Milli-mənəvi dəyərlərimizin
meyarı
Tahir Əkbər: "Hər bir
musiqiçi, sənət adamı professional
məktəbdən bəhrələnməlidir"
Milli-mənəvi
dəyərlərimizin qorunması,
onların müəyyən
bir çərçivədə
təbliği əsas
məsələlərdən biri kimi hər
bir azərbaycanlını
düşünməyə vadar edir. Zamanın müxtəlif
illərində milli-mənəvi dəyərlərimiz
meyar olaraq, xalqın milli düşüncəsinə, onun
bir vətəndaş
kimi formalaşmasına
təsirini göstərmiş,
bu gün də yetişən nəsil, məhz bu prosesin içərisində
özünü, Azərbaycançılıq
məfkurəsini dərk edərək, mövqeyini müəyyənləşdirməlidir.
Sözsüz ki, mənəvi
dəyərlərin əks
olunması ziyalılar
nəslinin cəmiyyətə
təsir gücündən,
eləcə də, mənəviyyatımızı yaşadan dəyərlərin
geniş bir məkanda təbliği əsasında reallaşır.
Bu
gün efir vasitəsilə mənəvi dəyərlərin
aşılanması prosesinə xüsusi diqqət
yetirilməlidir. İnsanların gündəlik tələbatına
çevrilən teleməkanlar
vasitəsilə yayımlanan
hər bir verilişin təbliğat
yükü böyük
əhəmiyyət daşıyır.
Milli-mənəvi dəyərlərimizi özündə
əks etdirən adət-ənənələrimiz,
musiqimiz, maddi-mənəviyyat nümunələri
və s. insanın formalaşmasında
əsas amillərdən
biridir. Müasir efirlərdə maarifləndirici
verilişlərin yayımlanması,
elm və sənət adamlarının
mülahizə və düşüncələrinin geniş
ictimaiyyətə təqdimatı
və digər amilləri özündə
əks etdirən proqramların yer alması mənəvi dəyərlərin əsas
meyarlarının ortaya
qoyulmasında həlledici rola malikdir.
Təəssüfləndirici
də olsa, qeyd edək ki, bəzi teleefirlərdə
yüngül mahiyyət daşıyan verilişlərin,
eləcə də, bunların əsasında duran şou proqramların
yayımlanması milli-mənəvi dəyərlərin
təbliğat prosesində müəyyən
mənfiliklərə səbəb olub. Azərbaycan
musiqisi və burada yaşanan tarixi köklərimiz, xalqın düşüncə
tərzi, adət-ənənələrə hörməti
və s. məqamlar gənclərə
lazımlı bir şəkildə təqdim
olunmalıdır. Bu və
ya digər məsələlər ətrafında
ziyalı mövqeyini ortaya çıxarmaq və onun müasir
sənət amillərinin
mənəvi-əxlaqi
dəyərlərinə olan
təsir gücünü
əks etdirmək məqsədilə Bəstəkarlar
İttifaqının üzvü
Tahir Əkbərlə
əlaqə qurduq:
-
Azərbaycanın milli-mənəvi dəyərləri
dövlət səviyyəsində qorunaraq təbliğ olunur.
Son vaxtlarda həyata keçirilən
layihələr, milli musiqimizin, mənəvi dəyərlərimizin inkişafı
istiqamətinə yönəlmişdir.
"Muğam ensiklopediyası"nın, "Muğam antalogiyası"nın hazırlanması milli musiqimizə maraq hissini çox artırmışdır. Sirr
deyil ki, yaxın keçmişimizdə
bu sənətə qarşı bir boşluq yaranmışdır.
Muğam sənəti
Azərbaycan musiqisinin
elə janrları sırasındadır ki, burada xalqın bütövlükdə mənəvi
əxlaqını, mənəvi
düşüncəsini əxz
etdirən amillərə
təsadüf olunur. Bu musiqinin sıxışdırılaraq
aradan çıxarılması
təhlükəsi var
idi. Belə ki, əcnəbi musiqinin geniş bir şəkildə yer alması gənclərin təfəkküründə
muğam sənətinə
olan münasibətdə
fərqli dönüş
yaratmışdır. Qeyd
olunan layihələrin
həyata keçirilməsi,
eləcə də,
"Xalq ulduzu" layihəsinin gerçəkləşməsi
gənclərdə klassik
irsə münasibəti
dəyişdi. Bu layihə əsasında retro musiqi nömrələrinə,
muğam janrına ciddi diqqət yetirildi. Milli musiqimiz xarici dövlətlərdə təmsil
olunmaqla bərabər,
YUNESKO-nun xətti ilə geniş məkanlara yol açdı. Muğam sənəti dünyanın
şah əsərləri
sırasına daxil edildi.
Bildiyiniz
kimi, hazırda paytaxtımızda Muğam Mərkəzi
tikilir. Bu mərkəzin inşası
çox böyük əhəmiyyət daşıyır.
Özbəkistanın Səmərqənd
şəhərində 20 ildən
artıqdır ki, belə bir mərkəz
fəaliyyət göstərir
və çox mötəbər beynəlxalq
müsabiqələrin keçirilməsinə
imkan verir. Respublikanın xalq artistləri Canəli Əkbərov, Alim Qasımov kimi sənətkarlar belə mədəniyyət ocaqlarında
müsabiqələrdə iştirak
etmişlər. Həmişə
arzum olmuşdur ki, Azərbaycanda da belə bir
mərkəz fəaliyyət
göstərsin və
dünyanın muğam
ifaçıları bu
məkanada toplaşsınlar.
Bizim muğam sənətinə də toxunulmaz bir sərhəd kimi yanaşılmalıdır. Azərbaycan
muğam musiqisini təmsil edən istedadlı sənətkarlar
Şərqdə birinci
yeri qazanmış ifaçılardır.
Bu
mərkəzlə yanaşı, paytaxtımızda
Aşıq Musiqi Mərkəzi də fəaliyyət
göstərəcək. Muğam və aşıq musiqisinin bir-birinə qovuşması yeni sənət əsərlərinin yaranmasına
gətirib çıxarır.
Azərbaycan bəstəkarları
bu klassik janrlardan bəhrələnərək
yaradıcılıq yollarını
davam etdirirlər. Hər bir bəstəkarın
özünə məxsus
sənətkarlıq mövqeyi
vardır. Onun yaradıcılığı məhz
qaynaqlarda özünü
büruzə verir. Mən bir bəstəkar
kimi aşıq musiqisindən istifadə edərək, yaratdığım
əsərləri bu ruhda kökləmişəm.
Simfonik, estrada musiqisinin vəhdətindən
gözəl əsərlər
yaranır.
Sovet
məkanında yaşadığımız zaman
özfəaliyyət və xalq yaradıcılığı
var idi. Bu hər
iki fəaliyyət növü ciddi nəzarət altında idi. Bədii şura tərəfindən
nəzarət olunan müğənnilər efirə
qeyri-professional, qeyri-peşəkar şəxslərin
yol açmasına imkan vermirdilər. Təəssüf ki, bu gün həmin
insanlar efirləri zəbt ediblər. Bu da nəzarətsizliyin olmamasından irəli gəlir. Əlinə mikrofon alıb, sənət meyarına diqqət yetirməyən şəxs müğənni
olmağa çalışır.
Çox zaman Bədii Şura haqqında belə bir fikir söylənir
ki, bu bərpa
olunarsa sənətdə
qərəzli mövqedən
çıxış
edənlər meydana gələcək və musiqinin, istedadlı şəxslərin inkişafına
təsirini göstərəcəkdir.
Onu da etiraf
edək ki, Bədii Şurada qərəzli mövqe ola bilər. Lakin bu bir
nəfərin inkişafına
maneçilik törədərsə,
yüzlərlə həşəratın
qarşısına bir
sədd çəkə
bilər. Müəyyən
nəzarət, ekspert qrupu fəaliyyət göstərməlidir.
Efir
vasitəsilə mənəvi dəyərlərimizə zidd
olan musiqi nömrələrimizin səslənməsi,
eləcə də, lazımsız fikirlərin
işlədilməsinə də təsadüf olunur. Onun üçün heç kəs məsuliyyət daşımır.
Həmin təsir kimlərisə qıcıqlandıra
bilər, zövqünün
formalaşmasına təsirini
göstərə bilər.
Unutmamalıyıq ki,
efir vasitəsilə minlərlə gənclərə
mənəvi dəyərlər
aşılanır. Cəmiyyətin
sağlam ruhda böyüməsi, sağlam
fikir və əqidəyə sahib olması üçün
efirdə yayımlanan
qeyri-professional verilişlərin
qarşısı alınmalı,
sənətkarlara, sənətkar
düşüncəsinə yer verilməlidir. Hər bir musiqiçi,
sənət adamı professional məktəbdən
bəhrələnməlidir.
Bu
gün sənət aləmində müğənni ilə
bəstəkar arasında bir maddi tələbatı
ödəyə biləcək əlaqə
yaradılmışdır. Alıcı
və satıcı əlaqəsi. Səsi olmayan qeyri-peşəkar
musiqiçiyə, qeyri-professional
bəstəkar öz əsərini satıb müəyyən gəlirlər
əldə edirlər.
Bəzən belə hallar müşahidə olunur ki, "bəstəkar" populyarlıq
qazanmaq üçün
qonorar almadan mahnısını müğənniyə
hədiyyə edir. Bax, bu yollar
əsasında milli-mənəvi dəyərlərimizə
müəyyən zərbələr
vurulur. Sənətə
gəlir mənbəyi
kimi yanaşmaq mümkün deyil. Mən yaradıcılığımın
hansısa bir nümunəsinin qeyri-professional
müğənninin ifasınna
yol verməmişəm.
Zəif ifa bəstəkar yaradıcılığını
heçə endirir. Bəstəkar Nailə Mirməmmədli belə bir təklif irəli sürüb ki, bu işlərə
nəzarət edə biləcək hansı formadasa cəmiyyət, qurum yaradılsın və bu təşkilata
profesional bəstəkarlar
daxil olsunlar. Bu bədii şura,
nəzarət qrupu yaxud hansısa bir ad altında
fəaliyyət göstərsin.
Acınacaqlı
bir haldır ki, türk, zənci, ərəb musiqiləri
Azərbaycan milli musiqisinin adı altında təqdim olunur
və çox böyük bir plagiatlığa yol verilir. Bu baxımdan ki, əcnəbi musiqisi qalmaq şərtilə mahnının
sözləri dəyişdirilib,
Azərbaycan musiqisi adı altında dinləyiciyə təqdim
olunur. Bu özbaşınalığın qarşısını almaq
günün ən aktual məsələlərdən
biri kimi qarşıya qoyulmalıdır.
Efir vasitəsilə maarifləndirici verilişlərə
diqqət yetirilsə,
tanınmış sənətkarların
fikirləri təqdim olunsa, düşünürəm
ki, bu halların
qarşısı alınar.
Dinləyiciyə,
tamaşaçıya klassikanı izahlı bir
şəkildə təqdim etmək vacib
məsələlərdəndir. Kimsə
bir-birini tənqid və təhqir etməklə sənət
meyarlarını aşağı
salmış olur. Televiziyaların öz istiqaməti, mövqeyi olmalıdır. Onlar cəmiyyətdə sağlam
mühitin yaranmasına
təsir göstərməlidir.
Səs.- 2008.- 16 dekabr.- S. 12.