Məhərrəmova
T.
Aktyor
belə olmalıdır!
Rasim
Balayev kimi
"Rasim Balayev
deyəndə, bu ad və soyadda "Şöhrət"
ordeni də, Xalq artisti fəxri adı da, Dövlət
mükafatı da var. Ən əsası isə onun
bütün xalqların sevimli sənətkarı
olmasıdır". Srağagün İ.Əbilov adına mədəniyyət evində Xalq
artisti Rasim Balayevlə gənclərin
görüşündə səslənən bu fikir
görkəmli aktyorun sənət
yaradıcılığına bələdçilik
üçün başlanğıc oldu.
Mədəniyyət evinin bədii
rəhbəri Mirəhməd müəllim Rasim Balayevin
gənclərlə görüşünü təsadüfən
keçirmədiklərini söylədi: "Siz bu aktyoru
həyatda görməmisiniz. Amma nə vaxtsa
fəxr edəcəksiniz ki, Rasim Balayevlə
görüşmüsünüz".
Tanınmış kinoşünas
Aydın Kazımzadə isə Rasim Balayevi Azərbaycan
kinosunun ən görkəmli aktyoru kimi dəyərləndirdi:
"Elə aktyorlar var ki, hansısa bir filmlə
şöhrət qazanır və ömrünün
axırına qədər də bu şöhrətlə
yaşayır. Rasim Balayevin
yaradıcılığında isə hər şey
əksinə olub. Elə ilk filmindən şöhrət
onun adına yazıldı. Rasim
Balayevin xalqların sevimlisi olmasının şahidi olmuşam.
"Nəsimi" filmi təzəcə
çəkilib qurtarandan sonra yaradıcı qrupla birlikdə
Özbəkistanda, Qırğızıstanda filmin
nümayişinə mən də getmişdim. Hələ heç kəs tərəfindən
tanınmayan Rasim Balayevi əsl şöhrət orada gəlib
tapdı. Filmin nümayişi zamanı zalda adam əlindən tərpənmək olmurdu. Sonrakı illərdə də onunla hansı
ölkəyə gedirdiksə, insanlar Rasimin ətrafına
toplaşırdı. Ona qədər
Azərbaycan kino məktəbi anlayışı yox idi.
Rasim Balayev, Həsən Məmmədov, Şahmar
Ələkbərov, Əbdül Mahmudov kimi aktyorlar nəsli gələndən
sonra Azərbaycan kinosunda tamamilə başqa bir canlanma
yarandı. Onlar kinomuza yeni nəfəs
gətirdilər".
A.Kazımzadə Rasim Balayevin amplua
aktyoru olmadığını diqqətə
çatdıraraq, çəkildiyi "Nəsimi",
"Ömrün ilk saatı", "Dədə Qorqud", "Babək",
"Göz qabağında şeytan", "Otel
otağı" və s. filmlərdə məharətlə
yaratdığı obrazlardan danışdı: "Aktyor
belə olmalıdır. Obrazı elə
yaratmalıdır ki, özünə nifrət də,
məhəbbət də qazandırsın".
A.Kazımzadə həmçinin
Rasim Balayevin çəkildiyi və çoxlarına
naməlum olan filmlərin adlarını da açıqlayaraq
bildirdi ki, aktyor Türkmənistan, Türkiyə, Tacikistan,
Almaniya, Özbəkistan, İran və b.
ölkələrdə filmlərə çəkilib.
Vaxtilə kinostudiyanın kadrlar
şöbəsinin müdiri vəzifəsində
çalışan Dilarə Nağıyeva Rasim Balayevin kinostudiyada
işə düzəlməsində və filmə
çəkilməsində əhəmiyyətli rol
oynadığını diqqətə çatdırdı:
"Bu işdə görkəmli sənətkarımız
Ədil İsgəndərovun zəhmətini xüsusi qeyd
etmək lazımdır. Rasim Balayev kinostudiyaya
gələndən sonra "Nəsimi"də
çəkildi. O, bu filmlə aktyor kimi
möhrünü vurdu. Bundan əlavə,
çəkildiyi bir sıra filmlərdə mənfi obraz
yaradıb söyüş qazanıbsa, deməli, Rasim
yaşayır və o, gözəl aktyordur".
"Hamımız 60 yaşa
gəlib çatmışıq" - deyən kinoreyissor
Əbdül Mahmudov isə "müəyyən bir yaş
dövrü var ki, insan irəli baxdığı kimi, geri
də çevrilib baxır. Uzaqlarda elə xatirələr
qalıb ki, insan bəzən kövrəlir, fərəh hissi
duyur" - deyə ürək sözlərini dilə
gətirdi: "Taleyimizlə bağlı olan insanların bir
çoxu dünyasını dəyişib. Artıq
45 ildir kino ömrümüz qatarlarda, təkərlər
üstdə keçib. Qürur hissi duyuram
ki, kino xatirəm əvvəlinci gündən Rasim Balayevlə
bağlıdır. Gənc
yaşlarımdan tale elə gətirdi ki, biz bir yerdə
işlədik, bir neçə filmdə çəkildik.
Sonra bir reyissor kimi çəkdiyim bütün
filmlərdə Rasim Balayev çəkildi. Gərgin işinə, SSRİ-nin bir çox
kinostudiyasında çəkilməsinə baxmayaraq, bizim
təkliflərimizi qəbul edirdi. "Qaçaq
Nəbi" filmini çəkəndə Səlim bəy
roluna Rasim Balayevi dəvət etdim. Moskvada
filmi təhvil verəndə dedilər ki, Qaçaq Nəbidən
çox sizin bəyə vurulduq".
Rasim Balayev isə söhbətinə sənətə gəldiyi ilkin vaxtlardan başladı: "Bəzən adamdan soruşurlar ki, necə oldu ki, sən aktyor oldun? Kənardan baxanlara hər şey asan görünür. Amma biz bu sənətdə çətinliklə yer tutmuşuq. Bəzən bir filmə baxanda "görəsən, mən də
aktyor
olsam, necə olar" - deyə öz-özünə sual verirsən. O vaxtdan başlamış rast gəldiyim insanlar, müəllimlər - bunlar hamısı
insanın aktyor olmasında rol oynayır. Mən institutu qurtaranda kinostudiyada yer olmadığı
üçün bir müddət Tədris Teatrında çalışdım. İnstitutun rektoru Rahib Hüseynov: "Mən istəmirəm ki, təyinatla rayona gedəsən. Sən burada lazım olacaqsan, ancaq bir az gözlə, Tədris Teatrında işlə. Bir aktyor kimi mənə saathesabı dərs verdilər. Tədris Teatrında bir neçə tamaşa hazırladıq. Sonra "Azdrama"ya işləmək üçün müraciət edəndə "yer yoxdur" - deyə cavab verdilər. Sözün düzü, kinoda çəkilmək ağlıma gəlmirdi, həm də teatrda işləmək istəyirdim. Mənə kütləvi səhnələrdə iş təklif etdilər.
Bir gün İlham Namiq Kamalla kinostudiyaya getdik.
Kinostudiyanın kadrlar şöbəsində çalışan Dilarə xanım bizim haqqımızda Adil İsgəndərova danışandan sonra o bizi qəbul etdi. Adil müəllim dedi ki, boy-buxunun yaxşıdır, amma bilmirəm ki, qəlbin, için nətəhərdir. Səni birilliyə götürürəm. Əgər bu müddətdə kinoreyissorlara lazım olsan, qalacaqsan. Yox, əgər lazım olmasan, bir il ilin tamamında ərizəni yazıb özün gedərsən. Mən sənə "get" deməyəcəyəm. Həmin ərəfədə "Üç qərənfil" filmi çəkilməliydi. Baş rollara Müslüm Maqomayev, mən və bir xanım çəkiləcəkdik. Ancaq reyissorla Müslüm Maqomayevin mübahisəsi yarandı. Həmin filmi çəkəsi olmadılar. Bu mənə çox pis təsir etdi. Çünki çəkiləcəyim ilk filmin taleyi belə oldu. Mən hətta xəstəxanaya düşdüm. "Nəsimi" filminin ssenarisini mənə xəstəxanada olanda gətirib verdilər. Məndə
həddən artıq ruh düşkünlüyü yarandığından, "gedin başqa adam tapın" dedim. Doğrusu, heç ağlıma da gəlməzdi ki, məni Nəsimiyə çəkərlər. Ancaq mən bu filmin sınaq çəkilişlərində iştirak etdim və təsdiq olundum. Sonra da Ədil müəllimin yanına gəlib: "Ərizəni yazımmı?" - deyə soruşanda "qada, sən qaldın" - deyə cavab verdi. 90-cı ilə qədər mən kinostudiyada qaldım. Sonra isə Kino İttifaqının qurultayı keçirildi və mən birinci katib vəzifəsinə təyin olundum".
Rasim Balayev yaradıcılığı boyu çəkildiyi bütün filmlərə eyni məsuliyyətlə yanaşdığını vurğuladı: "Rolun böyük-kiçikliyindən, mənfi və ya müsbət olmasından asılı olmayaraq, obrazı yaşamağa çalışmışam. "Babək"də Babəkə də eyni münasibət göstərmişəm, "Yaramaz" filmində "Sugəzdirən" epizodik roluna da. Ancaq çoxları mənə irad tuturdu ki, Babəkdən sonra niyə belə bir rola çəkilmisən? Cavab verirdim ki, o, kiçik bir epizod olsa da, mən bu rola məsuliyyətlə yanaşmışam. Bəzən rolum uğurlu, bəzən uğursuz olub. Bunun da müxtəlif səbəbləri olub".
Rasim Balayev sənətdə rastlaşdığı çətinliklərdən də danışdı, xoş xatirələrindən də söz açdı. Bugünkü gənclərin sənətə laqeyd münasibətinə də toxunaraq onlara tövsiyəsini verdi:
"Hansı peşəni seçirsinizsə, onu sevmək lazımdır. Seçdiyin sənət qəbr evinədəkdir. Ciddi sənətə fikir verin. Sabun köpüyü kimi verilişlərin ardınca qaçmayın".
Sonda isə "xoşbəxt o adamdır ki, işə də həvəslə gedir, evə də həvəslə tələsir" - deyə bu il
60 yaşını qeyd edəcək sənətkar dilləndi. Rasim Balayev dillərdə əzbər olan bu məsəli elə-belə söyləmədi.
Kaspi.- 2008.- 22 fevral.- S. 16.