Qaliboğlu E.
Don Kixot
Opera və Balet Teatrında
Qara Qarayevin
yazdığı baletlər xaricilərin də
alqışları ilə qarşılandı
Srağagün
Opera və Balet Teatrında məşhur bəstəkar Qara
Qarayevin anadan olmasının 90 illiyi ilə əlaqədar
dövlət səviyyəsində keçirilən
tədbirlər çərçivəsində
birpərdəli "Leyli və Məcnun" və "Don
Kixot" baletlərinin tamaşası oldu. Tədbirdə
Azərbaycanın tanınmış mədəniyyət
və incəsənət xadimləri, habelə müxtəlif
ölkələrin Azərbaycandakı səfirləri
iştirak edirdilər. Yüksək səviyyədə
nümayişi keçən tamaşalar
böyük maraqla və alqışlarla qarşılandı.
"Leyli və Məcnun" baletinin mövzusu bütün Şərqdə məşhur
olan eyniadlı əfsanədən, Şərq
mütəfəkkirlərinin, xüsusən Nizami və Füzulinin poemalarından götürülüb.
Tez-tez tarixi faciələrimizin ildönümündə, bu
və ya digər tədbirlər zamanı parçalarını
eşitdiyimiz məşhur
əsərə bir daha, tam biçimdə
tamaşa etmək, Q.Qarayevin musiqisini dinləmək gözəl
idi: zahirən ilk baxışda insanı kədərin zilinə aparan, iki sevən, amma gerçək anlamda vüsala qovuşmayanların faciəsini
sanki hikmətli bir qoca tək
danışan Qarayev musiqisi tamaşaçıya
qətiyyən bədbinlik
gətirmir, əksinə,
onu yaşamağa, yaratmağa daha da ruhlandırır. Başlanğıcda dərin
əzəmətlə səslənən
musiqi bizə qəmli bir həyat hekayətini danışır. Amma bu faciəvilikdə məğlubiyyət yoxdur;
biri-birini ilahi səviyyədə sevənlərin
eşqinin ölməzliyi
var. İlahi faciədən aşiqlərin
taleyinə əbədi
işıq düşür.
"Don Kixot"
baleti Servantesin məşhur "Don Kixot" romanının motivləri əsasında
yazılıb. İnsanın
gerçək aləmdən,
taledən üstünlüyünü
ifadə edən əsər həm döyüşkən, həm
romantik, bir az da məzəli
məqamlarla yadda qalır. Dulsineyanın
xəyalı onu yeni-yeni mübarizələrə
çağırır. Don Kixotun
Don Kixotluğu başqaları üçün
son dərəcə gülünc hesab olunsa da, əsərin
qəhrəmanı üçün
bu, qətiyyən adilik deyil, şər
qüvvələrə qarşı
əsil döyüşdür.
Əsər Don Kixotun şər üzərində qələbəsi
ilə başa çatır.
Tədbirdə iştirak edən
tanınmış bəstəkar,
xalq artisti Tofiq Bakıxanov müsahibəsində Qara
Qarayevin sənətinə
münasibətini belə
ifadə etdi: "Özümü həmişə
olduqca xoşbəxt sayıram ki,
Qara Qarayevlə uzun müddət davam edən doğma münasibətim olub. Hələ 40 il qabaq Fransada 7-ci beynəlxalq musiqi və rəqs festivalı keçiriləndə Q.Qarayevin
"Leyli və Məcnun" baleti ilə yanaşı mənim də "Xəzər balladası"
baletim də nümayiş edilmək üçün ora aparılmışdı. Əsərlər
orada çox yaxşı qarşılandı.
"Leyli və Məcnun" baleti əbədi yaşayacaq bir əsərdir. Burada bəşəri hisslərin
ifadəsi çox güclüdür.
Əsərdə hələ
bundan sonra təhlil edilməli incəliklər çoxdur.
"Leyli və Məcnun"da Azərbaycan xalq musiqisindən, muğamlarından
da məharətli bəhrələnmələr var.
Mən Qara Qarayevin tələbəsi
olmuşam. Onu həmişə ciddi, təmkinli bir müəlim, bəstəkar
kimi tanımışam.
Dünyanın müxtəlif
ölkələrindən gələn
tələbələr ondan
dərs almaq istəyirdilər. Hazırda
Moskvada yaşayan
SSRİ xalq artisti Şayinski Bakıya gəldi, Qara müəllimin sinfinə daxil oldu.
Bolqarıstandan, Türkiyədən,
Tacikistandan və başqa ölkələrdən
onun xeyli tələbələri olub.
Üzeyir Hacıbəyov
Azərbaycan professional
musiqisinin banisidir. Qara Qarayev Bakıda
oxuyarkən Üzeyir bəydən dərs alıb. Moskvada isə Dmitri Şostakoviçin tələbəsi
olub. Qara müəllimin musiqisi hələ sağlığında
dünyanın məşhur
konsert salonlarında səslənirdi. Onun "Yeddi gözəl",
"İldırımlı yollarla" kimi möhtəşəm əsərləri
dünyada çox məşhurdur. Qarayevin ictimai fəaliyyəti də çox məhsuldar olub".
Xalq artisti, tanınmış bəstəkar
Nəriman Məmmədov
isə Qara Qarayevlə bağlı bunları bildirdi: "O, hamımımızın sevdiyi
bəstəkardır. Daim
ondan yaxşılıqlar
görmüşəm. Onun
rəyi ilə
Moskvada 12 muğamımızı
nota salmışdım.
Qara müəllim bu notları Amerikaya aparmışdı.
Qayıdanda dedi ki, Nəriman, 7-sini aparmışdım, çatan
kimi hərə birini aldı, bilsəydim çox aparardım. Onun musiqisi insanı daxili aləminin ən dərin qatlarına aparır.
"Leyli və Məcnun" baleti "Rast" üzərində
yazılıb.
Evimdə bir neçə yerdə onun şəklini vurmuşam. Hər gün neçə dəfə gözlərinə
baxıram. Onun əsərləri daim yaşayacaq. Qara müəllimin bütün
yaradıcılığını əzbər bilirəm. Biz bəstəkarlar daim ondan bəhrələnirik
Xalq cəbhəsi.- 2008.- 9 fevral.- S. 14.