Mükərrəmoğlu M.
Sənin dilin olmasa
da, çəkərsən
Onun əsərləri
bütövlükdə milli ruhda köklənmişdi. SSRİ və Azərbaycan
Respublikasının xalq
rəssamı, SSRİ Dövlət
mükafatı və Beynəlxalq Nehru mükafatı laureatı Mikayıl Abdullayev bütün yaradıcı
həyatını Azərbaycan
təbiətinin, onun qəhrəman insanlarının,
tarixinin şanlı səhifələrinin vəsfinə
həsr etmişdir.
Təsviri sənətimizin
inkişafında mühüm
xidmətləri olan bu böyük sənətkarın boyakarlıq
və qrafika janrında yaratdığı
əsərlər incəsənətimizin
çox qiymətli səhifələrini təşkil
edir. Dünyanın bir çox ölkələrinin muzeylərində
dəyərli eksponat kimi saxlanılan Mikayıl Abdullayev yaradıcılığının nümunələri milli mədəniyyətimizin əsl
təbliğatçılarıdırlar.
Bu əsərlərdə
Azərbaycanın əsrarəngiz
təbiəti var, milli-mənəvi dəyərlərimiz sənətkarlıqla
bu tablolarda qorunub saxlanmışdır.
Mikayıl Abdullayev
sənətinin qüdrəti bir də onda idi ki,
Azərbaycanımızın rəssamlıq
ənənələri böyük ustalıqla inkişaf
etdirilmiş, ona yeni çalarlar gətirmişdir.
Mikayıl Abdullayev
yaradıcılığından söhbət açarkən
böyük şair Rəsul Rzanın onun haqqında
yazdığı aşağıdakı misraları
xatırlamamaq olmur.
Məndə bir can var,
Səndə bir can,
Mənim qələmim
var, sənin fırçan,
Mənimki sözdür,
Səninki, rəng,
Mən yazım,
qardaşım, sən çək.
Mənim əlim
olmasa da yazaram,
gözüm olmasa da...
Sənin dilin olmasa da,
çəkərsən,
Sözün olmasa da...
Ancaq hər ikimiz
ürəksiz yarada bilməyərik,
Mənimki sözdü,
səninki rəng,
Var olsun ürək!
Bu misralar Mikayıl
Abdullayev yaradıcılığına verilən ən
yüksək qiymətdir. Bəli, Mikayıl müəllim
bütün əsərlərinə öz qəlbinin hərarətini
əlavə edirdi, ona görə də bu əsərlər
əbədiyaşardır, xalqımızın tarixinin
rənglərdən bəhrələnən
səhifələridir.
Mikayıl Abdullayev
1921-ci ildə Bakıda doğulmuşdu. Təhsilini də
elə Bakı Rəssamlıq Məktəbində, sonra
Moskvada almışdı.
Bu böyük
sənətkarın yaradıcılığı o
qədər zəngin və rəngarəngdir ki, bir
məqalədə onu bütövlükdə əks
etdirmək qeyri-mümkündür. Burada
biz bu böyük
yaradıcılığın bəzi məqamları barədə məlumat verəcəyik.
40-cı illər M. Abdullayev yaradıcılığında
ilkin dövrü təşkil edir. Bu dövrdə yaratdığı tablolardan
ikisinin adını qeyd etmək istərdim. Onlardan biri 1944-cü ildə çəkilmiş “Axşam”,
ikincisi isə 1947-ci ildə yaradılmış
“Mingəçevir işıqları”
tablolarıdır. Hər
iki əsər professional səviyyədə
yaradılmış sənət
nümunələridir və
onlar bu gün də əvvəlkitək qiymətlidir
və təsviri sənətimizin tarixində
əhəmiyyətli əsərlər
kimi dəyərləndirilir.
Mikayıl Abdullayev
kənd adamlarının həyatını və
məişətini böyük ustalıqla öz
əsərlərinə gətirirdi. Elə
“Masallı silsiləsi”ndən olan “Körpəsinin ardınca”,
“Manqabaşı Rəxşəndə”
tabloları bu mövzuda ən qiymətli əsərlərdəndir.
Bu istedadlı
sənətkarın yaradıcılığında nikbin bir
ruh yaşayır. O, yaratdığı
əsərlərdə həmişə
bu nikbinliyi qorumağa çalışır.
“Tarlada”, “Lənkəranlı
kolxozçu qadın”,
“Abşeronda”, “Astarada
çay yığımı”,
“Çəltikçi qızlar”
və s. əsərlərinə tamaşa
edənlər bunu aydın hiss edirlər.
M.Abdullayev tematik tablolar ustası idi. Onun
yaratdığı portretlər
qalereyasında məşhur
sənət adamlarının
çox qiymətli portretləri var. “M. Qorki 1928-ci ildə Bakıda”, “Üzeyir Hacıbəyov” , “Səməd
Vurğun”, “M. F. Axundov”,
“M. P. Vaqif”, “İmadəddin
Nəsimi”, “Pianoçu
F. Bədəlbəyli” və
s. əsərlər rəssamın böyük
portret ustası olduğunu bir daha təsdiq edir. Eyni zamanda unudulmaz
rəssam baxımlı
qrafika əsərlərinin
- illüstrasiya və
kitab tərtibatı nümunələrinin müəllifi
kimi də tanınırdı. Onun “Kitabı Dədə Qorqud” dastanına, Füzulinin “Leyli və Məcnun” poemasına, Bəxtiyar Vahabzadənin “Şəbi-hicran” mənzum əsərinə, Süleyman
Rəhimovun və bir çox başqa qələm sahiblərinin
yaradıcılıqlarına çəkdiyi təsvir nümunələri oxucular
tərəfindən maraqla
qarşılanmışdı. Rəssamın kətan üzərində yaratdığı
obrazlar - “Yüz yaşlı usta”, “Şair Süleyman Rüstəm”, “Ornament ustası Lətif Kərimov”, “Yazıçı
Həsən Seyidbəyli”
bu gün də tamaşaçıların
zövqünü oxşayır.
Ustad sənətkarı
həmkarlarından fərqləndirən
bir cəhəti heç unutmaq olmur. Onun zəngin
biliyi, bənzərsiz
müşahidələri vardı.
Deyərdi: “Hər gün ən azı 4 saat mütaliə edirəm, 2 saat yazıram, 8 saat molbert önündə
dayanıram”. Bakının küçələrini gəzər,
dənizkənarı parka
çıxardı. 1970-80-ci illərdə onun “Kommunist”, “Ədəbiyyat və incəsənət”,
“İzvestiya”, “Literaturnaya
qazeta” qəzetlərində,
“Azərbaycan”, “Qobustan”
jurnallarında sənət
haqqında dəyərli
məqalələri dərc
olunmuşdu. Mərhum
kinorejissor Həsən
Seyidbəyli deyərdi
ki, “Nəsimi” bədii filmində Nəsimi rolunu oynayacaq aktyoru seçməyimdə Mikayıl
Abdullayevin eyniadlı məşhur tablosu imdadıma çatdı.
Yeri gəlmişkən,
fırça ustasının fantaziya və
təfəkkürünün vəhdətindən
yaranmış həmin portret milli təsviri sənətimizin
qızıl fonduna daxil olmuş boyakarlıq
nümunələrindən biridir. Azərbaycanın
iftixarı Üzeyir bəy Hacıbəyovun naturadan portretini
çəkməsindən qürur hissi ilə
danışardı:
1943-cü ildə
dünya şöhrətli bəstəkarın yağlı
boya ilə obrazını yaratmışdım. Əsər Üzeyir bəyin çox xoşuna gəlmişdi. Onu muzeyə verməyib, evində saxladı. Məni görüşünə
çağırıb pul
təklif etdi. Götürmədim. Çünki
Moskvada Ali Rəssamlıq Məktəbində
təhsil alanda, bir çox tələbələr kimi,
mənə də qayğı, yardım göstərmişdi”.
M.Abdullayevin
yaradıcılığında Bakı metrosunun “Nizami”
stansiyasının interyerinin tərtibatı da xüsusi yer
tutur. Oradakı rəsmlər
mozaika sənətinin
ən gözəl nümunələri kimi zövq oxşayır. Bəzən metronun bu stansiyasını yeraltı muzey adlandıranlar da olur. Rəssamın teatrımızın inkişafında
da xidməti çox olmuşdur. O, “Leyli və Məcnun”,
“Koroğlu” operalarına,
Niyazinin “Çitra” baletinə bədii tərtibat vermişdi. Görkəmli bəstəkar Fikrət
Əmirov onu “Bəstəkar ürəkli
rəssam” adlandırmışdı.
Qədirbilən tamaşaçılarla
rənglərin diliylə
danışan mahir fırça ustası tez-tez onların görüşünə gedər,
ölkəmizi oba-oba gəzərdi. Ürəkaçan
nə görərdisə,
min bir həvəslə kağız-kətan üzərində
əbədiləşdirərdi.
M. Abdullayevin
yaradıcı irsi bu gün
sənətşünaslarımız tərəfindən
tədqiq edilir, öyrənilir.
Onun sənəti
həqiqətən böyük məktəb idi. Bu məktəbin yetirmələri olan onlarca sənətkar bu gün milli
rəssamlıq sənətimizin
inkişafına xidmət
etməkdədir.
Xalq qəzeti.- 2008.- 20 dekabr.- S. 7.