Nəcəfov F.
Xatirələrdə
yaşayan səs
Unudulmaz muğam ifaçısı Haşım
Kələntərli Azərbaycan
milli vokal sənətinin ən parlaq nümayəndələrindən
biri olub. O, xalqımızın qiymətli
sərvəti olan el mahnılarını və müxtəlif muğamları yüksək
sənətkarlıqla oxuyub
ifa edərdi.
H.Kələntərli səhnəmizin
və kinomuzun istedadlı aktrisası olmuş bacısı Münəvvər Kələntərli
ilə birgə keçən əsrin
30-cu illərində Azərbaycan
radiosunun efirində səslənən bir çox konsert proqramında iştirak edərdi. Bu iki mehriban bacı və qardaşın özlərinə
məxsus maraqlı və geniş mahnı repertuarları vardı. Onlar konsertlərdə muğamat
və xalq mahnılarını, o cümlədən Lənkəran-talış el nəğmələrini xüsusi
incəlik və məlahətlə ifa edərdilər. "Aman,
nənə", "Kəşmiri
şal", "Lolo"
və s. onların ən çox ifa etdikləri xalq mahnılarından idi.
Münəvvər Kələntərli
30-cu illərdə radioda
təşkil edilmiş
vokal qrupunun solistlərindən biri idi. O, eyni zamanda,
musiqi tərtibatı ilə verilən radio kompozisiyaları və səhnəciklərdə
də müntəzəm
iştirak edərdi.
Həmin illərdə radionun musiqi redaksiyasının ünvanına
dinləyicilərdən çoxlu
sifariş məktubu gələrdi. O məktublar
əsasında mətnli
sifariş konsertləri
verilərdi. Belə konsertlərin tərtibi adətən diktorlara həvalə olunardı.
Azərbaycan radiosunda diktor işləmiş Əməkdar artist, bədii qiraət ustası Soltan Nəcəfovun şəxsi
arxivində həmin illərlə bağlı
xatirələrdə belə
bir yazı diqqəti çəkir:
"1936-cı il martın 30-da gündüz
saat 11-də efirdə səslənən
növbəti sifariş
konserti dinləyicilərin
məktubları əsasında
təşkil olunmuşdu.
Konsertdə Hüseynağa Hacıbababəyov,
Cahan Talışinskaya,
Yavər xanım, Münəvvər və Haşım Kələntərli,
tarzən Qurban Pirimov, kamançaçı
Qılman Salahov, qarmonçalan Teyyub Dəmirov və tütəkçilər dəstəsi
iştirak edirdi.
Adları çəkilən
müğənnilər bu
konsert proqramında el bayatılarını və muğamları məlahətli səslə
ifa edirdilər. Klassik xalq melodiyalarının
daha yaxşı səslənməsi üçün
müğənnilər sanki
bir-biri ilə yarışır, hərə
öz məharətini
nümayiş etdirirdi.
Yadımdadır, Haşım
Kələntərli "Kəsmə
Şikəstə"ni
belə başladı:
Qızıl gülü biçmişəm,
Üstündə and içmişəm,
Min gözəlin içində,
Bircə səni seçmişəm.
Axırda Yavər xanım şikəstəyə
bu sözlərlə yekun vurdu:
Qızıl iynənin sapı,
Görünür sizin qapı,
Yarı məndən ayıran,
Dilənsin qapı-qapı.
Haşım Kələntərlinin
ifasının əsas
üstünlüyü oxuduğu
muğamların sözlərini
dinləyicilərə aydın
və düzgün tərzdə çatdırmasında
idi. O, Məhəmməd
Füzuli və Hüseyn Cavid poeziyasının vurğunu
idi. Cavidin "Şahnaz" muğamı
üstündə:
Bilmədim, uydum bu məcnun könlümün fəryadinə,
Eşqə dil verdim, bəladən başqa bir şey görmədim.
Ruhi-məcruhim gözəllərdən vəfa
bəklər yenə,
Mən hənuz, əsla cəfadən başqa bir şey görmədim -
şeirinin hər bir kəlməsini elə bir lirik
tonda oxuyardı ki, dinləyicilər bu füsunkar səsdən valeh olardı."
Haşım Kələntərlinin pərəstişkarlarından
olan Azərbaycan MEA-nın müxbir üzvü, filologiya elmləri doktoru Əziz Mirəhmədov onun ifasına yüksək qiymət verərək xatirələrində
yazırdı: "30-cu illərdə
radioda səslənən
konsertlərdə xanəndələrdən
Xan Şuşinskinin, bir də Haşım Kələntərlinin ifası
mənə daha çox xoş gələrdi. Xüsusən,
"Segah" muğamının
o illər ən yaxşı ifaçısı Haşım
Kələntərli idi.
Zil səslə məlahətli, yanıqlı
oxuyan, hətta "Haşım segahı"
ifadəsinin yaranmasına
əsas verən bu mahir xanəndəyə
ailəmiz radio dalğalarında heyranlıqla
qulaq asardı".
Vaxtilə H.Kələntərlinin ifasında
"Şur-Şahnaz", "Qatar" muğamları, eləcə də bir neçə Lənkəran-talış
el havaları kütləvi tirayla qrammofon valına yazılıb satışa
buraxılmışdı. Təəssüflə
qeyd etmək lazımdır ki, bir vaxtlar efirdə
tez-tez səslənən
və bir çoxlarının
dillər əzbəri
olan bu qiymətli
sənət inciləri
bizə yadigar qalmayıb.
Kaspi.- 2008.- 11 iyul.- S. 11.