Məhərrəmova T.
Bu sənətdə emosiyalarıma yer var
Fərid Əliyev, vokalist: "Müasir tamaşalar
aktyorun zövqünü korlaya bilər"
Ötən teatr mövsümünün sonunda Musiqili
Komediya Teatrı dahi bəstəkar Üzeyir bəyin "O
olmasın, bu olsun" operettası əsasında hazırlanan
eyniadlı komediyanın premyerasını keçirdi. 10 ildən sonra yenidən və yeni
quruluşda səhnəyə qayıdan komediyada Sərvər
rolunun ifaçısı Fərid Əliyev obrazı duyma
və ifası baxımından tamaşaçıların
yaddaşında daha çox qaldı.
Aktyor
uğurunun səbəbini obraza yaxından bələd
olması ilə əlaqələndirir:
- Dahi Üzeyir
Hacıbyovun əsəri əsasında hazırlanan
eyniadlı tamaşada artıq üçüncü
dəfədir ki, oynayıram. Musiqili
Komediya Teatrında rəhmətlik Hacıbaba Bağırovun
sağlığında səhnələşdirilən
komediyada oynamışdım. Opera
Teatrında da səhnələşdirilən "O
olmasın, bu olsun"da oynamışam. 10
ildən sonra yenidən əsəri Musiqili Komediya Teatrında
Cənnət Səlimova səhnələşdirdi. Ona görə də bu obraz mənə yad deyildi.
Ancaq birinci quruluşda ilk addım olduğu
üçün mənə film təəssüratları
bağışlayırdı. Daha çox
filmdən istifadə edirdim. Ancaq o
stereotipdən çıxmağa
çalışırdım. Reyissor Hafiz
Quliyev əsəri Opera Teatrında
səhnələşdirəndə orada yenilikdən
qorxurdular. Mən isə istəyirdim ki,
filmdəki ilə oxşarlıq olmasın. Deyərdim
ki, "Muskomediya"da gənc reyissor Elvin Mirzəyevin
"Arşın mal alan"ı
səhnələşdirməsi məni o stereotipdən
qurtardı.
- Sonuncu
quruluşda müasir zamanla səsləşən yeniliklər
vardı. Bu, heç şübhəsiz reyissorun
yozumundan irəli gəlirdi. Siz bunu
təzəliklə köhnəliyin vəhdəti
adlandırırsınız?
- Orada təzəlik olsa da,
teatr üçün yeni bir şey yox idi. Köhnə
tryuklardan istifadə olunmuşdu. Sadəcə,
bu tryuklar camaatın yaddaşından çıxıb.
-
Gələn mövsümdə premyerası
keçiriləcək "Arşın mal alan"da
da sizə rol verilib?
- Bu tamaşada
Əsgərin partiyasını ifa edəcəyəm. Qeyd edim ki, bu cür tamaşalarda oynamaq aktyoru
təkmilləşdirir. Hesab edirəm ki,
aktyor gərək klassik əsərlərdən
başlasın. Müasir tamaşalar onun
zövqünü korlaya bilər. Mən
vokalist kimi də belə düşünürəm. Gərək aktyor klassik kodlarla
tərbiyələnsin. Bəxtim ona
gətirdi ki, mən teatra gələndə klassik operettada
oynadım. Ona görə də müasir
tamaşalar tapşırılanda mənə çətin
olmadı.
-
Vokalist kimi karyeranız haqqında nə fikirləşirsiniz?
- Teatrda işim çox
olduğundan solo fəaliyyətim bir qədər kənarda
qalıb. Vaxt tapanda bir mahnı yazdırıram.
Keçən il Almaniyada keçirilən
musiqi festivalında iştirak etdim. Orada mahnı
və duet oxudum. Ancaq təəssüf ki, bu il yol pulu olmadığından həmin
festivalda iştirak edə bilmədim.
- Opera
Teatrında hansı tamaşada oynayacaqsınız?
- Gələn
mövsümdə "Sevilya bərbəri" operasında
baş qəhrəmanı oynayacağam. Bu
obrazı səbirsizliklə gözləyirəm.
-
Hal-hazırda iş yeriniz haradır?
- İş yerim
çoxdur. Musiqili Komediya və Opera və Balet
teatrlarının solistiyəm. Opera
Studiyasında da solist kimi çalışıram. Musiqili Komediya Teatrında artıq 8 ildir
işləyirəm. İlk
addımlarımı da o teatrın səhnəsində
atmışam. İlk dəfə orada Rauf
Hacıyevin yubileyi üçün hazırlanan "Romeo
mənim qonşumdur" operettasında oynamışam. Eyni zamanda, səs imkanlarımdan istifadə
edərək Opera Teatrında da çalışıram.
- Vokal
səs çoxlarında ola bilər, ancaq
aktyorluqla bu səsin vəhdəti hər adamda olmur.
- Çox şadam ki, Opera
və Balet Teatrında səhnəyə çıxıram. Burada səs oyunu tamamlamalıdır. Birisi alınmayanda, falş əmələ gəlir.
Teatrın rus bölməsində
çalışan aktyorlar mənə çox kömək
etdilər. Əslində, mən
İncəsənət İnstitutunu rəssam kimi
qurtarmışam, özüm də rəssamlar
ailəsində doğulmuşam. Babam Baba
Əliyev Xalq rəssamı olub. Valideynlərim
də rəssamdır. Rəssamlığı
qurtarmaqla bərabər, Şən və Hazırcavablar
Klubunda iştirak edirdim. Orda səsimin
olduğunu başa düşdüm və meyilimi Konservatoriyaya
saldım. Bəxtim onda gətirdi ki, III
kursda Gülcahan Əhmədova-Martınovanın kursuna
düşdüm. Gülcahan xanımın
mənə öyrətdikləri ömrümün
axırına qədər bəsimdir. Çünki onun
dərslərindən çıxandan sonra özünü bir
pillə də yuxarıda hiss edirsən. O mənim
səhnə mədəniyyəti müəllimim olub. Əsas pedaqoqum isə Opera və Balet
Teatrının reyissoru Hüseyn Əliyevdir. Hüseyn müəllim mənə vokalda çox
şey öyrədib. O, hər şeydən əvvəl
mənə vokalla aktyorluğun bir-birini tamamlama dərsini
başa saldı.
-
Bütün həvəsinizi musiqi ilə bağlayandan sonra
rəssamlığı yadırğamamısınız ki?
-
Təəssüflənirəm ki, rəssamlığa
heç vaxtım qalmır. Bu sənəti
çox sevmişəm, müəyyən vaxtlarda
məşğul da olmuşam. Ancaq
xırda bir işlə oturub məşğul olmaq
xarakterimə yaddır. Emosiyalarım
çox olduğu üçün daim hərəkətdə
olmalıyam. Bu sənətdə isə
emosiyalarıma yer var.
- Bu
gün bizdə vokal səs imkanlarını
genişləndirmək və beynəlxalq səhnədə
göstərmək üçün şərait varmı?
- Təəssüflə
bildirirəm ki, bu sənət o qədər də
təbliğ olunmur. Lazımi qədər
qiymət də verilmir. Bizim böyük
sənətkarlarımız olub. Onların
ifalarına baxmaq üçün çoxlu
tamaşaçı gəlib. Hazırda
isə publika azalıb. İndi
bəzən tamaşaya gələn cavanlar özlərini
necə aparmağı bacarmırlar. Onlar
bu mədəniyyəti itiriblər. Düzdür,
hər tamaşamıza gəlib maraq göstərən
publikamız da var. Bu sənət sözün həqiqi
mənasında incə sənətdir. Məşhur
vokalçı Benyamin Culi yurnalistlərin "Nə vaxt
oxumağı öyrənmisiniz?" sualına
"Hələ başlamamışam" - deyə cavab verib.
O, bu sözü söyləyəndə sənətinin
zirvəsində idi. Bu elə sənətdir ki,
gərək bütövlüklə özünü buna
həsr edəsən. Mən özümü
rəssamlığa həsr etsəm, burda
itirəcəyəm. Səs çox
zərif şeydir, hər an onu qorumalı, qayğısına
qalmalısan. Bu sənətdə biz maddi
cəhətdən də çətinlik çəkirik.
Məcbur olub "xaltura"ya qaçırsan.
"Xaltura" da sonradan sənətimizə
təsir edir.
- Son
illər dünyada vokalçıların bir sıra
nüfuzlu müsabiqələri keçirilir. Məsələn,
Kabalyenin adını daşıyan müsabiqədə
vokalçılarımız iştirak etsələr də,
elə bir nəticə əldə olunmadı. Nə üçün səsiniz beynəlxalq
səhnədən yaxşı eşidilmir?
- Bizim gənc
vokalçılar təkcə bir müsabiqədə
iştirak etməməlidirlər. Bir
neçə müsabiqəyə sənəd
göndərmək lazımdır ki, heç olmasa birində
nəsə qazana biləsən. Bu,
artıq təcrübədir. Təbii ki,
səhnədə ustalıq göstərmək ilk
dəfədən yaranmır.
-
Sizcə gənc vokalçılar üçün dünyaya
bu pəncərəni kim
açmalıdır? Özünüz,
çalışdığınız teatr, yoxsa
Mədəniyyət və Turizm Nazirliyi?
- Bu pəncərəni ilk
növbədə özümüz açmalıyıq. İkinci növbədə bizə sponsorluq
lazımdır. Məsələn, mənim
Avropaya çıxmaq imkanım yoxdur. Orda
hər hansı müsabiqədə iştirak etmək
üçün pul lazımdır. Bir neçə il bundan qabaq Çelyabinskdə
keçirilən Qlinka adına müsabiqədə iştirak
etmək üçün sənədlərimi
göndərmişdim. Dəvət də
gəldi. Ancaq həmin müsabiqədə
iştirak edə bilmədim. Sponsor tapılmadı. Bizim publikada da günah var. Bu sənəti təbliğ
etmək lazımdır ki, sponsorların diqqətini cəlb
etsin. Bu sənəti dünyaya
çıxarmaq üçün ona mütləq diqqət
göstərmək lazımdır.
Bizim çox
istedadlı gənclərimiz var. Bəzən eləsi olur ki,
ağzını açan kimi hazır səs olduğunu
görürsən. Ancaq bu sənətdə
qazanc olmadığı üçün çıxıb
gedirlər. Onlar da haqlıdır. Gecə-gündüz işləyirsən, baxıb
görürsən ki, ortada heç nə yoxdur. Dözənlər də özlərində olan
entuziazma görə dayanırlar. Babam
həmişə özünün kitablarında yazırdı
ki, incəsənətlə məşğul olmaq iynə
ilə gor qazmaq kimi bir işdir. O zaman mən bu
sözləri başa düşmürdüm, yalnız indi
mənasını dərk edirəm.
- Çalışdığınız Opera və Balet
Teatrında nəsillərin əvəzlənməsi prosesi
necə gedir?
- Son illər teatra çoxlu gəncin
gəldiyini görürəm. Elə bir vaxt var
idi ki, yeni nəsil görünmürdü. Birinci
Bülbül müsabiqəsindən sonra Əli Əsgərov
kimi bas, Qərinə Kərimova kimi soprano səsə malik
sənətkarlar gəldi. İkinci müsabiqədən sonra
Fəridə Məmmədova, Həsən Enami gəldilər.
Ona görə deyirəm ki, bu müsabiqə yeni
iştirakçılar üçün də yaxşı
oldu, onlara təkliflər gəldi. Məsələn,
müsabiqənin mənə bir xeyri də o oldu ki, yeni partiya
ifa etməyə dəvət olundum. Avropada müsabiqədə
iştirak edəndə əsas deyil ki, orda yer tutasan. Orada
belə müsabiqələr zamanı adi bir
iştirakçıya da yol açılır.
- Əgər seçim
qarşısında qalsanız, işləmək
üçün hansı teatra üstünlük
verərsiniz?
- Hər teatrın öz
publikası var. Mən Opera Teatrında rəssam kimi
çalışanda bu sənətə vuruldum. Sonra müəllimim məni "Muskomediya"da
kastinqdə iştirak etməyə apardı. Qulaq asandan sonra məni solist
götürdülər. Ancaq
məhəbbətim daha çox Opera və Balet
Teatrınadır. Son vaxtlar başa
düşürəm ki, operetta çox çətin
yanrdır. Əgər operada yalnız
oxumaq lazımdırsa, burda oynamaq, özünü
hərtərəfli göstərmək lazımdır.
-
Belə demək olarmı, səni bu sənətdə saxlayan
entuziazmdır?
- Mən bu sənəti
sevirəm. Ümumiyyətlə, bu sənət
həmişə belə olub, qiymət verən olmayıb.
Mənim üçün vacib olan odur ki, öz
bacarığımı göstərə bilim. Heç
olmasa insanlara səhnədən bir az sevinc
bəxş edim. Ancaq mənim üçün o da
böyük qiymətdir ki, hər hansı bir partiyadan sonra
tamaşaçı yaxınlaşıb: "Çox
gözəl ifa etdin" - deyir. Bu
sözlərdən sonra çox qanadlanıram və
sənətimi daha çox sevirəm.
Kaspi.- 2008.- 21 avqust.- S. 11.