni tamaşa, teatrın hər yeni
mövsümü aktyor üçün bayramdır.
Əlbəttə, bu mövsüm də uğurlu oldu. Bir
sıra tamaşalarda mənə sonradan rollar həvalə
olundu. Ancaq mövsümün sona çatmasını,
teatrın bağlanmasını çox təəssüf
hissi ilə qarşılayıram. Teatrın bina problemi
həll olunandan sonra isə yəqin ki, tamaşalarımız
daha uğurlu keçəcək.
Kaspi.- 2008.- 13 avqust.- S. 11.