Babayeva T.
Şahin Hüseynzadə: Kimin
kasıblığını istəyirsənsə, ona
fotoaparat bağışla"
Fotoqrafiya fövqəladə bir aləmdir. Bəzən
gözə çarpmayan hansısa bir fotoşəkil insanda
unudulmaz təəssürat buraxa bilər. Çünki
incəsənət nümunələri ağılla deyil,
ürəklə yaradılır. Onlar sənətçinin
əhval-ruhiyyə, ideya və fikirlərindən yoğrulur,
daha sonra isə sərbəst şəkildə öz
həyatlarını yaşamağa başlayırlar.
Fotoqrafiya həm də ona görə cəlbedicidir ki,
seyrçi - tamam yad insan qəflətən fotorəssamın
- belə də demək mümkündür - şəxsi
aləminə buraxılır.
Fotoqrafiya ilə məşğul olmaq isə yeni
düşüncə tərzi tələb edir. Bəlkə
də, elə bu üzdəndir ki, hər həvəskar
yaradıcı fotoqrafa çevrilə bilmir. Azərbaycanda
özünü bu sənətə bağlayanlar Fotoqraflar
Birliyində toplaşırlar. 1998-ci ildən
fəaliyyətə başlayan qurum bu yaxınlarda yeni
sədrini seçib. Bugünkü həmsöhbətimiz
də Birliyin yeni rəhbəri, fotoqraf Şahin
Hüseynzadədir.
- Fotoqraflar Birliyinin yaradıcısı olan və uzun illər
ona rəhbərlik edən Rafiq Qəmbərovun bu
vəzifədən uzaqlaşmasının səbəbi
nədir?
- Rafiq müəllim öz təşəbbüsü ilə
bu işdən uzaqlaşdı. Bilirsiniz ki, o, Milli Məclisin
mətbuat katibliyində işləyir, ciddi iş rejimi var.
Çoxdan bizə deyirdi ki, vaxt qıtlığı
üzündən Birliyin işlərini çatdıra bilmir.
Fotoqraflar Birliyi isə elə bir səviyyəyə
çatıb ki, bundan sonra daha çox əmək
tələb edir. Ona görə də Birliyin növbəti
konfransında Rafiq müəllim özü yeni sədrin
seçilməsi təklifi ilə çıxış etdi.
Səsvermə yolu ilə bu vəzifəyə mən
seçildim. Amma Birliyin fəaliyyətində Rafiq
müəllimin səylərini xüsusi qeyd etmək
lazımdır. Çünki ciddi iş rejiminə baxmayaraq,
o, doqquz il ərzində bizi bir yerə yığır,
sərgilər, festivallar təşkil edirdi.
- Eşitdiyimizə görə, Birliyin artıq öz
binası da var...
- Elədir. Bu vaxta qədər biz Rafiq Qəmbərovun
şəxsi emalatxanasında yığışırdıq.
Amma bu ildən qərara aldıq ki, rahat işləmək
üçün daha böyük və geniş məkan tapaq.
Həm də Rafiq Qəmbərovun şəxsi
emalatxanasını zəbt etmək düzgün deyil.
Çünki o da yaradıcı insandır, şəxsi
emalatxanasında tam sərbəst şəraitdə
işləməlidir. Hər bir təşkilatın isə
öz məkanı olmalıdır. Ona görə də
imkanlı dostlarımdan birinə üz tutdum. Xahiş etdim ki,
Birlik üzvlərinin yığışa biləcəyi bir
yer tapmaqda mənə kömək etsin.
Gördüyünüz bu binanı seçdik, tədricən
onu lazımi səviyyə çatdıracağıq.
- Bundan sonra fəaliyyətinizi hansı yöndə
quracaqsınız? Birliyin qarşısında duran
başlıca işlər hansılardır?
- Görüləsi işlər həddən artıq
çoxdur. Əsas planlarımızdan biri Fotoqraflar Birliyinin
internet səhifəsini hazırlamaqdır. Müasir
dövrdə hər şey internetlə bağlıdır. Biz
istəyirik ki, internet vasitəsilə dünyanın
istənilən nöqtəsində bizim fotoqrafların işləri
ilə tanış olsunlar. Ona görə də internet
saytımız yüksək səviyyədə
hazırlanmalı, baxımlı olmalıdır.
Məqsədimiz Azərbaycan fotoqrafiyasını dünyada
tanıtmaq, təbliğ etməkdir. Bundan başqa,
beynəlxalq foto təşkilatı - FİAP-a üzv
olmalıyıq. Fotoqraflarımızın təkmilləşməsi,
onların dünya fotoqrafiyası ilə tanış olması
üçün kitabxana yaratmaq istəyirik. Bu da öz
növbəsində bizim fotoqrafların işlərini
gücləndirəcək və dünyada tanınmasına
zəmin yaradacaq. Biz həm də Azərbaycan
fotoqraflarının ensiklopediyasını yaratmağı
planlaşdırırıq. Bu il isə Fotoqraflar Birliyinin
yaranmasından on il keçir. Bu münasibətlə
böyük sərgi keçirmək istəyirik. Qeyd edim ki,
sərgi yalnız ağ-qara fotoşəkillərdən
ibarət olacaq.
- Son illər ağ-qara şəkillər çox
dəbdədir. Sizcə, ağ-qara fotoqrafiyanın yenidən
belə geniş yayılmasının səbəbi nədir?
- Ağ-qara fotoqrafiya heç vaxt dəbdən
düşməyib. Sadəcə, müəyyən bir
dövrdə rəngli fotoqrafiyanın inkişafı ilə
əlaqədar, rəngli fotolara üstünlük verilirdi.
Ümumiyyətlə, ağ-qara fotolar həmişə
dəbdə olacaq. Çünki ağ-qara
fotoşəkillərin təsir gücü daha çoxdur.
Kimsə yalan danışanda, ya nəyisə
şişirdəndə el arasında deyirlər ki, bunlar
hamısı rəngdir, fikir vermə. Yəni, rəng
insanın fikrini yayındırır. Amma ağ-qara
əsərdə sən hansısa bir mövzunun məğzini
görürsən. Rəngdə isə bu alınmır. Kinoda
da belədir. Fellininin filmləri həmişə
baxımlı olur. Rəngli filmlərə isə bir-iki
dəfə baxırsan, tez də yaddan çıxır. Burada
psixoloji məqam var. Ona görə də biz sərgini
ağ-qara fotoşəkillərdən təşkil
edəcəyik. Konkret mövzu isə olmayacaq. Kim hansı
mövzuda istəsə, əsər təqdim edəcək.
- Azərbaycanda fotoqrafiya ilə məşğul olmaq
istəyənlər üçün hansısa tədris
müəssisəsi yoxdur; ayrı-ayrı fotoqraflar fərdi
dərslər keçirlər. Bunu
mərkəzləşdirilmiş formada həyata
keçirmək olmazmı?
- Belə bir planımız var. Azərbaycan
fotoqrafiyasının professional formada tədrisini təşkil
etməliyik. Ola bilsin ki, bunun üçün Rəssamlıq
Akademiyasına, Bakı Dövlət Universitetinə
müraciət etdik, ya da Birliyin öz nəzdində belə
bir tədris ocağı yaratdıq. Sadəcə, bizim
yerləşdiyimiz bina o qədər də böyük deyil. Burada
biz müxtəlif mövzulu seminarlar və mərasimlər
keçirə bilərik. Dərs keçmək
üçünsə həm geniş yer tapmaq, həm də
tədris metodikası hazırlamaq lazımdır. Tədris
proqramını qurmaq azı bir il vaxt tələb edir. Bu
işi mütəxəssislər görməlidir. Biz bu
işin nə dərəcədə ciddi olduğunu anlayır
və məsələyə diqqətlə
yanaşırıq. Dərs keçən fotoqrafların
hamısını peşəkar adlandırmaq olmaz. Onlardan
bəziləri uşaqlara düzgün istiqamət
vermirlər. Amma biz onlara deyə bilmərik ki, dərs
keçməsin. Ona görə də
çalışacağıq ki, fotoqrafiyanı
peşəkarcasına öyrədəcək məktəb
yaradılsın.
- Müasir dövrdə Azərbaycanda fotoqrafiyanın
mövqeyi barədə nə demək olar?
- Rəssamlar məndən inciməsinlər, amma hal-hazırda
Avropada interyerdən foto asmaq dəbə düşüb.
Çünki fotoqrafiya artıq o dərəcədə
inkişaf edib ki, insanlar hansısa bir fotoşəkli
otağından asıb, ondan zövq alırlar. Buna onların
həm pulu, həm də zövqləri imkan verir. Moskvada
iki-üç mərtəbəli "Moskva Fotoqrafiya Evi"
var. Bütün zallarında yalnız fotolar asılıb.
Ümumiyyətlə, bütün dünyada fotoqrafiya
inkişaf edib. Amma təəssüflər olsun ki,
Azərbaycanda fotoqrafiya zəif inkişaf edib. Bizdə
çox az yerdə foto görmək olar. Planlarımızdan
biri də odur ki, şəhərdə fotoqalereya açmaq
üçün müvafiq qurumlardan yer istəyək.
İnsanlar bilsinlər ki, həmin qalereyada həmişə
fotolar asılacaq. Biz festival keçirmək, sərgi
təşkil etmək üçün rəsm
qalereyalarından xahiş edirik ki, salonlarını iki-üç
günlüyə bizə versinlər. Sonra fotolar
yığışdırılır, əvəzinə
yenə də rəsm əsərləri asılır.
Fotoqrafların isə öz qalereyası yoxdur. Biz bu
məsələni də tezliklə həll etməyi
planlaşdırırıq.
- Sadaladığınız işlərin hər biri
maliyyə vəsaiti tələb edir...
- Bu yaxınlarda mədəniyyət və turizm naziri
Əbülfəs Qarayevin qəbulunda olacağam. Ondan bu
problemlərin həll olunmasında bizə
yardımçı olmağı xahiş edəcəyəm.
Layihələrimizin həyata keçirilməsi
üçün Gənclər və İdman Nazirliyinə
də müraciət edəcəyik. Bundan başqa, sponsorlar
axtaracaq, müxtəlif təşkilatlardan maliyyə
vəsaiti tapmağa çalışacağıq.
- Bizim fotoqrafların səviyyəsi barədə nə
deyə bilərsiniz? Onların dünya arenasına
çıxmaq imkanları varmı?
- Birmənalı şəkildə deyirəm ki, bizim
fotoqrafların dünyaya çıxmaq üçün
potensialı var. Bakıya dünya şöhrətli fotoqraflar
Yozef Kudelka, Rza Diqqəti gəlmişdi. Onlar ən nüfuzlu
jurnallarda və fotoagentliklərdə
çalışırlar. Yozef Kundera isə dünyada beş
güclü fotoqrafdan biridir. Bizim fotoqrafların işini
çox bəyəndilər. Onlar bizdəki fotoqrafiyanın
səviyyəsini gördükdən sonra dedilər ki,
sizdə potensial var, amma əfsuslar olsun ki, siz
hərəkətə gətirə bilmirsiz.
- Bəs, bu gün yerli fotoqraflar daha çox hansı
problemlərlə üzləşirlər?
- Ən böyük problem iş problemidir. İş tapmaq
çətindir. Bizdə qəzet və jurnallarda fotoqraflara
çox az məbləğdə pul təklif edirlər.
Çoxillik təcrübəsi olan, peşəkar fotoqraflar
öz markalarını saxlaya bilirlər, işləyirlər.
Çünki onları çoxdan tanıyırlar.
Gənclərin işi isə çətindir. Maddi imkan
olmadıqda studiya təşkil etmək də
çətinləşir. Çünki studiyanın icarə
pulunu ödəmək lazımdır. Düzdür, fotoqraflar
işləri ilə qazanc əldə edə bilirlər.
Çalışırlar ki, nəsə qazansınlar. Amma bu,
istədiyimiz səviyyədə deyil. Mənim bir dostum var,
məndən 20 yaş böyükdür. O deyir ki, kimisə
kasıb görmək istəyirsənsə, ona fotoaparat
bağışla. Fotoqrafiya bahalı sənətdir.
Peşəkar fotokameraların qiyməti yüksəkdir.
Çox adam ucuz aparatlar alır, şəkil çəkir.
Amma bu fotoşəkilləri fotoqrafiyaya aid etmək olmaz.
Belə şəkillər fotoqrafiyanı qiymətdən
salır. Burada bizim də günahımız var. Bu,
zəncirvari prosesdir. Əgər biz Fotoqraflar Birliyi olaraq
fotoqrafiyanı güclü təbliğ edə bilsək,
insanlar onun böyük sənət olduğunu anlayar, bu zaman
fotoqrafların işlərinə verilən qiymət də
yüksələr. Fotoqraflar öz fotolarını uyğun
qiymətə sata bilərlər. Hər adamdan fotoqraf
çıxmaz. Bu sahədə işləmək çox
çətindir. Bəziləri fotoqrafiyaya həvəs
göstərir, amma bir müddət sonra bu sənətdən
uzaqlaşırlar. Çünki fotoqrafiya pul və istedad
tələb edir. Elə adam var ki, avadanlığı
hamınınkından çox yüksək
səviyyədədir, amma savadı, müşahidə qabiliyyəti
olmadığına görə irəli gedə bilmir,
yerində addımlayır. Yalnız ona sifariş veriləni
yerinə yetirir, öz üzərində işləmir. Ona
görə də belə adamlardan yaradıcı fotoqraf
alınmaz.
- Sonda, bu gün hətta peşəkar fotoqrafların üz
tutduğu rəqəmsal fotoaparatlara münasibətinizi
öyrənmək istərdim...
- Münasibətim normaldır. Müasir texnologiyadır, bu
sahədə də inkişaf gedir, səviyyə qalxır.
İlk vaxtlar onların keyfiyyəti plyonkalı fotoaparatlardan
çox geridə qalırdı. İndi demək olar ki, eyni
səviyyəyə çatıb. Fotoqraflar rəqəmsal
fotoaparatı da inkişaf etdirirlər. Burada
qarşılıqlı ünsiyyət gedir.
İstehsalçı diqqət edir ki, fotoqrafa nə
lazımdır. Fotoqraf onun istehsal etdiyini çəkir,
göstərir. O da öz növbəsində daha
mükəmməl funksiyalar yaradır.
Xəzər.- 2008.- 16
fevral.- S. 18.