Məhərrəmova T.
Biz şou aləmdə deyilik, ciddi
sənətlə məşğuluq
İlahə
Əfəndiyeva, vokalist: "Bəlkə maraq bizə də
gəlib çatar..."
Təxminən
dörd il bundan əvvəl Opera və Balet Teatrı
mövsümü köhnə ənənəsinə uyğun
olaraq "Koroğlu" operası ilə açanda artıq
uzun illər Koroğlu səsinə və nərəsinə
həsrət qalan opera səhnəmiz yeni ifalarla
tamaşaçıları sevindirdi. O gün
Koroğlu partiyasını ifa edən Ülvi
Qılıncın ifasına yeni, incə bir səs də
qarışdı: Koroğlunun Nigarını bu dəfə
İlahə Əfəndiyeva ifa elədi. Onun ifası həmin
gün zalda oturan tamaşaçıları doğrudan da
məftun etdi. Hamı opera səhnəmizə yeni və
istedadlı cavanların gəldiyini bir daha təsdiqlədi.
Artıq
İlahə Əfəndiyeva teatrda bir neçə əsas
partiyanın ifaçısı kimi tanınsa da,
sənətə gəldiyi gündən söhbət
düşəndə ilk debütünü
məhəbbətlə xatırlayır:
Uşaqlıq
arzusu
- Peşəkar səhnədə
ilk debüt heç kəsin yadından çıxmaz. O
vaxtdan təəssüratlarımı unuda bilmirəm.
Hətta bir gün sonra maestro Cavanşir müəllim
"hə, necədir, özünü necə hiss
edirsən?" soruşanda "yenə oynamaq
istəyirəm" - deyə cavab verdim. O
isə "daha ağ eləmə" - deyə zarafatla
dilləndi. İlk çıxışımın uğuru
sənətimiə olan həvəsimi daha da artırdı.
Tanımadığım tamaşaçılar antrakt
zamanı və tamaşadan sonra qrim otağına gəlir,
öz ürək sözlərini deyirdilər. Mən
elə xoş sözlər eşitdim ki... Deyirdilər ki:
"Biz səni 20 ildir gözləyirdik". Belə
sözləri eşitmək çox xoşdur. Əgər bu
sözü deyiblərsə, mənə artıq heç
nə lazım deyil. Mən özümü çox
xoşbəxt hesab edirəm. Həmin gün gül
dəstələri əlindən evdə tərpənmək
olmurdu.
- Necə oldu ki, Nigar kimi
böyük və məsuliyyətli bir partiyanı oxumağa
dəvət aldınız?
- Musiqi Akademiyasında
magistraturanın I kursunda oxuyanda müəllimim Elmira Quliyeva:
"Artıq vaxtdır, səni teatra aparmalıyam. Səsin
teatr üçün lazımdır" - dedi. Akif
Məlikov, maestro Cavanşir Cəfərov, baş reyissor Hafiz
Quliyev və başqalarından ibarət münsiflər
heyəti qulaq asıb dedilər ki, bu səs əsl Nigarın
partiyasına uyğundur və biz bunu tezliklə bu rolda
görmək istəyirik. Artıq ilk gündən bilirdim
ki, Nigarın partiyasını oxumağa
hazırlaşmalıyam.
- Hələ peşəkar
səhnəyə çıxmayan bir tələbə
qızın birdən-birə böyük bir partiyanı
oxumağa dəvət alması onu çaşdırmadı
ki?
- Hamı
tələbə ola bilər. Amma
hamının potensialı ola bilməz. Mən artıq bilirdim ki, bu yoldayam. Çünki böyük bir pedaqoqla
gecə-gündüz çalışmaq öz
nəticəsini verməliydi.
"Oxuyan İlahə"
- Deyirsiniz ki,
Nigar partiyasını oxumaq uşaqlıq arzunuz olub. Məgər uşaqlıqda bilirdiniz ki, operada
oxuyacaqsınız?
- Bilirdim. Çünki uşaqlıqdan, özümü
tanıyandan oxuyuram.
- Niyə
məhz bu arzu ilə yaşamışdınız? Sizi bu obrazda cəlb edən nə idi ki?
- Nigarın
obrazında xarakterimə uyğun xüsusiyyətlər var.
Ciddilik, tələbkarlıq, düzlük, inadkarlıq var
məndə. Bu obraz mənə o qədər
yaxındır ki, elə bilirəm o mənəm. Ona görə mənə çətin olmadı.
Sanki səhnədə
özüm-özümü ifa edirdim.
- Yəqin ki,
uğurunuza ən çox sevinən valideynləriniz oldu.
- Onlar artıq
oxumağıma alışmışdılar. Mən
məktəbdə, dərnəklərdə,
konsertlərdə oxuyurdum. Məktəbdə
mənə "oxuyan İlahə" - deyirdilər.
Ancaq deyəndə ki, bu sənətlə professional
səviyyədə məşğul olmaq istəyirəm, bir az narazılıqları yarandı.
Narazılıqsız ola bilməzdi. Onlar məni başqa sahədə görmək
istəyirdilər. Ancaq xarakterim özünü
göstərdi: dediyimi elədim. Alınmasaydı
da, gec-tez oxuyacaqdım. Çünki vokal
mənim həyatım idi. İndi isə
valideynlərim qürur duyur. Buna
qədər məni müxtəlif konsertlərdə də
görmüşdülər. Bu
səhnə təbii ki, fərqlənirdi. Onların
sevinc göz yaşlarını görəndə artıq
hər şeyi anladım. Mənə
artıq söz lazım deyildi.
- Bəs
özünüz sevindiyinizdən nə elədiniz? Həmin anda keçirdiyiniz hisslər
maraqlıdır.
- Sevinirdim,
ancaq təəccüblənmirdim. Özümə
arxayın idim. Təkcə çox yorğunluq hiss
edirdim.
- O
yorğunluğu nə əvəz elədi?
-
Tamaşaçıların alqışı. İnsanların
xoş sözləri. Müəllimimin
təbrikləri. Evə də
zənglər olurdu. Tanımadığım
insanlar zəng vururdu. Bu
mənimçün hər şey idi. Növbəti
tamaşanı səbirsizliklə gözləyirdim.
-
İlk uğurunuz ətrafınızda hansı rəyləri
yaratdı? Tamaşadan sonra sizə
münasibət necə oldu?
- Bu mənim
opera səhnəsində ilk addımlarım idi. O insanlar
sağ olsun ki, məni burda çox gözəl qəbul
elədilər. Eşidəndən və
görəndən sonra ki, mən öz işimə necə
yanaşıram, onların münasibəti çox
yaxşı oldu. Onlar mənə çox
kömək etdilər və nəticədən də razı
qaldılar. Dedim ki, balaca nüanslar olubsa da, onu
düzəltməyə çalışacağam.
-
İlk işinizin həyəcanına asanmı qalib
gəldiniz?
- Birinci
pərdədən sonra həyəcan keçib getdi. Yavaş-yavaş alışdım. Artıq heç bir şeydən qorxmurdum,
sərbəst ifa edirdim. Finalda
mənimçün daha da rahat oldu. Pərdə
bağlanandan sonra məni ilk təbrik edən operanın
direktoru Akif Məlikov oldu. İlk
yaxşı sözləri ondan eşitdim. Bu
mənim üçün çox böyük qiymətdir.
İnanırsınız, həmin gün
gözlərimə yalnız səhərə yaxın yuxu
getdi.
- Sizə
dedilərmi zahirən də Nigara oxşayırsınız?
- Bunu hamı
deyirdi. Dedilər ki, səsi də
oxşayır, zahiri görkəmi də. Bu,
əsl Nigardır. Paltar da məxsusi
mənimçün tikilmişdi. Deyilənə
görə, o paltarda, qrimdə əsl Nigar idim.
- Yəqin ki,
özünüzdən əvvəl ifa olunan Nigarın
partiyasına qulaq asmışdınız. Öz ifanızla
onların arasında hansı fərqi hiss elədiniz?
-
Əlbəttə, qulaq asmışdım. Köhnə "Koroğlu" filmini hamımız
görmüşük. Orda Bülbül
oxuyur. Məhəbbət də o filmdən
başlayıb. Fidan Qasımova, Firəngiz
Əhmədova, Qərinə xanım kimi sənətkarlar
Nigarın partiyasını ifa ediblər. Hərdən mənə
sual verirlər: "Elə böyük sənətkarlardan
sonra oxumaq çətin olmadı ki?" Hər
vokalistin özünəməxsus ifası var. Mənim
elədiyimi onlar, onların elədiyini mən
eləməmişəm. Düzdür,
təyin edilmiş bir qayda var, onu hamımız yerinə
yetirməlik. Hər kəs
özünəməxsus ifanı tamaşaya gətirir. Əgər mən də özümünkünü
gətirə bilmişəmsə, bu, artıq mənimki
deməkdir. Ancaq heç vaxt
özümü müqayisə eləmək
istəməmişəm. Mən
özümü Xalq artisti ilə müqayisə eləmək
istəmirəm. Allah qoysa, mən də
nə vaxtsa Xalq artisti olaram, haçansa mənim də
yerimə kimsə gələr. Təki olsun, mən o
vaxta kimi oxuyum və o təbəqəyə çatım!
-
Tələbə yoldaşlarınız uğurunuza
qısqanclıqla yanaşmadılar ki?
- Mən
heç vaxt tələbə yoldaşlarımla ürək
sirdaşı olmamışam. Dostlar çoxdur, ancaq sənətdə
nə qədər istəyirsən yaxşı dost olasan, bu,
mümkün deyil. Xüsusən də soprano
səslərdə bu mümkün deyil. Ona
görə mənim heç vaxt yaxın dostum olmayıb.
Mən böyük insan və böyük müəllimim -
-
Tərəf-müqabiliniz Ülvi Qılınc da çox
cavandır. Bir-birinizi səhnədə asan
başa düşürdünüz?
- Ülvi
mənə qədər iki dəfə oynamışdı. O
da səhnədə mənə çox kömək edirdi. Mənə onunla qətiyyən çətin
olmadı. Çünki əvvəldən
bir yerdə oxumuşuq, bir-birimizi çox gözəl
tanıyırdıq. Ümumiyyətlə,
- Deyirlər
ki, uğur həmişə uğur gətirir.
- Düz
deyirsiniz. Teatra gəlişimdən 3 gün sonra Avstriyadan
gələn nümayəndə heyəti Belveder Qabr adına vokalçıların 23-cü
beynəlxalq festival-müsabiqəsində iştirak etmək
üçün vokalistlər arasında baxış
keçirdi. Məni də həmin
müsabiqədə iştirak etməyə dəvət
etdilər. Bir neçə nəfərin
içində yalnız mənim səsimi
bəyəndilər. Həmin festival
sırf müsabiqə xarakteri daşımırdı. Sadəcə, mükafatçılar olurdu. 20 gündən sonra Vyana operasından
dəvətnamə aldım. Mədəniyyət
və Turizm Nazirliyinin köməyi ilə 15 gün Vyanada
oldum. Bu müsabiqədə 160
ölkədən vokalistlər iştirak edirdi. Mən "Gözəl səs diapazonuna
görə" xüsusi prizə layiq görüldüm.
Eləcə də Vyanada solo konsert verdim. Afişalarım bütün Vyananı
bəzəmişdi. Orda çoxlu
təkliflər aldım. Dünya
şöhrətli Kreml orkestrinin baş diriyoru Fedoseyevdən
turnedə işləmək təklifi almaq böyük
hadisədir. Başqa
ölkələrdən də təkliflər oldu. Ancaq mən hələlik heç bir yerə
getmək istəmirdim.
Heç də arxada deyilik
-
Bəs Moskvaya niyə getmişdiniz?
-
Təcrübə keçməkdən ötrü
getmişdim. Daha doğrusu, dəvət
etmişdilər. Ötən il Qalina
Vişnevskaya Bakıda qonaq olanda bizim solistlərə
baxış keçirdi. Mən də
Filarmoniyada oxudum. Baxış müsabiqədən sonra
Qalina xanım məni yanına çağırıb:
"İstəyirsənmi, səni özümlə
aparım?" - deyə təklif etdi. Onun Opera Mərkəzində təcrübə
keçmək hər bir vokalçının arzusudur. Moskvaya getməyimin maddi tərəfi
Mədəniyyət və Turizm Nazirliyi tərəfindən
həll olundu. Orada il yarım
qaldım və bu müddətdə özümə lazım
olan hər şeyi götürmüşəm. Həmin
Opera Mərkəzində dünya şöhrətli
vokalistlər çalışır. Bəxtim
onda gətirdi ki, şəxsən Qalina Vişnevskayanın
özü mənə masterklass keçdi. Onu da deyim ki, Moskvada qalmaq üçün
təkliflər də aldım, amma bunun böyük maddi
xərcləri var.
- Qayıdandan
sonra sizə teatrda təcrübəli, yaxşı təhsil
görmüş vokalist kimi arzusunda olduğunuz əsas
partiyalar həvalə olundumu?
- Qayıdandan
sonra mənə Verdinin "Riqoletto" operasında Cilda
partiyası həvalə olundu. Ötən ilin
dekabr ayında ilk dəfə bu obrazda səhnəyə
çıxdım. Onu da deyim ki,
məndən əvvəl bu partiyanı Ukraynadan gələn
vokalistlər ifa edib. Mən bu partiya
üzərində Moskvada da çalışmışam.
Deyilənə görə, uğurlu
alınıb. Ümumiyyətlə, Verdi
ən çox sevdiyim bəstəkardır. Onun bütün əsərləri səsə
müalicədir. Hətta bir sirr açım: mən bir
şey oxumamışdan qabaq çalışıram ki,
Verdidən bir parça oxuyum, sonra öz əsərlərimi
ifa edim. Çünki onun əsərləri
səs tellərinə çox gözəl təsir edir.
Hal-hazırda
"Traviata" operasında əsas partiyalardan biri
üzərində işləyirəm. İnşallah, bu mövsümdə həmin
operanın da premyerası keçiriləcək.
- Deyə
bilərsinizmi, nə üçün bizim Opera Teatrında
yalnız eyni operaların quruluşlarına önəm
verilir. Dünya klassiklərinin fərqli və
ya öz bəstəkarlarımızın klassik və yeni
operalarına o qədər də müraciət olunmur?
-
Əlbəttə, mən də istərdim ki, bizim teatrda
"Yevgeni Onegin", "Otello" kimi operalar qoyulsun. Vaxtilə bu əsərlər bizim səhnədə
oynanılıb. Biz solistlər hər bir
operada oynamağa hazırıq. Hansı
opera qoyulursa, can-başla oynayırıq. İmkan
daxilində hər bir partiyanı ifa eləmək istərdim.
Bu cür əsərlərin səhnələşdirilməsinə
bəlkə də maddi imkanlar mane olur. Çünki
bu cür əsərlərdə böyük dekorasiyalar,
səhnə tərtibatları tələb olunur. Bundan əlavə, partitura problemi var. Ancaq biz də
istərdik ki, belə əsərlər
səhnələşdirilsin, biz də oynayaq. Bizim borcumuz tapşırılan obrazı ifa
eləməkdir. Mənə hansı
obrazı verərlərsə, can-başla ifa etməyə
hazıram. Çalışıb həmin
obrazı anlayaram, sonra ifa edərəm. Biz
oynadığımız obrazlarla ölkəmizi,
Azərbaycanı hər bir səhnədə təmsil
etməyə hazırıq.
- Moskvada
olarkən dünya klassik operalarından hansılarını
oxudunuz?
-
"Riqoletto" və "Traviata"dan bəzi
pərdələri, bundan əlavə, dünya klassik
operalarından ariyalar öyrəndim. Vokal texnikası üzərində
çalışmışam. Badre
Marsuradze kimi dünya şöhrətli tenorun sinfində
təhsil almışam. Bunun özü
böyük xoşbəxtlikdir.
- Sizcə vokal
texnikasına görə Avropaya nə qədər
yaxınıq?
- Artıq yaxınıq, heç
də arxada deyilik. Bizdə elə səslər var ki, onu
Avropada qiymətləndirirlər. Hər bölgənin
özünəməxsus səs tembri olur. Almaniya, İtaliya
və rus məktəbi tamam ayrıdır. Biz Avropada çox
gözəl qarşılanırıq. Moskvada ifamı
eşidənlər elə bilirdilər ki, İtaliyadan
gəlmişəm. Deyirdilər ki, bu, Avropa səsinə
oxşayır. Hansı ölkədə olmuşamsa,
inanın, əlimdən öpüblər. Çox
gözəl səslərimiz var. Sadəcə, bizdə maraq
çatışmır. Gənclər daha çox şouya
meyil edirlər. Yəqin yadınızdadır, bir ara muğam
da yaddan çıxmaq təhlükəsi ilə
üzləşmişdi. Amma muğama diqqət
göstərildi. Gözləyək, bəlkə bu maraq
bizə də gəlib çatar. Opera sənətinin öz
dairəsi var. İnanıram ki, maraq məsələsi də,
repertuar problemi də düzələcək. Sadəcə,
insanlar bir az maddi tərəfdən əziyyət
çəkirlər. Ona görə də istədikləri teatra
o qədər gedə bilmirlər.
Artıq
vaxtdır...
- Bəzən səhnə
qadınların əlindən vaxtı elə alır ki,
ailə qurmağa ya vaxt tapmırlar, ya da çox
gecikirlər. Siz bu barədə nə fikirləşirsiniz?
- Nə demək istədiyinizi
başa düşdüm. Ailə qurmağa hələ
vaxtım olmayıb. Bizi ancaq sənətlə tərbiyə
ediblər. Başım ancaq dərslərə, nota,
səhnəyə qarışıb. Artıq vaxtdır,
şəxsi həyatım haqqında düşünmək
lazımdır. Hər şey Allahın qismətidir.
Bəzən səhnəni hər adam qəbul edə bilmir.
Bəlkə eləsi oldu ki, həm mənə dəstək
oldu, həm də məni anladı.
- Səhnə ilə bağlı
arzularınız nədir?
- Ancaq böyük partiyalar, dolu
zal, alqışlar, çoxlu gül dəstələri...
Mənə inanan insanların etimadını həmişə
doğrultmaq və onların gözəl sözlərini
eşitmək istəyirəm.
Kaspi.- 2008.- 2-4 fevral.- S. 22-23.