“İndi
hamı ulduz olmaq həvəsindədir”
Professor Ramiz Zöhrabov:
"Məhəbbət mövzusunda o qədər yazırlar
ki, bu hissi də ucuzlaşdırıblar"
Azərbaycan professional
musiqisinin səviyyəsi dünyaya çoxdan məlumdur. Lakin sözügedən sahədə problemlər də az deyil.
Azərbaycan
Bəstəkarlar İttifaqının katibi, professor Ramiz
Zöhrabov musiqimizin çağdaş problemləriylə
bağlı ittifaqın daim
çalışdığını, Azərbaycan musiqisinin
soraqlarının ciddi səviyyədə dünyaya təqdim
edildiyini bildirdi: "SSRİ dövründə ictimai qurumlar bütün
sahələrdə fəal iştirak edirdilər. O dövrdə bu cür qurumlara tələbat çox idi. Yaxşı haldır ki, bu gün də
sözügedən təşkilatlar
fəaliyyətlərini davam
etdirirlər. Bir vaxtlar bu qurumları
bağlamaq istəyirdilər.
Biz bəstəkarlar fikrimizi əsaslandırdıq
ki, ittifaq lazımdır. Musiqi sahəsində ali təhsil almış şəxslərə xüsusilə
müstəqil yaradıcılıqlarının
ilkin dövründə
kömək lazımdır.
Sovet dövründə gənc
bəstəkarlar təkmilləşmək
üçün SSRİ-nin
müxtəlif yerlərində
olan yaradıcılıq
evlərinə gedirdilər,
orada əsərlərini
yazırdılar. İttifaq
bu əsərlərin
alınmasına, köçürülməsinə,
ifasına kömək
edirdi. Sovet dövründə tez-tez ayrı-ayrı janrlara həsr olunmuş plenumlar, festivallar, baxışlar keçirirdik. Məhz Azərbaycan bəstəkarlıq
məktəbinə daim
ciddi kömək olduğu üçün
bu sahədə nəzərə çarpacaq
irəliləyişlər olub.
Sovetlər dövründə
ayrı-ayrı şəhərlərdə plenumlar,
festivallar keçirilirdi,
bəstəkarlarımız o tədbirlərdə iştirak edirdilər. Musiqiçilərimiz belə
tədbirlərdə həmişə
uğurla çıxış
ediblər. Dəfələrlə
Azərbaycan professional
musiqisi haqqında kənar yerlərdə yüksək səviyyəli
qənaətlər eşitmişəm.
Vaxtilə D.Şostakoviç
deyirdi ki, Azərbaycan Bəstəkarlar
İttifaqında əsər
səsləndirmək çox
çətin işdir,
çünki hər bəstəkar burada bəyəniləcəyini güman
etmir. Bu gün də ümidverici bəstəkarlarımız
çoxdur".
Bu gün Azərbaycanda
müxtəlif zövqlərin,
dünyabaxışlarının toqquşması daha
açıq-aydın şəkildə
görünməkdə, bilinməkdədir. Sovet dövründə
- qapalı sistemdə 70 illik əsarət dövrünü
yaşayan Azərbaycanda müstəqillikdən sonrakı
dövr sözün böyük mənasında
milli-mənəvi dəyərlərə qayıdış
üçün geniş imkanlar açdığı
dərəcədə də digər tərəfdən bu,
başqa, daha doğrusu yad, özgə
təsəvvürlərin, baxışların yurdumuza ayaq
açması, cövlan etməsi ilə müşahidə
olundu.
Təəssüf ki, bu
gün xalqın sözün böyük mənada
dünyabaxışının, yaşam tərzinin
formalaşdırılması yönündə ciddi iş
görə biləcək əhəmiyyətli yaradıcı
sahələr hələ də gərgin dövrünü
yaşamaqdadır. İncəsənətin
demək olar, bütün sahələri
bu və ya digər dərəcədə
tərəddüd və
çaşqınlıq içindədir.
Azərbaycan ruhunun ifadəsində xalq mahnılarımız əhəmiyyətli
rol oynayır. R.Zöhrabov hesab edir ki,
bu gün xalq mahnılarının ruhunun qorunması təkcə xanəndələrin
və müğənnilərin
yox, hər bir soydaşımızın
təəssübkeşlik əməli
olmalıdır. 50-60-cı
illərdən bəri
Azərbaycan musiqisinin
zənginliyini daha da artıran tanınmış bəstəkarlarımızın - Səid Rüstəmovun, Tofiq Quliyevin, Cahangir Cahangirovun, Emin Sabitoğlunun, Vasif Adıgözəlovun
və başqalarının
yaratdığı mahnılar
hər mənada bu gün də
insanların ürəyini
ovsunlayır: "Həmin
dövrdə yaranmış
mahnıların sözləri
də olduqca mənalı idi. Amma indi mahnı
yazan həm də mahnının sözlərini yazır, digər tərəfdən
də mahnını özü oxuyur. Necə ola bilər
ki, bir nəfər
hər şeyi bacarsın? İnsan əgər hər şeydən bir az bacarırsa, bu, o deməkdir
ki, o, böyük
mənada yaradıcılığını
ortaya qoya bilməyəcək". Müstəqillikdən
sonra milli musiqimizin ziyan çəkdiyini deyən Ramiz Zöhrabov ittifaqdan asılı olanların həlli yönündə daim çalışdıqlarını deyir: "Əsil bəstəkar gərək
bütün janrlarda yaza bilsin. Opera,
balet, kantata və başqa sahələrdə bizdə
işlər yaxşı
gedir. Amma mahnı janrı sahəsində vəziyyət
hələ də istənilən səviyyədə
deyil. Bununla belə professionallarımız
daim çalışırlar.
Bizdə qələbəyə,
vətənpərvərliyə çağıran mahnılar
azdır. Sovet dövründə məhz bu yöndə
əsərlər yazdığına
görə Səid Rüstəmov SSRİ dövlət
mükafatına layiq görülmüşdü. Adətən
bəstəkarlara bu mükafatı iri həcmli əsərlərə
görə verirdilər.
Təkcə sevgi-məhəbbət şeirləri
olmaz ki? Məhəbbət mövzusunda
indi o qədər
yazırlar ki, bu hissi də
ucuzlaşdırıblar. İndi
belə mahnılarda daha çox "qarğış intonasiyaları"
güclüdür. Bu
cür mahnılar adamı daha da əsəbiləşdirir.
Nə qədər acı olsa da,
gerçəklikdir ki,
bu gün Qarabağımız əlimizdə
yoxdur. Amma gec-tez o torpaqlarımız
qaytarılacaq. Biz bəstəkarlar vətənpərvərlik
mövzusunda yeni-yeni əsərlər yaratmalıyıq.
Yaradıcı adamlar məsuliyyətlərini bir
an da unutmamalıdılar".
Sənət daim
milliliyi, bəşəriliyi ifadə etməlidir. Sənətin mayasında insanilikdən soraqlar kifayət qədərdir. Ancaq bu gün
sənət adına kifayət qədər antixəlqi, antibəşəri
istiqamətlər, yanlış
təsəvvürlər mövcuddur.
Balaca təsəvvürlər
burulğanında xəlqi
və bəşəri
istəklər bəzən
heçə çıxarılır,
millətlər əyləncəyə,
pis mənada mücərrəd mədəniyyətə
sürüklənirlər. Musiqinin mayasında ümid var. Musiqi əslində inamdan, ümiddən yoğrulub. Məhz daim insaniliyin sorağını yaymalı
olan musiqi bu gün əksər
hallarda eybəcər istəklərə, antixəlqi,
antibəşəri maraqlara
xidmətçi olmaqdadır.
Ramiz Zöhrabov deyir: "Təbiidir ki, hər bir
müsabiqə öz qarşısına müəyyən
məqsəd qoyur. Əlbəttə, bütün
müsabiqələrin hamısına
bir gözlə baxmaq olmaz. Müxtəlif
yönlü müsabiqələr
keçirilir. Təcrübə
göstərir ki, eyni mövzulu, məsələn, mahnı
mövzusunda müsabiqələrin
tez-tez keçirilməsi
yaxşı effekt vermir. Bu, ilk
növbədə onunla
xarakterizə olunur ki, müsabiqələrin tez-tez keçirilməsi hər dəfə yeni talantların aşkara çıxmasına
səbəb olmur. Çünki talantlı ifaçılar tez-tez meydana çıxmır. Bu səbəbdən də müsabiqələr
arasında müəyyən
bir dövr olmalıdır. Adətən
mahnı müsabiqələrində
bir az səsi
olan hər kəs iştirak edə bilir. Digər tərəfdən
də bu şəxslər çox
hallarda təhsil almamış olurlar. Adətən vokalçılar
belə müsabiqələrdə
iştirak etmirlər.
Ona görə də bu müsabiqədə
iştirak edənlərin
çoxu həvəskarlar
olur və onlar belə müsabiqələrə məhz
məşhurlaşmaq, "ulduz" olmaq həvəsi ilə gəlirlər. Bu cür müsabiqələrdə
iştirak edənlərin
istedadlı repetitorlar
vasitəsilə istiqamətləndirilməsi
olmur. Həvəskarlardan
da hər şey tələb etmək mümkün deyil. Çünki o, həvəskardır. Amma vokalçı bilir ki, necə
oxumaq lazımdır. Maraqlı cəhət burasındadır ki, həvəskarlar çox vaxtlar dəbdə olan xarici mahnılara
üstünlük verirlər.
Bəzən belələri
əllaməlik edərək
xalq mahnılarımızı
istədikləri formada
oxuyurlar. Belə müsabiqələrdə türk
mahnılarına çox
yer verilir. Tarixən Azərbaycanda bəstəkarlıq məktəbi
çox güclü olub. Bizdə bu sahədə
zəngin ənənə
yaranmasına baxmayaraq
təəssüf ki, mahnı müsabiqələrində
iştirakçılar daha
çox əcnəbi
musiqilərə üstünlük
verirlər. Şübhəsiz
ki, ilk növbədə
öz mahnılarımıza
üstünlük verilməlidir.
Müsabiqə keçirənlər unutmamalıdırlar ki, əgər söhbət
"ulduzlar"ın
meydana çıxarılmasından,
ictimaiyyətə təqdimindən
gedirsə, ilk növbədə onların
milli mahnılarımızı,
öz bəstəkarlarımızın
əsərlərini necə
ifa eləmələri
əsas götürülməlidir.
Həm də bir böyük bəla burasındadır ki, indi hamı
ulduz olmaq həvəsindədir. Heç
zaman böyük korifeylərimiz olan Rəşid Behdbudova, Şövkət Ələkbərovaya,
Bülbülə "ulduz"
deyilməyib. Amma indiki mahnı müsabiqələrində ilk
yerləri tutanlar o saat "ulduz"
olurlar. Sonra da özlərindən belələri çox bədgüman olurlar. Bu cür mahnı
müsabiqələrinin məqsədi
estrada mahnıları
üzrə "ulduzları"
meydana çıxarmaqdır".
R.Zöhrabov muğam
müsabiqələrinin belə mahnı
müsabiqələrindən tamamilə fərqləndiyi
qənaətindədir: "Muğam
müsabiqələrinə ancaq professionallar dəvət
olunur. Çünki burada heç zaman qeyri-professional at oynada bilməz. Söhbət
ondan gedir ki, belə şəxslər
professional muğam təhsili
alanlardır. Üzeyir
Hacıbəylinin 1925-ci ildə
yaratdığı üçpilləli
tədris proqramına
görə muğam dərsi alacaq şəxs əvvəlcə
uşaq musiqi məktəbində oxumalı,
sonra orta ixtisas musiqi məktəbində təhsilini
davam etdirməli, daha sonra isə
ali musiqi
təhsilinə yiyələnməlidir".
Xalq cəbhəsi.- 2008.- 6 dekabr.- S. 14.