Mehbalıyev S.
Vətəndaşların
əmək hüquqları qorunur, istirahətləri
təşkil edilir
Bununla məşğul olan qurumlardan biri
həmkarlar təşkilatlarıdır
Bazar iqtisadiyyatı
prinsiplərinin bərqərar olması və iqtisadi
münasibətlərin hazırkı inkişaf tendensiyası
vətəndaşların sosial müdafiə və
əmək hüquqlarının təminatı sisteminin təkmilləşdirilməsinə
və müasirləşdirilməsinə də əsaslı
zəmin formalaşdırmışdır. Azərbaycanda
vətəndaşlara həssas münasibətin
təzahürü olaraq həmkarlar ittifaqı
təşkilatlarının normal fəaliyyəti
üçün münbit zəminin formalaşması da
ölkədəki sosialyönümlü siyasətin
mühüm tərkib hissəsinə, əsas qayəsinə
çevrilmişdir.
Təcrübə göstərir ki, hər bir inkişaf
etmiş dövlətdə bazar münasibətlərinin
inkişafı, iqtisadi sərbəstlik, azad sahibkarlıq
və özəl mülkiyyətçilik
şəraitində sosial hüquqların təminatı
sisteminə xüsusilə diqqət yetirilir.
Vətəndaşların sosial və iqtisadi təminat
hüquqlarının reallaşdırılması demokratik
inkişaf yolu tutmuş bütün dövlətlər
üçün mühüm vəzifələrdəndir.
Müasir dünyada sosial-iqtisadi və mədəni hüquqlar
əsas insan hüquqları sisteminə aid olmaqla, fərdin
yaşayışının sosial-iqtisadi şəraitinin
qorunması və normativ möhkəmləndirilməsi
məsələlərinə toxunur, insanların qorxu və
ehtiyacdan azad olma şəraitinin yaradılması
məqsədilə əmək və məişət,
məşğuliyyət, güzəran və sosial
müdafiəsi sferasındakı vəziyyətini
müəyyənləşdirir. Bəşər
cəmiyyəti sivilizasiyanın ən yüksək
mərhələsinə çatdıqca, cəmiyyətdə
formalaşmış mənəvi dəyərlər qorunub
saxlanılmaqla sosial müdafiəyə ehtiyacı olan insanlara
daha diqqətlə yanaşılır, həmin insanların
sosial tələbatının ödənilməsi bir növ
həmin cəmiyyətin mənəvi göstəricisinə
çevrilir.
İctimai-iqtisadi formasiya dəyişkənliyini yaşayan
bütün postsosialist dövlətlərində
ictimaiyyətin baş verən köklü
dəyişikliklərə mənəvi-psixoloji baxımdan
adaptasiyası özünü ciddi problem kimi göstərir.
Uzun illər mərkəzləşdirilmiş iqtisadiyyat
şəraitində maddi yaşayışını təmin
edən vətəndaşların müəyyən qisminin
keçid dövrünün gerçəkliklərinə,
habelə bazar iqtisadiyyatı prinsiplərinə
uyğunlaşması bir qədər çətin və
mürəkkəb prosesdir. Bu baxımdan, keçmiş
SSRİ respublikalarında, o cümlədən Azərbaycanda
vətəndaşların sosial problemlərinin həllinin diqqət
mərkəzində saxlanılması son dərəcə
vacibdir.
Azərbaycan Respublikası Birləşmiş Millətlər
Təşkilatının 1966-cı il tarixli "İqtisadi,
sosial və mədəni hüquqlar haqqında Pakt"ına,
"Mülki və siyasi hüquqlar haqqında Pakt"ına,
habelə Avropa Şurasının 1961-ci il tarixli Avropa Sosial
Xartiyasına qoşulmuş müstəqil dövlət kimi
xalqının sosial və mədəni inkişafını
özünün başlıca vəzifəsi hesab edir. Azərbaycan
Respublikası Konstitusiyasının 38-ci maddəsinə
əsasən, hər kəsin sosial təminat hüququ var.
Yəni ölkədə yaşayan hər bir
vətəndaşın dövlət qarşısında onun
maddi rifah halının yaxşılaşdırılması
tələbini aktuallaşdırmaq hüququ tanınır.
Sosial-iqtisadi hüquqların müdafiəsi sahəsində
dövlətin əsas vəzifəsi mütərəqqi
iqtisadi və sosial islahatları həyata keçirmək,
iqtisadi inkişaf prosesində hər bir
vətəndaşın iştirakını təmin etmək,
mövcud potensialdan hər bir fərdin bacarıq və
qabiliyyətinə görə ədalətli
şəkildə yararlanmasına şərait yaratmaqdır.
Azərbaycan bazar iqtisadiyyatı və demokratiya yolunu prioritet
olaraq seçmişdir. Bu sistemdə sosialyönümlü
siyasətin məqsədi heç də sosial
bərabərsizliyi aradan götürmək deyil,
sadəcə, onu tarazlaşdırmaq, vətəndaşların
maddi vəziyyətindəki kəskin fərqliliyi aradan
qaldırmaq, kəskin təbəqələşməyə
yol verməmək, cəmiyyətin bütün
üzvlərini layiqli həyat səviyyəsi ilə təmin
etmək üçün fərdin ictimai statusunu
artırmaqdır. Bazar iqtisadiyyatı prinsipləri
vətəndaşların sosial təminatının
yaxşılaşdırılması tədbirlərini
qətiyyən inkar etmir. Sosializm dövrünün
populizmə əsaslanan "bir nəfər hamı
üçün, hamı bir nəfər
üçün" devizindən, formal səciyyə
daşıyan "sosial bərabərlik"
şüarından fərqli olaraq, Azərbaycanda bazar
iqtisadiyyatının sərt tələbləri
şəraitində məhz vətəndaşların
aztəminatlı təbəqəsi üçün
ünvanlı sosial yardım sistemi
formalaşdırılmış, sosial ədalət prinsipi
bütün səviyyələrdə bərqərar
olmuşdur.
Azərbaycan təcrübəsi deməyə əsas verir ki,
bazar iqtisadiyyatı prinsiplərinin sürətlə
bərqərar olması dövlətin sosial
funksiyalarının həyata keçirilməsinə
qətiyyən mane olmur. 24 noyabr 2003-cü il tarixli
"Azərbaycan Respublikasında sosial-iqtisadi inkişafın
sürətləndirilməsi tədbirləri haqqında"
fərman bir ictimai-siyasi formasiyadan digərinə keçidin
doğurduğu obyektiv problemlərin sürətli həlli
istiqamətində kompleks tədbirlərin həyata
keçirilməsinə imkan yaratmışdır. Bu fundamental
sənəd aiddiyyəti dövlət strukturları
qarşısında ümumi istiqamətləri
müəyyənləşdirərək ölkəmizdə
işsizlik probleminin aradan qaldırılması, regionların
tarazlı inkişafı, qeyri-neft sektoruna diqqətin
artırılması, yeni iş yerlərinin
açılması, müasir texnologiyalar əsasında
yenidən qurulmalı olan yerli müəssisələrdə
beynəlxalq standartlara cavab verən məhsulların
istehsalı və bu məhsulların dünya bazarına
çıxarılması, habelə aqrar islahatların
başa çatdırılmasına dair bir sıra
dövlət proqramlarının hazırlanmasına rəvac
vermişdir.
Azərbaycan Respublikasının sosialyönümlü
siyasəti son nəticədə insan amilini nəzərdə
tutan liberal bazar iqtisadiyyatı xəttini əsas
götürür. Bu siyasət elmi əsaslara söykəndiyindən,
bazar iqtisadiyyatı prinsiplərinin cəmiyyətimizdə
özünə dayaqlar tapması, özəl sektorun
inkişafına yaradılmış şərait,
iqtisadiyyatın liberallaşdırılması sosial
himayəyə ehtiyacı olan
vətəndaşlarımızın maraqları ilə
qətiyyən ziddiyyətə girmir. Əksinə,
ölkənin iqtisadi inkişafından, neft
strategiyasının səmərəli
nəticələrindən əldə edilən dividendlər
insanların sosial problemlərinin həllinə,
vətəndaşlarımızın həyat
səviyyəsinin yaxşılaşdırılmasına
yönəlir. Minimum əməkhaqlarının, büdcə
təşkilatlarında çalışan ayrı-ayrı
vətəndaş kateqoriyalarının məvaciblərinin,
pensiya və müavinətlərin artırılması, sosial
müdafiə sisteminin getdikcə təkmilləşdirilməsi
dövlətin vətəndaşlarına olan diqqət və
qayğısının bariz təcəssümüdür.
İqtisadiyyatda liberallaşdırma və insanların
mənafelərinin qorunması bazar iqtisadiyyatı
prinsiplərinə də mütərəqqi yeniliklər
gətirmişdir.
2007-ci ilin yanvar ayında Tarif Şurasının qərarı
ilə bəzi enerji daşıyıcılarının
qiymətlərinin tənzimlənməsi də məhz
dövlət büdcəsinin əlavə xərclərdən,
xüsusən də kommunal xidmətlərə görə
dotasiyalardan azad olunması zərurəti ilə
şərtlənmişdir. Eyni zamanda kommunal xidmətlərin
və enerji daşıyıcılarının
qiymətlərinin tənzimlənməsi ilə bağlı
vətəndaşların mənafeyinə toxunacaq cüzi
ziyan belə, təxirəsalınmaz sosial müdafiə
tədbirləri ilə kompensasiya edilmişdir. Son bir il
yarımda səhiyyə, elm, təhsil, mədəniyyət
və sosial təminat sahəsində çalışan
vətəndaşların aylıq məvacibləri xeyli
artırılmışdır.
Uzun illərdən bəri vətəndaşları narahat
edən məsələlərdən biri kimi sovet
dövründən banklarda qalan əmanətlərin
indeksasiyası prosesinə start verilməsi, həmçinin
gənc ailələrin mənzil probleminin həlli üçün
vətəndaşlara ipoteka kreditlərinin ayrılması
prosesinin başlanması da sosialyönümlü
tədbirlərin mühüm tərkib hissəsidir.
Əhalinin aztəminatlı təbəqəsi
üçün nəzərdə tutulmuş
vəsaitlərin ünvanına düzgün
çatdırılması məqsədilə 2006-cı
ildən etibarən ünvanlı sosial yardımlara dair
xüsusi proqramın icrasına başlanmışdır. Bu
proqram hazırda 70 mindən çox ailəyə şamil
olunur. Ümumilikdə yoxsulluğun ləğvinə
hesablanmış kompleks tədbirlər də ölkənin
iqtisadi siyasətində mühüm yer tutur. Cəmi beş il
müddətində ölkədə yoxsulluğun həddinin
49 faizdən 16 faizə düşməsi,
vətəndaşların yaşayış səviyyəsinin
əsaslı şəkildə yaxşılaşması da
deyilənləri bir daha təsdiqləyir.
Azərbaycan bu gün inkişafının elə
mərhələsindədir ki, qazanılmış makroiqtisadi
nailiyyətlər cəmiyyət həyatının
müxtəlif sahələrində tərəqqi və
intibaha xidmət edən, hər bir vətəndaşın
həyatında kardinal dəyişikliklərlə
müşayiət olunan islahatları yüksək
dinamizmlə gerçəkləşdirmək imkanı
yaradır. Bir vaxtlar əgər kimlər
üçünsə Qubanın Xınalıq kimi ucqar dağ
kəndinə müasir standartlara cavab verən magistral yolun
çəkilişi, yaxud da keçmiş sovetlər birliyinin
iqtisadi cəhətdən ən qüdrətli
çağında belə mavi yanacaq üzü
görməyən Lerik və Yardımlı rayonlarına
qazın verilməsi əfsanə kimi görünürdüsə,
ölkənin artan iqtisadi imkanları bu layihələri
artıq gerçəkliyə çevirmişdir. 13 illik
fasilədən sonra kontinental iqlimi - sərt qışı
ilə tanınan Naxçıvan Muxtar Respublikasının
təbii qazla təmin olunması da bu baxımdan xüsusi
vurğulanmalıdır. Vətəndaşların mənafeyi
əsas tutulmaqla böyük maliyyə vəsaiti tələb
edən bu layihələrin həyata keçirilməsi həm
də Azərbaycan üçün
gerçəkləşməsi müşkül heç bir
sosial layihənin olmadığını göstərir.
Sosialyönümlü siyasətin nəticəsi olaraq bu
gün respublikada hər bir vətəndaşın
əmək hüquqlarının qorunması da diqqət
mərkəzindədir. Azərbaycan bir ictimai-iqtisadi formasiyadan
digərinə keçid dövründə olduğundan
həmkarlar təşkilatlarının roluna yüksək
önəm verilir. Milli iqtisadiyyatın sürətli
yüksəliş mərhələsində əmək
münasibətlərinin hüquqi
çərçivədə tənzimlənməsi
cəmiyyətin mənəvi təkamül yolu ilə
inkişafının mühüm şərti sayılır.
Son illər həmkarlar təşkilatlarının
cəmiyyətdəki rolunun vətəndaşlar
tərəfindən daha düzgün
dəyərləndirilməsi deyilənləri bir daha
təsdiqləyir. 2007-ci ildə həmkarlar
təşkilatlarının qurultayının yüksək
səviyyədə keçirilməsi, habelə bu
sahədə çalışan işçilərin bir
qisminin dövlət mükafatlarına layiq
görülməsi bu sistemin səmərəli
fəaliyyətinə olan etimadın nəticəsidir. Bundan
əlavə, Milli Məclisdə yeni dövrün
tələbləri nəzərə alınmaqla Əmək
Məcəlləsinə edilmiş mütərəqqi
dəyişikliklər işçilərin
hüquqlarının qorunması, onların sağlam və
təhlükəsiz iş şəraiti ilə təmin
olunması istiqamətində atılmış
addımlardandır.
Tarixə ekskurs etməklə xatırladaq ki, zəngin
ənənələrə malik Azərbaycan həmkarlar
ittifaqı hərəkatı yarandığı vaxtdan -
yüz ildən də artıq dövrdə bir sıra tarixi
mərhələlərdən keçmişdir. 1905-ci ilin
oktyabrında Bakıda fəhlə və qulluqçuların
ilk həmkarlar ittifaqlarının yaradılması ilə
başlayan bu hərəkat tezliklə geniş vüsət
alaraq əsas istehsal, nəqliyyat və xidmət
sahələrini əhatə etmişdir. Bu dövrdə həmkarlar
ittifaqları əmək hüquqlarının əsas
müdafiəçisi olmuş, iş şəraitinin
yaxşılaşdırılmasında,
sosial-məişət problemlərinin həllində
böyük rol oynamışdır. Unudulmaz həqiqətdir
ki, istər rus imperiyası dövründə, istərsə
də Azərbaycan Xalq Cümhuriyyəti illərində
müxtəlif siyasi qüvvələr həmkarlar
ittifaqlarını öz məqsədləri naminə ideoloji
təzyiqlərə məruz qoymuş, onları siyasi
mübarizələrə cəlb etməyə səy
göstərmişdir. Sovet hakimiyyəti illərində də
həmkarlar ittifaqları, əslində siyasi-ideoloji və
idarəçilik sisteminin mühüm tərkib
hissələrindən biri idi. Lakin o dövrdə
müəssisə və təşkilatlarda əməyin
mühafizəsi, sosial hüquqların qorunması, müalicə
və istirahət ocaqlarının, idman komplekslərinin
və mədəniyyət mərkəzlərinin geniş
şəbəkəsinin yaradılması həmkarlar
ittifaqı təşkilatlarının fəaliyyət
sferasının mühüm tərkib hissəsinə
çevrilmişdi. Azərbaycan dövlət
müstəqilliyi qazandıqdan sonra həmkarlar
ittifaqlarının tarixində başlanan yeni
mərhələ öz məzmunu, fəaliyyət dairəsi
və digər spesifik xüsusiyyətləri ilə
tamamilə fərqli istiqamət almağa başladı.
Ümummilli lider Heydər Əliyev 1993-cü ildə
Azərbaycanda ali siyasi hakimiyyətə yenidən
qayıtdıqdan sonra həmkarlar ittifaqlarını
müxtəlif siyasi qüvvələrin təsiri və
təqibindən bütün ciddiyyəti ilə qorudu,
onların onilliklər boyu yaratdığı maddi
bazasının dağıdılmasının
qarşısını aldı. Görkəmli siyasi və
dövlət xadiminin ardıcıl səyləri,
prinsipiallığı nəticəsində həmkarlar
ittifaqlarının idarəçiliyində və
fəaliyyətində ideoloji amillərin təsiri aradan
qaldırıldı, inzibati amirlik metodlarından tamamilə
imtina edildi.
1993-cü ildə demokratik idarəçilik və
fəaliyyət prinsiplərini əsas tutan Azərbaycan
Həmkarlar İttifaqları Konfederasiyasının
yaradılması ölkənin ictimai-siyasi həyatında
mühüm hadisə kimi dəyərləndirildi. 1994-cü
ildə qəbul edilmiş "Həmkarlar ittifaqları
haqqında" qanun bu təşkilatların
müstəqilliyini bir daha təsbit etdi, onların yalnız
qanun və nizamnamə çərçivəsində
fəaliyyət göstərməsini təmin edən
zəruri hüquqi baza yaratdı. Həmkarlar ittifaqları
keçmiş sovet hakimiyyəti illərində
cəmiyyətin sosial-iqtisadi həyatının yenidən
qurulmasında, vətəndaşların sosial-məişət
problemlərinin həllində, əmək şəraitinin
yaxşılaşdırılmasında fəal iştirak
etmişdir. Bu, danılmaz faktdır, üstündən
sükutla keçmək olmaz. Lakin fərəh hissi ilə
bildirmək istərdim ki, həmin dövrdə
təşkilatımızın fəaliyyətinin ən
məhsuldar mərhələsi ümummilli lider Heydər
Əliyevin Azərbaycana rəhbərlik etdiyi dövrə
təsadüf edir. Məhz Heydər Əliyevin respublika
rəhbərliyinə gəlişi ilə xalqın sosial
problemlərinin həllinə diqqət
artırılmış, vətəndaşların rifah
halının yaxşılaşdırılması istiqamətində
sosialyönümlü siyasətin həyata keçirilməsi
gücləndirilmişdir. Ulu öndər Heydər Əliyev
cəmiyyətin sosial problemlərinin həllində və
işçilərin əmək hüquqlarının
təmin olunmasında həmkarlar ittifaqlarının roluna
xüsusi əhəmiyyət verir və onların səmərəli
fəaliyyəti üçün hərtərəfli
şərait yaradırdı. Bu gün Heydər Əliyevin
Azərbaycanda kurort sahəsinin inkişafı naminə
göstərdiyi əvəzsiz xidmətləri xatırlatmaq
yerinə düşərdi. Məhz ümummilli liderin
təşəbbüsü, cəsarətli mübarizəsi
nəticəsində keçmiş SSRİ Nazirlər Soveti
70-ci illərdə "Naftalan", "İstisu"
kurortları və Xəzərin qərb sahillərinin kurort
zonasına çevrilməsi barədə" qərar
qəbul etdi. Bundan sonra həmin ərazilərdə
sağlamlıq ocaqları şəbəkəsinin tikintisi
geniş miqyas aldı. Azərbaycan KP MK-nın respublika
Nazirlər Soveti ilə birgə 1976-cı il noyabrın
4-də "Şuşada kurort kompleksinin tikintisi
barədə" qəbul etdiyi qərar o dövr
üçün çox mühüm bir dövlət
sənədi idi. Həmin illərdə kurort və
sanatoriyaların inşasına ümummilli lider
şəxsən nəzarət edir, işinin çoxluğuna
baxmayaraq, vaxt tapıb tez-tez tikinti meydanlarına baş
çəkirdi. Heydər Əliyev ölkəni yaxşı
tanıyır, ürəkdən sevirdi. Doğma
vətənini kurortlar ölkəsi kimi görmək
istəyirdi. Bu istəyin məqsədi əhalinin
sağlamlığına və normal istirahətinə
şərait yaratmaq, respublikanı turist diyarı kimi ittifaq
miqyasında tanıtmaq idi. 1983-cü ilin aprelində SSRİ
Nazirlər Sovetinin "Xəzər dənizinin Azərbaycan
SSR-ə aid sahillərində Ümumittifaq
əhəmiyyətli kurort zonası yaradılması
tədbirləri haqqında" qərarı da dahi
şəxsiyyətin Azərbaycanın
gələcəyinə hesablanan nəcib
təşəbbüslərinin davamı kimi
yozulmalıdır.
Azərbaycanın həmkarlar ittifaqları bazar
iqtisadiyyatının sərt qanunları kontekstində
cəmiyyətdə işçilərin
sosial-məişət, mədəni-maarif və
müalicə-istirahət hüquqlarının təmin
olunmasına, əhalinin müxtəlif qrupları arasında
həmrəylik və konsensus yaradılmasına,
aztəminatlı təbəqələrə qayğı
göstərilməsinə və digər
məsələlərin həllinə mühüm
töhfə verirlər. Bununla yanaşı, Azərbaycan
Həmkarlar İttifaqları Konfederasiyası
cəmiyyətdə konstruktivlik ruhu təbliğ edir,
işəgötürənlərlə işçilər
arasında münasibətlərin
tənzimlənməsində böyük rol oynayır.
Hökumət, Sahibkarlar
(İşəgötürənlər) Təşkilatları
Milli Konfederasiyası və Həmkarlar İttifaqları
Konfederasiyası arasında hər il imzalanan Baş Kollektiv
Saziş də bu məqsədə xidmət edir və onun
tələblərinə dönmədən əməl
olunması bütün iştirakçı
tərəflərin mühüm vəzifəsi kimi
qarşıya qoyulur.
Məlum həqiqətdir ki, son illərdə Azərbaycan
iqtisadiyyatı görünməmiş dərəcədə
inkişaf etmiş, istehsal sahələrinə investisiya
qoyuluşu nəzərəçarpacaq dərəcədə
artmışdır. İndi ölkədə çoxsaylı
yerli və xarici müəssisələr, transmilli
şirkətlər fəaliyyət göstərirlər.
"Əsrin müqaviləsi" imzalandıqdan sonra
respublikanın neft sənayesində 50-dən çox xarici
şirkət fəaliyyətə başlamışdır. Bu
şirkətlər ölkəyə ən yeni və təkmil
texnologiya gətirirlər. Onların fəaliyyəti həm
də yeni iş yerlərinin açılması deməkdir.
Lakin yaddan çıxarmayaq ki, Azərbaycanda fəaliyyət
göstərən xarici şirkətlərdə güclü
həmkarlar ittifaqı yoxdursa, azərbaycanlı
işçilərin sosial və əmək
hüquqlarının tam müdafiəsindən danışmaq
olmaz. Aparılan müşahidələr və mövcud
faktlar göstərir ki, xarici şirkətlərdə
çalışan Azərbaycan
vətəndaşlarının hüquqları bir çox
hallarda pozulur, milli qanunvericilik aktlarının
tələblərinə riayət olunmur,
əməkhaqqının ödənilməsində
ayrı-seçkiliyə yol verilir. Müəssisələrin
bir çoxunda işəgötürənlər
işçilərin təşəbbüsü ilə
həmkarlar ittifaqı yaradılmasına və kollektiv
müqavilələrin bağlanmasına mane olurlar. Buna
baxmayaraq, ötən il həmkarlar ittifaqları 11 min 965
kollektiv müqavilə, 74 tarif sazişi bağlamağa nail
olmuşdur. Azərbaycanda BƏT-in üçtərəfli
prinsipi əsasında əməkdaşlıq edən sosial
tərəfdaşların Beynəlxalq Əmək
Təşkilatı ilə əməkdaşlıq
çərçivəsində "2006-2009-cu illər
üçün Layiqli Əməyin Təminatı
üzrə Ölkə Proqramı"nı işləyib
hazırlamaları da sözügedən problemin həllinə
zəmin yaradacaq. Bu proqram "Azərbaycan Respublikası
regionlarının sosial-iqtisadi inkişafı Dövlət
Proqramı (2004-2008-ci illər)", "Azərbaycan
Respublikasının Məşğulluq Strategiyası
(2006-2015-ci illər)", Minilliyin İnkişaf
Məqsədləri və Birləşmiş Millətlər
Təşkilatının İnkişafa Yardım Mexanizminin
müəyyənləşdirdiyi prioritet vəzifələr
əsasında yaradılmışdır.
Bu gün həmin müəssisə və
şirkətlərdə işləyən
vətəndaşların sosial hüquqlarının
müdafiəsi, əmək qanunvericiliyinə və müqavilələrinə
əməl edilməsinə nail olmaq həmkarlar
təşkilatları qarşısında duran mühüm
vəzifələrdəndir. Azərbaycan həmkarlar
ittifaqları müvafiq beynəlxalq təşkilatlarla
səmərəli əlaqələr qurur, mütərəqqi
təcrübəni öyrənir, sosial problemlərin həlli
sahəsində uğurlu nəticələr qazanırlar.
AHİK-in Beynəlxalq Əmək Təşkilatı və
Beynəlxalq Azad Həmkarlar İttifaqları Konfederasiyası
kimi nüfuzlu təşkilatların üzvlüyünə qəbul
olunması qazanılmış beynəlxalq nüfuzun
məntiqi nəticəsi kimi qiymətləndirilməlidir.
Əməkçilərin hüquq və mənafelərinin
müdafiəsi, layiqli əmək uğrunda mübarizə,
əmək şəraitinin
yaxşılaşdırılması, istehsalatda bədbəxt
hadisələrin qarşısının alınması
həmişəki kimi Azərbaycan həmkarlar
ittifaqlarının mühüm vəzifələrindən
biri olaraq qalır. "2006-2009-cu illər üçün
Layiqli Əməyin Təminatı üzrə Ölkə
Proqramı"na uyğun olaraq tikinti-inşaat
komplekslərində əməyin mühafizəsi və
təhlükəsizliyi məsələləri üzrə
yoxlamalar keçirilmişdir. Konfederasiyanın təklifi
ilə "Azərbaycan Respublikasının qadın
problemləri üzrə 2000-2005-ci illər üzrə Milli
Fəaliyyət Planı"nın yerinə yetirilməsi
üçün həmkarlar ittifaqları orqanında qadın
və kişilərin hüquq bərabərliyinə dair
hesabat forması tətbiq olunmuşdur. AHİK-in
təşəbbüsü ilə sahə həmkarlar
ittifaqları qadınlar üçün sanitar-gigiyenik normalara
cavab verən iş yerlərinin yaradılmasına dair ictimai
nəzarəti öz üzərlərinə
götürmüşlər. Biz əmək şəraiti
zərərli, ağır olan işlərdə
çalışan işçilərin pulsuz
müalicə-profilaktik yeməklərinə, xüsusi geyim,
ayaqqabı və digər fərdi mühafizə
vasitələrinə xərclənən vəsaitlərin
məhsulun maya dəyərinə daxil edilməsi haqqında
üzv təşkilatlardan aldığımız
müraciətləri nəzərə alaraq hökumətə
müvafiq təkliflər ünvanlamışdıq.
Danışıqlar müsbət nəticəsini vermiş,
ali qanunvericilik orqanında müalicə-profilaktik yeməklərlə
bağlı Vergi Məcəlləsinə müvafiq
dəyişikliklər edilmiş, Nazirlər Kabinetində
qərar imzalanmışdır. Bu işi tam həcmdə
başa çatdıracaq, xüsusi geyim, ayaqqabı və
digər fərdi mühafizə vasitələrinə
xərclənən vəsaitlərin də məhsulun maya
dəyərinə daxil edilərək pulsuz verilməsinə
nail olacağıq.
"Azərbaycan Gəncliyi Dövlət Proqramı
(2005-2009-cu illər)" gənclərin həyatında yeni
inkişaf mərhələsinin başlanğıcı
olmuşdur. Proqramda nəzərdə tutulan problemlərin
həyata keçirilməsində, gənclərin təhsil
və məişət problemlərinin həllində,
əmək və istirahət hüquqlarının təmin
edilməsində müvafiq dövlət orqanları ilə
birlikdə həmkarlar təşkilatları da
məsuliyyət daşıyırlar. Ona görə də bu
gün gənclərlə aparılan iş
fəaliyyətimizin əsas istiqamətlərindən biri hesab
olunur. Xatırladım ki, hazırda respublika həmkarlar
ittifaqı üzvlərinin 37,6 faizini gənclər
təşkil edir.
"Azərbaycan kurortları Dövlət Proqramı
haqqında" 2007-ci il 27 fevral tarixli sərəncam
həmkarlar ittifaqları sistemində kurortlar
şəbəkəsinin inkişafına böyük təkan
vermişdir. Xatırladaq ki, bu proqramın layihəsi
hazırlanarkən AHİK-in təklifləri də
nəzərə alınmışdır. Ölkə
ərazisində təbii müalicə ehtiyatlarının,
müalicə-sağlamlaşdırma yerlərinin və
kurortların öyrənilməsi, istifadəsi,
inkişafı və mühafizəsi sahəsində yaranan
münasibətləri tənzimləyən "Təbii
müalicə ehtiyatları, müalicə
sağlamlaşdırma yerləri və kurortlar
haqqında" Azərbaycan Respublikası Qanununun təsdiqi
və bu qanunun tətbiq edilməsi ilə bağlı
fərman təbii müalicə ehtiyatlarından istifadə
əsasında xəstələrin müalicəsi,
profilaktikası və istirahətin təşkili üzrə
həyata keçirilən elmi-praktik fəaliyyətin
istiqamətlərinin müəyyənləşdirilməsində
müstəsna rol oynayacaq.
Bir sıra taleyüklü məsələlərlə
yanaşı, əhalinin normal istirahəti, müalicəsi
və onların sosial problemlərinin həlli ilə
bağlı dövlət qarşısında duran
vəzifələrin icrası da mühüm aktuallıq
kəsb edir. Təbii müalicə ehtiyatlarına,
güclü həkim və mütəxəssis korpusuna malik
"Naftalan" hələ keçmiş SSRİ
dövründə hər 20 gündən beş minədək
adama yeni həyat verir, xəstələrə və onların
yaxınlarına böyük sevinc bəxş edirdi.
1982-1986-cı illərdə mən də Naftalanda sıravi
həkim kimi fəaliyyət göstərirdim və bu kurortda
şəfa tapanların hansı hisslər
keçirdiklərini yaxşı xatırlayıram. İndi
burada öz yurd-yuvalarından didərgin düşən
yüzlərlə soydaşımız məskunlaşıb.
Bununla yanaşı, bir sıra korpusların təmiri,
yenidən qurulması, müasir tələblərə
uyğunlaşdırılması nəticəsində bu
şəfa ocağına üz tutanların sayının
yenidən artacağına inanırıq.
İndi Azərbaycanda "Naftalan"la yanaşı,
"Şıx", "Günəşli",
"Abşeron", "Bilgəh", "Qaranquş"
kimi məşhur sanatoriyalar əhalinin və MDB ölkələrindən
müxtəlif turizm təşkilatlarının xətti
ilə gələnlərin ixtiyarındadır. Bu sanatoriyalarda
eyni vaxtda 1100 adama xidmət olunur. Yalnız "Bilgəh"
kardioloji sanatoriyasında hazırda 400 nəfər öz
sağlamlığını bərpa edir.
"Şıx", "Naftalan",
"Günəşli" sanatoriyalarında aparılan
yenidənqurma və bərpa işlərindən sonra
çarpayıların da sayı xeyli artırılacaq.
AHİK-in 2008-ci il fevralın 5-6-da keçirilmiş III
qurultayının yekunları bir faktı da
göstərmişdir ki, həmkarlar ittifaqlarının uzun
illər ərzində yaranmış maddi-texniki bazası
möhkəmlənmiş, həmkarlar ittifaqlarının
demokratik idarəetmə prinsiplərinə əsaslanan
fəaliyyəti təmin edilmişdir. Həmkarlar
ittifaqları cəmiyyətdə əməkdaşlıq
hüququnun bərqərar olması, sosial ədalət
prinsiplərinə əməl edilməsi, bazar iqtisadiyyatı şəraitində
işçilərin əmək hüquqlarının
qorunması, işəgötürənlərlə
işçilər arasında münasibətlərin
tənzimlənməsi istiqamətində çox işlər
görmək əzmindədir.
Ümumilikdə, Azərbaycanda həyata keçirilən
çoxşaxəli siyasətin ali məqsədi
Azərbaycanın hər bir vətəndaşı
üçün layiqli və firavan həyat tərzinin
təmin olunması, ölkədə azad və demokratik
cəmiyyətin qurulmasıdır. Ölkədə hər bir
vətəndaşın mənafeyinə hesablanmış
sosialyönümlü islahatlar da hər bir
vətəndaşın layiqli həyat səviyyəsinin
təmin olunmasına xidmət edir. Həmkarlar
İttifaqları Konfederasiyası isə respublikanın
sosialyönümlü siyasətinin mahiyyətindən
irəli gələrək öz üzərinə
düşən vəzifələri bundan sonra da layiqincə
həyata keçirməyə çalışacaqdır.
Azərbaycan.- 2008.- 27 iyul.- S. 1-2.