Rafiqqızı N.
“Ögey ana”nın
İsmayılı...
Onu hər kəs
tanıyırdı
Ceyhun Mirzəyevi
deyirəm. Çoxları onu "İsmayıl" deyə
çağırırdı. Biri "Ögey ana"da, o
birisi "Fəryad"da.
Ceyhun Mirzəyevin daxilində
yanan günəş əbədi sənət
günəşi idi. Ölüm adlı qara zülmət
gözlərinə əbədi pərdə
çəkəndə də o, işığa,
səadətə, insana inamını itirməmiş, yer
üzündə nə vaxtsa haqqın, ədalətin qələbə
çalacağına inanaraq gözlərini yummuşdu.
O, Ağdam rayonunun
Abdal-Gülablı kəndində dünyaya göz
açmışdı. Ayağı yer tutandan ata
nəfəsinə, həsrət qalmışdı. Əmisi
Seymur uzun müddət Rusiyada tanınmış teatrlardan
birinə rəhbərlik etmişdi. Ən yaxın dostlarına
ürəyini açar, dərdini onlarla paylaşardı.
"Heç bir maddi imkanı olmayan anamla Bakıya üz
tutduq. Qohumlarım imdadımıza yetdilər. Ev şəraitimiz
acınacaqlı olsa da, birtəhər dözürdük.
Qurban əmi (tarzən Qurban Pirimov) köməyini
əsirgəmirdi. O, bizə gələrdi, anama həmişə
təskinlik verərdi. Mənim saçıma tumar
çəkər, sən nəslinin adına layiq
yaşamalısan - deyərdi. O zamanın tanınmış
sənətkarı Sara Qədimovadan ikinci ana nəvazişi
gördüm".
...İllər
ötüb keçir, Ceyhun böyüyürdü. Orta
məktəbin V sinif şagirdi idi. Bir gün dərsdən
çıxanda nurani bir kişi onu yanına
çağırdı. Ceyhun əvvəlcə
tərəddüd etdi. Həmin insan xoş
nəvazişlə, qayğılı baxışlarla ona
yaxınlaşdı: "Oğlum, neçə
müddətdir sənin hərəkətlərini izləyir,
saatlarla səni kənardan seyr edirəm. İstəyirəm
səni "Ögey ana" filmində İsmayıl roluna
çəkim" - dedi.
Mərhum rejissor Həbib
İsmayılov yanılmamışdı. 9 yaşlı
İsmayılın şıltaq, diribaş, qaynar obrazını
yaradan Ceyhun Mirzəyev Azərbaycan kinosunda şedevr
yaratdı. O, özünü oynayırdı. "Ögey
ana" ekranlara çıxanda, hətta, yaşlı aktyorlar
belə bu balaca İsmayılın yaradıcısına
qibtə edirdi. Ceyhun İsmayılı sevərək yaratmışdı.
Düşünürəm ki, "Ögey ana"nın
Ceyhunu. Azərbaycan kinosunda ən uğurlu, düzgün aktyor
seçimlərindəndir.
Ceyhunun daha bir uğuru.
Görkəmli rejissor Tofiq Tağızadə 1961-ci ildə
Ceyhuna "Mateo Falkone" qısametrajlı filmində baş
rolu həvalə etdi. Bu film fransız yazıçısı
Prosper Merimenin eyni adlı hekayəsi əsasında
ekranlaşdırılmışdı. Vətənpərvərlik
motivləri ilə zəngin olan əsərin əsas obrazı
Ceyhuna həvalə edilmişdir. 1970-ci ildə H.Seyidzadə
onu “Yenilməz batalyon”da Teymur, "Dəli Kür" də
Osman rollarına çəkdi. Ceyhunun ürəyində
rejissorluq arzusu da boy atırdı. İncəsənət
institutunda rejissorluq təhsili aldı. O, addım-addım
böyük kinoya yaxınlaşırdı. Artıq onu
tanıyırdılar.
Moskvada ikinci dəfə
ali təhsil aldı. Ona təklif olundu ki, orada qalsın. Lakin
Ceyhun, bütün gələcək sənət
karyerasından imtina edib, vətəninə qayıtdı.
Təəssüf ki, zəhməti layiqincə
qiymətləndirilmədi. Fəaliyyəti ondan qat-qat zəif
olanlar, ondan sonra sənətə gələnlər
müxtəlif fəxri adlara layiq görüldülər.
Lakin Ceyhun, nədənsə, yada düşmədi.
Ömrünün sonlarına qədər heç
kəsdən heç nə ummadı.
C.Mirzəyev
"Azərbaycanfilm" kinostudiyasında müxtəlif
işlərdə çalışıb. Assistent də olub,
rejissor köməkçisi də işləyib, aktyorluq da
edib, rejissor kimi də filmlər çəkib.
Mərhum rejissor Teymur
Bəkirzadənin "İşgüzar səfər" filmi
çıxarılanda ekranlarımıza Geyhun artıq
"Mozalan" satirik kinojurnalının bədii
rəhbəri idi. Neçə-neçə "Mozalan"
kinojurnalına quruluş vermişdi.
Kinorejissor Vaqif Mustafayev
Ceyhunu - "Yaramaz"da çəkmişdi. Burada
qəhrəman tədbirli, sakit və mülayim insandır.
"Bəyin oğurlanması" filmi nə elə Vaqif
Mustafayevlə birgə quruluş vermişdi.
O, yarımçıq
işi xoşlamazdı. Lakin
"Fəryad"ı
yarımçıq qaldı. "Fəryad"
Qarabağ müharibəsi ilə bağlı ən
qiymətli filmlərdəndir.
Filmin çəkiliş
müddətində özünü pis hiss edən Ceyhun
çox ağrılar yaşamışdı. Əsir düşmüş
azərbaycanlıların ümumiləşmiş obrazını
yaradan Ceyhun Mirzəyev özü bu filmi görə
bilmədi. Amansız ölüm buna imkan vermədi.
İnsanları
sevən, onların sevincinə ürəkdən qoşulub, ağır
kədər yükünə çiyin verən ,
kövrək qəlbli, insanların
yaxşılığını, qələbəsini,
uğurunu görəndə gözlərində
şəfəqlər sayrışan Ceyhun Mirzəyev daim onu
sevənlərin qəlbində yaşayacaq.
Mədəniyyət.- 2008.- 15 fevral.- S. 4.