Babayeva T.
Ramiz Əzizbəyli: "60
yaşı haqlasam da, kino üçün hələ
cavanam"
Adı
çəkiləndə istər-istəməz
üzlərdə xəfif bir gülüş yaranır. Onu
təqdim etmək üçün uzun-uzadı
söhbətə, növbətçi sözlərə
ehtiyac yoxdur. Onun adi jestləri, mimikası
tamaşaçını sağlam gülüşə
kökləyir. Söhbət xalq artisti Ramiz
Əzizbəylidən gedir. Bu günlərdə
sənətçi 60 yaşını qeyd edib. Biz də bu
münasibətlə Ramiz müəllimin ömür və
yaradıcılıq yoluna nəzər salmaq üçün
onun özü ilə görüşüb,
söhbətləşdik. Sənətçi öz yubileyini
yaxınlarının əhatəsində keçirdiyini dedi.
- Ad günümü qohumlarımın əhatəsində
keçirdim. 20 iyul həm də bacımın
nəticəsinin doğum günüdür. Mən 60, o
isə 1 yaşını qeyd etdi. Odur ki, bundan sonra ad
günümü xüsusi təntənə ilə
keçirmək fikrim yoxdur estafeti balaca Sabirə
ötürürəm.
- Bu illər ərzində qeyd etdiyiniz ad günlərindən
ən yaddaqalanı hansı olub?
- 50 yaşım tamam olanda yalnız dostlarımı bir
yerə yığıb, 150 nəfərlik süfrə
açmışdım. Bir bayram təntənəsi
qurmuşdum və məclisdə elə bir ab-hava
yaratmışdım ki, qonaqlar özlərini tam
sərbəst hiss etsinlər. Amma ən yaddaqalanı o idi ki,
ad günümü "Yaşıl bağ" adlanan
restoranda keçirirdim. İki yanğınsöndürən
maşın gətirdib həmin bağın qocaman
ağaclarını yudurtmuşdum. O ağacların
üzərində az qala bir əsrin tozu vardı. Yuyulandan
sonra xüsusən Eldar şamı çox gözəl
görünürdü.
- Adətən, doğum günündə insanlar
keçilmiş, yaşanmış dövrə,
günlərə nəzər salır, özlərinə
hesabat verirlər. Ramiz Əzizbəyli 60 yaşın
astanasından geri baxanda özünü necə hiss edir?
- Məsuliyyətli adamlar nəinki ildən-ilə, saatdan-saata
özlərinə hesabat verirlər. Dönüb geri baxmasan,
gördüyün işləri çıxdaş
etməsən, pis əməllərin üçün
heyfslənməsən, yaxşı əməllərin
üçün sevinməsən, yaxşını-pisdən
ayıra bilməsən, növbəti illərdə necə
yaşamaq olar? Yaradıcılıq baxımından çox
işlər görsəm də, 15-20 illik
fəaliyyətsizliyimə görə özümü
qınayıram. Hərdən mənə deyirlər ki, Ramiz
müəllim, sən o qədər işlər
görmüsən, özünü niyə qınayırsan?
Mən o işləri qırx, qırx beş yaşıma
qədər görmüşəm. Bəs, bundan sonra iş
görməməliyəm? Axı, mən yaşayıram.
Yaşadığım illərin hamısında da
yaratmalıyam. Ümumiyyətlə isə, bu illər
ərzində xalqın qəbul etdiyi, sevdiyi,
dəyərləndirdiyi işlərimin hamısı ilə
fəxr edirəm. Elə bir işim olmayıb ki, ona
görə peşmançılıq hissi keçirim. Bundan
sonra da ortaya pis məhsul qoymağa ixtiyarım yoxdur.
- Siz əsasən kino aktyoru kimi tanınır, sevilirsiniz. Bir
neçə tamaşada çıxış etsəniz
də, daimi olaraq teatrda çalışmamısınız...
- 1979-cu ildə Musiqili Komediya Teatrına dəvət
olunmuşdum. Amma o dövrdə onların iş
xüsusiyyəti, prinsipləri məni qane etmədi. Mən
islahatı xoşlayan adamam. Dünyada sudan saf nemət yoxdur, o
da bir yerdə çox qalanda bulanır. Sənətdə
də müəyyən dövrlərdə islahatlar etmək
lazımdır. O dövrün sənətkarları bunu
bəyənmədilər, qəbul etmədilər.
Mənə çətin oldu, qayıtdım kinoya. Amma
hansısa teatr məni aktyor qismində bir tamaşaya
dəvət edəndə, getmişəm. Məsələn,
beş il bundan əvvəl Gənclər Teatrında
"Axırı sakitlikdir" adlı tamaşa qoyulmuşdu.
Mən həmin tamaşada 75-80 yaşında bir kişi
obrazını yaratdım. Çox ağır tamaşa idi. O
tamaşaya baxan teatrsevərlər indiyə qədər
məni görəndə kövrəlirlər. Hətta bir
polkovnik mənə dedi ki, tamaşa çoxdan
oynanılıb-qurtarsa da, sənin üzünə
soyuqqanlıqla baxa bilmirəm. Bu tamaşanı iki premyera oynadım,
sonra gördüm ki, ürəyim ağrıyır,
tamaşadan imtina etdim. Realist yaradıcılığa
üstünlük verdiyim üçün səhnədə
hər şeyi həqiqətən yaşayıram,
üzdən oynaya bilmirəm. Bu da çox realist əsər
idi. Keçən il isə dahi Üzeyir bəyin 120
illiyində, C. Cabbarlı adına İrəvan Dövlət
Dram Teatrında "O olmasın, bu olsun" tamaşası
hazırlandı. Mən bu tamaşada Məşədi İbad
rolunu ifa etdim. Mətbuatda oynadığım bu rolu
"Əsrin Məşədi İbadı"
adlandırmışdılar. Çünki mən
Məşədi İbadı gülüş, tənqid, satira
hədəfi kimi göstərməmişdim. Bu yanaşma
sosializm dövründən qalıb. Məşədi İbada
nə olub? İndiki dövrdə çoxları
Məşədi İbaddır. Mən də indiki
dövrün Məşədi İbadını oynadım.
Partituraya baxanda gördüm ki, mənə qədər bu
obrazı yaradan aktyorlar notda gəzişmələr
ediblər, onu öz səslərinə
uyğunlaşdırıblar. Amma mən dahi Üzeyir bəyin
orijinalda yazdığı səslə oxudum. Bu tamaşanı
da iki-üç dəfə oynadım. Çünki mənim
gördüyüm, təklif etdiyim Məşədi İbad
klassik üsluba uyğunlaşmadı. Müəyyən
çətinliklər ortaya çıxdı. Bundan sonra da ola
bilər ki, hansısa bir tamaşada oynadım. Hamletə
gücüm çatmaz. 60 yaşım var, Hamlet isə
həddindən artıq çevik roldur. Amma,
məsələn, Şekspirin "Kral Lir" əsərini
hazırlasalar, böyük məmnuniyyətlə Kral Liri ifa
edərdim.
- Özünüz tamaşa qoymaq istərdinizmi?
- Mən Mədəniyyət və İncəsənət
Universitetində rejissorluq, akytorluq sənətindən dərs
deyirəm. 2003-cü ildə oranın müəllim
heyətilə filosof, dramaturq Firuz Mustafanın
"Əqrəb bürcü" tamaşasını
qoymuşdum. Deyilənlərə görə, maraqlı
alınmışdı. Əgər teatrlar dəvət
etsələr və bəyəndiyim, duyduğum,
özəlləşdirə bildiyim bir əsər, ideya olsa,
ona quruluş verərəm.
- Kinoda necə, bir layihəniz varmı?
- Hazırda heç bir iş üzərində
çalışmıram. Biz kino sahəsinin
adamlarıyıq, nazirlik bizə film həvalə
edəndə çəkirik. İndi kinorejissorların
sayı çox olduğu üçün nazirlikdə
çalışırlar ki, heç kim kənarda qalmasın.
Tədricən hamıya film çəkmək imkanı
yaratmaq istəyirlər. 2005-ci ildə lentə
aldığım "Yalan" bədii filmindən sonra
gözləmə mövqeyindəyəm. Ola bilər, bu il, ya
gələn il mənə də film çəkmək
imkanı verilsin. Hələliksə nazirliyə təqdim
etmək üçün müəyyən ssenarilər
üzərində işləyirəm. 60 yaşımı
haqlasam da, kino üçün hələ cavanam.
İçimdə deyiləsi sözüm çoxdur,
onları realizə edə bilməmişəm.
- Son illərdə çəkilən filmlərin
səviyyəsi barədə nə deyə bilərsiniz?
- Mən bu suala nə qədər birmənalı cavab
versəm də, başqa cür
qiymətləndiriləcək. Yalnız onu deyə
bilərəm ki, bu gün Azərbaycanda kino dilini bilən üç
rejissor var. Qalanları "kino-kino" oynayır.
- Bəs, gənclərin potensialını necə
qiymətləndirirsiniz?
- Düzü, hələ mən kino çəkə
biləcək gənc görmürəm. Bir nəfərə
- Emin Mirabdullayevə böyük ümid bəsləyirəm.
Mən onun "Halal pullar" kommersiya filmində
çəkilmişəm. Həmin dövrdə onun
yığdığı materiallara, montaj üslublarına
diqqət etdim və gördüm ki, kino sənətində
danılası mümkün olmayan qanunları bilir. Onun bir
neçə klipini də görmüşəm, bəyənmişəm.
İndi özünü böyük kinoda sınamaq
istəyir.
- Dediniz ki, kino çəkə biləcək gənclər
yoxdur. Bunun səbəbi nədədir? Özünüz də
Mədəniyyət və İncəsənət
Universitetində dərs deyirsiniz. Bəlkə, problemi
təhsildə axtarmaq lazımdır?
- İndi Mədəniyyət və Turizm Nazirliyi
gənclərin film çəkməsi üçün
hər bir şərait yaradır. Böyük həvəsi
olan gənclərimiz var. Onlar müəyyən
müsabiqələrdə mükafat da alıblar. Amma
onların daha yaxşı nəticələr
göstərə bilməməsinin səbəbi
universitetdəki maddi-texniki bazanın zəif olmasından
irəli gəlir. Tələbələr diplom işini
təhvil vermək üçün özləri vəsait
və avadanlıqlar tapır, böyük çətinliklərlə
üzləşirlər. Tələbə dörd il oxuyub,
əziyyət çəkir. Müəllim də onun
əziyyətini və həvəsini nəzərə alıb
ona qiymət yazır. Amma bu o demək deyil ki, o artıq
rejissordur. Həm nəzəri, həm də praktik bilikləri
artırmaq lazımdır. Bu, təlimdir. Müəyyən
fəndləri öyrənməyən adam
döşəyə çıxıb necə
güləşə bilər? Universitetin dörd divarı
arasında təhsil alan tələbə sonra biliyini təcrübədə
sınamalı, vərdişlərini illərlə
cilalamalı, inkişaf etdirməlidir. Savadımızı,
təcrübəmizi artırmasaq, xaricə çıxmasaq, işbirlikləri
yaratmasaq, dünya kinosundan bəhrələnməsək,
dövri kino cərəyanlarının sirlərini
öyrənməsək, uğur əldə edə
bilmərik.
- Qarşıdan Kino Günü gəlir. Arzunuz...
- Mənim arzum budur ki, səlahiyyətli
vəzifələrdə çalışan kino
işçiləri özləri qədər
özgələrini də sevsinlər. Bizim hörmətli
nazirimiz kinonu həddindən artıq çox sevən bir
insandır. İnanıram ki, hörmətil Əbülfəs
müəllim yaşımı, yubileyimi nəzərə
alıb, mənə də film çəkmək imkanı
yaradacaq. Çünki mən bir yerdə qala-qala
saflığımı, şəffaflığımı itirə
bilərəm…
Xəzər.- 2008.- 26 iyul.- S. 18.